دکوراسیون داخلی ویلا

فهرست مقاله "دکوراسیون داخلی ویلا"

قبل تر درمورد اینکه ویلا چیست و از کجا بوجود آمده است، صحبت کردیم در واقع از ایتالیا و زمین های کشاورزی بوجود آمده است. حال می خواهیم درمورد دکوراسیون داخلی ویلا صحبت کنیم. صحبت درمورد این موضوع بسیار گسترده است. اما با این حال ما میخواهیم درمورد دکوراسیون داخلی ویلای شما به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم.

الزامات یک طراحی تزئینی خوب

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی باید تمام ملاحظات زیر را رعایت کند

 

  • از دکوراسیون باید در حد اعتدال استفاده شود.
  • دکوراسیون باید در نقاط ساختاری قرار گیرد و شکل یک شی را تقویت کند.
  • فضای پس زمینه کافی باید وجود داشته باشد تا جلوه ای از سادگی و وقار به یک طرح بدهد.
  • طرح سطح باید سطح را به آرامی پوشش دهد.
  • شکل‌های پس‌زمینه باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرند و به زیبایی الگوی قرار داده شده در برابر آنها باشند.
  • دکوراسیون باید متناسب با متریال باشد و برای سرویسی که باید بدهد.

طراحی داخلی ویلا بصورت طبیعت گرایانه

نقوش طبیعت گرایانه مانند تصاویری هستند، معمولاً از گل ها، میوه ها، حیوانات یا صحنه هایی از طبیعت . هنگامی که نقوش از طبیعت انتخاب شده و دقیقاً بازتولید شوند، به آن طراحی تزئینی طبیعت گرایانه می گویند. یک نقاشی واقع گرایانه از یک دسته گل، برگ، مناظر طبیعت گرایانه که در عکاسی یا نقاشی بیان می شود، کم و بیش بیان دقیق چیزی است که در طبیعت می بینیم. کاربردهای طراحی طبیعت گرایانه در فضای داخلی ممکن است بر روی تصاویر، کاغذ دیواری، پارچه، نقاشی و غیره باشد.

 

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی مرسوم/طراحی سبک

نقوش تلطیف شده شبیه تصاویر اشیاء طبیعی نیستند. معمولا خطوط ساده و متعارف هستند، گاهی اوقات آنها تحریف می شوند.

در نقوش تلطیف شده، از فرم برگ، گل، گیاه بادی، میوه استفاده می شود، اما آنها متعارف/سبک می شوند.

حتی فرم و رنگ را می توان متعارف کرد.

از کاربردهای طرح های سبک می توان به کفپوش، فرش، مواد مبلمان، کاغذ دیواری، تصاویر و غیره اشاره کرد.

الگوها گاهی به صورت ترکیبی از نقوش سبک و هندسی ساخته می شوند.

مثال: طراحی تلطیف شده از طاووس، اردک، انسان و غیره.

اگر ویلای شما بزرگ، گرانقیمت و لاکچری است پس باید حتما این موارد را در ویلای خودتان لحاظ کنید.

استخر خصوصی، سینما، اتاق ورزش، اتاق ماساژ، اتاق بازی، زمین تنیس و حمام خصوصی

دکوراسیون داخلی ویلا

 

حال برویم به سراغ دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا. اگر شما به سبک داخلی اروپایی علاقه دارید. باید بگویم که سبک ایتالیایی یکی از سبک های برجسته و بسیار جذاب می باشد.

محدوده رنگ

معماری ایتالیایی به دلیل استفاده از رنگ های گرم معروف است.

دکور سایه های بژ، مایل به قرمز، سبز مریم گلی و قرمز تیره بسیار جذاب و مناسب به نظر می رسد.

 

دکوراسیون داخلی ویلا

هنر عتیقه

اگر می خواهید خانه خود را شبیه یک ویلای ایتالیایی کنید، نقاشی های قدیمی روی دیوارها باید به بخشی جدایی ناپذیر از فضای داخلی تبدیل شوند.

 

هنگام انتخاب نقاشی، با ترجیحات خود هدایت شوید، به دنبال ترکیب نقاشی نباشید، آنها می توانند کاملاً متفاوت باشند.

 

تاکید بر منطقه غذاخوری

در ایتالیا، زمان ناهار قلب زندگی خانوادگی است، جایی که خانواده نه تنها برای غذا خوردن، بلکه برای معاشرت نیز جمع می شوند. البته باید این را در نظر گرفت که آشپزخانه یا محل غذا خوردن برای مردم ایران نیز بسیار مهم است.

 

دکوراسیون داخلی ویلا

فضای غذاخوری خود را تا حد امکان دنج و زیبا کنید.

اگر هم میخواهید به دکوراسیون های داخلی ویلای شما حتما ایتالیایی نباشد. باز انتخاب های زیادی پیش رو دارید.

سبک طراحی داخلی مدرن

برای تنظیم یک سبک طراحی داخلی مدرن در خانه خود می توانید:

 

در طراحی خانه مدرن از رنگ های خنثی برای بالا بردن حس عملکرد استفاده می شود. می توانید از رنگ های مشکی، سفید، خاکستری یا بژ برای دیوارها و بیشتر مبلمان خود استفاده کنید.

استفاده از مبلمان با رنگ های کم رنگ را در اثاثه یا لوازم داخلی در نظر بگیرید، اما آنها را با رنگ های تند روی بالش های پرتابی زنده کنید. همچنین می‌توانید طرح‌ها و طرح‌های هندسی جسورانه را انتخاب کنید، شاید کمی بافت اضافه کنید و سبکی مدرن به دست آورید.

 

سبک طراحی داخلی معاصر

سبک طراحی داخلی معاصر چیزی است که می توان آن را با هر اتاق در خانه تنظیم کرد. باشد، اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حتی آشپزخانه. آشپزخانه معاصر ترکیبی از جدید و قدیمی است که آن را برای همه اعضای خانواده برای نشستن و گپ زدن عالی می کند. نکته مهم این است که انتخاب آشپزخانه های معاصر بسیار مفید است زیرا کابینت های آشپزخانه در دسترس و آماده زیادی وجود دارد که هم مدرن و هم زیبا هستند.دکوراسیون داخلی ویلا

 

برای ایجاد حسی از طراحی معاصر به خانه خود، می توانید:

 

سایه های سرد و رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، مشکی و بژ می توانند معجزه کنند.

از مواد ساخته شده از جوت و چوب بافت دار، لامپ های رومیزی و زمینی با طرح های برش خورده مدرن و کابینت هایی با کاردستی برای ایجاد حسی متفاوت استفاده کنید.

مبلمانی با لبه های خمیده و سطوح درخشان، چه از جنس استنلس استیل یا چوب، بیاورید.

استفاده از مبلمان چند وجهی را در نظر بگیرید.

 

سبک طراحی داخلی هنر مدرن

هنر مدرن در اوایل دهه 1930 از ایالات متحده سرچشمه گرفت و تا اواخر دهه 1940 روند رو به رشد داشت. آن روزها، این سبک طراحی داخلی همه چیز بزرگ‌تر، جسورانه‌تر و برنج‌تر بود. مبلمان با انحنای متورم طراحی شده بود و سایر اقلام دکور یا صاف شده و یا کنده شده بودند. طراحان همچنین از این سبک طراحی داخلی به عنوان مدرن آمریکایی یا مدرنیست یاد می کنند.

 

دکوراسیون داخلی ویلا

سبک طراحی داخلی قرون وسطا

سبک طراحی داخلی در اواسط قرن پس از جنگ جهانی دوم رایج بود. درست مانند روند تقریباً در تمام جنبه های زندگی آن روزها، این سبک طراحی داخلی نیز بر استفاده واضح از رنگ تأکید داشت. از دیوارها تا هنرهای دیواری، تا مصنوعات. در این دوران همه چیز رنگارنگ بود. مبلمان با خطوط واضح مشخص می شد و گیاهان داخلی به وفور یافت می شدند.

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی ترکیبی از سبک های مختلف طراحی است که در قرن بیستم در پنج کشور شمال اروپا نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند تکامل یافت. سبک اسکاندیناوی در مورد یک فضای داخلی مینیمالیست، کاربردی و سادگی است.

 

 

همچنین فضاهای ساده و در عین حال بسیار کاربردی را در خود جای داده است. در عین حال گرم است و فضایی برای دعوت های شخصی باقی می گذارد. چیزی که آن را از طرح های مینیمالیستی متمایز می کند این است که این سبک بر مقرون به صرفه بودن و نه فقط ضرورت تاکید دارد.

سبک طراحی داخلی شیک

ویژگی این سبک با حال و هوای آرام، وسایل روشنایی مطبوع، مبلمان عتیقه لمسی، و جذابیت الهام گرفته از کلاسیک است. از طرح های مدرن الهام گرفته شده است، اما دارای عناصری از طراحی معاصر است.

سبک طراحی داخلی بوهمیایی

 

سبک طراحی داخلی بوهو نشانه زیبایی شناسی آزادانه است که ترکیبی از فرهنگ و عبارات فرهنگی برای تشکیل یک سبک متفرقه است. فضای عقب چیده شده آن با برخی از نشانه‌های الگوهای جسورانه و رنگ‌های روشن برای کابینت‌ها و برجستگی‌های آن، بر طبیعت استوار است.

دکوراسیون داخلی ویلا

این سبک در نظم کمتر سختگیرانه است و ترکیبی از الگوها و رنگ ها تشویق می شود. با پوست جانوران، برجستگی های فلزی و چوب غنی ساده شده است. از پارچه‌های شاداب مانند مدل‌های موی دست‌بافت مراکشی با طرح‌های بلوک ژاپنی و بالش‌های قمار با لباس‌های لخت مالی استفاده می‌کند.

 

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن می‌توان به تجهیزات طبیعی، سایه‌بان و زراعی‌های سبز سرسبز اشاره کرد. برخی از خانه ها ممکن است با برنج و جوهر بابی با لرزش تزئین شده باشند. بیشترین تجهیزات آن قابل جمع آوری از درخواست های کک در مناطق دوردست و احتمالاً از معابر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *