انواع دكوراسيون داخلي مسكوني

فهرست مقاله "انواع دكوراسيون داخلي مسكوني"

آیا تا به حال این سوال را پیدا کرده اید که انواع دكوراسيون داخلي چیست؟ شاید بخواهید سبک خود را تغییر دهید اما نمی‌توانید تصمیم بگیرید که به کدام سمت بروید. برای هر ترجیحی سبکی وجود دارد و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم ظاهری را که برای شما مناسب است پیدا کنید. قبل تر درمورد سبک های مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی صحبت کردیم و در این مقاله میخواهیم در مورد انواع دكوراسيون داخلي مسكوني صحبت کنیم. بجز این میخواهیم به سبک های ایرانی نیز بپردازیم.

 

انواع دكوراسيون داخلي

انواع مختلفی از طراحی داخلی وجود دارد که لیست آنها همیشه در حال تغییر است. برخی از آنها مد هستند و برخی دیگر کلاسیک های جاودانه هستند که در آزمون زمان مقاومت می کنند. هر سبک از مبلمان، دکور، نورپردازی و لوازم جانبی متمایز تشکیل شده است که ظاهری خاص به آن می بخشد. با آشنایی با برخی از محبوب‌ترین سبک‌ها، بهتر متوجه می‌شوید که چه سبک‌هایی برای شما برجسته است و ترجیحات شما را برآورده می‌کند.

انواع سبک دکوراسیون داخلی مسکونی

شما می خواهید اولین آپارتمان شما دقیقا سلیقه خودتان باشد – اما اگر قبلاً هرگز مسئول تزئین خانه نبوده اید، این یک کار بسیار دلهره آور است! اگر ندانید سبک طراحی داخلی شما دقیقا چیست چه اتفاقی می افتد؟

اگر مطمئن نیستید که برای پیدا کردن سبک خود از کجا شروع کنید، از زیر شروع کنید. ما از متخصصان پرسیدیم که چگونه در واقع آنچه را که دوست دارید در خانه قرار دهید و توصیف کنید – و چگونه آن سبک را در وهله اول اجرا کنید.

انواع دكوراسيون داخلي

مرحله 1: به رنگ فکر کنید.

برای شروع، می‌توانید به اصول اولیه پایبند باشید: از خود بپرسید که آیا به رنگ‌های زیادی جذب می‌شوید یا رنگ‌های خنثی یا خاکستری را ترجیح می‌دهید.

مرحله 2: به تعداد زیادی عکس نگاه کنید.

شروع به پیمایش کنید و سپس مقداری دیگر را پیمایش کنید. تورهای خانه های پینترست، اینستاگرام، آپارتمان درمانی و حتی TikTok را بررسی کنید. بهترین کار هم این است که در عکس های گوگل دنبال آن چیزی که می خواهید بگردید.

مرحله 3: به صورت حضوری مرور کنید.

حتی اگر قصد خرید مبلمان و وسایل دکوری را به صورت آنلاین دارید، ممکن است به صورت حضوری در فروشگاه ها قدم بزنید تا در مقایسه با تصویری که در رایانه خود نشانه گذاری کرده اید، ایده بهتری از ظاهر هر سبک در بدن پیدا کنید. ولوویتز می‌گوید: «همچنین مشتریانم را تشویق می‌کنم که خودشان در فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی و خانه بگردند تا متوجه شوند که چه سبک‌هایی توجه آنها را جلب می‌کند.

انواع دكوراسيون داخلي

مرحله 4: پخش “این یا آن؟”

با در نظر گرفتن تمام اطلاعات بالا، می توانید سبک طراحی داخلی خود را بیان کنید. با این اوصاف، مجبور کردن خود به انتخاب مستقیم فقط یک سبک می تواند دستور العملی برای غرق شدن کامل باشد. در عوض، می‌توانید بین چند مجموعه از دو صفت انتخاب کنید و یک سبک از آنجا بسازید.

مرحله 5: نحوه زندگی خود را در نظر بگیرید.

پس از اینکه بتوانید سبک طراحی داخلی خود را در خلاء توصیف کنید، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را در دنیای واقعی به کار ببرید.

مرحله 6: سطح راحتی خود را در نظر بگیرید.

همانطور که باید به این فکر کنید که چه سبکی در خانه شما کارایی دارد، باید به این فکر کنید که می خواهید با چه سبکی زندگی کنید. بنابراین، در حالی که ممکن است در اینستاگرام به یک عکس ماکسیمالیست علاقه داشته باشید، ممکن است بخواهید در فضای کوچک خود با چیزی آرام‌تر تزئین کنید.

سبکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

برای انتخاب نحوه طراحی و دکوراسیون منزل خود حتما این را درنظر بگیرید که نظر دیگران بر نظر شما ارجحیت ندارد. “فقط نظر خود را در نظر بگیرید … و شاید کسانی که با شما زندگی می کنند و هزینه را با شما تقسیم می کنند.” نظر آنها هم مهم است.

چند نمونه از طرح های دکوراسیون داخلی مسکونی معروف در دنیا

دکوراسیون  سنتی ایرانی

انواع دكوراسيون داخلي

 

برخی از ایرانیان دوست دارند سبک و سیاق قدیمی را در پیش بگیرند و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را بر اساس سنت های قدیمی طراحی کنند. که بسیار هم جداب و دلنشین است. مثلا خانه ای داشته باشید که حیاط آن تخت های چوبی با روکش های چند رنگ ترکیب شده اند. یا وقتی به اتاق ها می روید، تابش نور خورشید بخاطر وجود پنجره های چند رنگ جلوه ی جالب تر وزیباتری به خانه شما می دهد. شاید بعضی چیزها در این خانه ها دمده باشد، مانند پشتی اما باز با خلاقیت و استفاده از طرح های سنتی که امروزه به صورت مدرن عرضه می شوند باز هم طراحی خانه ی مدرنی داشته باشید

سبک بوهمی

 

انواع دكوراسيون داخلي

در ادامه سفر ما از طریق محبوب ترین سبک های طراحی داخلی، زمان آن رسیده است که سبک بوهمی را برجسته کنیم. خانه‌های غیرمتعارف که به عنوان بچه آزاد و آرام دنیای دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند، از پیروی از مجموعه‌ای از قوانین طراحی خودداری می‌کنند. در عوض، آنها طیف وسیعی از بافت ها، مواد و پرداخت ها را به جلوه ای منحصربفرد نشان می دهند. سبک طراحی داخلی مبلمان قدیمی، کوسن ها، یراق آلات نور و قالیچه ها را با وسایل تزئینی رنگارنگ که از تمام گوشه و کنار جهان تهیه شده اند، ترکیب می کند.

سبک طراحی داخلی ژاپنی

 

طراحی داخلی ژاپنی ترکیبی از طرح های اسکاندیناوی و ژاپنی است. طراحی مینیمالیستی و خاکی است. بخش اسکاندیناوی از سوئد، دانمارک و نروژ تعبیه شده است. طراحی نوردیک است و با پالت های رنگی ملایم کشیده شده است. کاملا کاربردی و حداقل است.

 

این طرح اشکال ارگانیک را با علایق ظریف، بازی‌های بافتی تونال و دعاهای آرام برجسته می‌کند. رنگ پاپ ممکن است از قطعات فرهنگی و پرتاب بالش. حس آرامش بخش و ذن مانند درون داخلی سبک ژاپنی با استفاده از وسایل طبیعی و رنگ های محدود تحقق می یابد. بامبو، سنگ قبر و سایر لوازم طبیعی، پایه ای برای پالت رنگی آرامش بخش از قهوه ای، آرژانتینی و سبز ایجاد می کند.

همپتونز

 

انواع دكوراسيون داخلي

با پیروی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی، اکنون سبک ساحلی را بررسی می‌کنیم که بر اساس فضای داخلی آرام، مناطق زندگی آزاد و صاف طبقه‌بندی می‌شود. در حالی که Hamptons یک سبک خاص زیر پرچم ساحلی است، هر دو نشانه هایی از محیط اطراف دارند.

با انتخاب های زیبا و لوکس، می توانیم بفهمیم که چرا این یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی است. زیبایی‌شناسی ساحلی از ظاهر مجلل و سنتی همپتون‌ها تا فضای ساحلی اسپانیایی‌تر را شامل می‌شود. معمولاً این دو سبک از الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه، مبلمان حصیری و نور، فضای سبز استوایی و لوازم خانگی الهام گرفته از دریا استفاده می‌کنند.

کلبه روستایی یا استانی فرانسوی

انواع دكوراسيون داخلي

 

اکنون، ما سفر خود را از طریق محبوب ترین سبک ها به سمت کلبه روستایی، که پسرعموی نزدیک یک استان فرانسوی است، آغاز می کنیم. در حالی که سبک کلبه معمولاً از خانه های زیبای موجود در حومه انگلیسی الهام می گیرد، فرانسوی استانی تحت تأثیر سبک استان های فرانسوی خارج از شهرهای اصلی قرار دارد.

آنها با رنگ های خاکی، چوب، سنگ کاری، آجر، گل های تازه تراشیده و بافت های دنج مشخص می شوند. هر دو سبک عمیقاً به زیبایی شناسی خانه های مزرعه گرایش دارند. انتظار دیدن مبلمان قدیمی یا روستایی، پارچه‌های گلدار و طرح‌دار، و لوازم خانگی سنتی و قدیمی مانند بشقاب‌های چینی و کوسن‌های گلدوزی شده را داشته باشید.

طراحی داخلی صنعتی

در دنیای سبک های طراحی داخلی، صنعتی یکی دیگر از سبک های طراحی است که شایسته توجه است. این سبک را می توان در سیگنال های انبارها و انبارها در مناطق شهری و صنعتی یافت که با پرداخت های خام مانند آجر اکسپوز، چوب تصفیه نشده و فلز مشخص می شود. مبلمان معمولاً کاربردی و غیر تزئینی هستند و تفاسیر اخیر اغلب شامل چوب خام یا کف بتنی است.

 

بیشتر سبک‌های طراحی داخلی صنعتی، رنگ‌بندی خنثی یا تک رنگ را ترجیح می‌دهند و چیدمان به خوبی با عکاسی سیاه و سفید یا هنر انتزاعی هماهنگ است.  شاید برخی افراد بر این باور هستند که از این سبک فقط برای مکان های صنعتی می توان استفاده کرد اما از این طرح ها برای منازل مسکونی نیز می توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *