طراحی و اجرای نمای ساختمان

فهرست مقاله "طراحی و اجرای نمای ساختمان"

طراحی نمای ساختمان یکی از جنبه های مهم فرآیند ساخت و ساز است که می تواند یک پروژه را بسازد. طراحی یک نمای خوب به معنای افزودن هر روکشی نیست، بلکه به معنای بهبود ظاهر ساختمان است. در این مقاله به نکات مهمی که در طراحی یک نمای چشمگیر باید در نظر گرفته شود اشاره شده است.

نمای ساختمان

نما باید نقطه کانونی ساختمان باشد. لازم نیست بزرگ و پر زرق و برق باشد، اما باید کیفیتی جذاب داشته باشد. هر طرح باید با دوره زمانی، آب و هوای منطقه و همچنین مطابق با سبک‌ها و مصالح ساختمانی موجود مطابقت داشته باشد.

 

 

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید طراحی بیرونی ساختمان خود را چشمگیر کنید.

نمای ساختمان

اولین چیزی که در طراحی نما باید به آن توجه کرد، تناسبات است. نما باید ارتفاع و عرض ساختمان شما را در رابطه با محیط اطراف آن متعادل کند. اگر در هر دو طرف ساختمان های بلندی دارید، ممکن است بخواهید کمی ارتفاع و اندازه به ساختمان خود اضافه کنید تا نامناسب به نظر نرسد. برای مثال اگر به نمای ساختمان ها در چین توجه کنید متوجه تقارن کامل آنها می شوید.

به این نکته باید حتما توجه کنید، هر چیزی که در طراحی نمای خود استفاده می کنید بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که موادی را انتخاب می کنید که مکمل یکدیگر و همچنین دارای رنگ های مکمل باشند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان در تعیین ظاهر و تاثیر آن بر جامعه نقش بسیار مهمی دارد نقش مهمی دارد. زیبایی به تنهایی کافی نیست، باید حتما این نما بتواند در برابر فرسایش باد، باران، خورشید و … مقاوم باشد. برخی از تیم های طراحی و اجرای نما در ساخت نمای مقاوم استاد هستند. حتما باید بین زیبایی و پایداری تطابق کاملی ایجاد کنید. عوامل زیادی در طراحی نمای بیرونی ساختمان تعیین می‌کنند، مانند موقعیت مکانی، محدودیت‌های بودجه، مجموعه مهارت‌های معمار و موارد دیگر.

طراحی خارق العاده، یک طرح ساختمانی با مفهوم جدید است که زیبایی و کارایی را به سطحی بالاتر می برد. این مفهوم شامل استفاده از پنل های خورشیدی، عایق های پیشرفته، پنجره های دو جداره، سیستم های جمع آوری آب باران و غیره می شود. حال در کنار این ها باید این طرح شامل اصول طراحی پایدار دیگری نیز مانند تهویه طبیعی هوا و نور طبیعی برای روشنایی باشد. نمایی مدرن است که فقط زیبایی نداشته باشد، بلکه شامل امکانات خاص مدرن نیز باشد. با توجه به جزئیات زیبایی شناسی و پایداری، یک نمای مدرن نباید فقط شامل یک خانه  یا ساختمان در یک خیابان باشد، مواردی که گفته شد نیز برای ساخت نمای مدرن بسیار مهم می باشد.

کیفیت طراحی نمای شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که مردم در اولین دیدارشان از نمای شما چقدر تحت تاثیر قرار می گیرند. هرچه سریعتر بخواهید مردم تصور کنند که ساختمان شما چشمگیر است، این موضوع بعد از ورود به ساختمانتان خیلی اهمیت کمتری پیدا می کند. بیشترین زمان زمانیست که مردم هنوز به ساختمان شما وارد نشده اند.

یک نمای چشمگیر همان چیزی است که همه برای ساختمان های خود می خواهید. این امر برای ساختمان های مسکونی و تجاری به طور یکسان صادق است. و می تواند اولین تاثیر فوق العاده ای را در بازدیدکنندگان ایجاد کند که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش فروش شود. در مقالات دیگر نیز توضیح دادیم که نمای ساختمان می تواند باعث افزایش مشتری شما شود.

 

نمای ساختمان

ساخت یک نمای بسیار زیبا نیاز به کمی کار دارد، اما ارزشش را دارد. حال میخواهیم به ساختمان هایی بپردازیم که در کشور امارات قرار دارند و نمای بسیار چشم گیری دارند.

برج خلیفه

این تنها یکی از معروف ترین ساختمان های دبی نیست، بلکه یکی از ساختمان های شناخته شده جهان است، زیرا بلندترین آسمان خراش روی این سیاره است. از بیشتر نقاط دیدنی شهر، برج 828 متری و 160 طبقه ای را خواهید دید که در دوردست پر زرق و برق است و بر فراز خط افق خودنمایی می کند.

این ساختمان در سال 2010 افتتاح شد و ساخت آن 6 سال، 22 میلیون ساعت کار و حدود 1.5 میلیارد دلار به طول انجامید. بالابر با طولانی ترین مسافت سفر

این ساختمان توسط Skidmore، Owings & Merrill، شرکتی که پشت برج معروف ویلیس شیکاگو و مرکز تجارت جهانی وان نیویورک نیز قرار دارد، طراحی شده است. حال این برنج نه تنها بخاطر نمای خارجی بلکه بخاطر طراحی داخلی آن نیز معروف است.

برج العرب

از بین ساختمان موجود در دبی می توان گفت که چندین ساختمان هستند که در تمام دنیا معروفیت جهانی دارند. از جمله این ملک لوکس بادبانی شکل که بلندترین هتل تمام سوئیت در جهان نیز هست.

اغلب از آن به عنوان یک هتل “هفت ستاره” یاد می شود، اما در واقع اکثر افراد اشتباه می کنند. با این حال، این ملک پنج ستاره است که با طلای داخلی 24 عیار طلاکاری شده است و اغلب از لیست مهمانان VIP که شامل جاستین بیبر، راجر فدرر و جیجی و بلا حدید است، استقبال می کند و در واقع هتل 5 ستاره نیست بلکه یک ملک 5 ستاره می باشد.

برج العرب همچنین عناوین رکوردشکنی مانند گرانترین کوکتل با قیمت 27321 درهم (7439 دلار) و بزرگترین لوستر کریستالی سواروسکی با 21000 کریستال به ارزش 1.3 میلیون درهم را به دست آورده است و می توان گفت نمای بسیار لوکس آن نیز دیدنی می باشد.

دبی مال

 

شاید نتوان گفت که معماری این ساختمان واقعا جذاب باشد، اما وسعت و زیبایی این مرکز خرید است که شاید بتوان گفت خود تا حدی مربوط به طراحی زیبا و جذاب دبی مال است. بخاطر وسعت دبی مال این نما بسیار مشهور شده است. جالب اینجاست که هنوز هم این نما در حال گسترش می باشد. با حضور در این مرکز خرید احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

از دیگر جاذبه های این مرکز می توان به آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، یک پارک موضوعی واقعیت مجازی و یک پیست یخی در اندازه المپیک اشاره کرد. در بیرون، می‌توانید فواره‌های دبی را تماشا کنید و به برج خلیفه نگاه کنید.

 

آتلانتیس، نخل

این هتل مشهور در سطح جهانی نه تنها بیش از 1500 اتاق دارد، بلکه دارای یک پارک آبی رکوردشکنی، رستوران‌های سرآشپز مشهور و یک آکواریوم است که بیش از 65000 حیوان دریایی را در خود جای داده است.

 

نمای ساختمان

این ملک پنج ستاره با موضوع اقیانوس، با الهام از اسطوره آتلانتیس، در راس هلال نخل جمیرا قرار دارد. در سال 2008 افتتاح شد و بنا به گزارش ها 1.5 میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

در اینجا، اولین مجسمه‌ساز شیشه‌ای آمریکایی دیل چیهولی را در خاورمیانه خواهید دید. مجسمه ای به ارتفاع 10 متر که از بیش از 3000 قطعه شیشه دمیده با رنگ روشن استفاده می کند. لابی همچنین دارای هشت نقاشی دیواری با دست هنرمند اسپانیایی آلبینو گونزالس در میان سقف‌های قوسی به ارتفاع 19 متر است. معماری جذاب این هتل یکی از دلایل مشهور شدن آن می باشد.

آتلانتیس رویال

معماری آتلانتیس رویال خارق العاده می باشد.

 

نمای ساختمان

هتل پالم جمیرا با مساحتی حدود 40 هکتار – که همسایه آتلانتیس، نخل است – 500 متر طول دارد و 43 طبقه و 178 متر به بالا امتداد دارد. شکل متمایز آن متشکل از شش برج است که به شکل دسته‌ای از بلوک‌های منفرد هستند که از بالا با یک پل آسمانی 90 متر در 33 متر به هم متصل شده‌اند.

جیمز فون کلمپرر، رئیس و مدیر طراحی می‌گوید: «از ما خواسته شد رویای بزرگی در مورد این پروژه داشته باشیم، تا چیزی منحصر به فرد و نمادین برای دبی ایجاد کنیم – و وقتی اکنون به آن نگاه می‌کنم، از جسارت کل این کار شگفت‌زده می‌شوم.». با نگاهی به عکس بالا متوجه می شوید که این هتل یکی از خارق العاده ترین هتل های دنیا در شکل نما می باشد.

با توجه به مواردی که گفتیم متوجه می شوید که طراحی و نمای ساختمان چقدر برای زیبایی آن مهم می باشد. حال در حال ساخت خانه هستید یا مکانی تجاری حتما زیبایی و دوام نمای ساختمان را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *