طراحی مینیمالیستی

فهرست مقاله "طراحی مینیمالیستی"

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست؟

امروزه اکثر کسانی که مقاله های ما را دنبال می کنند با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند، که شامل از بین بردن چیزها به ابتدایی ترین شکل آنها است. می توان آن را برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد.

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است. با سادگی، خطوط تمیز. در این سبک از طراحی، از تک پالت رنگی استفاده می شود و همان شروع کل داستان است. از رنگ برای طراحی کل فضای خانه استفاده می شود.

مینیمالیستی

بصورت کلی یک پلان برای طبقه باز است با نور زیاد، مبلمان بسیار کاربردی که همرنگ با محیط می باشد. در مینیمالیست تعداد انگشت شماری از عناصر می باشند که بر بافتشان تمرکز میشود.

زندگی در خانه ای با نمای مینیمالیست

 

حال بیایید کمی بیشتر روی نمای مینیمالیست تمرکز کنیم. کلید نیت است. افرادی که سبک زندگی مینیمالیستی را دنبال می‌کنند فقط دارای اقلامی هستند که هدفی را در زندگی‌شان دنبال می‌کنند و چیزهایی را که از لباس، دکوراسیون، سرگرمی‌ها و ابزاری که واقعاً برایشان ارزش قائل هستند حذف می‌کنند که اضافی است و واقعا نمی توان گفت نیاز زندگیشان می باشد. مینیمالیسم از فردی به فرد دیگر متفاوت به نظر می رسد، بنابراین بر اساس چیزهایی که برای شما مهم هستند،

مینیمالیستی

واقعاً به شما بستگی دارد که چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را از شر آن خلاص کنید. شاید برای یک برنامه نویس، طراح ویا کسی که کارش با کامپیوتر است داشتن یک اتاق با سیستم های خاص و بزرگ مهم باشد، اما برای این فرد داشتن وسایل مخصوص بازی گلف ضرورتی ندارد و می تواند آنها را حذف کند.

 

 

بسیاری از مردم تصمیم می گیرند برای کاهش استرس مینیمالیسم را امتحان کنند. اگر خود را با برنامه‌ریزی طاقت‌فرسا، کمدهای به هم ریخته یا ذهن شلوغ می‌بینید، ممکن است بخواهید با تعهدات کمتر، دارایی‌های کمتر و حواس‌پرتی‌های کمتر زندگی کنید. ساده ترین راه خلاص شدن از شر شلوغی ها می باشد.

داشتن یک سبک زندگی مینیمال و یک نمای مینیمال به معنای تفکر در ارزش های خود و ادامه دادن به حذف چیزهایی است که دیگر به شما خدمت نمی کنند. خصوص

ا درمورد خانه های مینیمال که بیشترین کاربردشان برای خانه های نقلی آپارتمانی کوچک می باشد.

 

بی نظم

یک مکان خوب برای شروع ممکن است فضای فیزیکی شما را شلوغ کند. شما می توانید به سادگی از شر یک آیتم، مانند یک تکه دکوراسیون، که نمی خواهید یا نیاز ندارید، شروع کنید. از آنجا، یک تکنیک پاکسازی را انتخاب کنید که برای شما مفید است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید با ظرافت های موجود در قفسه ها یا تزئینات تعطیلات در انبار شروع کنید. اگر در سال گذشته از آن استفاده نکرده اید، به اهدا، فروش یا خلاص شدن از شر آن فکر کنید. یا ممکن است

بخواهید با پرکاربردترین فضاهای خانه خود شروع کنید. هر مورد را جداگانه در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا ضروری است، مفید است یا برای شما شادی می آورد. سبک زندگی مینیمالیستی به معنای خلاص شدن از شر تمام دارایی های شما نیست – بلکه حفظ مهم ترین آنهاست. پس فکر نکنید که باید از شر هر چیزی که دارید و ندارید خلاص شوید، فقط اضافی ها را برای کاهش استرس و شلوغی حذف کنید. مخصوصا به این نکته هم باید توجه نمایید که وسایل اتاق باید هم رنگ باهمدیگر باشند.

مینیمالیستی

نکات آشپزخانه

آشپزخانه یکی از ساده ترین مکان ها برای کاهش شلوغی یا وسایل اضافی است. برای شروع، مواردی را که بیشتر استفاده می کنید در نظر بگیرید. وسایل، ظروف نقره، کاسه ها، بشقاب ها و ابزارهای خود را مرور کنید و هر کدام را که استفاده نمی کنید رها کنید. از آنجا، مجموعه خود را با پیروی از قانون “بهترین، مورد علاقه، ضروری” کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر سه کاسه هم اندازه دارید، در نظر بگیرید که کدام یک مورد علاقه شما است یا بهترین کار را انجام می دهد و بقیه را حذف کنید.

 

 

برای اقلامی مانند لیوان، بشقاب و ظروف نقره، سعی کنید بیشتر از چیزی که نیاز دارید نگهداری نکنید. وقتی نوبت به لوازم خانگی شما می رسد، سعی کنید وسایل چند منظوره را پیدا کنید. به عنوان مثال، یک اجاق توستر که دارای گزینه سرخ کردن هوا نیز است یا یک غذاساز که به عنوان مخلوط کن نیز کار می کند.

ملزومات خالی

رویکرد مینیمالیستی تنها از عناصر ضروری استفاده می کند: نور، فرم و مواد زیبا، معمولاً در یک طرح باز، برای ایجاد حس آزادی و آرامش. تزئینات و تجملات بیش از حد وجود ندارد. در عوض، جزئیات اندکی که استفاده می‌شوند، پیچیده نیستند و به‌طور هماهنگ با محیط ترکیب می‌شوند. این ممکن است به شکل یک اثر هنری منفرد باشد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می کند، یا یک گلدان زیبا در بالای میز ناهارخوری.

 

 

  • خطوط تمیز

لوازم خانه بخصوص مبلمان مینیمالیست بیشترین دلیل استفاده ای که دارند کاربرد آنها در خانه است. سطوح صاف و برجسته و خطوط قوی و تمیز، عبارات جسورانه ای را ایجاد می کنند که بر ماهیت اساسی هر مورد تأکید می کند. اثاثیه و لوازم جانبی طرح دار یا تزئینات بسیار دقیق پیدا نمی کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است. که رنگ های خاص و ساده و ملایم را نمایان می کنند.

ایجاد سطوح شفاف و بی نقص، دیوارهایی که خالی است و فقط تعداد بسیار کمی آثار هنری در آنها دیده می شود. اینها همه نمایان گر نمای مینیمالیست خانه می باشد. که در هم برهمی را از بین می برند. حتی هنگام نصب تابلو ها نیز بسیار باید دقت کنید تا مطمئن شوید آنچه که میخواهید نباشد. باید در واقع آنچه که مورد نیاز می باشد را قرار دهید.

 

  • پالت رنگ تک رنگ

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری نمونه ای از فضاهای با طراحی مینیمالیستی است.

 

به عکس زیر توجه نمایید. روند طراحی را طوری قرار داده ایم که کامل نمایان گر طراحی مینیمالیست باشد. تمامی فرم ها و رنگ ها به ساده ترین حالت کاهش یافته به طوری که فضای مطبوعی، روشن و بسیار ظریف نمایان شده است.

 

 

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر

فضاهای مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهم و تک رنگشان قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا به از هم ریختگی ذهن و ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح‌های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر، و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده مینیمالیستی شما نیز حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد.

 

  • سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید

هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و فرش‌ها در اتاق خواب به گرمای آرامش‌بخش می‌افزاید. در حمام، بافت و دانه الگوهای کاشی می‌تواند در عین حفظ پالت رنگ خنثی، جذابیت بصری ایجاد کند، در حالی که لوازم چوبی می‌توانند عناصر تیره، سفید یا بتنی را نرم کنند.

  • منسوجات را ترکیب کنید

منسوجات بافت می افزایند و ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. پارچه‌های پارچه‌ای، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش‌های سطحی در منسوجات مختلف مانند کتان، پشم و پنبه تنها نمونه‌هایی از این هستند که چگونه می‌توانید گرما و راحتی را به اتاق اضافه کنید و در عین حال سبک مینیمالیستی را حفظ کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *