رنگ ضد حریق چوب

فهرست مقاله "رنگ ضد حریق چوب"

مهندسان و پیمانکاران مدرن دائماً به دنبال راه هایی برای ایجاد ساختمان ها و سازه های ایمن تر برای مشتریان و ساکنان آینده خود هستند. اگر به دنبال راه های جدیدی برای محافظت از مصالح ساختمانی خود هستید، در مورد مواد و راه حل های مقاوم در برابر آتش بیشتر بدانید. به خواندن ادامه دهید تا سه راه عالی برای مقاوم سازی چوب در برابر آتش را کشف کنید.

پوشش ضد حریق چیست؟

پوشش‌های ضد حریق (یا اسپری) مواد شیمیایی غیر قابل احتراق هستند که به دلایل زیر در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند:

جلوی گسترش آتش را بگیرید

سرعت گسترش آتش را کاهش دهید

کاهش شدت آتش سوزی

دود ناشی از آتش سوزی را کاهش دهید

بازدارنده های آتش جان انسانها را نجات می دهند

 

رنگ ضد حریق چوب
رنگ ضد حریق چوب

طبق گزارش FEMA، «تقریباً 6500 آتش سوزی در زیرزمین ساختمان های مسکونی یک تا دو خانواده هر سال به ادارات آتش نشانی در ایالات متحده و سایر کشور ها گزارش می شود و حدود 65 کشته، 400 مجروح و 278 میلیون دلار خسارت مالی فقط در کشور ایالات متحده داشته است.»

 

این اعداد تکان دهنده هستند. ایجاد یک مانع بین زیرزمین و طبقات فوقانی با پوشش ضد حریق می تواند تمام این آمارها را به شدت کاهش دهد. ما با یک مسئول ساختمان و تولید کنندگان پوشش های ضد حریق صحبت کردیم تا بفهمیم چگونه، چرا و چه زمانی باید از پوشش های ضد حریق استفاده کنید.

 

آیا پوشش های ضد حریق مورد نیاز است؟

در صورتی که مونتاژ کف با تیرچه های چوب ساخته شده باشد، در طول ساخت یک خانه جدید، پوشش های ضد حریق مورد نیاز است. پوشش های آتش بخشی از کد IRC R501.3 هستند. به دلیل تارهای نازک تخته سه لا، وقتی این تخته ها آتش می گیرند، می توانند یکپارچگی خود را با سرعت خطرناکی از دست بدهند. با استفاده از مواد شیمیایی ضد حریق، این سرعت کاهش می یابد و به ساکنان خانه زمان بیشتری برای تخلیه و امدادگران اورژانس زمان بیشتری برای ورود به ساختمان و خاموش کردن آتش قبل از فروریختن ساختار کف می دهد. همه شهرداری‌ها کدهای ساختمانی جدید را با نرخ یکسان نمی‌پذیرند، یا هرگز برای آن موضوع. با مسئول ساختمان محلی خود تماس بگیرید تا بدانید کدهای مورد نیاز دقیق برای منطقه شما چیست.

 

 

چه زمانی پوشش های ضد حریق مورد نیاز نیست؟

شما نیازی به اعمال پوشش ضد حریق ندارید اگر:

 

خانه های موجود

بازسازی پروژه ها

مساحت آن کمتر از 120 متر مربع است، مانند اتاق‌های مکانیکی/ابزار

یک سیستم آبپاش نصب شده است

مجموعه کف (تیرچه ها) با الوار ابعادی 2×10، 2×12 و غیره ساخته شده است.

سقف های زیرزمین تمام شده که در آن قسمت پایین تیرچه های I با ½-in پوشانده شده است. گچ یا 5/8 اینچ. تخته سه لا

کد محلی خود را برای سایر استثناها بررسی کنید

پوشش های ضد حریق چه زمانی باید اعمال شوند؟

بهترین زمان برای اعمال پوشش ضد حریق درست پس از اتمام قاب بندی و قبل از نصب مکانیکی خواهد بود. این بازه زمانی امکان دسترسی آسان به تمام مناطقی که نیاز به پوشش دارند را می دهد.

 

چوب ضد حریق

چوب ضد حریق برای مقاومت در برابر حرارت و کاهش انتشار شعله، فرآیند تصفیه خاصی را طی می کند. همه چوب های مقاوم در برابر آتش به عنوان تخته سه لا خشک شده در کوره و فرآوری نشده شروع می شوند. سپس، سازنده از یک سیستم تحت فشار برای تزریق مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش به چوب استفاده می کند. برای مطابقت با کد آتش نشانی و استانداردهای سازنده، فرآیند باید به طور کامل چوب را تزریق کند.

رنگ ضد حریق چوب
رنگ ضد حریق چوب

 

این فرآیند منجر به پدید آمدن الوارهایی می شود که از نظر شیمیایی تقویت شده و برای مقاومت در برابر شعله های آتش آزمایش می شوند. با این حال، این فرآیند ایجاد و تصفیه می‌تواند چوب‌های مقاوم در برابر آتش را به سختی به دست آورد و نسبت به سایر روش‌های مقاوم در برابر آتش کمتر در دسترس قرار گیرد.

 

پانل های ضد حریق

پانل های مقاوم در برابر آتش روش دیگری است که سازندگان و تولیدکنندگان چوب را برای مقاوم تر شدن در برابر آتش تقویت می کنند. نمونه های متداول پانل های مقاوم در برابر آتش، تخته های گچی و تخته های منیزیمی هستند که هر دو دارای خواص ضد حریق هستند. سازندگان و پیمانکاران این تخته ها را روی چوب و تخته های چوبی اعمال می کنند تا از دسترسی آتش به مصالح ساختاری آسیب پذیر ساختمان جلوگیری کنند.

 

پوشش های چوبی مقاوم در برابر آتش

در نهایت، یکی از متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای مقاوم‌تر کردن چوب، استفاده از پوششی مانند رنگ متورم است. این رنگ‌ها به جلوگیری از گسترش شعله‌ها از مصرف مواد ساختاری ساختمان کمک می‌کنند.

 

رنگ های متورم با آزاد کردن لایه ای از فوم شیمیایی که چوب اطراف آن را متورم و عایق می کند، از چوب محافظت می کند. این لایه گسترش آتش را آهسته می کند به طوری که چوب زیر آن آسیب زیادی را متحمل نمی شود.

رنگ ضد حریق چوب
رنگ ضد حریق چوب

اگر به دنبال راه‌های بیشتری برای محافظت از مصالح ساختمانی خود و رعایت قوانین آتش‌نشانی هستید، این راه‌ها را برای مقاوم‌تر کردن چوب در برابر آتش به خاطر بسپارید. و اگر اطلاعات مربوط به رنگ های متورم و پوشش های آتش علاقه شما را برانگیخته است، می توانید با ما تماس بگیرید.

اقدامات حفاظتی برای سازه های چوبی

آتش‌سوزی در ساختمان‌های تجاری یکی از نگرانی‌های اصلی در طراحی و ساخت ساختمان‌هایی است که به منظور ایمن بودن به کار می‌روند. مصالح ساختمانی انتخاب شده تأثیر اساسی بر حساسیت ساختمان در برابر آتش سوزی و همچنین بر الزامات حفاظت در برابر آتش که ساختمان باید رعایت کند، خواهد داشت.

 

چوب یک ماده قابل احتراق است که یک تکیه گاه طبیعی برای شعله های آتش است. یکی از اهداف اصلی کدهای ساختمانی و آتش نشانی محدود کردن گسترش آتش و محافظت از ساختمان های مجاور در صورت وقوع آتش سوزی است. به عنوان مثال، ساختمان هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند باید اطمینان حاصل کنند که سازه های پانل های چوبی، در صورت وجود، توسط یک سیستم بازدارنده آتش محافظت می شوند که در حوزه قضایی محل قرارگیری ساختمان تایید شده است.

بازدارنده آتش در مقابل. رنگ INTUMESCENT برای مواد قابل احتراق

رنگ ضد حریق و اشتعال بر روی سازه های چوبی  اعمال می شود تا گسترش آتش را کاهش دهد.

رنگ ضد حریق و اشتعال بر روی سازه های چوبی و چوبی برای کاهش سرعت گسترش آتش استفاده می شود و روشی موثر برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از فروریختن ساختمان در هنگام آتش سوزی است. در پاسخ به گرما، رنگ ضد حریق، گاز میرایی شعله تولید می کند که گسترش شعله در سطح را محدود می کند. رنگ مقاوم در برابر شعله به اندازه رنگ متورم در ساختار چوب استفاده نمی شود زیرا دارای خواص عایق محدودی است.

 

 

رنگ تشدید کننده با روکش چوب

رنگ متورم به دماهای بالا با متورم شدن 50 برابر ضخامت اولیه رنگ و عایق کاری ساختار چوب واکنش نشان می دهد و به طور موثر زمان سوختگی را به 30-60 دقیقه افزایش می دهد. رنگ متورم سازه چوبی را نسوز نمی کند، اما به لطف عناصر پوششی خود، گسترش آتش را کاهش می دهد، که در پاسخ به دمای بالا منبسط می شود و لایه ای از زغال سنگ را ایجاد می کند که زیرلایه را عایق می کند. به عبارت دیگر، در حالی که یک پوشش شعله ور اعمال شده روی چوب آتش را متوقف نمی کند، خطر شکست زودرس سازه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، برخی از محصولات شعله ور می توانند انتشار گازهای حاصل از احتراق چوب را مهار کنند. با کاهش توسعه دود، پوشش‌های متورم تجمع گازها را کاهش می‌دهند و تولید فلاش بیش از حد را که نوعی انفجار ناشی از احتراق مخلوط گاز است، کاهش می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر و ایمن کردن ساختمان خود در برابر آتش و حریق با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *