پوشش ضد تراکم

فهرست مقاله "پوشش ضد تراکم"

رنگ ضد رطوبت یک پوشش خاص است که از تراکم بر روی دیوار جلوگیری می کند. هنگامی که ما رنگ را می ریزیم، دمای سطح دیوارهای داخلی را افزایش می دهد. این افزایش دما نقطه شبنم را تغییر می دهد – دمایی که در آن رطوبت روی یک سطح ایجاد می شود. نتیجه این است که تشکیل چگالش تا 60 درصد بیشتر طول می کشد و محافظت شگفت انگیزی در برابر رطوبت و کپک ایجاد می کند.

تراکم و رشد کپک سیاه موضوعی است که بسیاری از سطوح را تحت تاثیر قرار می دهد. رطوبت و کپک ظاهر و بوی ناخوشایندی دارند، اما همچنین می توانند شرایط سلامتی را بدتر کنند و مشکلات شدیدی برای خانه و خانواده فراهم نمایند.

رنگ مبتکرانه  و جدیدی آمده است که بر پایه آب از جدیدترین فناوری میکرو برای کاهش تراکم و جلوگیری از رشد کپک استفاده می کند. این بر روی تمام دیوارهای داخلی، از جمله در اتاق های رطوبت دار مانند حمام و آشپزخانه کار می کند.

آیا می توان از این رنگ در مناطق با رطوبت زیاد استفاده کرد؟

آیا قصد رنگ آمیزی حمام، آشپزخانه یا سایر مناطق با رطوبت بالا را دارید؟ انجام پروژه رنگ آمیزی داخلی در اتاقی با رطوبت بالا نیاز به آمادگی بیشتری قبل از رنگ آمیزی دارد. اگر نوع مناسبی از رنگ  را برای خانه خود انتخاب نکنید، ممکن است پوسته پوسته شود، ترک بخورد یا به محلی برای رشد کپک یا قارچ تبدیل شود. قبل تر از رنگ های روغنی استفاده میشد که در واقع مقاوم در برابر رطوبت بود. رنگ های جدیدی وارد بازار شده است که واقعا ضد رطوبت می باشند. با این حال، می توانید با رعایت این چند نکته اصلی برای رنگ آمیزی در مناطق با رطوبت بالا، از این مشکلات جلوگیری کنید.

سطح را آماده کنید

قبل از شروع نقاشی، زمانی را برای تمیز کردن دیوارها و صاف کردن عیوب اختصاص دهید. این مرحله حیاتی است زیرا تمیز کردن سطح به چسبندگی رنگ کمک می کند. علاوه بر این، لازم نیست نگران نقاط غیرجذابی باشید که از رنگ دیوار جدید شما می کاهند. یکی از معایب رنگ براق این است که عیوب را بیشتر از انواع دیگر برجسته می کند. پس هنگام انتخاب رنگ ابتدا به ضد رطوبت بودن و سپس به غیر براق بودن آن دقت کنید.

ضد تراکم

 

اگر رنگ قدیمی روی دیوارها ترک خورده، پوست کنده یا کپک زده است، از یک برس سفت استفاده کنید تا آن را بتراشید. (در صورت برداشتن کپک حتماً از ماسک محافظ صورت استفاده کنید تا اسپورها تنفس نکنید.) سپس لبه های زبر را با کاغذ سنباده ریز صاف کنید.

 

طبق دستورالعمل سازنده روی بسته بندی از پرکننده مناسب استفاده کنید. پس از خشک شدن پرکننده، سطح را با کاغذ سنباده ریز صاف کنید.

رنگ نیمه براق استفاده کنید

رنگی که در حمام یا آشپزخانه استفاده می‌کنید تأثیر بسزایی در طول عمر آن دارد. رنگ‌هایی که استفاده می کنید – مانند ساتن یا نیمه براق – برای اتاق‌های مرطوب بهترین هستند. به جای جذب رطوبت مانند رنگ مات یا پوسته تخم مرغ، آن را منحرف می کنند. رنگ های براق می توانند در برابر رطوبت مقاومت کنند زیرا پوشش سخت تری دارند. یکی دیگر از مزایای استفاده از رنگ نیمه براق، تمیز کردن آسان آن است. شما می توانید لکه های مواد غذایی یا پاشیدن صابون را بدون شستن رنگ روی دیوار پاک کنید.

رنگ ضد تراکم (ضد رطوبت) چگونه کار می کند؟

رنگ ضد رطوبت دیوار ما حاوی تعدادی دانه های شیشه ای توخالی (مواد نانو) کوچک است که انرژی حرارتی را از دیوارها منعکس می کند. رنگ با دفع موثر هوای گرم به داخل اتاق، از ایجاد رطوبت بر روی دیوارها جلوگیری می کند. این به جلوگیری از رشد کپک و مسائل مرطوب کمک می کند. این مهره‌های شیشه‌ای نشان‌دهنده جدیدترین فناوری‌های میکرو با قدرت له شدن بالا هستند.

آیا رنگ ضد رطوبت ارزش خرید را دارد؟

راه‌های زیادی برای جلوگیری از تراکم در خانه‌تان وجود دارد، از گیاهان آپارتمانی که رطوبت را از بین می‌برند تا استفاده از پنجره‌ای برای غلبه بر تراکم  و رطوبت ایجاد شده در صبح‌ها. مایکل موری، کارشناس نقاشی می‌گوید، اگر به‌دلیل سطوح بالای رطوبت روی دیوارهای سرد، اغلب کپک‌ها را تجربه می‌کنید، رنگ ضد رطوبت ممکن است تنها راه حل باشد.

 

ضد تراکم

او شروع می کند: رنگ ضد رطوبت برای کمک به کاهش یا جلوگیری از مشکلات تراکم فرموله شده است. تراکم زمانی اتفاق می‌افتد که هوای گرم و مرطوب با سطح سردتر تماس پیدا می‌کند و باعث می‌شود که رطوبت موجود در هوا به قطرات آب روی سطح متراکم شود. رنگ ضد تراکم با ارائه مقدار کمی عایق و خواص مقاوم در برابر رطوبت به رفع این مشکل کمک می کند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که این نوع رنگ تنها زمانی مؤثر خواهد بود که کپک در خانه شما صرفاً به دلیل سطوح سرد و رطوبت بیشتر ایجاد شود و دیوارها را به درستی برای پوشش یکنواخت رنگ آمیزی کنید. Ladina Schopf، معمار و بنیانگذار LS پروژه ها، ادامه دارد:

 

طبق تجربه من، این رنگ می تواند در جلوگیری از مسائل ناشی از رطوبت مانند پوسته شدن رنگ، لکه های آب و رشد قالب موثر باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این نوع رنگ راه حلی برای مسائل ساختاری یا رطوبتی، مانند نشتی لوله ها یا تهویه ضعیف نیست.

 

او می گوید: «من شخصاً از رنگ ضد تراکم در حمام ها و آشپزخانه ها با موفقیت زیادی استفاده کرده ام. این به ویژه در مناطقی با تهویه ضعیف یا سطوح رطوبت بالا مفید است. با استفاده از این رنگ، صاحبان خانه می توانند از دیوارها و سقف خود در برابر آسیب رطوبت محافظت کنند و محیط زندگی سالم تری را تضمین کنند.

 

مزایا

 

با وجود تعدادی رنگ تخصصی در بازار، آنچه رنگ ما را به بهترین رنگ ضد تراکم تبدیل می کند، کارایی و راحتی آن است. فناوری نوآورانه ای که در آن گنجانده شده است به جلوگیری از رشد کپک سیاه یا هر قارچ بالقوه مضر دیگری کمک می کند. این از سلامت شما و عزیزانتان محافظت می کند و به فضای داخلی شما آسیب نمی رساند.

 

رنگ ضد رطوبت برای هر دیوار داخلی مناسب است – می توانید آن را در هر کجا که نیاز دارید اعمال کنید. همچنین می‌توانید روی پوشش ضد تراکم رنگ یا کاغذ دیواری بکشید، بدون اینکه بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که شما به پایان تزئینی مورد نظر خود و محافظتی که نیاز دارید می رسید. محافظت در برابر رطوبت که رنگ ایجاد می کند همچنین به این معنی است که کاغذ دیواری یا رنگ انتخابی شما دوام بیشتری دارد.

ضد تراکم

 

علاوه بر کاهش چشمگیر تراکم، پوشش ضد تراکم در هنگام خشک شدن نیز ضد آب است.

اگر هم قصد خرید رنگی مناسب برای جلوگیری از رطوبت و تراکم را دارید مایع نانو ما بهترین گزینه برای شماست. حتی می توانید از این مایع نانو برای کف استخر نیز استفاده کنید.

از جمله مواردی که مایع ضد رطوبت نانو ما استفاده می شود:

آشپزخانه ها

حمام ها

اتاق های ابزار

لنگه روی درها و پنجره ها

کاربردهای صنعتی

به عنوان رنگ ضد تراکم فلز و پلاستیک

 

شما می توانید از رنگ ما بر روی فلز و پلاستیک استفاده کنید. همچنین می توان آن را روی رنگ، کاغذ دیواری، گچ، آجر و بتن موجود اعمال کرد. با این حال، بهترین راه این است که برای اینکار با ما مشورت نمایید تا نتیجه بهتری برایتان حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *