طراحی داخلی کافی شاپ

فهرست مقاله "طراحی داخلی کافی شاپ"

بازدید از یک کافی شاپ در محله  بخشی از زندگی روزمره بسیاری از مردم است. طراحی یک تم کافه که با مهمانان شما طنین انداز شود، کمک زیادی به جلب وفاداری مشتری می کند. چه تازه یک کافی‌شاپ باز کرده باشید یا به دنبال ارتقای دکوراسیون و طراحی خود باشید، حال می خواهیم در زیر به چند مورد از کافی شاپ های معروف دنیا بپردازیم که به خاطر طراحی داخلی معروفشان در دنیا به شهرت رسیده اند.

کافی شاپ

بهترین ایده های ساخت کافی شاپ

افتتاح یک کافه می تواند یک کار کاملا هیجان انگیز و جذاب باشد. با این حال، با اشباع بیش از حد بازار، متمایز کردن کافه شما از رقابت های شلوغ می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای جذب مشتری و به جا گذاشتن یک اثر ماندگار، بسیار مهم است که کافه خود را منحصر به فرد کنید. ترکیبی از عناصر جدید مانند محیط، منو و خدمات مشتری می تواند کافه شما را از بقیه متمایز کند.

ایجاد فضای منحصر به فرد کافه با طراحی و دکوراسیون شروع می شود. سرمایه گذاری در فضای داخلی که چشم انداز شما را منعکس می کند و هویت برند شما را برجسته می کند، ضروری است. یک فضای خبو نه تنها یک فنجان قهوه بلکه یک تجربه فراموش نشدنی را به همه افراد و مشتریان ارائه می دهد و همین امر باعث می شود که مشتری های دائمی برای شما بمانند.کافی شاپ

ارائه پیشنهاد فروش خارق العاده به مشتریان

شناسایی نقاط قوت خود

جهت منحصر به فرد کردن کافه خود، باید نقاط قوت کافه را در نظر بگیرید. حال این می تواند شامل منو کافه، مکان، فضا و خدمات به مشتری ها باشد. برای مثال، برخی افراد در سرو غذا مهارت بسیاری دارند و برخی دیگر کافه بسیار دنج و آرامی دارند که محلی برای استراحت است. نقاط قوت خود را فهرست کنید و به این فکر کنید که چگونه می توان آنها را به طور موثر به مشتریان هدف خود منتقل کرد. به چشم آوردن این نقاط قوت به شما کمک می کند در بازار مورد توجه قرار بگیرید و ارتباط قوی با مشتریان داشته باشید.

ارزیابی رقابت شما

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در نظر بگیرید، درک رقبا و نقاط فروش منحصر به فرد آنها است. بهترین راه برای یافتن نقاط قوت مشتریان و رقبایتان این است که در وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و نظرات مشتریان آن‌ها بگردید تا ببینید چه چیزی را ارائه می‌دهند که ممکن است متفاوت از کافه شما باشد. حتی اینکار باعث می شود که به برخی نکات منفی در مورد کافه خود نیز دست یابید و به برطرف کردن آنها بپردازید.

برند و هویت تجاری

نام تجاری و هویت تجاری شما نقش مهمی در منحصر به فرد شدن کافه شما دارد. این شامل نام کافه شما، لوگو، طرح رنگ، طراحی داخلی و فضای کلی است. حال این می تواند به طراحی داخلی کافه شما نیز مربوط باشد.

ایجاد یک فضای کافه منحصر به فرد

چیدمان و طراحی

چیدمان و طراحی یک کافه در ایجاد فضایی منحصر به فرد و دلپذیر بسیار مهم است. سفارشی کردن مبلمان، چیدمان صندلی و هنر دیواری که هویت کافه شما را منعکس می کند را در نظر بگیرید. علاوه بر این، فضایی راحت و کاربردی ایجاد کنید که مشتریان بتوانند از وقت خود لذت ببرند.

اگر شما هم مثل من سریال F.R.I.E.N.D.S را تماشا کرده باشید. پس حتما متوجه شده اید که بسیاری از صحنه های سریال را در محیط کافی شاپ می گذرانند. موضوع بحث ما بازیگران یا خود سریال نیست بلکه محیط کافی شاپ می باشد. آیا همیشه رویای این را داشته‌اید که به «سنترال پرک» بروید، بنشینید و یک فنجان قهوه بزرگ بخورید و خوب، همچون این سریال دوست پیدا کنید یا ممکن است شما از آن دسته ای باشید که فقط به دنبال یک کافه دنج کوچک برای انجام برخی کارها هستید.

هدف هرچه که باشد، چیزی که اساسا ما را به سمت خود می کشاند، سبک و دکوراسیون داخلی کافه در داخل فضا است. هر سبکی که باشد، مدرن، یکپارچهسازی با سیستمعامل، میانه قرن، روستایی و یا حتی ترکیبی از سبک ها، این دکوراسیون داخلی کافی شاپ می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود به مشتری همیشگی آن کافی شاپ بدل گردید.

برای مثال کافی شاپ کافزل در میلان ایتالیا

این مینی رستوران و کافی شاپ که «موج سوم فرهنگ قهوه» را در میلان متحول می کند، فضای داخلی روشن و مدرنی را ایجاد می کند که هارمونی و تعادل را به اتاق می آورد. کافه زل، سبک‌های پست مدرن را با سبک خیابانی شهری ترکیب کردند تا این ترکیب رنگ‌ها و بافت‌ها را با الهام از عناصر طبیعت و با یادآوری فرم‌های همزمان به وجود آورند.

کافی شاپ

 

دیوارها با رنگ آبی تیره رنگ شده اند که همراه با کاغذ دیواری چاپ شده با دانه چوب متعادل است. این یک بوم برای مدفوع های صورتی گرد و خاکی و ضیافت ها، وسایل مسی و میزهای سیاه و سفید ایجاد می کند. این ترکیب عجیب و غریب و نامتعارف به مؤسسات میلانی جذابیت می بخشد و همچنین روندی را به مد هزاره می دهد.

کافه قو در کیپ تاون، آفریقای جنوبی

این مکان سنتی فرانسوی که از خیابان‌های پاریس به کیپ‌تاون منتقل می‌شود، تم رنسانس را به خود می‌گیرد که از نقاشی «لدا و قو» لئوناردو داوینچی الهام گرفته شده است که در مرکز این طرح قرار دارد.

 

 

فضای پیچیده و ساده کافه، جذابیت پاریس را برمی انگیزد. پالت رنگ پرچم فرانسه به طراحی فضا از دیوارهای آبی تیره گرفته تا پوشش قرمز و میزهای سفید تبدیل شده است.

کافی شاپ

این کافه با برگرفتن از هنرهای فرانسوی که از نقوش قو، نقاشی‌های دیواری اساطیر یونان و نورپردازی قدیمی قفس پرندگان که ادای احترام به مفهوم پرندگان در فضا است، طراحی شده است.

کافه شیرینی در دبی، امارات

کافه شیرینی، کافه‌ای است که به‌خاطر منوی دسر دست‌سازش معروف است. طراحی در چهار کانتینر، فضا را به حداکثر می‌رساند و مفاهیم مینیمالیسم را بر می‌گیرد تا یک تجربه بسیار تمیز خارق العاده را فراهم کند. قفسه‌های شناور و پنل‌های دید شیشه‌ای در پشت قسمت نوار برای ایجاد جلوه‌ای از فضای وسیع تعبیه شده‌اند.

 

 

پالت رنگ پاستیلی صورتی گرد و خاکی که توسط Maja Kozel Design طراحی شده است با ته رنگ های برنجی متعادل شده و با نقاشی های دیواری هنرمندانه و رویه های مرمر سفید روشن شده است. با فضای داخلی کافه مشرف به بندر، مجموعه ای از مبلمان سفارشی برای مهمانان طراحی شده است تا از این منظره دیدن کنند یا از این فضای دنج لذت ببرند.

تیارا گرت در ماساریک، مکزیکو سیتی

مکان: ماساریک، مکزیکو سیتی

دو استودیو با هم یک ساختمان را بازسازی کردند تا فضایی را برای برند معروف و برجسته قهوه Tierra Garrat طراحی کنند. نام تجاری جدید و فضای فروشگاه، ما را به داستان های ناگفته قهوه مکزیکی از مزارع و شرکت های قهوه می برد. طرح کلی از فرم‌ها و مواد خاکی اولویت دارد که طرح رنگ‌های تک رنگ تیره قهوه‌ را نیز مشخص می‌کنند.

 

 

نمای داخلی با بلوک های بنایی پوشانده شده است در حالی که حجم بیرونی با صفحات سفالی زاویه دار پوشیده شده است که به نما بافت متفاوتی می دهد. این مکمل آجر، چوب و چرم مورد استفاده در طراحی مبلمان است و نشانه ای از صنایع دستی سنتی مکزیکی است. طراحی تمیز، سنتی و با احترام به رنگ های خاکی است.

 

نتیجه

نوآوری و متمایز کردن کافه شما از رقبا برای تضمین موفقیت در بازار شلوغ کافی شاپ حیاتی است. با تمرکز بر این جنبه های کلیدی، صاحبان کافه می توانند تجربه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای مشتریان خود ایجاد کنند.

 

در مرحله اول، یک طراحی نورپردازی عالی را برای تنظیم حال و هوای کافه خود در نظر بگیرید. سبک های مختلف نورپردازی می توانند محیطی متمایز ایجاد کنند که شرکت شما را از دیگران متمایز کند.

 

یکی دیگر از جنبه های مهم این است که ظاهر خود را طراحی کنید. این شامل هر دو نمای داخلی و خارجی کافه شما می شود. اثاثیه، آثار هنری و دکور منحصر به فرد می تواند به ایجاد یک هویت برند قوی کمک کند که مشتریان آن را به خاطر بسپارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *