انواع چیدمان اداری

فهرست مقاله "انواع چیدمان اداری"

در پایین یکی از بهترین چیدمان اداری را نشان داده ایم، که به علاوه ی محبوبیت بسیار گسترده نیز می باشد. این فضا به این صورت است که فضای اداری بصورت مجزا به مناطق کاری تقسیم می شود و برای هر کامند نیز یک فضای خصوصی ایجاد می کند.

چیدمان اداری

از آغاز همه‌گیری کووید-19، بسیاری از دفاتر بسته شده‌اند و مردم از خانه کار می‌کنند. برخی از افراد قبلاً به دفتر خود بازگشته اند. خب،  البته برخی افراد؛ برخی از شرکت های بزرگ مانند Shopify و Upwork اولین انتقال از راه دور خود را اعلام کرده اند. با این حال، کسانی که به دفاتر باز خواهند گشت باید در سازماندهی فضای کاری خود تجدید نظر کنند. چه نوع دفاتری وجود دارد، و کدام یک از آنها مرتبط باقی خواهند ماند؟

در نظر بگیرید که به چه نوع دفتری نیاز دارید

اگر فکر می کنید که دفتر جایی است که کارمندان دور هم جمع شوند و به انجام وظایف خود مشغول شوند کاملا اشتباه می کنید. دفتر با تجهیزات بهینه معمولا خیلی کاربردی تر از آن چیزی است که به نظر می آید.

برای انتخاب درست چیدمان دفتر خود نیاز است که حتما با تمام راه حل های مورد نیاز آشنا شوید. زیرا یک دفتر در نقش کارت ویزیت برای شما می باشد و هویت برند شما را تا حد بسیار زیادی نشان می دهد.

در زیر جزئیات بیشتری در مورد انواع چیدمان اداری ارائه خواهیم کرد:

مزیت این چیدمان این است که کارمندان فرصت پیدا می کنند تا بروی کار خود متمرکز شوند و احساس حریم خصوصی وجود دارد، حتی اگر هیچ دیواری بین مناطق مختلف دفتر نیز وجود نداشته باشد. این نوع اداری تا حد زیادی با نیازهای برنامه نویسان، کارکنان فنی، تحلیلگران و غیره مطابقت دارد.

چیدمان اداری

طرح بندی نیمه پارتیشن

این قالب شباهت های زیادی با دفاتر اتاقک دارد. تفاوت اصلی در ظاهر دیوارها نهفته است. در این حالت دیوارها به معنای واقعی کلمه به دو قسمت تقسیم می شوند و تنها یکی از آنها برای جداسازی فضا باقی می ماند.

 

 

پارتیشن های نیمه سازشی بین دفاتر خصوصی و چیدمان های فضای باز هستند. از یک طرف، همکاران می توانند آزادانه ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر، موانع بصری وجود دارد که باعث ایجاد احساس حریم خصوصی می شود، حتی اگر هزینه های شکل گیری فضا به این شکل کاهش یابد.

چیدمان اداری

طرح بندی آفیس را باز کنید

این نوعی برنامه ریزی فضای کاری است که در آن افراد در یک اتاق بزرگ با هم کار می کنند. سالن بزرگ را می توان با پارتیشن هایی با ارتفاع متوسط تقسیم کرد که اغلب بخشی از میزها هستند و یک اتاقک ایجاد می کنند. دیوار های فضای آزاد، دفاتر مدیران، اتاق های جلسات و سالن ها را با شیشه می سازند تا از مفهوم یک دفتر باز کامل حمایت کنند.

طراحی فضای اداری شما می تواند تاثیر زیادی بر روحیه، بهره وری و در نهایت نتیجه شما داشته باشد. این را بدانید که زمانی کارمندانتان بهره وری بیشتری خواهند داشت که خوشحال و راحت باشند. به علاوه زمانی که مشتریان و ملاقات کنندگان در دفتر شما حس مثبتی را تجربه کنند، به احتمال زیاد از کار کردن با شما نیز راضی خواهند بود و این تجارت ادامه پیدا می کند.

 

 

بهره وری

کارمندان زمانی بهره وری بیشتری دارند که فضای کاری آنها متناسب نیاز ها و تمایلاتشان طراحی شود. اگر کارمندان شما فضای کافی، گزینه‌های صندلی راحت و فضای خصوصی برای تماس‌های تلفنی یا کار متمرکز داشته باشند، می‌توانند هر روز کارهای بیشتری انجام دهند. یک دفتر با طراحی خوب همچنین می تواند به کاهش زمان صرف شده برای کارهای اداری یا برنامه ریزی رویدادها کمک کند.

خلاقیت

خلاقیت برای هر کسب و کاری بسیار مهم است، اما پرورش آن در یک محیط اداری سنتی ممکن است دشوار باشد. یک طراحی خوب به ارتقای همکاری بین کارمندان کمک می کند و در عین حال حفظ حریم خصوصی را در صورت نیاز فراهم می کند. این به تشویق تفکر خلاق بدون حواس‌پرتی از سایر بخش‌ها یا همکارانی که ممکن است مایل به همکاری در پروژه‌های خارج از حوزه تخصصی عادی خود نباشند، کمک می‌کند.

نکات طراحی دفتر

هنگام طراحی دفتر خود به این نکات توجه کنید:

روشنایی را بهبود بخشید. تامین نور مناسب برای کارکنان یکی از مقرون به صرفه ترین راه های افزایش بهره وری است.

سر و صدای ناخواسته را کاهش دهید. سر و صدا به طور معمول بر بهره وری تأثیر می گذارد، بنابراین، هنگام طراحی یک دفتر، مطمئن شوید که عناصر صوتی مانند صداهای خیابان، صدای تولید شده توسط ماشین آلات مختلف یا به سادگی صدای چت یا صحبت کارمندان با تلفن باعث مزاحمت سایر کارمندان نشود. شما می توانید با عایق کاری و چیدمان اداری به خوبی برنامه ریزی شده از بسیاری از این مسائل جلوگیری کنید.

عناصر طبیعی را اضافه کنید. اگرچه یک فضای کاری در درجه اول باید برای عملکرد طراحی شود، افزودن عناصر طبیعی می تواند روحیه و بهره وری کارکنان شما را بهبود بخشد. گیاهان اداری یا آکواریوم اداری می توانند یک عنصر طبیعی به دفتر کار اضافه کنند.

ما نگاهی به مواردی که باعث می شود طراحی دفتر شما بهتر از قبل شود انداخته ایم و پنج مورد برتری را که باید در سال جدید به آنها توجه کنید جمع‌آوری کرده‌ایم.

  1. صندلی “رایگان”.

شاید شما در مورد نشستن “رایگان” در کلاس شنیده باشید – جایی که دانش آموزان تصمیم می گیرند کجا بنشینند، به جای اینکه معلمشان به آنها بگوید؟ این دقیقاً همان چیزی است که نشستن «رایگان» در یک محیط اداری به نظر می رسد: بدون صندلی اختصاصی، بنابراین هرکسی می تواند انتخاب بیشتری در محل نشستن هر روز داشته باشد! این یک راه عالی برای تشویق همکاری و نوآوری در تیم شما است.

  1. پلان های طبقه باز

دفاتر بیشتر و بیشتری به اتاقک های طرح باز بها می دهند زیرا ممکن است برای کارمندان کمتر خصوصی به نظر برسد، اما مطالعات نشان می‌دهد که باز کردن فضایی مانند این می‌تواند با آسان‌تر کردن همکاری و ایجاد حس اجتماعی در محل کار، بهره‌وری را افزایش دهد.

داخلی اداری مدرن

  1. عناصر طبیعی

دفاتری که دارای پنجره هایی هستند که نور طبیعی را وارد می کنند، بهره وری بیشتری دارند زیرا مردم کار در نور طبیعی را ترجیح می دهند. حتی اگر دفتر شما فضای زیادی برای پنجره نداشته باشد، باز هم می توانید از آوردن گیاهان زیادی به فضای کاری خود بهره مند شوید که به تصفیه هوا و افزایش بهره وری نیز کمک می کند.

  1. دیوارهای رنگارنگ

ما می دانیم که رنگ آمیزی کل اتاق می تواند طاقت فرسا باشد، اما یکی از راه هایی که می توانید بدون اینکه احساس کنید در حال اختراع مجدد چرخ هستید، رنگ را به کار ببرید، نصب یک دیوار برجسته رنگارنگ در دفترتان است. این می تواند یک دیوار صورتی روشن پشت میز شما باشد، یا شاید یک دیوار آبی تیره در اتاق کنفرانس – هر چیزی که با فضا و روحیه شما سازگار است.

چیدمان اداری

با افزودن یک (یا چند!) دیوار ویژگی در سرتاسر دفتر خود، می توانید با هزینه نسبتاً کمی تأثیر زیادی داشته باشید. نقل قول‌های الهام‌بخش یا تصاویر سرگرم‌کننده را اضافه کنید تا به آن‌ها کمک کنید حتی بیشتر از آن استقبال کنند.

 

  1. فضاهای کاری مشترک

شرکت‌های فناوری سال‌هاست که از فضاهای کاری مشترک استفاده می‌کنند و سایر کسب‌وکارها بالاخره در حال جذب هستند. در واقع، به طور فزاینده‌ای برای کسب‌وکارها در بسیاری از بخش‌ها رایج است که حداقل بخشی از فضای اداری خود را به مناطقی اختصاص دهند که در آن کارمندان می‌توانند در پروژه‌ها با هم کار کنند یا فقط با هم صحبت کنند و ایده‌های اسپیتبال داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *