نمای ساختمان مینیمال

فهرست مقاله "نمای ساختمان مینیمال"

نمای ساختمان مینیمال. البته ما می‌توانیم به همان راحتی در مورد کاربرد آنها از منظر ساختاری صحبت کنیم، همانطور که می‌توانیم از جنبه تزئینی نیز به گفتگو بپردازیم.

نما قسمت جلویی ساختمان است که به صورت مقدمه ای از خانه تبدیل می شود. اغلب به عنوان یک پوسته ساختمانی طراحی می شود که از خانه در برابر آب و هوا محافظت می کند و به ساختمان شخصیت و جلوه می دهد. از طریق طراحی نما، معماران حرفه‌ای می‌توانند زندگی را در املاک غیرمنقول بگنجانند، و آن را به اندازه کافی جذاب و زیبا می‌سازند که بتوانید بایستید و آن را تحسین کنید. طراحی نما می تواند به گونه ای ساخته شود که با منظره شهر ترکیب شود یا طوری طراحی شود که در میان ساختمان دیگر برجسته شود.

نمای ساختمان مینیمال

امکانات طراحی بسیار زیادی برای طراحی نما وجود دارد، از سنتی تا مدرن، از معاصر تا شیک، از آجر تا شیشه، و ترکیبی از مواد و سبک های مختلف برای ساده و مینیمالیستی نگه داشتن آن. تابه حال ما مقالات مختلفی درمورد طراحی نما داده ایم و نمای مینیمالیست نیز از جمله اینها می باشد.

 

با این حال، ما بر روی مینیمالیست تمرکز خواهیم کرد زیرا احیای روندهای مینیمالیستی اخیراً افزایش قابل توجهی را در دنیای دکوراسیون تجربه کرده است. اگرچه این روند در معماری معاصر و طراحی داخلی به عنوان یک پایه ثابت باقی مانده است، اما در این فصل به شدت در حال پیشرفت است. بنابراین ما ایده های خوبی برای شما داریم که در جستجوی جوهر خلوصی که سادگی را تداعی می کند، در نظر بگیرید.

حال به چند نمونه از معماری های معروف مینیمالیست در جهان می پردازیم

لوسنترج، هلند

نمای ساختمان مینیمال

رینک تیلانوس لوسنترج را طراحی کرده است، دفتری که دیوارهای آن با بتن زمخت تزئین شده است تا در محیطی طبیعی در زریکزی، هلند ترکیب شود. این ساختمان محله های جدید منطقه ای را برای حفظ طبیعت تسهیل می کند. این طراحی از شخصیت محیط طبیعی آن الهام گرفته شده است. یک سنگدانه بتنی حاوی فوم شیشه – یک ماده دانه‌دار و کم کربن کیفیت زیبایی شناسی متمایزی را ارائه می‌دهد.

فالینگ واتر هاوس (خانه آبشاری)، پنسیلوانیا

نمای ساختمان مینیمال

خانه آبشاری که توسط فرانک لوید رایت طراحی شد، رابطه بین انسان، معماری و طبیعت را دوباره تعریف کرد. رایت از معماری ژاپن الهام گرفت و از این رو، خانه “شکل بنایی مشخص” را به خود گرفت که مربوط به سایت بود. نمای بیرونی یک الگوی آجری افقی قوی را تحمیل می کند که از ماسه سنگ محلی با تراس های طولانی ساخته شده است. استفاده از یک پالت رنگ محدود، خانه را با محیط اطرافش ترکیب می کند.

موزه هنرهای اسلامی، دوحه

نمای ساختمان مینیمال

 

موزه هنر اسلامی که توسط معمار برنده جایزه پریتزکر I.M. Pei طراحی شده است، سرزندگی، پیچیدگی و تنوع کامل هنرهای جهان اسلام را منعکس می کند. او از سبیل قرن سیزدهم (چشمه وضو) مسجد احمد بن طولون در قاهره، مصر الهام گرفت. این ساختمان از مواد ظریفی مانند سنگ آهک و چمسون کرم رنگ از فرانسه، بتن معماری قطر و گرانیت جت میست از ایالات متحده ساخته شده است.

موزه هنر مدرن فورت ورث، ایالات متحده

 

نمای ساختمان مینیمال

موزه هنر مدرن فورت ورث، طراحی شده توسط معمار ژاپنی تادائو آندو، دارای هندسه ساده، ترکیبی از محیط طبیعی، و حداقل انتخاب مواد است. از بتن، شیشه، فولاد، آلومینیوم و گرانیت ساخته شده است که انعکاس زیبایی در حوض اطراف ایجاد می کند. این موزه با طراحی ناب خود، حضور چشمگیر هنر مدرن را به نمایش می گذارد.

مرکز نیمایر، اسپانیا

 

نمای ساختمان مینیمال

مرکز نیمایر، طراحی شده توسط اسکار نیمایر، دری باز به روی فرهنگ در همه اشکال، سنت ها و سبک های آن است. این به عنوان یک نقطه کانونی برای جذب استعداد، دانش و خلاقیت ایجاد شد. این نه تنها به عنوان دروازه ای برای بهترین فرهنگ جهان طراحی شده است، بلکه تولید کننده محتوا نیز می باشد.

موزه هنر جدید، نیویورک

 

 

موزه هنر جدید، طراحی شده توسط صانا، یک ساختمان گرانبها با مفهومی واضح و تاثیر قوی است. جعبه‌ها در اندازه‌های مختلف روی هم چیده شده‌اند که منجر به پویایی و ترکیب شدن شکلی جذاب با شکل محیط اطراف می‌شود. لایه ای از مش آلومینیوم آنودایز شده در بالای دیوارهای سفید نمای خارجی را ایجاد می کند.

 

مفهوم مینیمالیست با وجود یکپارچگی کلی و حذف هر چیز اضافی که ویژگی اصلی آن است، رویکرد بسیار متنوعی به مواد دارد. قطعات با فرمت بزرگ هنگام استفاده از سبک مینیمالیستی دوست شما هستند زیرا خلوص خطی و تداوم بصری را در جلوه کلی حفظ می کنند. یک ایده خوب این است که از دو نوع مختلف مواد که مکمل یکدیگر هستند برای ایجاد بخش های زیبایی شناختی جداگانه به صورت عمودی استفاده کنید.

 

به عنوان مثال، ممکن است سنگ طبیعی را با چوب ترکیب کنید، که ماده ای است که حس طبیعی و سادگی را به هر نما می دهد بدون اینکه در دام یکنواختی بیفتید. این مواد باید تا حد امکان صاف و مسطح باشند تا مانع دستیابی به هدف مینیمالیستی شما نشوند. اگر می خواهید رنگ شخصی تری به آن اضافه کنید، بهتر است به جای رنگ براق، روکش ساتن را انتخاب کنید. با این وجود، ناب گرایان مینیمالیسم در میان شما همیشه یک روکش مات را انتخاب می کنند. باز این امر بسته به سلیقه خود شما برای نمای ساختمانتان است.

وقتی صحبت از طراحی خانه مینیمالیستی می شود، شاید یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید جلوگیری از شلوغی است، و این به ویژه در فضاهای کوچک صادق است. مشخص ترین ظاهر یک فضای مینیمالیستی، فضایی است که مملو از اشیاء نباشد، و ساده ترین راه برای انجام این کار داشتن اقلام مادی کمتر است. هنگام انجام این کار، باید حتما توجه داشته باشید اشیایی که برایتان اهمیت بیشتری دارد و نیاز زیادی به آنها دارید را نگه دارید و اشیایی با اهمیت کمتر را حذف کنید.

البته اگر مقالات دیگر ما در مورد سبک مینیمالیت را میخواندید هم متوجه این موضوع می شدید.

یکی از معماران معروف می گوید: «به دنبال چیزهایی باشید که واقعاً آنها را دوست دارید. برای مثال، یک عکس قدیمی از شما و دوستان دبیرستانی‌تان می‌تواند ارزش بیشتری نسبت به نقاشی گرانقیمت داشته باشد، بنابراین چیزهایی را در اطراف شما ترسیم می‌کند که واقعاً شما را لمس، حرکت و الهام می‌بخشد.» او همچنین توصیه می کند که مردم از ترندها و اقلام مد روز اجتناب کنند. هنگام به دست آوردن هر چیز جدید، روی قطعات بی زمان، کلاسیک و ساده تمرکز کنید، زیرا این نه تنها باعث می شود خانه شما در طول زمان تکامل یابد، بلکه از نیاز به ارتقاء مداوم و اضافه کردن موارد بیشتر جلوگیری می کند.

هنگام برنامه ریزی، به یاد داشته باشید که خانه شما نیازی به رعایت قوانین سختگیرانه ندارد، بلکه باید از ذهنیت کمتر هدفمندتر استفاده کند. اگرچه ایده های طراحی مرور می تواند مفید باشد، فکر نکنید که خانه شما باید با تصویر موجود در اینترنت مطابقت داشته باشد تا مینیمالیستی در نظر گرفته شود. “شما همیشه می توانید چیزهای کمتری داشته باشید، اما هنوز هم می تواند چندین رنگ را در خانه بگنجانید. هم چنین کلارک این معمار مشهور توضیح می دهد که “من فکر می کنم بیشتر به نیت و احساس مربوط می شود.”

 

در نهایت، بسکوم و کلارک این دو معمار مشهور به صبر توصیه می‌کنند، که می‌تواند در هر فرآیند طراحی خانه صادق باشد، اما به ویژه زمانی مهم است که عناصر کمتری در خانه داشته باشید و هر کدام را که اولویت دارد مهم‌تر کنید. بسکام می‌گوید: «در برنامه های تلویزیونی یک خانه در کمتر از یک ساعت جمع و ساخته می شود، اما در واقعیت شاید این خانه بیش از یک سال ساختش به طول انجامیده باشد.

 

شاید مهمترین دلیل این باشد که به بینش، سلیقه و جدول زمانی خود اعتماد کنید. آیا شهر روم یک روزه ساخته شد؟

پس حتما این را در نظر بگیرید که برای ساخت  خانه خود نباید عجله کنید و حتما نیاز نیز که تمام آنرا یکجا بسازید. من حتی خانه هایی را دیدم که بعداز چند سال قسمت های دیگر را ساختند و یا ممکن است در زمان ساخت فکر جدیدی به سرتان خطور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *