نمای مینیمالیست آپارتمان

فهرست مقاله "نمای مینیمالیست آپارتمان"

قبل تر درمورد نمای مینیمال ساختمان صحبت کردم و گفتیم که نمای مینیمالیست آپارتمان، یک سبک طراحی داخلی است که بر تمرکز بر حد اقلیت و سادگی تمرکز دارد.

در این سبک، از رنگ‌های نآرام و نورپردازی‌های طبیعی استفاده می‌شود تا فضا را باز و آرامش بخش کند.

عناصر دکوراسیون و لوازم جانبی نیز به حداقل ممکن محدود می‌شوند و شکل‌ها و خطوط ساده و منظم استفاده می‌شوند.

این سبک طراحی معمولاً در آپارتمان‌های کوچک استفاده می‌شود تا فضای بزرگتر و منظم‌تری را ایجاد کند.

در واقع در این سبک، از حداقل فضا، حداکثر استفاده می‌شود و راهکارهایی برای بزرگ جلوه دادن نمای ساختمان ارائه می‌شود. دلیل اصلی استفاده از معماری مینیمالیست، کوچک شدن فضای زندگی می باشد.

محیطی که ایجاد می کنیم بازتابی از وضعیت ذهنی ماست. از آنجایی که خانه ما جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم، بسیاری از مردم می خواهند فضای زندگی آنها تا حد امکان آرامش بخش و بدون استرس باشد.

 

مینیمالیسم را وارد کنید، یک روند طراحی مبتنی بر این ایده کمترین، بهترین است. با از بین بردن شلوغی و چیدمان یک فضا با چند دکوراسیون معنادار، می توانید حس آرامش را در زندگی ساده پیدا کنید. مینیمالیسم به هر فضایی ظاهری شیک و مدرن می بخشد و دکوراسیون و نظافت خانه شما را قابل کنترل تر می کند.

حال بجز این میخواهیم به برخی ایده ها بپردازیم تا خانه ای زیبا و مینیمال داشته باشیم.

پالت رنگ را حفظ کنید

ممکن است با آن فرش صورتی روشن مد روز یا یک مجموعه یا شمع های رنگارنگ وسوسه شوید، اما اگر با حال و هوا مطابقت ندارد، کمی بیشتر فکر کنید. نیاز نیست از همان اول آنطوری که میخواهیم باشد. با فکر بیشتر ایده های بهتری به ذهن شما خطور خواهد کرد.

نمای مینیمالیست آپارتمان

 

اشکالی ندارد که سلیقه طراحی شما تغییر کند و دچار دگرگونی شود، اما اگر دنبال مینیمالیسم هستید، قبل از خرید در نظر بگیرید که چگونه برخی از وسایل دکوری در اتاق شما قرار می گیرند.

همه چیز را در خانه خود تنظیم کنید

تمام وسایل و قطعات خانه خود را فرض کنید. هرکدام برای چه هدفی می باشد؟ سعی کنید همه را طوری هماهنگ کنید که قطعات شما به جای برخورد مکمل همدیگر باشند. با این کار بطور کامل به یک آپارتمان مینیمالیستی متعهد شوید

این رویکرد را بخصوص برای اقلامی که در معرض دید در خانه خود دارید انجام دهید.  همانطور که از هر فضا عبور می کنید، از خود بپرسید: «آیا من واقعاً این مورد را دوست دارم؟ آیا واقعاً به آن نیاز دارم؟» اگر پاسخ قطعی «بله» نیست، آن وسیله اضافی است و برای خانه شما جالب نیست .

توجه به پالت رنگی مخصوصا در خانه های مینیمال که از چند رنگ با طیف نزدیک حمایت می شود.

 

در مورد بهترین راه برای تزریق آنها به اتاق خاص خود فکر کنید و سعی کنید آن را تنها به چند قطعه محدود کنید. حال این می تواند یک سنگ بزرگ یا شی تزئینی، بالش طبی یا یک صندلی برجسته باشد.

اگر طرفدار زرد نئونی روشن یا رنگین کمانی از رنگ های آبی مختلف باشید، مسلماً رعایت مینیمالیسم سخت تر است. مقدار را محکم نگه دارید و از رنگ های خنثی استفاده کنید.

 

 

طراحی عکس بالا دقت کنید. این اتاق متعادل و ظریف به نظر می رسد اما همچنان روتختی رنگارنگ دارد. به دلیل حالت ملایمش، احساس آرامش و فروپاشی فضا را از بین نمی رود.

دکوراسیون ساده را به میزها و قفسه ها اضافه کنید

یک خانه مینیمالیستی نباید بی روح، سرد یا خسته کننده باشد. در عوض، در مورد هر قطعه دکور عمدی باشید. سعی کنید دکوراسیون خود را به رنگ های یک پالت محدود کنید یا به مواد خاصی مانند چوب، شیشه یا سرامیک بچسبید.

 

اگر رویکرد مینیمالیستی شما شامل مقدار زیادی رنگ سفید است، مبلمان و دکور چوبی می تواند فضای شما را بدون ایجاد حواس پرتی گرم کند. همچنین می توانید گیاهان کوچک را برای افزایش رنگ اضافه کنید.

نمای مینیمالیست آپارتمان

پیشخوان های آشپزخانه را شفاف نگه دارید

حتی زمانی که آشپزخانه شما بدون لک است، به هم ریختگی پیشخوان همچنان می تواند آن را نامرتب نشان دهد. اما اگر به طور کامل از شر همه چیزهای روی پیشخوان خلاص شوید، چه؟

با برداشتن همه چیز از روی پیشخوان آشپزخانه شروع کنید: توستر، قهوه ساز، تنقلات و انبوه وسایل آشپزخانه بروی پیشخوان. فقط به این فکر کنید که موارد مورد نیاز که همیشه به آنها احتیاج دارید را بروی پیشخوان قرار دهید.

 

اگر لوازم آشپزخانه دارید که زیاد از آنها استفاده نمی کنید، به جای اینکه اجازه دهید فضای پیشخوان را اشغال کنند، آنها را در کابینت نگهداری کنید. مکان‌های خاصی را برای کلیدها و نامه‌های خود تعیین کنید تا در پیشخوان شما قرار نگیرند.

رنگ سفید روشن را انتخاب کنید

اتاق نشیمن سفید با کاناپه سفید

یک راه مطمئن برای ایجاد احساس حداقلی در آپارتمان احتمالاً همان چیزی است که شما فرض می کنید – به یک پالت رنگ سفید روشن بچسبید. این برای ایجاد احساس بزرگ در هر اتاق ایده آل است.

 

نمای مینیمالیست آپارتمان

از مبل گرفته تا فرش گرفته تا رنگ دیوار، وقتی وسایل به‌طور یکپارچه با یکدیگر ترکیب می‌شوند، به شما کمک می‌کند تا به ایده لوازم ضروری تمیز و مرتب بمانید، زیرا به نظر می‌رسد کمتر در اتاق وجود دارد.

ملافه های تک رنگ را برای اتاق خواب خود در نظر بگیرید

دکوراسیون اتاق خواب شما نقش اساسی در کیفیت خواب شما دارد. اگر تخت خواب شما بیش از حد به هم ریخته به نظر می رسد یا احساس می کنید که خیلی به هم ریخته به نظر می رسد، ممکن است در شب به سختی بخوابید.

 

برای یک رویکرد مینیمالیستی به دکوراسیون اتاق خواب، از ملافه های تک رنگ استفاده کنید. حتی اگر رنگ‌های پررنگ‌تری را ترجیح می‌دهید، محدود کردن پالت خود به یک رنگ می‌تواند به راحتی ظاهر اتاق خواب شما را ساده کند.

یک گوشه را عمداً سبک کنید

یک گوشه را در نظر بگیرید، آنجا را برای فکر کردن و تفکر خالی کنید. بخاطر مینیمالیست بودن نباید گوشه ها خالی باشد. اینکار فقط برای تمرکز شما می باشد.

 

به جای تزئین یک اتاق کامل با مبلمان رنگارنگ و قطعات برجسته، یک گوشه را برای القای کمی رنگ و بافت انتخاب کنید. این احساس کاهش یافته را حفظ می کند، اما اگر مبلمان دنج، آثار هنری و رنگی وجود داشته باشد، خالی به نظر نمی رسد.

ذخیره سازی خارج از دید را به حداکثر برسانید

مبلمان چند منظوره سنگ بنای زندگی مینیمالیستی است. همه ما چیزهایی داریم که روزانه از آنها استفاده نمی کنیم، اما همچنین می خواهیم آنها را از دید دور نگه داریم.

 

سرمایه‌گذاری روی راه‌حل‌هایی مانند تخت خواب با کشوهای توکار برای جا انداختن لباس‌های فصلی را در نظر بگیرید. یا از یک فضای مخصوص برای نگهداری پتوها یا سایر اقلام کوچک استفاده کنید. یک قفسه کتاب با درها گزینه عالی دیگری برای پنهان کردن چیزهایی مانند اسناد، بازی های رومیزی یا ابزار از دید است.

لمس حداقلی کنتراست اضافه کنید

گوشه اتاق نشیمن با صندلی سفید

فضای کنتراست خود را حتما مورد توجه قرار دهید و خالی نزارید حال برخی افراد فقط با رنگ سیاه و سفید برخی دیگر با دو رنگ دیگر اینکار را می کنند.

 

 

این یک ترفند طراحی عالی برای افزودن تعریف به فضاهای حداقلی است که نسبت به فضاهای دیگر خالی‌تر هستند. به عنوان مثال، قاب عکس با حاشیه مشکی و یک لامپ در اینجا از نظر لغوی زیاد نیستند (فقط سه شی هستند)، اما به دلیل کنتراست، بسیار هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسند.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

با یک اتاق مینیمالیستی، می‌خواهید یکی از عناصر را انتخاب کنید که به اتاق فرمان می‌دهد یا برجسته است و به بقیه اجازه می‌دهد آن را تکمیل کنند. این طرح توسط هانا تایلر ساخته شد.

 

 

به عنوان مثال، این اتاق با نقشه های سراسر دیوار یا هر جای دیگری در اطراف فضا زیاده روی نمی کند. در عوض، یک نقطه کانونی روی دیوار دارد که سپس با یک لامپ سیاه تکمیل شده و با یک مبل خاکستری خاموش پشتیبانی می شود.

 

در مقالات دیگر با به ایده های بیشتری درمورد اتاق مینیمال و نحوه طراحی نمای مینمیالیست آپارتمانتان می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *