طراحی مدرن چیست؟

فهرست مقاله "طراحی مدرن چیست؟"

طراحی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، مینیمالیسم، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می شود. این به طور خاص به یک جنبش زیباشناختی تاریخی اشاره دارد که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد. اگرچه اغلب با اصطلاح “طراحی معاصر” اشتباه گرفته می شود – یا به جای یکدیگر استفاده می شود، طراحی مدرن سبک متمایز خود است.

طراحی مدرن

تاریخچه مختصری از طراحی مدرن

طراحی مدرن ریشه در مدرنیسم دارد، جنبش پایان قرن که با تأکید بر تفکر انتزاعی، کارکرد و اشکال ساده و واضح مشخص می شود.

 

ریشه های آلمانی و اسکاندیناویایی: می توانید ریشه های طراحی مدرن را در طراحی باهاوس آلمان و طراحی اسکاندیناوی جستجو کنید. باهاوس که به نام Staatliches Bauhaus نیز شناخته می شود، یک مدرسه طراحی آلمانی و جنبش هنری متعاقب آن در اوایل قرن بیستم بود که با هنرهای زیبا و عملکرد در هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی و معماری ازدواج کرد. زیبایی‌شناسی طراحی مدرن مکتب باهاوس شامل عملکرد مینیمالیستی و آزمایش‌هایی با شکل است.

طراحی مدرن

تأثیر هنر مدرن: طراحی خانه مدرن برخاسته از جنبش هنر مدرن است، که گرایش های حداکثری طراحی ویکتوریایی را به نفع فلسفه فرم رد می کرد. فن آوری های جدید، صنعتی شدن و دسترسی به مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن نیز از هنر و معماری مدرن از دهه 1920 تا اوایل دهه 1950 خبر داد. خطوط تمیز، پنجره های کف تا سقف، فضاهای نشیمن باز و سقف های مسطح به سبک غالب این عصر تبدیل شدند.

میراث ماندگار: در پایان جنگ جهانی دوم، معماران جوان شروع به انتقاد از ماهیت شدید مینیمالیسم کرده بودند. در دهه 1960، حساسیت های مینیمالیستی شروع به تولد دوباره تزئینات و پست مدرنیسم کرد. با این حال، میراث مدرنیسم همچنان در ساختمان‌های نمادین و به عنوان الهام‌بخش معماری معاصر به حیات خود ادامه می‌دهد.

5 تعریف عناصر طراحی مدرن

اگر می خواهید ظاهر مدرن را در خانه خود بگنجانید، ایده های طراحی مدرن زیر را در نظر بگیرید.

 

  1. خطوط تمیز: خانه های مدرن با خطوط تمیز و مستقیم و حداقل تزئینات ساخته می شوند.
  2. دکور خانه مینیمال: فضاهای مدرن عاری از شلوغی و شکوفایی های غیر ضروری هستند. دکوراسیون مدرن کارکرد را بر مد ترجیح می دهد.
  3. رنگ های خنثی: سبک مدرن از رنگ های روشن به نفع یک پالت رنگی تک رنگ و خنثی جلوگیری می کند. رنگ های سفید، بژ، خاکستری، مشکی و پاستلی را در نظر بگیرید.
  4. پلان باز: از مبلمان به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه پلان باز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک آشپزخانه باز می تواند آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند، و یک مبل سکشنال می تواند تعریفی را برای یک اتاق نشیمن باز به ارمغان بیاورد.
  5. مبلمان کوتاه و بلند: مبلمان بلندی که در پایین زمین قرار گرفته اند، اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده نیز ساخته شده باشند، می توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. روکش‌های چرم و پارچه، روکش‌های چوبی (مانند آنهایی که برای ایجاد صندلی کلاسیک مدرن Eames در اواسط قرن استفاده می‌شوند)، شیشه، کروم، استیل و بتن نیز روکش‌های محبوب مبلمان مدرن هستند.

طراحی داخلی مدرن در مقابل مدرن: تفاوت چیست؟

طراحی مدرن به سبک زیبایی شناختی یک لحظه تاریخی خاص اشاره دارد، در حالی که طراحی معاصر به سبک های همیشه در حال تکامل لحظه فعلی اشاره دارد. سبک معاصر فلسفه خاصی از طراحی را در بر نمی گیرد، بلکه در عوض اصطلاحی است که برای توصیف گرایش های طراحی داخلی امروزی به کار می رود، که لزوماً ریشه در هیچ سبک طراحی خاصی ندارند.

طراحی مدرن

آماده‌اید فضای خود را شیک به‌روزرسانی کنید؟

میتوانید با ما در مورد چگونگی چیدمان و طراحی سبک مدرن خانه خود مشورت کنید. و با توجه به تصمیمات ما از تئوری رنگ گرفته تا ترکیب الگو، تسلط داشته باشید. از خرید مبلمان معمولی گرفته تا طراحی یک طرح روشنایی گرفته تا انتخاب جدیدترین عضو خانواده گیاهان خود، مهارت هایی که به دست می آورید مطمئناً خانه، آپارتمان یا کاندو شما را بیشتر شبیه خانه می کند.

 

 

۱.سبک مدرن چیست؟

در طراحی داخلی، سبک مدرن فضاهای کاربردی با زیبایی شناسی لذت بخش ایجاد می کند. فلسفه و معماری باهاوس الهام بخش این سبک است و استفاده از خطوط تمیز، فرم هندسی و مواد طبیعی را برجسته می کند. سبک مدرن در فضای داخلی، سبک زندگی ساده و در عین حال شیک را تداعی می کند.

 

  1. 2. تاریخ و تأثیرات سبک مدرن

سبک مدرن مربوط به عصر ماشینکاری است – در نیمه اول قرن بیستم، به طور مداوم بر محبوبیت آن افزوده شد. این سبک که پس از جنبش آرت دکو ظهور کرد، به دنبال سادگی و الهام از معماری آلمانی و اسکاندیناویایی بود. در این حرکت، فرم ها از عملکرد پیروی می کنند. مدرن و پست مدرن میانه قرن تغییرات بعدی این سبک هستند. در زیر در مورد برخی از سبک ها و حرکاتی که بر سبک تأثیر می گذارند بیشتر توضیح خواهیم داد:

 

معماری و طراحی آلمان و اسکاندیناوی: همچنین به عنوان باهاوس شناخته می شود، مکتب طراحی آلمان به طور مستقیم بر سبک مدرن تأثیر گذاشت با این باور که هنر، هنر تزئینی و معماری با عملکرد مطابقت دارند.

 

طراحی مدرن

هنر مدرن: جنبش هنر مدرن در پاسخ به طراحی ماکسیمالیست ظهور کرد. برای این حرکت، فرم از عملکردی پیروی می کرد که الهام بخش فضای داخلی سبک مدرن بود. از دهه 1920 تا اوایل دهه 1950، فناوری جدید، صنعتی شدن و دسترسی به مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن نیز بر هنر و معماری مدرن تأثیر گذاشت. این دوره شاهد ظهور طرحی با خطوط تمیز و مفهوم باز با سقف های مسطح، پنجره های کف تا سقف و فضای داخلی جادار بود.

  1. ویژگی های اصلی سبک مدرن

ما قبلاً برخی از ویژگی‌های اصلی سبک مدرن را به اشتراک گذاشته‌ایم که خطوط تمیز، فرم هندسی و مواد طبیعی را برجسته می‌کند – اما اکنون بیشتر پیش می‌رویم و کمی بیشتر در مورد نحوه رویکرد آن به فضای داخلی توضیح می‌دهیم.

 

خطوط تمیز

طراحی داخلی مدرن سادگی را تداعی می کند و خطوط تمیز یکی از ویژگی های اصلی آن است. طرح های با این سبک خطوط صاف و آراستگی کمتری را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید، نکته کلیدی در این سبک ساده نگه داشتن آن است، به همین دلیل است که در اینجا کمتر می تواند بیشتر باشد.

 

رنگ های خنثی

با توجه به رنگ‌ها، رنگ‌های سفید، بژ و خاکی در فضای داخلی مدرن حاکم است. هدف انتخاب رنگ ها تاکید بر مواد طبیعی و ساده و تمیز نگه داشتن فضا است. رنگ پالت داخلی مدرن همیشه رنگ های تک رنگ و برهنه را برجسته می کند.

 

نور طبیعی

طراحی داخلی مدرن با هدف ایجاد فضای بازتر و دلبازتر است و برای این منظور، کمک نور طبیعی همیشه در این چیدمان ها مورد استقبال قرار می گیرد.

 

مفهوم پلان طبقه

کلید طراحی مدرن این است که آن را ساده نگه دارید – بنابراین دیوارهای کمتر بهتر است. این سبک مفهوم پلان طبقه باز را برجسته می کند – مبلمان و لوازم جانبی می توانند یک انتخاب عالی برای تعیین مناطق در یک فضای باز باشند.

 

مواد طبیعی

فضای داخلی مدرن با استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و چرم برجسته می شود.

 

 

انتخاب های کاربردی

یکی از اصول سبک مدرن این است که فرم باید از قابلیت استفاده پیروی کند. در مورد فضاهای داخلی، بیشتر وسایل تزئینی و مبلمان دارای هدف هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *