ویژگی های طراحی مدرن چیست

فهرست مقاله "ویژگی های طراحی مدرن چیست"

 

معماری یک هنر است و به همین دلیل با زمان تغییر می کند. اکنون که خودتان در بازار یک خانه سفارشی هستید، از مجموعه ای از تفاوت های ظریف طراحی در محله خود آگاهتر شده اید. و با توجه به این موضوع، دیدن تفاوت‌های بین خانه‌هایی که در دهه‌های مختلف ساخته شده‌اند، آسان‌تر می‌شود. سبک‌ها و پرداخت‌ها تحت تأثیر تغییرات جمعیت‌شناسی محلی، پیشرفت‌های فناوری در روش‌ها و مصالح ساختمانی، و همچنین روندهای اجتماعی در شکل و بیان قرار گرفته‌اند. برخی از این تغییرات ظریف هستند در حالی که برخی دیگر چشمگیر هستند، و با هم، یک تحول واقعی در طراحی خانه را تعریف می کنند.

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

طراحی معاصر، یا آنچه ما در اینجا به عنوان “طراحی مدرن” از آن یاد می کنیم، به سادگی همان چیزی است که امروزه رایج است. مطمئناً سخت است که سبک سال 2022 را با قطعیت مطلق مشخص کنیم، زیرا گرایش‌ها در طراحی و هنر به طور مداوم در حال تغییر هستند، اما مطمئناً می‌توانیم تعدادی از ویژگی‌ها را برجسته کنیم.

 

همانطور که این نمونه ها را می خوانید، به خاطر داشته باشید که نیازی نیست تمام راه را با طراحی مدرن پیش ببرید. شما به سادگی می توانید از عناصری استفاده کنید که از آنها لذت می برید و با تیم طراحان ما کار کنید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید در خانه رویاهای شما گنجانده شوند.

چند نمونه اتاق نشیمن مدرنیستی که فضای داخلی مینیمالیستی با پلان باز را به نمایش می گذارند

جین انگلفیلد

چیدمان های با پلان باز، مبلمان کاربردی و سازگار و طرح های مینیمالیستی برخی از علائم تجاری داخلی مدرنیستی هستند. برای جدیدترین ظاهرمان، 10 اتاق نشیمن را جمع آوری کرده ایم که این سبک را تداعی می کند.

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

مدرنیسم به عنوان یک جنبش معماری در دهه 1930 پدیدار شد و از آن زمان بر ظاهر متمایز بسیاری از پروژه های طراحی داخلی تأثیر گذاشته است.

 

در میان طراحان و معماران مشهوری که پیشگام این سبک بودند می‌توان به چارلز و ری ایمز، میس ون در روهه و لوکوربوزیه اشاره کرد که همگی طرح‌ها و ساختمان‌هایی را خلق کردند که به نشانه‌های بارز این روند تبدیل شده‌اند.

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

برای این با دید باز نگاهی دقیق‌تر به اتاق‌های نشیمن مدرنیستی بیاندازیم، که اغلب دارای مبلمانی کم‌کم در چیدمان‌های جادار و انعطاف‌پذیر هستند که گاهی اوقات با پنجره‌های بزرگ قاب می کنیم

 

این آخرین گردآوری در مجموعه مقالات ما است که الهام‌بخش بصری برای خانه است. لوک‌بوک‌های قبلی دارای ضمیمه‌های آشپزخانه، خانه‌هایی با درختان داخلی و فضای داخلی بنفش هستند که از رنگ سال 2022 پنتون مطلع شده‌اند.

 

آپارتمان باربیکن، انگلستان، توسط معماران تاکرو شیمازاکی

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

دفتر لندن، معماران Takero Shimazaki، این آپارتمان را در باربیکن استیت بازسازی کردند، که به‌خاطر معماری تندش معروف است – سبکی که در دهه 1950 در بریتانیا ظهور کرد.

 

این آپارتمان که در داخل برج شکسپیر قرار دارد، قصد دارد عناصر طراحی اصلی خود را با زیبایی‌شناسی ژاپنی ترکیب کند، از جمله تشک‌های تاتامی روی زمین که با دیوارهای بتنی اطراف تضاد دارند.

 

این شیوه معماری توضیح داد: “برای الهام خود، ما به بسیاری از معماران ژاپنی مدرنیست اولیه نگاه کردیم که با مسائل هویتی مشابهی در زمانی که مدرنیسم اروپایی با سرعتی سریع وارد ژاپن می شد، سروکار داشتند.”

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

 

بازسازی هتل دره هو، ایالات متحده آمریکا، توسط آنیسا مندیل

 

هتل والی هو در آریزونا که در ابتدا توسط معمار مدرنیست آمریکایی ادوارد ال وارنی در سال 1956 طراحی شد، توسط طراح محلی آنیسا مندیل در سال های اخیر تغییرات داخلی را تجربه کرد.

 

سوئیت‌های مهمان به دوره‌ای اشاره می‌کنند که در آن هتل برای اولین بار افتتاح شد، با عناصری مانند اتاق‌های نشیمن-آشپزخانه با پلان باز که دارای مبلمان کم‌زیر و پشتی و کابینت‌های کاربردی است.

ویلا واینبرگ، دانمارک، توسط معماران Weinberg و Friis & Moltke

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

یکی دیگر از پروژه‌های بازسازی، این کلبه دهه 1940 در دانمارک توسط صاحبان خانه مت و مارتین واینبرگ از معماران واینبرگ و همکار دانمارکی فریس و مولتکه از خانه خارج شد.

 

فضاهای نشیمن ویلا واینبرگ با تخته های بلوط روغن کاری شده از کف تا سقف پوشانده شده است که تنها با پنجره های بزرگ و جعبه ای شکل قطع می شوند که نور طبیعی را به فضاهای داخلی می افزایند.

 

اقامتگاه کیو، استرالیا، توسط معماران جان واردل

 

بنیانگذار شرکت استرالیایی John Wardle Architects خانه 25 ساله خود در ملبورن را بازسازی کرد تا فضاهای داخلی با خاکستر ویکتوریایی پوشانده شده باشد – مانند قفسه های سفارشی، کاربردی و ازاره هایی که زیور آلات متنوع را در خود جای می دهند.

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

اتاق نشیمن در Kew Residence که با پنجره‌های وسیع قاب شده است، همچنین دارای صندلی‌های متمایز Take a Line for a Walk توسط طراح محصول آلفردو هابرلی در سایه آبی کم رنگ است.

مزرعه  ودبی آیلند، ایالات متحده، توسط ام دابلیو ورک

مزرعه Whidbey که از سه حجم مستطیل در اطراف یک حیاط مرکزی چیده شده است توسط  او دابلیو ورک در واشنگتن طراحی شده است.

اشکال هندسی این خانه در فضای داخلی آن نیز منعکس شده است، که شامل یک اتاق نشیمن بزرگ و با پلان باز با رنگ های ملایم و تزئینات خاکی است که مشرف به چمنزاری است که در آن گاوها می چرند.

صندلی راحتی متمایز Pierre Jeanneret Chandigarh یکی از عناصر طراحی مدرنیستی است که به Biscuit Loft، آپارتمانی در مرکز شهر لس آنجلس که در یک کارخانه تغییر کاربری داده شده است، اضافه شده است.

پروژه شرکت محلی OWIU Studio نشانه هایی از طراحی مینیمالیستی آسیایی دارد و دارای یک فضای نشیمن بزرگ با مبلمان کاربردی، از جمله قفسه بندی چوبی در رنگ های مختلف است.

 

تتون هاوس، ایالات متحده، اثر اولسون کوندیگ

 

اتاق نشیمن در تتون هاوس، به لطف پنجره های کف تا سقف، از نظر مناظر تقریباً پانوراما، میزبان مجموعه ای از صندلی های هندسی تیره رنگ است که در اطراف یک شومینه مرکزی چیده شده اند.

 

این اقامتگاه که به دلیل منظره کوهستانی خود در وایومینگ واقع شده است، توسط دفتر آمریکایی اولسون کوندیگ طراحی شده است که نما را با کرکره های چوبی بزرگ پوشانده است که می تواند با قرقره باز یا بسته شود.

 

آپارتمان برازیلیا، برزیل، توسط Debaixo do Bloco Arquitetura

 

استودیوی محلی Debaixo do Bloco Arquitetura طرحی با پلان باز در این آپارتمان ایجاد کرده است، واقع در ساختمان مسکونی 308S در طرح طراحی شهری برازیلیا که توسط لوسیو کاستا و معمار منظر برل مارکس طراحی شده است.

 

در حالی که استودیو با بریدن دیوارهای بتنی آشکار خود، فضا را متحول کرد، Debaixo do Bloco Arquitetura همچنین از حفظ عناصر طراحی مدرنیستی اصلی مانند کفپوش گرانیلیتی که مکمل واحدهای قفسه بندی چوبی کم ارتفاع است که اتاق نشیمن را می پوشاند، مراقبت کرد.

 

خانه فارنسورث، ایالات متحده آمریکا، اثر میس ون در روهه

 

یک نمونه قابل توجه از معماری مدرنیستی، خانه Farnsworth یک خانه شیشه ای مستطیل در ایلینویز است که توسط مبی ون در روح در سال 1951 تکمیل شد.

 

در سال‌های اخیر، خانه برای نصبی که شامل مبلمان و وسایل شخصی پزشک محقق فقید ادیت فارنسورث، مشتری اصلی آن بود، بازسازی شد.

 

در اتاق نشیمن بزرگی که مشرف به محوطه سرسبز است، صندلی‌های انحنای بافته شده و یک فرش سیاه و سفید با طرحی ساده هندسی قرار گرفته‌اند.

ویژگی های طراحی مدرن چیست
ویژگی های طراحی مدرن چیست

اسمیت رزیدنس، کانادا، توسط مک کی-لیونز سویتاپل

 

دسترسی به فضاهای اصلی زندگی با مجموعه ای از پله های بیرونی گسترده در منطقه مسکونی اسمیت، مجموعه ای از سازه های فولادی شیروانی کورتن توسط استودیوی کانادایی MacKay-Lyons Sweetapple انجام می شود که شبیه کلبه های ماهیگیری سنتی طراحی شده اند.

 

طبیعت کم ارتفاع ساختمان ها اجازه می دهد تا فضاهای داخلی با پلان باز، مانند یک اتاق نشیمن کامل با مبل های چرمی قهوه ای قهوه ای مایل به قهوه ای مشرف به سقف پانل های چوبی روشن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *