طراحی ساختمان ویلا یی

فهرست مقاله "طراحی ساختمان ویلا یی"

کلمه “ویلا” به طور مکرر هنگام توصیف سبک های خانه و روند طراحی استفاده می شود – در واقع به قدری مکرر که درک دقیق معنای آن دشوار است. پرسش‌های متداول ما به این موضوع می‌پردازد که ویلا چیست، این اصطلاح از کجا آمده است، و چگونه می‌توانید برای خانه‌های سبک ویلایی برنامه‌ریزی کنید. هر کسی که علاقه مند به ساختن خانه یا انجام بازسازی های مهم در یک ملک محبوب است، باید نگاهی بیندازد!

 

طراحی ساختمان ویلا یی
طراحی ساختمان ویلا یی

خانه ویلایی چیست؟

یک خانه به سبک ویلایی به طور سنتی یک خانه منزوی تر است، اغلب یک طبقه، طراحی شده است تا خانه ای برای یک خانواده کوچک باشد، معمولاً در یک ملک بزرگ که آن را از خانه های دیگر دور می کند – یا حداقل دارای یک حیاط خصوصی یا خانه های دیگر است. مناطقی که صرفاً متعلق به مالکان است. این خانه ها اغلب دارای مسیرهای طولانی هستند که به آنها کمک می کند تا برای حفظ حریم خصوصی بیشتر از جاده عقب نشینی کنند.

 

با این حال، ویلا همچنین به یک اصطلاح رایج برای توصیف املاک مسکونی از همه نوع تبدیل شده است و به قدری مورد استفاده قرار گرفته است که تعدادی از تعاریف رقیب در ایالات متحده وجود دارد! ویلاها می توانند ظاهر و محدوده قیمت متفاوتی داشته باشند، اما به طور کلی با حریم خصوصی مرتبط هستند. اصطلاح ویلا همچنین ممکن است برای توصیف ملک ساخته شده برای تعطیلات یا اجاره تعطیلات استفاده شود.

یک ویلا چه شکلی است؟

یک ویلا معمولا دارای یک اتاق نشیمن، چندین اتاق خواب، یک باغ و یک استخر خصوصی است. علاوه بر این، از آنجایی که یک ویلا کاملاً مستقل از محیط اطراف خود ساخته شده است، اغلب توسط مسیرهای پیاده روی خصوصی و طرح های باغ احاطه شده است.

 

طراحی ساختمان ویلا یی
طراحی ساختمان ویلا یی

هتل ویلا چیست؟

وقتی در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید و نیاز به یافتن اقامتگاه دارید، ممکن است به طور غریزی به یک هتل فکر کنید. با این حال، اخیراً اجاره ویلای شخصی به یک جایگزین مناسب برای اقامت در هتل تبدیل شده است.

 

 

اگرچه آنها دو چیز متفاوت هستند، آیا به هتلی فکر کرده‌اید که برخی از ویژگی‌های ویلایی را که در بالا ذکر کردیم داشته باشد یا ویلایی که “حالت هتل” می‌دهد؟ شما می توانید این گونه املاک را هتل های ویلایی یا هتل ویلا (غیررسمی) بنامید، بسته به نوع دیدتان.

 

انواع ویلا

انواع مختلفی از ویلاها وجود دارد، همانطور که انواع مختلفی از خانه ها وجود دارد. انواع ویلا عبارتند از:

 

 

ویلا تاون هاوس: این خانه چند واحدی است که در آن هر اقامتگاه به بقیه سکونتگاه ها متصل است.

ویلای حیاط دار : چیدمان تک واحدی مسکونی است.

ویلای آزاد: این خانه یک خانواده است که به واحد دیگری متصل نیست.

 

 

ویلا در مقابل خانه چیست؟

خانه یک مسکن تک خانواری است که از سایر سازه ها جدا است. یک خانه می تواند تا 6000 فوت مربع قبل از اینکه به عنوان چیز دیگری شناخته شود، داشته باشد. برخلاف آپارتمان‌ها، مجتمع‌های شهری یا ساختمان، خانه در اطراف آن قرار گرفته است.

 

 

ویلا خانه ای است که مربع شده است. محدوده آن از 2500 فوت مربع در انتهای پایین تا بین هشت تا ده هزار فوت مربع در انتهای بالا متغیر است. ویلا امکاناتی را فراهم می کند که در خانه های معمولی وجود ندارد.

 

 

معمولاً از نرده ها، درختان، آب و سایر ویژگی ها برای خصوصی کردن ملک اطراف ویلا استفاده می شود. ویلاها را می توان در مناطق دورافتاده و کم جمعیت یافت.

 

تفاوت بین ویلا و خانه شهری

ویلاها و خانه های شهری هر دو نوع ایده آلی از خانه ها برای همه هستند. داشتن خانه شهری یا ویلا راهی عالی برای زندگی است. اینها انواع خانه هایی هستند که برای خود، دوستان یا خانواده خود می خواهید. وجه تمایز اصلی بین خانه شهری و ویلا ظاهر است.

 

 

تفاوت اصلی خانه شهری و ویلا در این است که خانه شهری یک ساختمان مسکونی است که اجزای تراس را برجسته می کند، در حالی که ویلا ملکی است که تمام امکانات مورد نظر شما را دارد.

آیا ویلاها گرانتر از خانه های دیگر هستند؟

اونها می تونند … باشند. در حالی که ویلاهای تاریخی اغلب خانه های بزرگی بودند، ویلاهای امروزی می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند. با این حال، ویلاها همچنان با فضای ملکی بیشتری برای آن احساس خاص و خلوت همراه هستند که خرید آن نیز می تواند گرانتر باشد. کسانی که علاقه مند به ساخت ویلای رویاهای خود هستند، ممکن است بخواهند ابتدا یک ملک مناسب با اتاق زیاد پیدا کنند و خانه ویلایی خود را در اطراف آن بسازند.

 

طراحی ساختمان ویلا یی
طراحی ساختمان ویلا یی

آیا می توانید یک خانه ویلایی سفارشی بسازید؟

هیچ سبک مشخصی وجود ندارد که ویلاها به آن شباهت داشته باشند. برخی از مردم ویلاهایی را برای تقلید از معماری ایتالیایی و رمی تا حد ممکن ایجاد می کنند، اما مطمئناً این یک الزام نیست. وقتی به این فکر می‌کنید که چه سبکی باعث می‌شود یک خانه احساس خلوت، ایده‌آل و زیبا کند، احتمالاً این همان چیزی است که یک ویلا باید برای شما به نظر برسد.

 

در حالی که طرح ساخت ویلا به راحتی قابل شخصی سازی است، برخی از قسمت ها برای ویلاها بهتر از سایرین هستند: زمین های جادارتر حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کند و برنامه ریزی برای اضافات مناسب ویلا مانند تراس، حیاط، پاسیو بزرگ، باغ های مجلل و ویژگی های مشابه با این حال، حتی قسمت های کوچکتر را نیز می توان به طور خلاقانه ای برای سبک ویلا سفارشی کرد، به خصوص با دیوارها یا درختانی که به ایجاد انزوا کمک می کنند.

 

آیا می توانید خانه را به ویلا تبدیل کنید؟

بازسازی‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود که خانه بیشتر شبیه یک ویلا باشد، وقتی صحبت از حریم خصوصی و لوکس باشد. بازسازی ویلا به ویژه در خانه های مزرعه و سایر خانه هایی که در زمین های بزرگتر قرار دارند، موثر است، اما می توان آن را برای هر خانه ای اعمال کرد.

چگونه می توانم طرح های خانه مدل ویلا را شروع کنم؟

با ما تماس بگیرید! ما بسیار خوشحال خواهیم شد که در مورد برنامه های خانه ویلایی شما و نوع پروژه ای که در ذهن دارید صحبت کنید. ما جلسات متعددی را برای کسانی که با ما تماس بگیرندُ ارائه می دهیم و می توانند فرآیندهای طراحی و بازسازی را انجام دهند، بنابراین شما دقیقاً می دانید که چه انتظاری دارید. امروز برای ما پیام ارسال کنید، به آخرین روز های ماه نگاهی بیندازید، و بعد از تصمیم گیری ما برای هماهنگی های بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت!

مزایای زندگی در ویلا

بهترین گزینه برای خانواده های بزرگ: ویلاها یک محیط ایده آل برای زندگی با خانواده های بزرگ هستند. در امارات، ویلاهای دوبلکس و ویلاهای تریپلکس تقاضای زیادی دارند! آنها به شما این امکان را می دهند که در عین حفظ حریم خصوصی و فضای خود، لذت با هم ماندن را تجربه کنید.

 

طراحی ساختمان ویلا یی
طراحی ساختمان ویلا یی

یک ویلای لوکس در امارات متحده عربی فضای کافی و آزادی کامل را برای استفاده از آن به دلخواه شما فراهم می کند. یک ویلای لوکس به شما این امکان را می دهد که همانطور که می خواهید زندگی کنید، اگر می خواهید فضای غذاخوری خود را گسترش دهید، یک خانه بازی برای فرزندان خود بسازید، اتاق خواب های خود را بازسازی کنید، یا پاسیو خود را دوباره طراحی کنید. این همه تصمیم شماست که در کشور خودمان ایران یا هر نقطه ای از جهان چطور و به چه سبکی ویلا بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *