طراحی نمای ساختمان

فهرست مقاله "طراحی نمای ساختمان"

طراحی نمای ساختمان یکی از مهمترین طراحی ها در امر ساخت و ساز به حساب می آید. نما در واقع مثل صورت یا شناسنامه برای ساختمان عمل می کند. طراحی آن همیشه باید زیبا و بروز باشد و خلاقیت و ذوق طراح و صاحب ساختمان را نشان دهد.

در هنگام طراحی نما در قدم اول باید شما کاربری ساختمان، نحوه استفاده از آن و هم چنین موقعیت ساخت مشخص شود. بعد نسبت به این فاکتور ها  اقدام به طراحی کنید. در زمان طراحی باید این را نیز در نظر بگیرید که طراحی نمای ساختمان با توجه به نوع ( ویلا، آپارتمان، مسکونی، تجاری، اداری و …) ساختمان دچار دگرگونی و تغییرات می شود. نمای ساختمان را می توان به صورت و یا لباس برای ساختمان تشریح کرد. پس حتما در طراحی نمای ساختمان خود حسابی دقت نمایید.

به همان اندازه که نوع پوشش ما شخصیت و یا شغل ما را در ذهن بیننده به نمایش میگذارد. نوع مصالح بکار رفته در طراحی نمای ساختمان نیز شخصیت و کاربری بنا را به بیننده دیکته خواهد کرد. بنابراین مهندسین طراح با توجه به نکات ریز می بایست بهترین طراحی ها را برای آپارتمان های مسکونی، ویلاها، ساختمان های اداری و تجاری یا تفریحی و …. انجام دهند.

ذکر این نکته نیز بسیار مهم است. نوع مصالح بکار رفته در طراحی نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد. زیرا شخصیت و کاربری بنا را به بیننده دیکته خواهد کرد.

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای  یک شهر هویت شهر را به نمایش میگذارند. بنابراین مسئولین شهرداری بر تمام طراحی های نما نظارت دارند و باید از فیلتر مهندسین این مجموعه هر طراحی عبور کند. تا مجوز اجرا برای نما صادر شود.

 

نکات طراحی نمای ساختمان  برای یک خانه برجسته

خانه های برجسته می توانند سازه های خوبی باشند، اما به شرطی که به روش درست انجام شوند. خانه های با طراحی خوب بدون ترفندهای طراحی می توانند زیبا باشند. در بسیاری از موارد، سادگی کلید اصلی در طراحی نماهای بیرونی ساختمان است. علاوه بر این، طراحی ساده می‌تواند منجر به پس‌اندازی شود که می‌توانید آن را دوباره در قسمت‌های دیگر خانه سرمایه‌گذاری کنید.

 

مانند همه “قوانین”، استثناهایی وجود دارد. این اصول کلی را می توان برای اکثر سبک های ساختمانی در بسیاری از نقاط کشور اعمال کرد. درک آنها به شما کمک می کند تا بفهمید که چرا برخی از طراحی های خانه نسبت به دیگران احساس بهتری دارند.  و صد البته باعث جلوگیری از زشتی و غیر همگون شدن نماهای شهری می شود. برای مثال دو پایتخت بغداد و پاریس، با اینکه هردو پایتخت می باشند ولی پاریس یکی از زیباترین شهرها و بغداد متاسفانه یکی از نا همگون ترین شهرها از لحاظ منظره شهری میباشد.

نکاتی است که باید بدانید تا انتخاب های هوشمندانه و ساده ای برای طراحی خانه بیرونی داشته باشید. حال میخواهیم درمورد نمای خانه های برجسته با سقف های شیب دار صحبت کنیم. شاید درمورد این نوع ساختمان ها که بصورت شیب دار می باشند خیلی کم نیاز به دانش داشته باشید ولی در قسمت های شمالی کشور خودمان مانند گیلان، مازندران و هم چنین مناطقی مانند کرج و لواسان این نوع ساختمان سازی رواج دارد و اگر قصد ساخت ویلا یا ساختمان هایی این چنینی را دارید، خواندن این مقاله برایتان مفید است.

طراحی سقف ساده در بهترین حالت و شکل ممکن- مراحل ساختمان سازی سازه خود را به حداقل برسانید

طراحی های ساده سقف خیلی ساده تر  از سقف هایی با شیروانی و پله های مارپیچی بی پایان ساخته می شوند و بهتر به نظر می رسند. باید حتما در هنگام ساخت سازه خود، سقف را از اولین مراحل طراحی پلان در نظر بگیرید. هرچه ساخت فریم های پشت بام با گذشت زمان طولانی تر شود هزینه های ساخت و نگه داری نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.

از رنگ و بافت های جذاب برای جایگیزینی عناصر اضافی استفاده کنیدطراحی نمای ساختمان

 

استفاده از سایدینگ در نمای بیرونی خانه می تواند رنگ و بافت را اضافه کند و جذابیت کلی خانه شما را دوچندان کند. تغییر رنگ‌ها و مواد اگر به‌جای نوارهای عمودی، به‌طور پیوسته و در نوارهای افقی انجام شود، به طرح ارزش می‌افزاید.

در هنگام ساخت سقف برجسته میتوانید از لپ سایدینگ در شب نمای طبقه اول خانه خود استفاده کنید و در همین حال برای طبقه دوم خود نیز از شیشه اهی رنگی بجای شیشه های ساده استفاده نمایید.

 

برای مشاوره بیشتر درمورد رنگ ها به انواع ترکیب های رنگ سایدینگی و تزئینی مراجعه کنید و در این مورد بیشتر بدانید.

خب وقت آن است که از خود بپرسید: ” آیا این ویژگی های طراحی می تواند برای ما کار ساز باشد؟”

 

 

اینکه واقعا کار کند یا نه واقعا اهمیتی ندارد. فقط باید به نظر برسد که می تواند کار کند. هر کسی این توانایی ذاتی  را درخود  دارد که هم طراحی خوب و هم طراحی بد را تشخیص دهد، حتی وقتی دلیل آن را نمی دانیم. «چرا» اغلب به ابتدایی ترین عقل سلیم مربوط می شود: آیا کرکره ها بسته می شوند؟ آیا لنگه واقعاً می تواند تا این حد باشد؟ آیا قرار دادن مواد منطقی است؟ آیا نمای جلو کاملاً متفاوت از کناره ها است؟ این ها همه سوالاتی می باشد که به راحتی می توانید از خود در هنگام طراحی با کمی مطالعه و بدست آوردن اطلاعات به راحتی بپرسید

از ورودی های با ارتفاع زیاد خودداری کنید

درب ورودی شما کلید برداشت اول خانه شما است. تقریباً هر بازدید کننده ای از خانه شما با درب ورودی شما درگیر می شود. ورودی های بسیار بلند برای اکثریت مردم آزاردهنده است. در برخی از طرح‌ها، ورودی خانه اغلب با ارتفاع دو برابر ساخته می‌شود.به مراتب اینکار بسیار آزار دهنده می باشد و بهتر است از اینکار خودداری کنید. بهترین درب ها، ورودی هایی هستند که به ما می گویند در کجاست .

از پنجره های عمودی متناسب استفاده کنید

طراحی پنجره بسته به سبک خانه و منطقه متفاوت است، اما بیشتر پنجره ها نسبت 1:2 یا 3:5 (مستطیل های بلند) دارند. علاوه بر نسبت دهانه، به نسبت شیشه های پنجره نیز توجه کنید. دهانه ها و شیشه های عمودی به صورت بصری ظاهر و احساس خانه را افزایش می دهند. همچنین پنجره های کناری خانه را فراموش نکنید.

 

طراحی نمای ساختمان

یک خانه با طراحی خوب نیازی به ترفند ندارد. برای اینکه خانه شما به خوبی برجسته شود، دو چیز را به خاطر بسپارید: آن را ساده نگه دارید و کمتر، بیشتر را لحاظ کنید.

نتیجه

در بازار مسکن به طور فزاینده رقابتی، اطمینان از اینکه خانه شما به بهترین شکل به نظر می رسد بسیار مهم است. استخدام مشاور طراحی نما خانه یک راه عالی برای استفاده حداکثری از بودجه و دستیابی به ظاهر مطلوب برای خانه شما است.

 

یک مشاور می تواند دیدگاه تازه ای به شما ارائه دهد و راه حل های مناسبی را ارائه دهد که جذابیت خانه شما را افزایش می دهد. آنها عواملی مانند سبک معماری، رنگ ها و آخرین روند طراحی را در نظر می گیرند تا اطمینان حاصل شود که خانه شما به بهترین شکل ممکن متمایز می شود.

 

سرمایه گذاری در یک مشاور طراحی بیرونی خانه نه تنها به ارزش ملک شما می افزاید، بلکه رضایت شما را از داشتن خانه ای زیبا که منعکس کننده سلیقه شما باشد، به شما می دهد. با استخدام یک مشاور مورد اعتماد اولین قدم را برای تغییر ظاهر خانه خود بردارید.

 

همین امروز با ما تماس بگیرید تا اولین قدم برای رسیدن به خانه رویاهایتان بردارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *