نمای ساختمان ویلایی سنتی

فهرست مقاله "نمای ساختمان ویلایی سنتی"

ایده های زیادی پشت این که یک ویلا چیست یا نیست وجود دارد. حتی برخی از مردم این تصور را دارند که یک ویلا همان چیزی است که شما می خواهید باشد. برخی از ویلا های تعطیلات ویلا نامیده می شوند

ویلا چیست؟

ویلا نوعی ویلا است که در اصل یک ویلا روستایی طبقه بالای روم باستان بوده است. از زمان پیدایش آن در ویلای رومی، ایده و عملکرد ویلا به طور قابل توجهی تکامل یافته است. پس از سقوط جمهوری روم، ویلاها به مجتمع های کشاورزی کوچک تبدیل شدند که در اواخر دوران باستان به طور فزاینده ای مستحکم می شدند و گاهی اوقات برای استفاده مجدد به عنوان صومعه به کلیسا منتقل می شدند. سپس آنها به تدریج در قرون وسطی به ویلا های روستایی شیک طبقه بالا تبدیل شدند. در اوایل دوره مدرن، هر ویلا مستقل و راحت با باغ در نزدیکی شهر یا شهرک احتمالاً به عنوان ویلا توصیف می شد. اکثر جانداران در حال حاضر توسط حومه شهر غرق شده اند. در اصطلاح مدرن، “ویلا” می تواند به انواع و اندازه های مختلف اقامت اطلاق شود، از ویلاهای دو نفره نیمه مستقل حومه شهر تا، در برخی از کشورها، به ویژه در اطراف دریای مدیترانه، اقامتگاه هایی با متراژ بالاتر از حد متوسط در حومه شهر.

ویلایی سنتی

 

یک ویلا چه شکلی است؟

یک ویلا معمولا دارای یک اتاق نشیمن، چندین اتاق خواب، یک باغ و یک استخر خصوصی است. علاوه بر این، از آنجایی که یک ویلا کاملاً مستقل از محیط اطراف خود ایجاد می شود، اغلب توسط پیاده روهای خصوصی و طرح های باغ احاطه شده است. البته باید گفت که تمام اینها به خود فرد بستگی دارد. مخصوصا درمورد ساختمان ویلایی سنتی.

نمای ساختمان ویلایی سنتی

یک ویلا ویلایی سنتی شامل سبک های معماری تاریخی از قرن 17 و 18 است و در ایالات متحده رایج است. چنین ویلاهای سنتی عناصر مدرن و کلاسیک – خطوط سقف ساده، پنجره‌های متقارن، و سایر نکات ساده را با هم ترکیب می‌کنند.

ویلایی سنتی

چه چیزی یک ساختمان ویلایی را به سبک سنتی تبدیل می کند؟

یک ویلا به سبک سنتی شامل ویژگی هایی است که همانطور که در بالا گفته شد به قرن 17 و 18 باز می گردد. اکثر این ویلا ها دارای ویژگی های زیر هستند:

 

  • اتاق نشیمن و غذاخوری تعریف شده در طبقه اول
  • اتاق های خواب در طبقه دوم
  • زیرزمین زیر.

 

 

نمای بیرونی یک ساختمان ویلایی به سبک سنتی

ویلا های طراحی سنتی جذاب هستند، به خصوص نمای بیرونی آنها که عمدتاً از آجر، سنگ و گچ ساخته شده است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه ویلا های سبک کلاسیک از تمام آن مصالح در طول ساخت استفاده می کنند. برخی از معماران ممکن است فقط از آجر استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر از مصالح ساختمانی دیگر استفاده می کنند.

 

سبک های تاریخی آرامش را به خصوص برای افراد مستقر و مسن فراهم می کند. نمای بیرونی نیز دارای لبه های آویزان نسبتاً متوسط است. آنها خطوط سقف ساده ای دارند که در بیشتر موارد دارای یک شیروانی در جلو هستند. برخی از ویلا ها ممکن است ایوان جلویی داشته باشند، اما اکثر آنها به ندرت دارای ایوان هستند. علاوه بر این، ویلا‌هایی با سبک‌های سنتی با استانداردهای اندازه و شکل خاصی مطابقت ندارند – برخی گسترده هستند در حالی که برخی دیگر، بسته به ترجیح افراد ساده هستند. امکانات گسترده در درجه اول شامل امکانات مدرن مانند سالن های ورزشی یا دفاتر خانگی است.

فضای داخلی ویلا های به سبک سنتی

سبک طراحی داخلی ویلا سنتی دارای چیدمانی کاربردی است که عمدتاً دارای ورودی یا سرسرا است. آنها همچنین معمولا یک اتاق خشکشویی جداگانه دارند. ماشین لباسشویی و خشک‌کن در زیرزمین ویلا‌های قدیمی‌تر به سبک سنتی قرار می‌گیرند، در حالی که آن‌هایی که رنگ‌های مدرن‌تری دارند آن‌ها را در حمام یا آشپزخانه دارند.

 

ویلایی سنتی

همانطور که قبلاً ذکر شد، ویلا‌های سبک سنتی برای پلان طبقه نیازی ندارند، که به صاحب ویلا انعطاف‌پذیری می‌دهد تا آن را برای نیازهای منحصر به فرد خود شخصی‌سازی کند. توجه به این نکته ضروری است که چنین ویلا هایی برای پذیرایی از خانواده ها طراحی شده اند – بسته به اندازه خانواده ممکن است تا چهار اتاق خواب داشته باشند. علاوه بر این، این ویلا ها دارای پلان های مدرن طبقه باز هستند. با این حال، اتاق نشیمن و ناهار خوری هنوز مجزا هستند، با دیوار یا بدون دیوار. ویلا های به سبک سنتی دارای یک گاراژ متصل نیز هستند.

 

 

دو راه برای به دست آوردن ظاهر ویلا سنتی با سبک شخصی برای خانواده شما

طراحی های شخصی سازی شده به سبک کلاسیک عالی هستند، اما ایجاد یک ظاهر منسجم با ترکیب سبک های سنتی با سبک خود چالش برانگیز است. ممکن است لازم باشد سبک‌های مختلفی را برای اتاق بچه‌ها و دیگر فضاهای مشترک ادغام کنید و در عین حال حس کلاسیک ویلا را حفظ کنید. گفته می شود، با نکات صحیح، می توانید ویلا سنتی را به زیبایی با سبک شخصی خود ترکیب کنید. در زیر برخی از راه ها آورده شده است.

 

مدرن یا سنتی: به چه معناست؟

مردم اغلب از اصطلاحات «سنتی» و «مدرن» به عنوان مترادف قدیمی و جدید به اشتباه استفاده می کنند. در واقعیت، معماری مدرن و سنتی بیش از سن وجود دارد. در واقع، برخی از ساختمان های ویلایی مدرن تقریباً صد سال قدمت دارند و بسیاری از ساختمان های ویلایی تازه‌ساخت به سبک سنتی خود ادامه می‌دهند.

 

اصطلاح “سنتی” به طیف گسترده ای از سبک های خانه سازی اطلاق می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. به طور کلی، هر گونه تأثیر طراحی خانه از سبک های تاریخی، مانند معماری ویکتوریایی، استعماری، کاردستی یا نئوکلاسیک، می تواند در دسته خانه های سنتی قرار گیرد. البته با توجه به کشورمان هم باید گفت که ساخت ویلا در شمال کشور بسیار رونق دارد و بیشتر ویلاهای سنتی در واقع برگرفته شده از خانه های قدیمی همان مناطق هستند.

 

اگرچه این سبک ها از نظر منشأ متفاوت هستند، اما ساختمان های ویلایی سنتی دارای چندین ویژگی مشترک هستند. از جمله این ویژگی ها می توان به ایوان های باز و بزرگ تر با تیرها و جرزهای آویزان، خوابگاه و سقف بلند و نوک تیز با یک یا چند شیروانی اشاره کرد. آنها از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، چوب، گچ، گچ و سنگ استفاده می کنند.

تفاوت های بین ساختمان های ویلایی مدرن و ساختمان ها ی ویلایی سنتی

 

ساختمان های سنتی دارای جزئیات زینتی زیادی است و ممکن است شامل انواع نمادها، نقوش و طرح های یک فرهنگ خاص باشد. طرح‌های سنتی از فرهنگ یا مکان جغرافیایی متفاوت است. آنها ریشه در سنت، زیبایی، هنر و زیبایی شناسی دارند.

ویلایی سنتی

 

از سوی دیگر، ویلاهای مدرن و آینده‌نگر رویکردی مینیمالیست یا ساده‌تر برای طراحی دارند. اگرچه معماری سنتی شامل اشکال هندسی نیز می‌شود، اما در ساختمان های ویلایی مدرن بسیار جسورتر، شیک‌تر و مشخص‌تر هستند. این سبک علیرغم استفاده از اشکال جالب تا حد زیادی بر خطوط تمیز و طرح های ساده متکی است. سادگی خاصی در طراحی مدرن وجود دارد که در تضاد با تزئینات طراحی سنتی و اسراف نسبی است.

 

علاوه بر این، طراحی مدرن ویلا بیشتر بر فرم و عملکرد متمرکز است. همچنین به طرح های نوآورانه ای بستگی دارد که فضاهای بهینه را ارائه می دهند.

 

برعکس، در طراحی سنتی ویلا به عملکرد و زیبایی اهمیت یکسانی داده می شود.

 

این باعث می شود زمان لازم برای ساخت سازه های سنتی و مدرن متفاوت باشد. طرح‌های ساختمان های ویلایی سنتی اصیل بر هنر تأکید می‌کنند و بنابراین، نیاز به زمان بیشتری برای ساختن دارند تا عدالت را در مورد صنعتگری که در این سبک وجود دارد، رعایت کند. با این حال، زمان لازم برای ساخت طرح های سنتی به دلیل تولید انبوه عناصر مختلف آن نسبتاً کمتر شده است.

 

طرح‌های ساختمان های ویلایی مدرن نسبتاً ساده‌تر هستند، اگرچه هنوز به روش خاص خود به جزئیات و دقت توجه دارند. با توجه به طرح‌های مینیمالیستی و مصالح ساختمانی درگیر در این سبک خاص، طراحی‌های معماری مدرن نسبتاً سریع‌تر ساخته می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *