نحوه طراحی ساختمان های تجاری

فهرست مقاله "نحوه طراحی ساختمان های تجاری"

معماری عالی با ما می ماند. در ذهن ما نقش می بندد کارمندان می توانند از ساختمان خود الهام بگیرند. مشتریان می توانند تحت تاثیر طراحی قرار بگیرند. معماری تجاری بدون اینکه مردم متوجه شوند تأثیر زیادی دارد. همین هم می تواند در رونق کسب و کار شما بسیار موثر باشد.

 

 ساختمان های تجاری

اما چگونه می توان به یک طراحی تاثیرگذار دست یافت؟ چه چیزی یک ساختمان تجاری به یاد ماندنی را ایجاد می کند؟ ما این راهنمای مفید برای معماری ساختمان های تجاری و نحوه طراحی یک ساختمان قابل توجه را گردآوری کرده ایم.

 

معماری تجاری چیست؟

یک ساختمان تجاری می تواند کاربردهای متنوعی از بیمارستان تا مرکز خرده فروشی داشته باشد. تجاری شامل هر چیزی است که به انجام یا ارائه خدمات مربوط می شود، بنابراین ساختمان های تجاری شامل دفاتر، مغازه ها، رستوران ها، انبارها و غیره می شود.

 

این مقاله عمدتاً بر روی خرده‌فروشی و فضای اداری متمرکز است، زیرا هر دوی این موارد اهمیت ملاحظات معماری تجاری کلیدی را نشان می‌دهند. برجسته بودن و بهره وری معماری موثر یک فضا می تواند به ارتقای برند و جذب مشتریان (خرده فروشی) کمک کند. طراحی موفقیت آمیز می تواند الهام بخش و درگیر باشد و ارتباط متقابل و نوآوری (دفاتر) را تشویق کند.

 

ساختمان های تجاری

بدیهی است که انواع بسیاری از ساختمان ها در بخش های متعدد وجود دارد که هر کدام با الزامات و سبک های معماری متفاوت هستند. برای الهام گرفتن از انواع دیگر طراحی ساختمان، با طراحی ساختمان آموزشی یا طراحی ساختمان اداری آشنا شوید.

 

نحوه طراحی ساختمان های تجاری

قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ و شروع یک طراحی، جنبه های زیادی وجود دارد که باید ابتدا در نظر بگیرید. معماری تجاری یک اصطلاح گسترده است که بسیاری از ساختمان‌ها را شامل می‌شود، از مغازه‌های کوچک تا انبارهای بزرگ. هیچ طرح واحدی نمی تواند یا نباید مانند هر چیز دیگری باشد. در اینجا برخی از ملاحظات و نکات مهم برای طراحی ساختمان های تجاری آورده شده است.

ساختمان های تجاری

هدف

تنها هدف طراحی ساختمان تجاری، قرار دادن یک خدمت، هدف یا محصول است. یک طرح باید هدف ساختمان را در نظر بگیرد و تمام الزامات را در نظر بگیرد. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما وقتی توجه بیش از حد به جزئیات دقیق می شود، می توان الزامات اساسی را نادیده گرفت.

 

در ابتدایی ترین سطح، استفاده از فضا و کاربران را در نظر بگیرید. چه کسی و چرا با ساختمان تعامل خواهد داشت. هر معمار ساختمان تجاری باید چشم انداز و نیازهای مشتری خود را ارزش گذاری کند و با آنها مشورت کند. اگر به طراحی مغازه نیاز دارند، از انبار و روش‌های نمایش متمایز غافل نشوید. در صورت طراحی یک فضای اداری، تعداد بخش ها و پتانسیل کار مشترک را در نظر بگیرید. درک چگونگی استفاده از یک ساختمان تجاری عامل تعیین کننده برای چگونگی طراحی یک ساختمان تجاری است.

 

کاربران را در نظر بگیرید

طراحی ساختمان را نمی توان برای همه کاربری ها تکرار کرد، یک معمار باید فضاهای منحصر به فرد و سفارشی برای هر پروژه ایجاد کند. برخی از ساختمان‌های تجاری دارای کاربران و طرح‌هایی واضح هستند که این موارد را منعکس می‌کند. بیمارستان ها عموماً به چندین طبقه و بخش های تعیین شده برای بخش ها نیاز دارند تا خدمات و کارمندان را گروه بندی کنند. ساختمان‌های اداری یا خرده‌فروشی تمایل به عدم استفاده از آن دارند

نحوه تعامل مردم با یک ساختمان تجاری بسیار متفاوت است و باید در خط مقدم هر طراحی قرار گیرد. اگر در حال طراحی یک مغازه تجاری هستید، ممکن است بخواهید یک ساختمان قابل توجه برای جلب توجه طراحی کنید. کاربر ساختمان مشخص است. شما می خواهید مشتریان بالقوه را جذب کنید و آنها را برای خرید محصولات ترغیب کنید. طراحی ساختمان های اداری ممکن است فضاهای باز، نور طبیعی و جریان هوا را برای تمرکز بر تاثیر روانی یک طراحی ساختمان خوب بر سلامت روان و انگیزه کارکنان در نظر بگیرد.

ساختمان های تجاری

محیط اطراف را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهم در معماری ساختمان تجاری این است که آیا ساختمان باید متمایز باشد یا به محیط اطراف بچسبد. برای شرکتی که به دنبال جذب مشتری یا حفظ سبک تثبیت شده خود است، منحصر به فرد بودن ممکن است مشخص باشد. با این حال، طراحی یک ساختمان تجاری مطابق با محیط اطراف ممکن است سودمند باشد. به عنوان مثال، استفاده از یک سنگ برای ساخت و ساز، ممکن است از هیاهو و جنجال در مورد دور شدن بیش از حد از هنجار آن منطقه جلوگیری کند.

 

نکات بسیار ظریف طراحی، مانند روکش های چوبی، به ایجاد نماهای چشمگیر بدون مزاحمت کمک می کند. روکش چوبی نه تنها پوشش طبیعی جذابی ایجاد می‌کند، بلکه کربن خنثی است و منبع پایدار آن است، و آن را به ماده‌ای عالی برای برجسته کردن طراحی ساختمان تجاری با حفظ ارزش‌های محیطی تبدیل می‌کند. در اینجا درباره NORclad و پوشش های چوبی آن که از نظر زیست محیطی در نظر گرفته شده است بیشتر بیاموزید.

 

فضای بیرونی به اندازه فضای داخلی تاثیرگذار است، در نظر داشته باشید که بیرون را به داخل بیاورید و طبیعت را در طراحی ساختمان تجاری بگنجانید. استفاده از فضای باز نه تنها بیشترین استفاده را از فضای موجود می‌برد، بلکه می‌تواند از نظر خلق و خوی و بهره‌وری نیز مقرون به صرفه باشد – مناسب برای فضاهای اداری. معماری درون بیرونی گرایشی است که به طور فزاینده ای محبوب است که از طبیعت بیرون نهایت استفاده را می برد و در عین حال انزوای درون را حفظ می کند.

 

 

خارج از بعد فکر کنید

مسلماً، اگر فروشگاهی را برای یک شرکت طراحی می کنید، می خواهید محصول را شفاف کنید و مشتری را به سمت باغچه ها ترغیب کنید. اما چرا با این کار لذت نبرید؟ اگر محصول نوشیدنی خوب است؛ یک انبار نوشیدنی با سقف های غار مانند و تونل های حفره ای طراحی کنید. از نور طبیعی و فلور سبز برای به نمایش در آوردن سادگی محصولات طبیعی که در یک فروشگاه مراقبت های بهداشتی فروخته می شوند استفاده کنید. کارگاهی برای نمایش ابزار و ماشین آلات وسایل نقلیه در یک محیط تخصصی ایجاد کنید.

ساختمان های تجاری

یک طراحی منحصر به فرد با ویژگی های متمایز ایجاد کنید تا چشم مشتریان سرگردان را به خود جلب کنید. از گوشه‌های منحنی، رنگ‌های جسورانه و نورهای نئون گرفته تا لهجه‌های مضمون، چوبی یا مدرن، طراحی ساختمان‌های تجاری بدون شک به موارد عجیب و غریب اجازه می‌دهد.

 

 

یک ساختمان تجاری قابل توجه نه تنها مشتریان و مشتریان را جذب می کند، بلکه نشان دهنده برند نیز خواهد بود. اگر شرکتی می خواهد خود را به عنوان یک شرکت آینده نگر آینده نگر معرفی کند، طراحی فروشگاه یا دفتر مرکزی آن باید منعکس کننده آن باشد. شرکت هایی که به دنبال ترویج ارزش های پایدار هستند ممکن است به دنبال طرح های در نظر گرفته شده با محیط زیست برای ساختمان تجاری خود باشند و از مواد سبز و راه حل های گرمایش طبیعی برای به حداقل رساندن تأثیر ساختمان استفاده کنند. یک ساختمان تجاری، به ویژه برای خرده فروشی ها و نمایشگاه ها، می تواند تخیلی و جسورانه باشد و به ایجاد و القای برند و میراث یک شرکت کمک کند.

 

 

با ما بیشتر بدانید

اگر می‌خواهید یک ساختمان تجاری منحصربه‌فرد داشته باشید، می‌خواهید درباره ویژگی‌های پایدار روکش‌های چوبی اطلاعات بیشتری کسب کنید، یا برخی از آن‌ها را برای خود تصور کنید، با ما مشورت نمایید. با بیشترین  تجربه میتوانیم بهترین  راهنمایی را به شما بکنیم.

 

همین امروز با تیم متخصص ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *