طراحی داخلی نمای ساختمان

فهرست مقاله "طراحی داخلی نمای ساختمان"

طراحی داخلی یک صنعت مدرن و سریع است که به استعدادها و مهارت های آموخته شده زیادی نیاز دارد. کسب مهارت های طراحی داخلی مستلزم اخلاق کاری قوی و اشتیاق عمیق به این حرفه است. فراتر از این ویژگی‌های ضروری، طراحان داخلی موفق، طیفی از مهارت‌ها شامل خلاقیت، توجه به جزئیات و دانش عملی را توسعه می‌دهند.

این یک مرور کلی از مهارت های سخت و نرم لازم برای طراحی داخلی است. بسیاری از اینها را می توان در یک برنامه دانشگاهی دو یا چهار ساله که توسط طراحان خبره رهبری می شود و دسترسی به نرم افزار های طراحی مناسب توسعه داد.

طراحی داخلی

خلاقیت

طراحی فرآیندی کاملا خلاقانه است و نیاز به دید هنری دارد. فضاهای طراحی شده، از موادی ساخته شده اند که خلاقانه پیکربندی شده اند، با این کار قابل استفاده و زیبا باقی می مانند. طراحان داخلی مواد و تکنیک های مختلف از جمله رنگ، مصالح ساختمانی و اشیاء را با هم ترکیب می کنند تا ظاهری زیبا و احساس آرامش برای صاحبان ملک به ارمغان آورند. خلاقیت در طراحی، کلیدی است که فضاها را هم از نظر زیبایی‌شناختی و هم از نظر کاربردی، جذاب می‌کند.

برنامه ریزی

هر پروژه ای ممکن است دچار تغییرات غیر منتظره شود. مثلا مصالح ساختمانی کم بیاید و یا از بین بروند، ضرب‌الاجل‌ها می‌توانند تغییر کنند، و عناصر طراحی کاملاً مرتب شده در برنامه‌های CAD ممکن است در دنیای واقعی با هم جمع نشوند. پیش بینی و سازگاری با این تغییرات نیازمند برنامه ریزی است.

 

برنامه ریزی می تواند شامل ابزارها و تکنیک هایی برای واگذاری وظایف، نگهداری سوابق و اطمینان از گنجاندن جزئیات مناسب باشد. برنامه ریز عالی بودن همچنین مستلزم آینده نگری و پیش بینی احتمالات متعدد است. در حالی که برخی به طور طبیعی این ویژگی ها را دارند، برخی دیگر برای توسعه آنها به زمان و تجربه نیاز دارند. استفاده از آنها در طراحی داخلی مستلزم راهنمایی طراحان با تجربه است که می توانند به دانش آموز کمک کنند تا راه هایی را که یک پروژه می تواند در پیش بگیرد.

چشم انداز

از جمله مهارت های مورد نیاز برای طراحی داخلی، دیدگاه شخصی و حرفه ای متمایز است. مانند همه هنرمندان بزرگ، گفته می شود که طراحان دیدگاه منحصر به فردی دارند. دیدگاه یک طراح داخلی اغلب منعکس کننده ترکیبی از دانش، تجربه و شهود است. برخی از طراحان ممکن است دیدگاهی را پرورش دهند و از آن به عنوان یک برند استفاده کنند و به دلیل رویکرد خلاقانه خود مشهور شوند.

 

طراحی داخلی نمای

یک نمونه از دیدگاه ممکن است ترکیب پیشینه منحصر به فرد در هنر خود باشد. برخی از نمونه ها شامل مواردی است که از پیشینه های محروم یا اقلیت هستند. این افراد حتی ممکن است از مهارت های طراحی خود برای حل خلاقانه مشکلات در جوامع خود استفاده کنند. دیدگاه دیگری ممکن است بر مواد سازگار با محیط زیست و پایدار برای مبارزه با تغییرات آب و هوا تأکید کند.

آشنایی با استانداردهای ایمنی و ساخت و ساز

نکته مهم در طراحی داخلی آگاهی از قوانین ساختمان و استانداردهای ایمنی است که اغلب مختص طبقه بندی ساختمان و منطقه جغرافیایی است. طراحی را که می توان خوب نامید، شامل استانداردهای برق، لوله کشی و روشنایی است. ممکن است دستورالعمل های ساخت و ساز محلی، شهری و استانی در ساختمان سازی وجود داشته باشد. هر جزئیات طراحی مهم است و می تواند بر کارایی و کاربرد یک فضا تأثیر بگذارد.

 

قوانین ساختمان شامل مشخصات روشنایی، برق و گاز شامل الزامات اندازه گیری نیز می باشد. قوانین مربوطه می توانند طراحان را برای سناریوهای متعدد برنامه‌ریزی کنند و در مواقع اضطراری یا بحران انعطاف‌پذیری ارائه دهند. برای مثال در زمان های اضطراری و بروز فاجعه بهترین کار این است که اتاق انتظار بیمارستان را به مرکز تریاژ تبدیل نمایید.

 

آشنایی با اصول طراحی

چندین اصل طراحی وجود دارد که هر پروژه را هدایت می کند. آنها تعادل، هارمونی، ریتم، تناسب، تاکید، کنتراست و جزئیات هستند. برای رسیدن به این اصل ها باید عناصر موجود در فضا با یکدیگر تعامل داشته باشند، البته می توان اینکار را بصورت جداگانه هم انجام داد.

تقارن و عدم تقارن، هارمونی و ریتم، و تاکید و تضاد، همگی مفاهیم مرتبطی هستند که در یک فضا با هم کار می کنند. همچنین مفهوم فضای مثبت و منفی وجود دارد که به وجود یا عدم وجود اشیا، مواد یا تکنیک ها اشاره دارد. باید این نکته را درک کنید که چه زمانی باید از چه چیزی استفاده نمایی.

نحوه انتخاب طراحی داخلی مورد نظر

رنگ را در نظر بگیرید

در ابتدا به این فکر کنید که به رنگ های روشن جذب می شوید یا رنگ های تیره مانند خاکستری.

همیشه این را در نظر بگیرید که با گشت و گذار در اینترنت و دیدن عکس ها، ویدئوها و انواع طراحی ها هم  میتوانید ایده های جدیدی را بدست آورید.

 

مرحله 3: به صورت حضوری مرور کنید.

حتی اگر قصد خرید مبلمان و اقلام دکوری را به صورت آنلاین دارید، ممکن است به صورت حضوری در فروشگاه ها قدم بزنید تا در مقایسه با تصویری که در رایانه خود نشانه گذاری کرده اید، ایده بهتری از ظاهر هر سبک در بدن پیدا کنید. ولوویتز می‌گوید: «همچنین مشتریانم را تشویق می‌کنم که خودشان در فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی و خانه بگردند تا متوجه شوند که چه سبک‌هایی توجه آنها را جلب می‌کند.

هر چیزی را درست در جایش قرار دهید

با در نظر گرفتن تمام اطلاعات مورد نظرتان، می توانید سبک طراحی داخلی خود را بیان کنید. با این اوصاف، حتما باید در نظر بگیرید که فقط یک سبک را انتخاب کنید و با در نظر گرفتن آن شروع به طراحی داخلی نمای ساختمان نمایید.

این به شما بستگی دارد، می توانید بین چند مجموعه یکی یا دوتا را انتخاب کنید و سبک مورد نظرتان را بچینید. خنک را ترجیح میدهید یا گرم، میخواهید اتاق هایتان دارای متعلقات کم باشد یا زیاد. همه اینها باید در نظر گرفته شود

نحوه زندگی خود را در نظر بگیرید.

پس از اینکه بتوانید سبک طراحی داخلی خود را در خلاء توصیف کنید، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که چگونه می توانید این سبک را در دنیای واقعی به کار ببرید – به عنوان مثال، در اولین آپارتمان خود، جایی که فرضاً بودجه، فضا و محدودیت های دیگر دارید.

 

 

یکی از بهترین معماران طراحی داخلی  می‌گوید: «من فکر می‌کنم مهم است که یک اتاق نه تنها به‌گونه‌ای طراحی شود که زیبا به نظر برسد، بلکه برای پاسخگویی به نیازها و سبک زندگی افرادی که در آن زندگی می‌کنند نیز سخت کار کند.

 

سطح راحتی خود را در نظر بگیرید.

همانطور که باید به این فکر کنید که چه سبکی در خانه شما کارایی دارد، باید به این فکر کنید که می خواهید با چه سبکی زندگی کنید.

ولوویتز که معمار سرشناسی در حوزه طراحی نما می باشد از مشتریانش می‌خواهد که آنچه را که واقعاً دوست دارند و نه فقط آنچه را که فکر می‌کنند باید دنبال کنند، در نظر بگیرند. او می‌گوید: «ما در مورد مکان‌هایی صحبت می‌کنیم که آنها را راحت‌تر و ساده تر می‌سازد. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است در ابتدا ظاهر پرینت های لایه ای و چینتز را در یک عکس دوست داشته باشند، اما وقتی نوبت به انتخاب اقلام برای خانه خود می رسد، به سمت سبک های جاودانه در رنگ ها و بافت های اشباع شده گرایش پیدا می کنند.

 

جمع بندی

حتی اگر می‌خواهید ایده‌های طراحی را در کنار عزیزانتان اجرا کنید، به یاد داشته باشید: اینجا خانه شماست. دوستان و خانواده شما فضاهای مخصوص به خود را دارند تا به روشی که دوست دارند تزئین کنند. پس همانطور که قبلا هم گفتیم اول سلیقه خود شما مهم است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *