نمای حجمی ساختمان

فهرست مقاله "نمای حجمی ساختمان"

ساخت و ساز حجمی ساختمان شکلی از ساخت و ساز خارج از محل است که در آن ساختمان ها با اتصال یک سری از بخش های نسبتاً بزرگ از پیش ساخته شده یا “ماژول ها” در کنار هم قرار می گیرند. اغلب از آن به عنوان ساختمان پیش ساخته یاد می شود، اگرچه تعاریف دقیق ممکن است از منبعی به منبع دیگر تا حدودی متفاوت باشد.

 

نمای حجمی

ساخت حجمی این نوع را می‌توان به روش‌های مختلفی به دست آورد، اما معمولاً شامل چیدن و/یا کنار هم قرار دادن ماژول‌های تمام‌شده کارخانه برای ایجاد یک ساختمان به طور کلی «تمام‌شده» است. در اکثر موارد، یک مجموعه حجمی کامل به کار روبنای اضافی نسبتا کمی نیاز دارد تا ساختمان را کامل و کاربردی کند. (اما این تا حدی بین پروژه ها، مشتریان و سبک های مختلف تغییر می کند).

این رویکرد سریع، کارآمد و ساده برای ساخت و ساز مدرن تعدادی از مزایای قابل توجهی را برای برنامه ریزان، توسعه دهندگان و تیم های مونتاژ فراهم می کند. در میان این موارد اغلب گفته می شود:

 

کاهش زمان کل پروژه های توسعه

افزایش بهره وری در محل در طول مرحله مونتاژ

افزایش کیفیت و قوام محصول نهایی

برای این منظور،  مطالعه اخیر توسط AMA Research گزارش شده توسط Offsite Hub پیش بینی می کند که سیستم های پیش ساخته حجمی ساختمان بین سال های 2020 تا 2024   14 درصد رشد خواهند کرد.

 

در این راهنمای سریع، نگاهی دقیق تر به برخی از این مزیت های مهم ساختمان های حجمی خواهیم داشت. ما همچنین در هنگام تصمیم گیری برای پیگیری این نوع ساخت ماژولار، هر حوزه کلیدی را برای بررسی بیشتر برجسته می کنیم، و اینکه کدام جنبه از پروژه های برنامه ریزی ماژولار و توسعه می توانیم به شما کمک کنیم.

انواع ماژول ها در ساخت ماژولار:

ماژول های حجمی کاملاً بسته

ماژول های نیمه باز

ماژول های باز

ماژول های پله

ماژول های مخلوط و پانل های پیش ساخته

5 مزیت  نمای حجمی ساختمان

در زیر، سه مزیت قابل توجه فرآیند ساختمان ماژولار را مورد بحث قرار می دهیم.

مزیت 1. مصالح بیشتر باعث می شود ساختمان مستحکم تر شود

در ساخت و ساز حجمی اغلب از مواد بیشتری در مونتاژ هر ماژول استفاده می شود. هر ماژول ساختمان باید به درستی قاب بندی شود تا بتواند به طور کامل و ایمن از خود پشتیبانی کند. در نتیجه، هنگامی که کل پروژه ساخت‌وساز حجمی خارج از محل انباشته و به هم متصل می‌شود، استحکام ساختاری قاب کلی ساختمان و هر ماژول جداگانه‌ای را خواهید داشت که در محل قرار دارد.

در حالی که همه ساخت‌وسازها تحت قوانین و مقررات یکسان مجاز و تایید شده‌اند، برخی از داده‌های آب و هوای شدید نشان داده‌اند که ساخت و ساز ماژولار قوی‌تر از ساختمان‌های سنتی، ساختمانی در محل و ساختمان‌های پیش ساخته دو بعدی است.

نمای حجمی

 

مزیت 2. تحویل سازمان یافته و کارآمد پروژه ساخت و ساز نهایی

ساخت و ساز حجمی پروژه ای را با بودجه، طبق برنامه زمان بندی شده و در زمان کمتری نسبت به سایر انواع ساخت و سازهایی که رقبای شما استفاده می کنند، به شما تحویل می دهد.

مزایای عمده ساخت و ساز ماژولار نتیجه یک فرآیند ساخت و ساز طراحی بدون مشکل است.

با نهایی شدن طراحی، آماده سازی فونداسیون در محل و ساخت ماژول خارج از محل به طور همزمان آغاز می شود. این یک دلیل بزرگ است که چرا ما می توانیم جدول زمانی سازندگان سنتی و در محل را شکست دهیم در حالی که هنوز از انتظارات کیفیت شما فراتر هستیم.

از آنجایی که طراحی کامل است، ساخت و ساز در یک محیط کنترل شده تکمیل می شود و ما بر هر بخش از فرآیند ساخت و ساز از طراحی تا نصب ساختمان نظارت می کنیم، ساخت ماژولار حجمی دقیق ترین قیمت اولیه و انتظارات جدول زمانی را برای شما فراهم می کند.

مزیت 3. قابل تنظیم است

نسبت به این ساختار دل سرد نشوید و فکر نکنید چیزی که روی آن سرمایه گذاری می کنید تکراری خواهد بود یا هر چیدمان یکسان خواهد بود. شرکت‌های ساختمانی ماژولار که با تولیدکنندگان و بازرگانان ماهر کار می‌کنند، می‌توانند داخل آن ماژول‌ها را به همان اندازه که شما ترجیح می‌دهید منحصر به فرد و سفارشی کنند.

از طرح‌بندی گرفته تا مواد، هر ماژول می‌تواند برای شما و شرکت شما طراحی شود. حمام، دیوارها، سقف های بلند، دفاتر و فضای انبار را هر کجا که نیاز دارید اضافه کنید.

 

نمای حجمی

مزیت 4. نمای حجمی ساختمان برای بودجه بهتر است

آب و هوا سخت ترین عضو هر گروه ساختمانی است. حتی یک باران خفیف می تواند پروژه ها را برای روزها به تاخیر بیندازد و منجر به افزایش هزینه ها شود. در بیشتر موارد، این مسئله در ساخت حجمی نیست. این به این دلیل است که بسیاری از کارها در یک محیط کنترل شده و به سبک کارخانه انجام می شود. به عبارت دیگر، در داخل خانه انجام می شود، بنابراین آب و هوا چندان مهم نیست.

مزیت دیگر افزایش بودجه ساخت و ساز حجمی خارج از محل؟ ساخت هر واحد یک فرآیند تکرارپذیر است. این بدان معناست که شما هزینه کمتری برای ابزارآلات مجدد ماشین و سایر عوامل طراحی و ساخت که می‌توانند هزینه‌ها را از سقف بالا برسانند، پرداخت می‌کنید.

مزیت 5. ساخت نمای حجمی ساختمان ضایعات کمتری تولید می کند

خرابکاری، سرقت، خرید بیش از حد مصالح، فساد، آسیب آب و هوا – اینها همه محصولات جانبی ضایعات فرآیند ساخت و ساز سنتی هستند که شما به سادگی با ساخت و ساز حجمی ندارید. این بدان معناست که پروژه های ساخت و ساز حجمی زباله کمتری تولید می کنند.

علاوه بر این، این واقعیت است که بسیاری از ساختمان‌های ماژولار حجمی بسیار کارآمد هستند، به این معنی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند. که هم هزینه های آب و برق و هم هزینه های محیط زیست را کاهش می دهد.

 

ساختمان حجمی در مقابل پانل بندی شده

ساخت و ساز حجمی به عنوان یک انقلاب در صنعت ساخت و ساز ظاهر شده است، جایی که نوآوری و کارایی در مرکز توجه قرار می گیرد. در میان انتخاب های مختلف، انتخاب بین رویکردهای حجمی در مقابل روش‌های پانل‌شده، با ارائه مزایای منحصربه‌فرد، اهمیت پیدا کرده است. حال ما می خواهیم در ادامه مقاله به بررسی تفاوت‌های بین ساخت‌وساز حجمی و پانل‌شده برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان بپردازیم.

تفاوت های کلیدی: حجمی در مقابل پانل بندی شده

پیچیدگی پروژه

ساختمان حجمی برای پروژه هایی با طرح های ساده و تکراری که شامل ایجاد ماژول های کامل تر و سه بعدی در کارخانه، از جمله پرداخت های داخلی است، مناسب است. همچنین برای مکان‌های نهایی از راه دور محبوب است، جایی که ممکن است سفر به سایت برای تجارت‌های فرعی دشوار و گران باشد. در حالی که ساخت و ساز پانل شده، که پیچیدگی طراحی بیشتری را ارائه می دهد، بر ساخت پانل ها یا بخش هایی متمرکز است که ممکن است نیاز به مونتاژ و تکمیل در محل داشته باشد.

نمای حجمی

 

لجستیک حمل و نقل

توسعه دهندگان باید هنگام انتخاب بین روش های حجمی و پانل، لجستیک حمل و نقل و قابلیت های بالابر را در نظر بگیرند. ماژول های حجمی به عنوان واحدهای بزرگتر و مستقل حمل می شوند، در حالی که اجزای پانل بندی شده به عنوان پانل های جداگانه یا مجموعه های کوچکتر حمل می شوند که به طور بالقوه نیاز به حمل و نقل قطعات بیشتری به محل ساخت و ساز دارد.

 

سفارشی سازی در سایت

 

اگر سفارشی سازی در محل و سازگاری در اولویت هستند، ساخت و ساز پانل ممکن است انتخاب ارجح باشد.

 

خلاصه

انتخاب بین نمای حجمی ساختمان در مقابل پانل بندی شده در منظر ساخت و ساز ماژولار به ملاحظات خاص پروژه خلاصه می شود. توسعه دهندگان و تولیدکنندگان باید استراتژی های خود را با الزامات پروژه، پیچیدگی طراحی، شرایط سایت، ملاحظات حمل و نقل، جدول زمانی و روند بازار هماهنگ کنند.

 

یک استراتژی جایگزین شامل ادغام هر دو رویکرد حجمی و پانل شده است. به عنوان مثال، ساخت حمام به عنوان یک واحد جامع خارج از محل (حجمی) و سپس ترکیب آن در ساختاری که در آن پانل های از پیش ساخته شده دیوارها را جمع می کنند (پانل بندی شده) می تواند یک راه حل بهینه ارائه دهد.

 

با درک تمایز بین ساخت و ساز حجمی و تابلویی، ذینفعان می توانند تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که کارایی، مقرون به صرفه بودن و انعطاف پذیری طراحی را بهینه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *