هوش مصنوعی

فهرست مقاله "هوش مصنوعی"

هوش مصنوعی (AI) دیگر محدود به قلمرو علمی تخیلی نیست. به نیروی محرکه نوآوری در صنایع مختلف تبدیل شده است و دنیای طراحی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هوش مصنوعی شیوه رویکرد طراحان به هنر خود را متحول کرده است و روندها و فناوری های جدیدی را به وجود آورده است که آینده طراحی داخلی را تغییر می دهد.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در گرایش های طراحی داخلی
در سال های اخیر، هوش مصنوعی در روند طراحی داخلی به طور فزاینده ای رایج شده است. طراحان در حال بهره برداری از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد فضاهایی هستند که نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند، بلکه کاربردی و متناسب با نیازهای مشتریان خود نیز هستند. هوش مصنوعی در شخصی سازی که می توان گفت بسیار حوزه کلیدی می باشد تاثیر قابل توجهی داشته است. هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم های خود سبک زندگی، عادت های افراد مختلف علایق و هر چیزی را که ترجیح شما می باشد را تجزیه و تحلیل می کنند و با توجه به اینها انتخاب های طراحی مناسب را به شما پیشنهاد می دهند که مناسب با سلیقه شما باشد. این سطح از شخصی‌سازی قبلاً غیرقابل تصور بود و طرز فکر مردم را در مورد طراحی داخلی تغییر می‌دهد.
طراحی دکوراسیون داخلی که مسئله ای بسیار سلیقه ای می باشد و حال با استفاده از هوش مصنوعی کاملا دچار دگرگونی شده است. دستگاه‌های خانه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی رایج‌تر می‌شوند و به صاحبان خانه اجازه می‌دهند تا به راحتی جنبه‌های مختلف محیط داخلی خود مانند نور، دما و امنیت را کنترل کنند. این دستگاه ها به طور یکپارچه در طراحی کلی یک خانه ادغام می شوند و عملکرد و سبک را اضافه می کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی بهترین مدل های دکوراسیون را به شما نشان می دهد و باعث می شود به چیزی که می خواهید برسید. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند پایگاه‌های اطلاعاتی مبلمان و وسایل تزئینی وسیع را اسکن کنند تا قطعاتی را پیدا کنند که با سبک و بودجه صاحب خانه مطابقت دارند. این امر باعث می شود دکوراسیون خانه در دسترس تر و لذت بخش تر باشد، برای هوش مصنوعی حدس و گمان وجود ندارد.
یادگیری ماشینی زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است که بر بهبود الگوریتم ها و مدل ها از طریق تجربه تمرکز دارد. در دکوراسیون داخلی، الگوریتم های یادگیری ماشینی برای پیش بینی روند طراحی بر اساس داده های تاریخی استفاده می شود. با تجزیه و تحلیل روندهای گذشته و ترجیحات مصرف کنندگان، طراحان و تولیدکنندگان می توانند با استفاده از این الگوریتم ها رنگ ها و سبک های مورد نیاز را می توانند پیش بینی کنند. طراحان و مصرف کنندگان این قابلیت پیش بینی برایشان یک نعمت بزرگ است. طراحان می توانند جلوتر از منحنی باشند و مفاهیم طراحی جدید و نوآورانه را به مشتریان ارائه دهند. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان می‌توانند طرح‌هایی را انتخاب کنند که در آزمون زمان مقاومت کنند و اطمینان حاصل کنند که فضای داخلی آن‌ها برای سال‌های آینده شیک و مرتبط باقی می‌ماند.

میدانستید هوش مصنوعی DALL·E 2 و Chat GPT در طراحی داخلی کاربرد دارند؟ اما چطور؟
با DALL·E 2 می توانید طرح ها، شکل ها، رندرها و مفاهیم را به سبک عکاسی، رندر یا هنری تجسم کنید. از ChatGPT، می‌توانید در مورد انواع گرایش‌ها، سبک های طراحی داخلی مبلمان، رنگ بندی های مختلف و موارد دیگر سؤال بپرسید. همچنین، می‌توانید از پلتفرم بخواهید که به شما در نوشتن و نشان دادن انواع استراتژی طراحی داخلی و نما، رسانه‌های اجتماعی و سئو در عرض چند دقیقه کمک کند.
توضیح فناوری پشت DALL·E 2 و Chat GPT
DALL·E 2 یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که توسط OpenAI توسعه یافته است که می تواند تصاویر متنوع و بسیار دقیق را از توضیحات متنی ایجاد کند. این یک شبکه متخاصم (GAN) است که از ترکیبی از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای تولید تصاویر بر اساس توضیحات ورودی استفاده می‌کند.

این سیستم با دریافت اطلاعات نوشتاری و یا صوتی به عنوان ورودی و رمزگذاری آن در فضای پنهان از شما کار می کند. سپس اطلاعات کد بندی شده از طریق یک شبکه مولد ارسال می شود که از این اطلاعات بدست آمد در تولید تصویر مورد نظر خود استفاده می کنیم. تصویر تولید شده با مجموعه‌ای از تصاویر واقعی مقایسه می‌شود و یک شبکه تشخیص‌دهنده بازخوردی در مورد تطابق تصویر تولید شده با تصاویر واقعی ارائه می‌دهد. سپس از بازخورد برای تنظیم شبکه ژنراتور و بهبود کیفیت تصاویر تولید شده در طول زمان استفاده می شود. یعنی به راحتی با کمی نوشتار می توانید از کامپیوتر درمورد طراحی داخلی یا نما و هرچیز دیگری که قرار است برای ساخت خانه خود استفاده کنید.

اگر شما یک طراح داخلی هستید از این سیستم می توانید برای طراحی سریع خود استفاده کنید و در سریع ترین زمان ممکنی ایده ی خود را ترسیم کنید و ببینید که در یک محیط واقعی چگونه به نظر می‌رسند. به سادگی شرح مفصلی از اتاقی که می خواهید ایجاد کنید ارائه دهید، و DALL·E 2 تصویر بسیار دقیقی از آن ایجاد می کند. این می تواند به ویژه برای طراحانی مفید باشد که در تلاش برای انتقال ایده های خود به مشتریان هستند، زیرا نمایش تصویری واضحی از طرح های آنها ارائه می دهد. قبل تر از برنامه های پیشرفته دیگری نیز استفاده می شد، که میتوانستند در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسید مانند unreal engine، که در واقع موتور ساخت گیم بود اما در طراحی خانه نیز بسیار کاربرد داشت. اما سرعتشان در طراحی به هوش مصنوعی نمی رسد.

ChatGPT یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته و از یک مدل زبان مبتنی بر ترانسفورماتور برای تولید پاسخ‌های انسان‌مانند به ورودی‌های متن استفاده می‌کند. هوش مصنوتی چت جی پی تی یاد گرفته تا با توجه به داده های متنی ورودی بگیرد و برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از سوالات در حوزه های مختلف از جمله طراحی طراحی شده است. تقریبا می توان گفت در تمام حوزه های موجود.

هوش مصنوعی

عکس بالا طراحی داخلی توسط هوش مصنوعی است. به عنوان یک طراح داخلی، می توانید از ChatGPT برای پرسیدن سوالاتی در مورد گرایش های طراحی، سبک مبلمان، پالت های رنگی و موارد دیگر استفاده کنید. ChatGPT اطلاعات مختصر، دقیق و به روزی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از این اطلاعات بدست آمده در مورد انتخاب های مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از چت با تایپ کردن بخواهید که اطلاعاتی در مورد نحوه خرید و فروش، قیمت ها و … به شما اطلاعات بروز دهد.

حال چگونه می توانید از DALL·E 2 به عنوان یک طراح داخلی استفاده کنید
اهداف مد نظر خود را بصورت داده های نوشتاری برای هوش مصنوعی تایپ کنید و آن ها را زنده کنید.
به عنوان مثال، ما در نوار جستجو تایپ کردیم « یک طرح واقع گرایانه از خانه ای مینیمال با رنگ های صورتی بژ و سفید».
حال چطور یک طراح می تواند بهترین نتیجه را بدست آورد.
باید تایپتان بسیار دقیق باشد تا هوش مصنوعی نتجیه مد نظر شما را ارائه دهد. جزئیات را به دقت توضیح دهید.
بگویید می‌خواهید نتایج را در چه سبکی از تصویر ببینید (مانند هنر دیجیتال، عکاسی، رندر).
جزئیات مربوط به پس زمینه تصاویر خود را ارائه دهید.
برای به دست آوردن نتایج واقعی تر، تعداد عناصری را که می خواهید روی تصویر خود محدود کنید.
حتی ذکر زاویه دوربین نیز به کارتان می آید (مثلاً نمای چشم پرنده، از طریق سوراخ کلید)
زمان و میزان نور را نیز در نظر بگیرید. (مثلاً غروب، طلوع خورشید، نور پراکنده داخل خانه) بگویید.
نتیجه گیری
آینده طراحی داخلی با هوش مصنوعی بسیار امیدوارکننده است. هوش مصنوعی مرزهای خلاقانه را جابجا می کند و شخصی سازی و کارایی بی نظیری را ارائه می دهد. با VR و AR، مشتریان می توانند به فضاهای مجازی قدم بگذارند و تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که هرگز قبلاً نبوده است. آینده ای روشن تر و فراگیرتر در انتظار است!
در پایان، هوش مصنوعی انقلابی در زمینه طراحی داخلی ایجاد می کند و عصر جدیدی از شخصی سازی، کارایی و نوآوری را آغاز می کند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، امکانات برای ایجاد فضاهای داخلی زیبا، کاربردی و شخصی نامحدود است. طراحان داخلی و صاحبان خانه به طور یکسان آماده بهره مندی از پیشرفت های هیجان انگیز در این زمینه هستند و آینده طراحی را برای سال های آینده شکل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *