طراحی نمای بیرونی ساختمان

فهرست مقاله "طراحی نمای بیرونی ساختمان"

طراحی نمای بیرونی که در اصل یک کلمه لاتین است، به ظاهر خارجی یک شی خاص اشاره دارد. مردم اغلب در ابتدا ادعا می کنند که زیبایی درونی مهمتر است. با این حال، در واقعیت، ما به زیبایی ظاهری به اندازه زیبایی درونی اهمیت می دهیم. در زندگی روزمره، وقتی به یک شی یا یک شخص نگاه می کنیم، ابتدا ظاهر بیرونی آن ها را ارزیابی می کنیم و سپس به درون نگاه می کنیم. البته تصور زیبایی درونی و بیرونی به طور جداگانه غیرممکن است. آنها باید مکمل یکدیگر باشند. طراحی بیرونی فرآیند طراحی ظاهر خارجی ادارات، منازل، مجتمع های تجاری، خانه های روستایی، رستوران ها، فروشگاه ها و سایر اشیاء است. این شامل عناصری مانند نما، روکش، سقف و عناصر فونداسیون می شود. طراحی بیرونی یک تمجید کامل از معماری یک فضا یا مکان زندگی است. هنگام نزدیک شدن به هر ساختمان مسکونی، اولین برداشتی که از ما می شود نمای بیرونی ساختمان است. وقتی به یک ساختمان نگاه می کنیم، مغزمان باید پر از احساسات مثبتی باشد که بخواهیم وارد آن شویم. اگر ظاهر بیرونی جذاب نباشد، شجاعت ما برای ورود به آن مکان کاهش می یابد. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. ما رزومه خود را به محل کار می فرستیم و برای مصاحبه دعوت می شویم. ابتدا وقتی به آن مکان نزدیک می شویم، به ظاهر بیرونی دفتر نگاه می کنیم. اگر ظاهر ما را تحت تاثیر قرار ندهد، تمایل ما به ورود کاهش می یابد. طراحی بیرونی برداشت اولیه، احساس، ارزیابی ظاهر است. هدف اصلی طراحی بیرونی این است که ظاهر بیرونی ساختمان ها به خوبی نگهداری شده و جذاب به نظر برسد. به همین دلیل برای داشتن فضایی مدرن، زیبا و شیک به تیم حرفه ای تی سون نیاز دارید.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

اهمیت طراحی بیرونی خانه

 

طراحی بیرونی خانه بیش از هر زمان دیگری مرتبط است و اطمینان از اینکه خانه شما از بیرون (و همچنین از داخل) عالی به نظر می رسد، به ناچار جذابیت شما را افزایش می دهد، نه اینکه در هنگام بازگشت به خانه به لذت روزانه شما اشاره کنیم.

 

 

در انتهای طیف ساده تر، شما به بهبودهای آرایشی مانند رنگ آمیزی بیرونی نگاه می کنید. اگر چیزی مهم تر می خواهید، می توانید به دنبال محوطه سازی حیاط جلویی خود باشید یا ساختار سقف را برای تفاوت معماری قوی تر تغییر دهید.

 

مانند هر بازسازی خانه، باید مطابق با طراحی فعلی خانه شما انجام شود. به خواندن نکات ما در مورد طراحی مجدد بیرونی مسکونی ادامه دهید

 

منظور از باطن و بیرون چیست؟

فضای داخلی و خارجی اصطلاحاتی هستند که معمولاً برای توصیف جنبه‌ها یا مکان‌های مختلف یک فضا یا شیء فیزیکی استفاده می‌شوند.

 

طراحی نمای بیرونی ساختمان

اصطلاح “داخلی” به درون یا قسمت داخلی چیزی اطلاق می شود. به طور معمول به داخل یک ساختمان یا فضا، مانند اتاق ها، راهروها و سایر مناطق محصور در یک سازه اشاره دارد. به عنوان مثال، وقتی در مورد یک خانه صحبت می شود، فضای داخلی شامل اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و سایر فضاهای داخلی می شود.

 

از سوی دیگر، “بیرون” به قسمت بیرونی یا بیرونی چیزی اطلاق می شود. به دیوارهای خارجی، نما، سقف و سایر عناصر خارجی ساختمان یا فضا اطلاق می شود. این شامل همه چیزهایی است که از بیرون قابل مشاهده است، از جمله ورودی، پنجره ها، محوطه سازی و طراحی کلی معماری.

 

در معنای گسترده تر، اصطلاحات داخلی و خارجی را می توان برای توصیف جنبه های درونی و بیرونی اشیاء یا مفاهیم دیگر نیز به کار برد. به عنوان مثال، هنگامی که در مورد داخل و خارج خودرو صحبت می شود، فضای داخلی به صندلی ها، داشبورد و سایر اجزای داخل وسیله نقلیه اشاره دارد، در حالی که نمای بیرونی شامل بدنه، چرخ ها و ویژگی های خارجی خودرو می شود.

 

به طور خلاصه، معنای داخلی و خارجی اساساً تمایز بین بخش های درونی و بیرونی یک فضا یا شیء فیزیکی است.

 

 

تفاوت های قابل توجهی بین معماری و طراحی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید!

معماری در اصل نوعی طراحی است. در حالی که معماری با پلان ساختاری چیزی سروکار دارد، طراحی طرحی است که برای ایجاد چیزی به کار می رود. به عنوان مثال، یک ساختمان را در نظر بگیرید. در حالی که سازه های بیرونی نیاز به یک نقشه معماری دارند، فضای داخلی به طور جداگانه طراحی شده است. معماری با ساختارهای انتزاعی مانند ساخت اتاق هایی که می توانند طرح های زیادی را در خود جای دهند، سروکار دارد. در حالی که طراحی بیشتر با ایجاد ابزارهای بتنی و ساختارهای کاربردی مانند اتاق جلسات در یک فضای اداری سروکار دارد. دانستن تفاوت بین معماری و طراحی، تصویر واضحی از تمام جنبه های ساخت و ساز به طور کلی به شما می دهد.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

دامنه کار بین یک معمار و یک طراح خارجی چقدر متفاوت است؟

معماری با عناصر انتزاعی مانند استراتژی، هدف و ساختارها سر و کار دارد. از طرف دیگر طراحی بیشتر به سمت اجرای بتن متمایل می شود. به طور مشابه، معماری نمایش شماتیک را برای ساخت سازه ها تنظیم می کند. یک طراح بیشتر بر غنی سازی تجربه کلی سازه ها و ایجاد آنها برای زنده تر بودن تمرکز می کند.

 

تنها زمانی که هر دوی این سوله ها در یکی ادغام شوند و متخصصانی که این موارد را مدیریت می کنند در یک راستا با یکدیگر کار کنند. ارزش کلی ساخت و ساز به این ترتیب افزایش می یابد. استعداد در طراحی، توجه به جزئیات و درک هنری آن چیزی است که به اجرای هر پروژه ای کمک می کند.

 

همچنین بین معماران و طراحان نسبت به مهندسان عمران تفاوت معناداری وجود دارد. در حالی که اولی به تجسم ساخت و ساز می پردازد، دومی با رویه های طراحی تا تکمیل سروکار دارد. آنها طرح را به یک جایگاه بتنی می آورند.

 

برخی از نمونه های معماری عبارتند از:

معماری ساختمان

شرکت معماری

معماری داده ها

معماری کسب و کار

معماری انیمیشن

معماری فنی

معماری برند

برخی از نمونه های طراحی عبارتند از:

طراحی خارجی

طراحی بصری

طراحی فناوری

طراحی رابط کاربری

طراحی وب سایت

طراحی را تجربه کنید

طراحی محصول

البته اینها برای دانستن بیشتر است

طراحی نمای بیرونی خانه شما

دکوراسیون منزل شما باید به اندازه دکوراسیون داخلی جذاب و با دقت برنامه ریزی شود. متریال های رنگارنگ معاصر، جزئیات معماری منحصر به فرد، نرده های جذاب و ایده های محوطه سازی خانه های زیبایی را ایجاد می کنند و بر سبک طراحی خانه شما تاکید می کنند. عناصر بیرونی خانه بر اساس چندین عامل به طور گسترده ای متفاوت هستند. سبک زندگی صاحب خانه در این میان حرف اول را می زند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

 

طراحی بیرونی خانه می تواند دشوار باشد زیرا عناصر زیادی وجود دارد که باید با یکدیگر هماهنگ باشند. آنچه برای یک خانه کار می کند ممکن است برای خانه دیگر کارساز نباشد. برای راهنمایی شما در طراحی یا بازسازی نمای بیرونی خانه، در اینجا چند نکته برای نزدیک شدن به طراحی بیرونی شما آورده شده است.

 

طراحی را برنامه ریزی کنید

 

مهم است که با تعیین یک جهت برای کل پروژه شروع کنید. پاسخ به سوالات زیر به شما در تعیین هزینه ها و تعیین بودجه برای این پروژه های طراحی خارجی کمک می کند.

 

سعی دارم با طراحی خانه خود به چه چیزی برسم؟

 

آیا من سبک سنتی تر می خواهم یا معاصر؟

 

چه سبک هایی را در گذشته تحسین کرده ام که می خواهم آن ها را در خانه خود بگنجانم؟

 

از طریق این خانه چه چیزی را می خواهم در مورد خودم منتقل کنم؟

 

چه جنبه‌هایی از بیرونی‌ها در حال حاضر برای من کار نمی‌کنند؟

 

آیا هر یک از ویژگی های بیرونی را می توان با رنگ یا محوطه سازی اصلاح کرد؟

 

آیا باید در برخی از کارهای ساختمانی سرمایه گذاری کنم؟

 

برای طراحی بهتر خانه خود نیز می توانید به ما مراجعه کنید و از ما مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *