طراحی سنگ نما ساختمان

فهرست مقاله "طراحی سنگ نما ساختمان"

استفاده از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی برای طراحی نما یکی از بهترین راهکارهایی است که برای ساختمان‌های مختلف کاربرد بالایی دارد. وجود یک طراحی نما منحصر به فرد نقش زیادی در جلب توجه مخاطبان ایفا می‌کند. سنگ‌های مختلفی مانند گرانیت، آهک، مرمر و تخته سنگ برای طراحی سنگ نما ساختمان به کار می‌روند.

استفاده از این متریال‌ها در سبک‌های مختلفی مانند کلاسیک و مدرن مشاهده می‌شود؛ همچنین ترکیبی از این ۲ نما با نام نئوکلاسیک ای اغلب ساختمان‌ها به کار می‌رود. برای یادگیری اصول طراحی سنگ نما ساختمان می‌توانید از دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

مجموعه مهندس مهدی دریانی با چند سال سابقه درخشان در این زمینه بهترین راه برای یادگیری طراحی سنگ نما ساختمان است؛ بنابراین اگر به دنبال یادگیری این مهارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

طراحی سنگ نما ساختمان

تاثیر نما بر روی زیبایی ساختمان را دست کم نگیرید!

اولین جنبه‌ای از سازه که در نظر مخاطب جلب توجه می‌کند طراحی سنگ نما ساختمان است؛ بنابراین استفاده از سبک‌های شناخته شده در این زمینه یکی از اصول مهمی است که برای رسیدن به جذابیت بیش‌تر باید به آن توجه کنید؛ به خصوص اگر به دنبال جلب توجه مخاطبان و داشتن مشتری بیش‌تر برای ساختمان‌های تجاری هستید.

در طراحی سنگ نما ساختمان استفاده از الگوهای مختلف جذابیت منحصر به فردی را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین با توجه به سلیقه و هدف مورد نظر خود می‌توانید از بهترین سبک سنگ نما ساختمان بهره ببرید. طراحی منحصر به فرد نما زیبایی سطح خارجی سازه فراهم می‌کند؛ بنابراین برای تکمیل دکوراسیون داخلی باید همان توجه را بر روی طراحی سنگ نما بگذارید.

 

 

 متریال مناسب برای طراحی سنگ نما ساختمان

تنوع بالا در زمینه سنگ‌های به کار رفته در طراحی نما ساختمان دست شما برای تصمیم گیری را بازتر می‌کند؛ بنابراین با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود و کاربری ساختمان می‌توانید بهترین متریال را انتخاب کنید. هر یک از سنگ‌های موجود در این زمینه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند؛ بنابراین برای آشنایی بیش‌تر و تصمیم گیری هوشمندانه در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را بررسی‌ می‌کنیم.

تخته سنگ

سنگ لوح یکی از پرکاربردترین متریال های به کار رفته در طراحی‌ سنگ نما ساختمان است؛ زیرا در کنار جذابیت و زیبایی منحصر به فرد خود مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب محیطی مانند تغییر شدید دما و رطوبت از خود نشان می‌دهد. تخته سنگ همچنین طول عمر و دوام بالایی در برابر کپک زدگی دارد. توان تحمل بالا این سنگ در برابر گرما بدون شکستگی افراد زیادی را به خود علاقمند کرده است.

سنگ مرمر

بافت و طیف رنگی جذاب سنگ مرمر تمامی نیاز های شما در زمینه‌ی طراحی سنگ نما ساختمان را برآورده می‌کند. این سنگ با داشتن جلوه بصری خیره کننده و جذاب زیبایی منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌کند. کثیف شدن و شپل عمر پایین از مهم‌ترین معایب سنگ مرمر هستند که پیش از تصمیم گیری نهایی باید به آن‌ها توجه کنید‌.

سنگ آهک

تنوع رنگ بندی بالا در سنگ آهک یکی از مهم‌ترین عواملی است که توجه زیادی به خود جلب کرده است. استفاده از سنگ آهک بر روی نما ساختمان علاوه بر عایق بندی از نظر رطوبت جذابیت خیره کننده‌ای را ایجاد می‌کند. امکان طراحی انواع شکل و الگوهای متنوع بر روی سنگ آهک یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

سنگ گرانیت

این متریال به طول عمر و دوام بالا خود معروف است و برای طراحی تما ساختمان‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. مقاومت بالا سنگ گرانیت در مقابل آتش و افزایش دما یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سنگ محسوب می‌شود. سنگ گرانیت با جلوه بصری متفاوت خود در طراحی توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد.

 

طراحی سنگ نما ساختمان

 بهترین سبک طراحی سنگ نما ساختمان

سنگ نما در طراحی انواع سبک‌های مختلف به کار می‌رود که با توجه به اصول مهم مانند تعادل و تناسب می‌توانید بهترین ترکیب را انتخاب کنید. سبک طراحی سنگ نما ساختمان در مدل‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛ بنابراین پس از آشنایی با ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از این مدل‌ها می‌توانید تصمیم گیری هوشمندانه‌ای داشته باشید.

 نئو کلاسیک

اگر به دنبال ترکیب سبک طراحی سنگ نما ساختمان کلاسیک و مدرن هستید می‌توانید به سراغ این گزینه بروید؛ زیرا در کنار حفظ اصالت سبک طراحی کلاسیک می‌توانید زیبایی و سادگی طراحی مدرن را داشته باشید. منبع اصلی طراحی نما نئوکلاسیک از معماری روم باستان الهام می‌گیرد؛ همچنین طراحی رنسانس و باروک تغییرهای گسترده‌ای در سبک نئوکلاسیک ایجاد کرده‌اند.

کلاسیک

اصالت سبک طراحی نمای کلاسیک یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می‌کند. نما رومی یا کلاسیک با استفاده از سنگ‌های منحصر به فردی انجام می‌شود. توجه به اصولی مانند تقارن و نظم زیبایی خیره کننده‌ای را در نما کلاسیک یا رومی می‌گنجاید. اگر به دنبال یک طراحی سنگ نما ساختمان متفاوت هستید می‌توانید به سراغ سبک کلاسیک بروید.

مدرن

ترکیب تکنولوژی و ستفاده از متریال‌های نوین در طراحی سنگ نما ساختمان مدرن جایگاه ویژه‌ای در معماری دارد. این سبک با استفاده از خطوط عمودی و افقی در کنار رعایت اصولی مانند تعادل و تناسب زیبایی خیره کننده‌ای را فراهم می‌کند.‌ استفاده از متریال‌های مختلف به صورت ترکیب با سنگ در طراحی مدل مشاهده می‌شود.

 

طراحی سنگ نما ساختمان

ارزان‌ترین سبک طراحی سنگ نما ساختمان

هزینه نهایی پیاده‌سازی یک سبک طراحی نما ساختمان مقدار ثابت مشخصی نیست وعوامل متعددی در این زمینه تاثیر می‌گذارند؛ برای مثال نوسانات قیمت بازار و مجری پروژه از مهم‌ترین مواردی هستند که برای کاهش هزینه‌های نهایی باید به آن‌ها توجه کنید. در این شرایط با تعیین سبک مورد نظر خود و بررسی بودجه می‌توانید یک طراحی سنگ نما ساختمان زیبا با قیمت ارزان داشته باشید.

اگر با وجود محدودیت مالی قصد استفاده از طراحی سنگی برای نما ساختمان را دارید می‌توانید به سراغ سنگ‌هایی با روکش مصنوعی بروید. در این روش با استفاده از این سنگ‌ها می‌توانید در کنار زیبایی منحصر به فرد زینه‌های مصرفی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

 

مزایا استفاده از طراحی سنگ نما ساختمان

استفاده از سنگ برای طراحی نما یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید برای ساختمان بگیرید؛ زیرا این متریال مزایا متعددی دارد که آشنایی با آن‌ها در انتخاب بهترین گزینه کمک زیادی به شما می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت استفاده از طراحی سنگ نما ساختمان را بررسی می‌کنیم.

  • دوام بالای سنگ در برابر تغییرات محیطی و عوامل مخرب مانند نور آفتاب، رطوبت و غیره از مهم‌ترین مزیت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.
  • هزینه استفاده از سنگ برای طراحی نما ساختمان با توجه به متریال مورد نظر شما تعیین می‌شود؛ اما در صورت وجود محدودیت مالی می‌توانید به سراغ سنگ‌های ارزان قیمت بروید.
  • فرایند نگهداری از سنگ ساختمان نسبت به دیگر متریال‌ها مانند فلز یا شیشه راحت‌تر است؛ بنابراین با خیلی راحت می‌توانید برای ساختمان‌های بلند از این سبک استفاده کنید.
  • ظاهر جذاب و خیره کننده طراحی سنگ نما ساختمان برای واحدهای تجاری، اداری و فروشگاهی اهمیت بالایی دارد.

 

 

طراحی سنگ نما ساختمان را از کجا یاد بگیریم؟

حرفه‌های مربوط به طراحی سنگ نما پرطرفدارترین رشته‌هایی هستند که توسط آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای سر کشور برگزار می‌شوند؛ بنابراین با توجه به تحقیق و بررسی خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. مجموعه مهندس مهدی دریانی با چند سال سابقه درخشان در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.

ایشان با برگزاری دوره‌های حرفه‌ای با حضور برترین اساتید کشور سطح یادگیری خوبی برای داوطلبان فراهم می‌کنند؛ بنابراین پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی و دریافت مدرک معتبر مبنی بر تخصص شما در این زمینه می‌توانید وارد بازار کار شوید. استفاده از کتاب آموزش طراحی‌ نمای ساختمان مهندس دریانی در رسیدم شما به موفقیت کمک زیادی می‌کند؛

 

سخن پایانی

طراحی سنگ نما ساختمان موضوع مهمی در افزایش جذابیت و زیبایی سازه است که با استفاده از متریال‌های مختلفی انجام می‌شود. انواع سنگ‌های مختلف مانند گرانیت، مرمر و تخته سنگ برای اجرای سبک‌های مختلفی از طراحی نما به کار می‌روند.

هر یک از این سنگ‌ها با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود زمینه‌های کاربردی متفاوتی دارند؛ همچنین با توجه به سلیقه و هدف خود می‌توانید از سبک‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک برای طراحی سنگ ساختمان استفاده کنید.

یادگیری اصول طراحی نما ساختمان با شرکت در دوره‌های آموزشی مهندس دریانی راهی برای ورود به بازار کار را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین در صورت ‌ داشتن علاقه به این رشته می‌توانید در کلاس‌های آموزشی ایشان شرکت کنید.

 

 

سوالات متداول

  1. طراحی سنگ نما ساختمان دارای چند سبک است؟ انواع سبک‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک در این زمینه وجود دارند.
  2. برای طراحی سنگ نما ساختمان از چه متریال‌هایی استفاده می‌کنند؟ سنگ‌هایی مانند مرمر، گرانیت، سنگ آهک و تخته سنگ برای اجرا نما به کار می‌روند.
  3. بهترین راه برای یادگیری طراحی سنگ نما چیست؟ شرکت در دوره‌های آموزشی مجموعه مهندس مهدی دریانی و دریافت مدرک معتبر از بهترین راه‌های موجود محسوب می‌شود.

 

 

طراحی سنگ نما ساختمان تاثیر بر روی زیبایی انواع سبک‌ها متریال‌های به کار رفته مزایا طراحی نما سنگی یادگیری طراحی سنگ نما ساختمان
توضیحات جلب توجه مخاطبان و ایجاد هماهنگی بین عناصر ساختمان مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک انواع سنگ‌های مرمر، گرانیت، سنگ آهک، تخته سنگ و غیره دوام و طول عمر بالا، مقاومت در برابر عوامل مخرب محیطی، عایق‌بندی مناسب شرکت در دوره‌های آموزشی مهندس مهدی دریانی و استفاده از تدریس برترین اساتید کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *