نمای ساختمان تجاری یک طبقه

فهرست مقاله "نمای ساختمان تجاری یک طبقه"

ساختمان تجاری بخش مهمی از انجام تجارت هستند، هم برای کسانی که آنها را دارند و هم برای کسانی که آنها را اجاره می کنند. یک ساختمان تجاری می تواند شامل یک یا چند نوع کسب و کار از جمله خرده فروشان، رستوران ها، ادارات یا تولید باشد. اگر قصد دارید یک کسب‌وکار با موقعیت فیزیکی باز کنید یا می‌خواهید مالکیت و مدیریت املاک تجاری داشته باشید، مهم است که بدانید این شامل چه چیزی می‌شود.

ساختمان تجاری

در این مقاله توضیح می دهیم که ساختمان های تجاری چیست، انواع مختلف ساختمان های تجاری، چرا درک ساختمان های تجاری مهم است.

ساختمان تجاری چیست؟

ساختمان های تجاری ساختمان هایی هستند که در آن فعالیت های تجاری صورت می گیرد. ساختمان های تجاری شامل ساختمان های اداری، فضای خرده فروشی، انبارها و غیره است. این تا حدودی با املاک تجاری متفاوت است، که شامل ساختمان های چند خانواده مانند ساختمان های آپارتمانی نیز می شود. دلیل این امر این است که ساختمان‌های تجاری جایی هستند که تجارت انجام می‌شود، در حالی که املاک تجاری برای صاحبان خود درآمد کسب می‌کنند اما لازم نیست تجارت در آن انجام شود. ساختمان‌های چند منظوره که دارای ترکیبی از فضاها هستند، مانند یک منطقه خرده‌فروشی و آپارتمان‌ها، هنوز هم می‌توانند در شرایط خاص تجاری در نظر گرفته شوند.

 

ساختمان تجاری

ساخت و ساز ساختمان های مسکونی برای ساختمان هایی انجام می شود که قرار است در آنها زندگی کنند در حالی که ساختمان های تجاری دارای خواص بسیار متنوع تری هستند که برای اهداف تجاری استفاده می شوند. آپارتمان ها و خانه های فردی را می توان به عنوان ساختمان های مسکونی در نظر گرفت در حالی که مجتمع های مسکونی در مقیاس بزرگ و فضاهای عمومی با مالکیت خصوصی نمونه هایی از ساخت و سازهای تجاری هستند. ساخت و ساز مسکونی شامل خانه های یک خانواده، خانه های شهری، کاندومینیوم، دوبلکس و غیره و ساخت و ساز تجاری شامل بیمارستان ها، مجتمع های خرید، مکان های اداری، انبارها و غیره است.

ساختمان های تجاری یک طبقه بخش قابل توجهی از املاک و مستغلات را شامل می شود و شامل انواع ساختمان ها مانند ادارات، مراکز فروش، انبارها، کارخانه ها، مغازه ها و غیره می شود.

 

مزایای ساختمان های تجاری یک طبقه

یکی از مزیت های اصلی ساختمان های تجاری، توانایی آنها در ارائه فضای بزرگ برای نیازهای مختلف تجاری است. این به ویژه برای شرکت های تولیدی و توزیعی مفید است، جایی که اندازه و کیفیت فضای ذخیره سازی از اهمیت حیاتی برخوردار است. همچنین، ساختمان‌های تجاری اغلب با ویژگی‌های خاصی طراحی می‌شوند تا با نیازهای تجاری خاص مطابقت داشته باشند، مانند اتاق‌های سرد اختصاصی، تأسیسات تولیدی یا دسترسی به کامیون.

ساختمان تجاری

 

ساختمان های تجاری علاوه بر اندازه و عملکردهای تخصصی، مزایای متعدد دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، آنها اغلب در یک مکان خوب ساخته می شوند که امکان دسترسی به مشتریان، تامین کنندگان و سایر شرکای تجاری را فراهم می کند. علاوه بر این، این ساختمان ها عموماً از مصالح با کیفیت ساخته می شوند که دوام را تضمین می کند و نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

صاحبان ساختمان های تجاری نیز می توانند از اجاره فضا درآمدزایی کنند که در دراز مدت می تواند منبع درآمد پایداری باشد. این به ویژه در شهرهایی با تقاضای زیاد برای فضای تجاری مفید است، جایی که قیمت اجاره اغلب افزایش می یابد.

 

یکی از مزایای کلیدی ساختمان های تجاری برای کاربران، انعطاف پذیری فضا است. به عنوان مثال، فضاهای اداری را می توان با نیازها و تعداد کارمندان مختلف تطبیق داد. ساختمان‌های تجاری و فضاهای خرده‌فروشی را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که مشتریان را جذب کند و امکان جابجایی آسان در داخل مرکز را فراهم کند.

 

معایب ساختمان های تجاری یک طبقه

با این حال، هنگام در نظر گرفتن ساختمان های تجاری باید به چند نکته منفی نیز فکر کنید. یکی از آنها قیمت بالای خرید یا اجاره این امکانات است. هزینه ها اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از املاک مسکونی است و مالکان یا کاربران بالقوه باید این هزینه را هنگام برنامه ریزی بودجه خود در نظر بگیرند. همچنین در مورد اجاره معمولاً کاربران موظف به پرداخت هزینه های اضافی مانند هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان، مالیات املاک و سایر هزینه ها هستند.

 

یکی دیگر از معایب ساختمان های تجاری محدودیت فضای پارک است که می تواند برای بازدیدکنندگان و کارمندان مشکل ساز شود. همچنین، ساختمان‌های تجاری معمولاً به انرژی زیادی برای تهویه مطبوع، روشنایی و سایر نیازها نیاز دارند که می‌تواند منجر به هزینه‌های بالا و اثرات منفی زیست‌محیطی شود.

 

ساختمان تجاری

 

تفاوت بین ساخت و ساز مسکونی و تجاری

بر اساس کدهای مورد استفاده، مصالح ساختمانی، هزینه ها، تجهیزات، جدول زمانی و غیره، تفاوت های قابل توجهی بین ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری وجود دارد.

 

 

هزینه ساخت و نگهداری:

ساخت و ساز ساختمان های تجاری یک طبقه بسیار پرهزینه تر از ساخت و ساز ساختمان های مسکونی به طور کلی است. تفاوت فاحش در هزینه هر دو نوع ساختمان نه تنها به دلیل مجوزهای نظارتی و آیین نامه های رعایت شده و هزینه مصالح مورد استفاده است، بلکه به دلیل هزینه سربار، تجهیزات مورد استفاده و تعداد کارگران درگیر و مهارت های مورد نیاز آنها است. . کارگران درگیر در ساخت و ساز تجاری ممکن است دارای یک مجموعه مهارت ارتقا یافته و الگوی استخدام کاملاً متفاوتی باشند که برای این نوع ساخت و ساز ضروری است. هزینه تهیه مواد برای هر دو نوع ساخت و ساز و تهیه و استفاده از تجهیزات مختلف نیز بسیار متفاوت است. ساختمان‌های مسکونی معمولاً توسط افراد تأمین مالی می‌شوند در حالی که ساختمان‌های تجاری عموماً توسط شرکت‌های دولتی، تجار ثروتمند، شرکت‌های تحت حمایت بانک‌ها، توسعه‌دهندگان املاک و غیره تأمین مالی می‌شوند.

این هزینه اضافی عموماً برای ساختمان‌های مسکونی غیر ضروری است. ساختمان‌های مسکونی مطابق با تقاضای صاحبان خانه ساخته می‌شوند، در حالی که ساختمان‌های تجاری بر این اساس برای صاحبان مشاغل متنوع ساخته می‌شوند که فضاهای مختلفی را در ساختار ساختمان تجاری اشغال خواهند کرد. ساختمان های مسکونی یک طبقه برای ظرفیت بار بسیار کمتر از ساختمان های تجاری طراحی شده اند. با توجه به ماهیت معمایی یک ساختمان تجاری یک طبقه، تجهیزات سنگین و پرهزینه فراوان مورد استفاده و در نتیجه بودجه بالا، ساخت و ساز ساختمان تجاری و تجهیزات مورد استفاده بیشتر در برابر هر نوع خسارت بیمه می شوند. از سوی دیگر، ساخت و سازهای مسکونی به دلیل احتمال کم خطر آسیب، این هزینه ها را شامل نمی شود. هزینه تعمیر و نگهداری مورد نیاز در ساختمان های تجاری نیز بسیار بیشتر از سازه های مسکونی است. ساختمان های تجاری به دلیل ROI بالا در زمان تکمیل و سرمایه گذاری های سودآوری که می توان در آن انجام داد ترجیح داده می شود.

البته بجز این مسائل دیگه ای نیز وجود دارد که باعث بوجود آمدن تفاوت در بین ساختمان تجاری و مسکونی یک طبقه می شود:

سرعت: ساختمان های تجاری به دلیل فشار برای درآمدزایی سریع سریعتر ساخته می شوند. ساخت و ساز مسکونی فوریت کمتری دارد.

 

 

بودجه: زمان بندی دقیق تر در پروژه های تجاری باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی کار و تجهیزات می شود. حال این بسته به بودجه شما دارد که معمولا ساختمان های تجاری یک طبقه نسبت  به مسکونی معمولا بودجه بالاتری دارند.

مصالح: ساختمان‌های تجاری از مواد قوی‌تر و بادوام‌تر مانند فولاد و بتن با عیار بالا برای افزایش ایمنی و بارهای سنگین‌تر استفاده می‌کنند. اجزای بتن پیش ساخته نیز رایج هستند.

تجهیزات: پروژه های تجاری در مقیاس بزرگ به ماشین آلات سنگین مانند جرثقیل و بولدوزر نیاز دارند که باعث ایجاد صدا و اختلال می شود. در پروژه های مسکونی از تجهیزات سبک تر یا اصلاً استفاده نمی شود.

کدها و مقررات: پروژه‌های تجاری به دلیل اندازه و پیچیدگی بزرگ‌تر، فرآیندهای مجوز سخت‌گیرانه‌تر و مقررات بیشتری در مورد مواد، ساختار و ایمنی دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *