نمای بیرونی ساختمان مسکونی

فهرست مقاله "نمای بیرونی ساختمان مسکونی"

زندگی در دنیای امروز فراتر از اصول اولیه بقا تکامل یافته است. فضاهای فیزیکی دیگر صرفاً تجسم فناوری نیستند. آنها بسیار پیچیده تر و مطلوب تر شده اند. ارتقا به فن آوری و خانه های هوشمند در واقع کلاس جدیدی از طراحی را ایجاد می کند که آینده معماری مسکونی را به معنای انطباق با خواسته ها و نیازهای فعلی رقابتی نگه می دارد.

 

در شرایط به سرعت در حال تغییر، اقامتگاه ها به عنوان یکی از شکل پذیرترین گونه زندگی در گوشه های دوردست جهان ما باقی مانده اند. در حالی که مسکن به رفاه و زندگی کل جامعه کمک می کند، معماری مسکونی به دنبال حل مسائل مربوط به زندگی خرد، بحران فضایی در شهرها با کمک نوآوری در تفکر طراحی و فناوری پیشرفته است. یک ساختمان مسکونی نیازهای افراد یا مجموعه ای از افراد را بررسی می کند. این ساختمان سعی می کند فضاهایی را فراهم کند که برای آن افراد راحت باشد و همچنین تاثیر یک خانه واحد را در ارتباط با سایت، محیط اطراف و کاربران خود مدیریت کند.

نمای بیرونی ساختمان مسکونی
نمای بیرونی ساختمان مسکونی

 

ساختمان مسکونی چیست؟

«محل سکونت» به معنای دارا بودن خصوصیات یک خانه تک یا دو خانواری مجزا یا چند خانه تک خانواری است که ارتفاع آن بیش از سه طبقه با وسایل خروجی مجزا از جمله سازه های جانبی مسکن نباشد و ویژگی تسهیلات مورد استفاده برای اسکان مهمانان گذرا یا سازه ای که در آن خدمات پزشکی، توانبخشی یا کمکی در ارتباط با اشغال سازه ارائه می شود را ندارد.

 

یک ساختمان مسکونی بیش از نیمی از مساحت خود را برای مقاصد مسکونی فراهم می کند. به طور کلی دارای امکانات خواب است، اما نه همیشه امکانات آشپزی یا غذاخوری. برخی از اقامتگاه ها توسط افراد یا خانواده ها اشغال می شود، در حالی که برخی دیگر توسط موسساتی مانند مدارس، زندان ها، پایگاه های دریایی و سایر خانه های مراقبت شخصی.

 

این یک منظره رایج در مناطق شهری در سراسر جهان است، اگرچه ممکن است متفاوت باشد، با این حال، بسته به اینکه خانه یک خانواده یا نوعی ساختمان آپارتمان چند طبقه باشد، بسیار متفاوت است. برای مثال، برخی از ساختمان‌ها فقط برای استفاده مسکونی منطقه‌بندی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تعداد معینی از مشاغل تجاری منطقه‌بندی شوند. با دومی که معمولاً متشکل از خواربار فروشی ها، داروخانه ها، و بازارهای رفاهی است که خدمات مختلفی با کاربردهای مختلف ارائه می دهند.

نمای بیرونی ساختمان مسکونی
نمای بیرونی ساختمان مسکونی

چرا اقامتگاه ها اینقدر مهم هستند؟

از اقامتگاه به عنوان “مکانی که می توانید در آن باشید” یاد می شود. اما مسکن نقش مهمی در ایجاد فرصت های اقتصادی برای افراد و خانواده ها دارد. مزایای داشتن خانه شخصی بسیار ملموس است، از اینکه بتوانید خانواده خود را در کنار هم نگه دارید در مواقع سختی و غیره گرفته تا داشتن منابع برای هر نیاز آینده که ممکن است داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که مقرون به صرفه نبودن مسکن با سلامت جسمانی ضعیف تر و همچنین با مشکلات سلامت روانی در کوتاه مدت مرتبط است. کیفیت کلی محیط ساخته شده تأثیر مستقیمی بر سلامت روان و رفاه در مراحل بعدی زندگی دارد، به همین دلیل است که بی توجهی یا تضعیف سبک زندگی خانگی می تواند اثرات پایداری در طول زمان بر افراد و در تصویری بزرگتر بر جامعه جمعی داشته باشد.

 

معماری مسکونی چیست؟

معماری مسکونی فرآیند طراحی و ساخت املاک مسکونی، غیرتجاری و فضاهای زندگی است. معماری مسکونی شامل همه چیز از خانه‌های شهری گرفته تا عمارت‌ها و همه چیز در میان است. می تواند مدرن یا نوستالژیک باشد. شهری یا روستایی. عجیب و غریب یا ساده. هر چیزی! به طور خلاصه، معماری مسکونی همه چیز در مورد جلب نیازها و خواسته های صاحب خانه و ترجمه این مفاهیم اغلب مبهم به خانه واقعی رویاهای آنها است. در آن یادداشت، منحصراً به طراحی و ساخت خانه هایی اشاره دارد که به طور خاص به عنوان سکونت/مکان برای زندگی به عنوان افراد یا خانواده های نزدیک مورد استفاده قرار می گیرند.

نمای بیرونی ساختمان مسکونی
نمای بیرونی ساختمان مسکونی

 

ساختمان مسکونی چگونه تکامل یافت؟

اصطلاح “معماری” به شیوه های طراحی و ساخت ساختمان ها اشاره دارد. به ویژه با یک نامگذاری بسیار خاص برای معماری مسکونی، این عمل به طور قابل توجهی در طول زمان تکامل یافته است – با افزایش جمعیت، تغییر تقاضا، و پیشرفت‌ها/پیشرفت‌های تکنولوژیکی، اقامتگاه‌ها تغییر چشمگیری در ماهیت خود دیده‌اند. از داشتن یک خانه مستقل / اقامتگاه مستقل به عنوان نماد وضعیت گرفته تا انتخاب خانه های نیمه مستقل ارزان تر، مردم به دلیل کار و مقرون به صرفه بودن به سمت شهرها و مناطق صنعتی نقل مکان کردند.

با افزایش جمعیت، مسکن مورد نیاز در حال افزایش بود. توسعه ای که در طول انقلاب صنعتی آغاز شد فرصت ها و چالش های جدیدی را برای مردم به ارمغان آورد. این امر باعث رشد مراکز شهری شد. امکانات جدید مانند امکانات بهداشتی درمانی، پارک های تفریحی و باغ ها به دلیل تراکم فزاینده جمعیت توجه بسیاری را به خود جلب کردند. سیستم های حمل و نقل با تبدیل شدن راه آهن و اتوبوس به روش رایج حمل و نقل بهبود یافتند.

از شهرها و روستاهای اطراف، مردم در جستجوی شغل و زندگی بهتر به شهر مهاجرت کردند. در نتیجه رونق مسکن و افزایش آپارتمان‌سازی رخ داد. آپارتمان‌ها می‌توانند حداقل دو خانواده را در یک طبقه، چه یک آپارتمان پیاده‌رو یا یک آپارتمان متوسط، در خود جای دهند. بعدها آسمان‌خراش‌هایی به همراه آپارتمان‌های مرتفع ساخته شد. آسمان خراش ها با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته تر از سازه های مرتفع ساخته شده اند. در نتیجه، ساختمان های مسکونی تکامل یافته و به عنوان یک گونه شناسی متمایز به مسکن و آسمان خراش تبدیل شده اند. انواع متداول سازه هایی که امروزه می توان آنها را به عنوان ساختمان های مسکونی تعریف کرد عبارتند از:

به عنوان بخشی از شرکت ها یا سازمان های دولتی، معماران مسکونی بر طراحی و ساخت فضاهای زندگی فردی تمرکز می کنند. آنها ممکن است به تنهایی، برای یک پیمانکار یا با همکاری سایر معماران مسکونی کار کنند.

نمای بیرونی ساختمان مسکونی
نمای بیرونی ساختمان مسکونی

 

نیازهای مشتری  با یکدیگر متفاوت است و کسانی که به عنوان یک معمار مسکونی به دنبال امرار معاش هستند باید این واقعیت را رعایت کنند. در نهایت، یک معمار مسکونی یا شرکت معماری مسکونی محصولی شیک، ایمن و کاربردی ارائه می‌دهد. یکی که از کدهای ساختمان مسکونی محلی پیروی می کند در حالی که به طور خاص به مشخصات و ترجیحات زیبایی شناسی توجه می کند.

 

بر اساس داده های ارائه شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، ساخت و سازهای جدید خانه ها از سال 2011 به طور مداوم هر ساله کاهش یافته و به 483000 واحد رسیده است. پس از سقوط به پایین در سال 2011، ساخت و سازهای جدید تا سال 2021 هر سال افزایش یافت و به 765066 رسید. تقاضاها در حال افزایش است، اما نیاز به مسکن نیز باعث ایجاد رونق برای مجتمع‌های مسکونی و همچنین اقامتگاه‌های خصوصی می‌شود، اما همچنین این موضوع را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است به دلیل تعداد زیادی منابع مورد نیاز برای ایجاد این ساختمان‌ها بر محیط زیست ما تأثیر بگذارد. ما به عنوان خالق، دانشجو و طراح چگونه می توانیم بر این موضوع غلبه کنیم؟ چگونه می‌توانیم ایده‌های خود را از طریق کانالی که حجم را حفظ می‌کند، اما در مسائل واقعی در حال ظهور ناپدید نمی‌شود، قرار دهیم؟

 

 

مسابقات معماری

مسابقات معماری سابقه ای طولانی دارند و قدمت آن به بیش از 2500 سال می رسد. چندین کلیسای جامع در قرون وسطی و همچنین آکروپولیس در آتن در نتیجه مسابقات طراحی در حدود 448 قبل از میلاد ساخته شد. بسیاری از تلاش‌های کلیسا در دوران رنسانس از طریق مسابقات طراحی انجام شد که در آن انواع هنرمندان استعدادهای متنوع خود را برای ساختن چیزی بزرگ به تمام معنا به ارمغان آوردند. در زمان های اخیر فرم رقابت معماری شکل های مختلفی به خود گرفته است. یک فرم چالش طراحی است که در آن یک شرکت یا دولت در حال برنامه ریزی برای ساخت یک سازه جدید از معماران دعوت می کند تا طرح ها و نقشه ها را ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *