خانه 2 طبقه چیست؟

فهرست مقاله "خانه 2 طبقه چیست؟"

یک سوال رایج این است: خانه 2 طبقه چیست؟ خانه دو طبقه یک ساختمان مسکونی است که دارای دو طبقه است. طبقه دوم معمولاً برای اتاق خواب استفاده می شود و طبقه همکف به عنوان سالن ورودی، اتاق نشیمن و ناهارخوری عمل می کند. یک خانه یک طبقه از طرف دیگر یک ساختمان مسکونی با تنها یک طبقه با تمام اتاق ها در یک سطح است. البته موضوع بحث ما فقط ساختمان مسکونی نیست، بلکه ساختمان مسکونی و تجاری دو طبقه می باشد.

 

خانه 2 طبقه

زندگی وارونه در یک خانه 2 طبقه یعنی چه؟

زندگی وارونه مفهومی است که در معماری و طراحی محبوبیت پیدا می کند.

 

مفهوم زندگی وارونه این است که در طبقه دوم زندگی کنید و در طبقه اول بخوابید. اگر ملک شما منظره دارد، قرار دادن قسمت نشیمن در طبقه دوم این منظره را به حداکثر می رساند و پتانسیل کامل آن را آزاد می کند.

 

این نوع زندگی برای کسانی که در حال کوچک شدن هستند یا خانواده کوچکی دارند عالی است. طبقه دوم می تواند شامل دفتر کار خانگی، سوئیت مهمان یا حتی اتاق بازی کودکان باشد.

خانه دو طبقه چه مزایایی دارد؟

خانه دو طبقه مزایای زیادی دارد. این به شما فضای بیشتر و حریم خصوصی بیشتری می دهد، زیرا می توانید در یک سطح زندگی کنید و در سطح دیگری بخوابید. شما همچنین لوکس داشتن منظره از طبقه دوم را دارید.

خانه 2 طبقه

مهمانان ممکن است بتوانند در یک منطقه جداگانه بمانند و محل نشیمن خود را داشته باشند، که ممکن است برای آنها راحت تر باشد.

 

علاوه بر این، صاحب خانه می تواند از مناظر طبقه دوم لذت ببرد، که ممکن است یکی از جنبه های جذاب این نوع خانه باشد.

ساختمان تجاری چیست؟

این ساختمان ها، ساختمان هایی هستند که در آن فعالیت های تجاری صورت می گیرد که شامل ساختمان های اداری، فضای خرده فروشی، انبارها و غیره است. این تا حدودی با املاک تجاری متفاوت است، که شامل ساختمان های چند خانواده مانند ساختمان های آپارتمانی نیز می شود. دلیل این امر این است که ساختمان‌های تجاری جایی هستند که تجارت انجام می‌شود، در حالی که املاک تجاری برای صاحبان خود درآمد کسب می‌کنند اما لازم نیست تجارت در آن انجام شود. ساختمان های چند منظوره که دارای ترکیبی از فضاها هستند، مانند یک منطقه خرده فروشی و آپارتمان ها، هنوز هم می توانند در شرایط خاص تجاری در نظر گرفته شوند.

ساختمان های مسکونی

این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و امکانات رایج برای خواب، زندگی و آشپزی را فراهم می کنند. ساختمان باید شامل یک یا چند محل اقامت خانوادگی، آپارتمان و گاراژهای خصوصی باشد.

تفاوت های ساخت و ساز تجاری و مسکونی توضیح داده شده است

ساخت و سازهای تجاری و مسکونی تقریباً از هر نظر متفاوت است، از مصالح ساختمانی مورد استفاده گرفته تا تجهیزات مورد نیاز، و حتی نحوه تأمین بودجه.

 

خانه 2 طبقه

تفاوت ها با نحوه استفاده از املاک مسکونی در مقایسه با املاک تجاری شروع می شود.

 

مسکونی به ساختمان هایی گفته می شود که برای سکونت در آن ها طراحی شده اند.

 

مسکونی شامل:

 

خانواده مجرد، خانه های مستقل

دوبلکس، تریپلکس، فورپلکس

خانه شهری

برخی از تعاونی های مسکن

کاندومینیوم ها

در حالی که ساختمان‌های آپارتمانی برای استفاده مسکونی طراحی شده‌اند، مجتمع‌های آپارتمانی در مقیاس بزرگ ملک تجاری محسوب می‌شوند زیرا فضا به عنوان بخشی از یک تجارت اجاره به دیگران اجاره داده می‌شود.

خانه 2 طبقه

یک آپارتمان تجاری بسیار متنوع تر از یک ملک مسکونی است. در حالی که املاک مسکونی منحصراً برای محله های زندگی خصوصی استفاده می شود، تجاری به هر ملکی اطلاق می شود که برای عملیات تجاری استفاده می شود.

انواع محبوب فضاهای تجاری شامل موارد زیر است:

 

سرمایه گذاری زمین

مسکن چند خانواری در مقیاس بزرگ

ساختمان های اداری

فروشگاه های خرده فروشی

انبارهای خرده فروشی

واحدهای ذخیره سازی

ساختمان های صنعتی

امکانات تولید

ساختمان های انباری

کلینیک های پزشکی

املاک تجاری و مسکونی دارای طیف گسترده ای از تفاوت های کلیدی مهم از جمله مصالح ساختمانی، کدها، هزینه، تجهیزات ساخت و ساز، بهره وری انرژی و زمان ساخت هستند.

به طور کلی، مصالحی که برای ساخت و سازهای مسکونی استفاده می شود، بسیار متفاوت از مصالح مورد استفاده در ساختمان های تجاری است.

 

خانه‌های معمولی از ساخت اسکلت چوبی استفاده می‌کنند، زیرا چوب مقرون‌به‌صرفه‌ترین و از نظر ساختاری مناسب برای ساختمان‌های کوچک‌تر و ساختاری ساده در نظر گرفته می‌شود.

 

شرکت هایی که در ساخت و سازهای مسکونی تخصص دارند، برای تکمیل پروژه های ساخت اسکلت چوبی سنتی مناسب ترین هستند.

 

 

در حالی که برخی از خانه‌های طراحی شده با معماری، اسکلت‌های فولادی را در ساخت و ساز اجرا می‌کنند، یک مالک معمولی معمولاً نمی‌تواند در یک خانه با اسکلت فلزی سرمایه‌گذاری کند.

 

پروژه‌های ساختمانی تجاری نیازمند فاز طراحی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر هستند که نسبت به الواری که معمولاً برای املاک مسکونی استفاده می‌شود، مواد متفاوتی را می‌طلبد.

 

ساختمان‌های فولادی تجاری انتخاب محبوب‌تری هستند، زیرا مصالح انعطاف‌پذیرتری دارند و امکان ساخت ساختمان‌های بزرگ‌تر و بلندتر با طول عمر بیشتر را فراهم می‌کنند.

 

توجه به کیفیت و رتبه سازه های فولادی تجاری و تکنیک های ساخت و ساز که قبل از امضای قرارداد مورد استفاده قرار می گیرد، ضروری است.

 

کدها و مجوزها

ساختمان های تجاری مقررات سخت گیرانه تری نسبت به ساختمان های مسکونی دارند. هر دو نیازمند رعایت کدهای خاص، الزامات پروژه و اخذ مجوز از شهرداری محل ساخت سازه هستند. البته ممکن است با توجه به تعداد طبقات نیز این قوانین متفاوت باشد.

با این حال، املاک تجاری قوانین و مقررات متفاوتی برای موارد زیر دارند:

 

مصالح ساختمانی

نوع ساختمان

سیستم های الکتریکی

لوله کشی

فرآیند ساخت و ساز

انعطاف پذیری طراحی

اندازه ساختمان

متخصصان مدیریت ساخت و ساز برای پروژه های تجاری به خوبی در مقررات مربوط به ساختمان محلی و فدرال که برای پروژه های تجاری ضروری هستند، آشنا هستند.

استانداردهای اضافی برای ساختمان‌های تجاری برای محافظت در برابر نگرانی‌های ایمنی مربوط به آسانسور، نگرانی‌های فناوری اطلاعات، دسترسی معلولان، پارکینگ‌ها یا گاراژهای پارکینگ و موارد دیگر وجود دارد.

کدهای تجاری و مجوزهای ساختمانی پیچیده هستند و برای اطمینان از رعایت آنها به متخصصان با تجربه نیاز دارند.

در حالی که ساختمان های مسکونی نیز به استانداردهای فرآیند ساخت و ساز پایبند هستند، این الزامات ساده تر و راحت تر از ساخت و ساز تجاری در نظر گرفته می شوند.

 

تفاوت هزینه های قابل توجه

هزینه های اجزای ساختمان برای توسعه های مسکونی و تجاری، حتی برای ساختمان های معمولی با اندازه های مشابه، بسیار متفاوت است. پروژه های صنعتی-ساختمانی

 

این تفاوت های هزینه نه تنها از مواد و استانداردهای انطباق که در بالا توضیح داده شد، بلکه از هزینه های مربوط به سربار، نیروی کار و تجهیزات نیز ناشی می شود.

 

 

تعداد و کیفیت کارگران و استفاده از تجهیزات تخصصی می تواند هزینه های نهایی پروژه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. نیروی کار اغلب از طریق یک فرآیند مناقصه تضمین می شود. کار برای تکمیل به کمترین قیمت و پیشنهاد دهنده توانا می رسد.

در مقابل، املاک مسکونی می توانند صورتحساب های قابل توجهی را برای سربار، نیروی کار و تجهیزات جمع کنند، اما از آنجایی که ساخت و ساز مسکونی در مقیاس بسیار کوچکتر است، این تفاوت هزینه ها به ندرت قابل مقایسه است.

تامین مالی برای ساخت و ساز تجاری در مقابل مسکونی با استفاده از پروتکل های مختلف تکمیل می شود.

 

پروژه های تجاری اغلب توسط:

 

یک شرکت با تامین مالی بانکی

یک سازمان دولتی

یک صاحب کسب و کار یا توسعه دهنده ثروتمند

نهادی که پروژه را تأمین مالی می کند، سپس یک پیمانکار عمومی را استخدام می کند که کل پروژه را مدیریت می کند و پیمانکاران فرعی را با استفاده از فرآیند مناقصه رقابتی استخدام و برنامه ریزی می کند.

 

پروژه های مسکونی معمولاً توسط صاحب خانه با استفاده از وام بانکی پرداخت می شود.

 

در برخی موارد، وام بیمه یا پول نقد ممکن است برای تکمیل خرید مورد استفاده قرار گیرد، یا در صورت وقوع بلایای طبیعی، ساخت و ساز مسکونی ممکن است توسط یک سازمان دولتی پوشش داده شود.

البته ذکر این نکنه نیز حائز اهمیت است که در ایران ما نمونه های دیگری نیز داریم مثلا ساختمانی چند طبقه که طبقه همکف آن تجاری و طبقه بالایی یا طبقات بالایی مسکونی می باشد. این موارد بسیار زیاد می باشند. یا ساختمان هایی دو طبقه که کاملا تجاری هستند و توسط شخص با وام یا از روش های دیگر ساخته می شوند. در کل در این مقاله ما سعی در این داشتیم که تمامی جنبه های در جهان را مورد بحث قرار دهیم، بهتر است شما این مورد را نیز در نظر بگیرید که زیبایی ساختمان شما چه مسکونی چه تجاری تاثیر زیادی بروی عابرین پیاده، آشنایان و مشتریان شما دارد، پس بهتر است با متخصصان ما در این مورد صحبت نمایید. تا ساختمانی فوق العاده چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *