دیزاین لابی ساختمان

فهرست مقاله "دیزاین لابی ساختمان"

ما قبلاً پروژه توسعه مسکونی خود و انواع پروژه های دیگرمان را برای دیزاین لابی ساختمان به اشتراک گذاشته ایم. شاید بتوان گفت روی پروژه های زیادی کار می‌کنیم. اکنون، ما خوشحالیم که بگوییم این ساختمان لوکس باورنکردنی تکمیل شده است، و ما هیجان زده ایم که نمای نهایی فضاهایی را که برای آن طراحی کرده ایم به اشتراک بگذاریم. ابتدا بیایید طراحی داخلی لابی را بررسی کنیم. این یکی از بهترین پروژه هایی است که میخواهیم درباره اش صحبت کنیم.

دیزاین لابی ساختمان

 

طراحی داخلی لابی هوایی

برای درک کامل اولین تاثیر شگفت انگیز این لابی تماشایی سرنا کنار دریا، بیایید به جزئیات طراحی این لابی بپردازیم. ما می خواستیم آن را مدرن، تازه و دلپذیر باشد. نتیجه نهایی ترکیبی از دکورهای سبک، مطبوع، لمس های زنانه و ظرافت خالص است.

 

در هنگام ایجاد طرح لابی، هدف  منحصر به فرد بودن آن و به نمایش گذاشتن مفهوم پروژه بود. در عین حال، مطمئن شدیم که فضا با نور طبیعی فراوان و نسیم دلپذیری روشن و دلپذیر باقی بماند.

 

در این لابی از عناصر سفارشی مانند سقف پارچه‌ای ارگانیک روان استفاده شده است.

مطابق با مفهوم ساختمان سرنا رزیدنس، که مظهر مکانی است که غروب خورشید و دریا قلب شما را هدایت می کند، احساس آرامش و عناصر ارگانیک الهام بخش این پروژه هستند.

 

اینگونه بود که ایده ویژگی سقف پارچه ای ارگانیک در طول فرآیند طراحی زنده شد و به یکی از عناصر اصلی تبدیل شد که در هنگام ورود به فضا توجه شما را به خود جلب می کند!

دیزاین لابی ساختمان

چگونه آن را انجام دادیم

تبدیل ایده طراحی لابی سرنا به واقعیت چالش برانگیز بود زیرا این یک طراحی منحصر به فرد بود و همه فروشندگان عناصر مختلفی را که باید برای تحقق آن در نظر گرفته شوند درک نکردند.

 

 

پس از تحقیق و ملاقات با تامین کنندگان مختلف، بالاخره تامین کننده مناسب را پیدا شد. هنگام اجرای طرح این لابی ساختمان مسکونی، طراحان مجبور شدند الگوی سقف را طوری تغییر دهند که با عناصر معماری مانند آبپاش ها و نورپردازی هماهنگ شود.

 

جزئیات زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، مانند اطمینان از اینکه پانل های پارچه ای مقدار مناسبی از فضای بین آنها را مطابق با کد مورد نیاز دارند.

 

هدف ما این بود که این لابی ساختمان مسکونی سطح بالا حرکتی داشته باشد که امواج اقیانوس را برانگیزد. هنگام انتخاب پارچه، باید وزن آن را در نظر بگیرید. هر بار که درهای اتوماتیک لابی باز می شوند، نسیم جریان هوا ایجاد می کند. از آنجایی که لابی سقفی دو ارتفاع دارد، لازم است که پنل ها متناسب با مقیاس فضا به نظر برسند. ایجاد الگو برای رسیدن به یک ریتم زیبا یک چالش سرگرم کننده بود!

چهار پانل صفحه نمایش از کف تا سقف با جزئیات الگوی خطی و شش ضلعی، همراه با کناره های LED، به عنوان پس زمینه ای چشمگیر در قسمت میز این لابی ساختمان مسکونی خودنمایی می کنند.

دیزاین لابی ساختمان

 

در عکس می بینید که دو تا از پانل ها با دقت به صورت متعادل قرار گرفته اند و هر طرف میز را تزئین می کنند تا ظاهری جذاب ایجاد کنند.

 

پس زمینه میز یک دیوار است که با کاغذ دیواری ظریف تقویت شده است و همه عناصر را با هم ترکیب می کند. هنگام در نظر گرفتن جزئیات خود میز، تصمیم گرفتیم ظاهری مرتفع و گرم ایجاد کنیم.

 

میز پذیرایی با تیغه های چوبی دارای لمس های برنجی است، ترکیبی زیبا که تضاد زیبایی را ایجاد می کند که یادآور انعکاس غروب خورشید است.

در طراحی داخلی این لابی، گنجاندن قسمت های نشیمن پذیرایی برای مهمانان و ساکنان مهم بود. به عنوان مثال، برای حفظ منسجم طراحی، دو قفسه بزرگ با جزئیات نورپردازی LED که الگوهای صفحه نمایش در جلو را بازتاب می دهند، ترکیب کردیم. هنگام طراحی این قفسه‌ها، مقیاس و ابعاد کامل جزئیات کلیدی بود.

 

 

و از آنجایی که قفسه بندی بدون لوازم جانبی کامل نمی شود، انتخاب دکور نیز نقش مهمی در این پروژه لابی مسکونی داشت. برای انتخاب لوازم جانبی، شعارتان این باشد: “بزرگ فکر کن یا به خانه برو.”

 

طراحان لابی می گویند: هدف این بود که آن را تمیز نگه داریم و در عین حال لوازم جانبی در مقیاس بزرگ را برای ترجمه مفهوم خود معرفی کنیم، با بافت های خنثی که کنتراست دلپذیری را با قفسه کتاب و دیوارپوش در پس زمینه ایجاد می کند.

 

ما همچنین قاب‌های عکس طراحی لابی را که تصاویری از مفهوم سرنا را نمایش می‌دهند – غروب خورشید، مناظر اقیانوسی و موارد دیگر – به کاربران این امکان را می‌دهد تا از لحظه ورود به ساختمان، خود را در تجربه غوطه‌ور کنند.

دیزاین لابی ساختمان

این رویکرد در انتخاب مبلمان ما نیز منعکس شد، که شامل فرش‌های منطقه و بالش‌های تزئینی به شکل‌های منحصربه‌فرد و با رنگ‌های برجسته بود. نقوش ظریف اقیانوس و شن و ماسه در قالیچه های ناحیه گرد نشان داده شد.

 

برای تکمیل ظاهر، فضای سبز، از جمله حس فضای باز را به فضای داخلی اضافه کردیم. این نیز یک چالش بود زیرا انتخاب سبز مصنوعی باید به خوبی انجام شود. در غیر این صورت، ظاهر کلی به زیبایی ظاهر نمی شود.

 

با یافتن کاشت‌کاران عالی، توانستیم خوشه‌هایی از فضای سبز را با استفاده از مقیاس و انتخاب گیاهان به عنوان بخش‌های حیاتی فرآیند ایجاد کنیم.

قاب بندی دری که به اتاق اجتماعی منتهی می شود (فضایی که در پست بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد) در این لابی دو صفحه نمایش بزرگ هستند. این صفحه نمایش ها طراحی را به همان روشی که در دیوار میز لابی انجام دادیم منعکس می کنند. علاوه بر این، برای تکمیل ظاهر، هشت پانل چوبی کل دیوار بین این دو صفحه را پوشانده و جلوه بصری زیبایی ایجاد می‌کند.

دیزاین لابی ساختمان

ما دوست داریم که نه تنها لابی ها، بلکه هر نوع فضاهای تجاری را عالی جلوه دهیم. همانطور که اشاره شد، ما انواع مکان ها را طراحی می کنیم تا آنها را خاص و جذاب کنیم. در ادامه، در مورد اتاق اجتماعی بیشتر صحبت خواهیم کرد. ما خوشحالیم که درباره کارهایی که انجام می دهیم و مکان هایی که ایجاد می کنیم بیشتر به شما نشان دهیم.

 

بجز پروژه مذکور بحث های دیگری هم در طراحی لابی مطرح است که بیشتر به آنها می پردازیم. برای مثال پروژه مرکز مراقبت کودکان نیز یکی دیگر از این پروژه هاست که به مسایل و نکات خاصی و ظریفی در آن پرداخته ایم که بسیار می تواند در طراحی لابی موثر باشد.

 

 

محیط نمادین با مضمون طبیعت حول مفهوم “جنگل” متراکم حاوی ایستگاه های ثبت نام و پرستار متمرکز است. مرکز مرکز با داشتن زیبایی و عملکرد، تم درختی بازیگوش را به تصویر می کشد. پالت رنگ، برگرفته از لوگوی مشتری، با مبلمان به یاد ماندنی، الگوهای ارگانیک در پیشخوان ها و ظاهر خزه سبز در فرش در سراسر فضا حمل می شود.

دیزاین لابی ساختمان

راهیابی و اتصال بصری

ایمنی و امنیت کودکان، والدین و معلمان در مرکز مراقبت از کودکان The Eddy، Whirlpool’s Childcare Centre، تأثیر زیادی بر طراحی لابی داشته و شامل یک سری پست های بازرسی امنیتی، فیزیکی و دیجیتالی است. دنباله‌ای از فشرده‌سازی‌های معماری، نقاط کنترلی را در سرتاسر فضا فراهم می‌کند بدون اینکه از طبیعت خوش‌آمدگوی لابی کم کند. این طرح از شفافیت بصری فراوان، هم در داخل و هم در بین فضاها، برای ترویج جامعه مراقب کاربران استفاده می کند.

در کل می توان گفت که طراحی لابی ساختمان برای مکان های عمومی یا مکان هایی که مهمان و ارباب رجوع زیادی دارند بسیار مهم است. و باید به نکات زیادی توجه کنید. مثلا شکل لابی در هتل برای هر صاحب ساختمانی بسیار حایز اهمیت است. حتی برخی به تازگی از لابی های معطر با عطر لیمو و گل هایی مانند محمدی استفاده می کنند. پس دیزاین لابی را دست کم نگرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *