نمای مدرن ویلایی

فهرست مقاله "نمای مدرن ویلایی"

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

 

 

یکی از ملاک‌های خرید یک ساختمان ویلایی نمای آن می‌باشد. یعنی اولین چیزی که دیده می‌شود نمای ساختمان است بنابراین داشتن یک نمای زیبا و مدرن در جذابیت و زیبایی یک ساختمان ویلایی صد در صد تاثیر مثبت دارد.

ما در این مقاله می‌خواهیم نمای مدرن یک ساختمان ویلایی را مورد بررسی قرار دهیم.

نمای مدرن و شیک ویلایی

نمای ویلا به عنوان اولین چشم انداز ساختمان به طراحی نوین و زیبا نیاز دارد که هم ارزش و قیمت ساختمان را بالا ببرد و هم همه پسند باشد بنابراین برای داشتن یک نمای مدرن و زیبا نیاز به متخصص طراحی نما داریم.

یکی از ارکان اصلی هر ویلا نمای آن می‌باشد زیرا نمای ویلا نشان دهنده اهمیت ساخت و ساز ویلا و معرفی کل معماری پروژه خواهد بود امروزه سبک ‌های متنوع و زیادی در طراحی نمای یک ویلای مدرن وجود دارد که می‌تواند جلال و ابهت یک ویلا را به نمایش بگذارد و به خوبی سبک و ایده و خلاقیت طراح و معمار سازنده ویلا را نشان دهد. و با نگاه کردن به نمای ویلا می‌توان به معماری داخلی ویلا پی برد نماهای ویلاها نه تنها جنبه زیبایی دارند بلکه در کیفیت و طول عمر بنا نیز موثر می‌باشند.

اولین مورد در نشان دهنده کیفیت یک ویلا استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت در ساخت نمای ویلا می‌باشد و زمانی می‌توانیم بگوییم که یک نمای ویلا استاندارد داریم که علاوه بر زیبایی و جذابیت آن بتوان ویلاها را در برابر انواع حوادث طبیعی مانند باران‌های اسیدی و طوفان‌های محتمل محافظت کرد.

مصالحی که برای نمای ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد باید عایقی کامل برای سرما گرما و رطوبت و صدا باشد تمام مصالح مورد استفاده در نمای ویلا باید با شرایط جغرافیا و اقلیمی سازگاری داشته باشند.

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

سبک ها برای طراحی نمای ساختمان

در ساخت نمای ساختمان ویلایی دو سبک وجود دارد این دو سبک مدرن و کلاسیک می‌باشند نمای مدرن و کلاسیک هر کدام دارای عناصر متفاوتی می‌باشند که با توجه به سلیقه هرکس متفاوت می‌باشد.

نمای ساختمان ویلایی مدرن

نماهای ساختمانی ویلایی مدرن چند سالی می‌باشد که در ایران رواج پیدا کرده و طرفداران بسیاری نیز دارد. نمای مدرن ویلا ویژگی‌های متفاوتی دارد نسبت به ویلاهای کلاسیک.معمولاً این ویلاها نیاز به هزینه کمتری دارند و به عنوان یک ویلای شیک و لوکس شناخته می‌شوند و به خاطر نمای زیبای آن و بی‌حد و مرز بودن المان‌های آن طرفداران و متقاضیان زیادی دارد. سبک یک ویلایی مدرن دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد مثلاً در ساخت نماهای مدرن از هیچ قانون خاصی پیروی نمی‌شود و معمولاً سطح این ساختمان‌ها صاف و یکنواخت می‌باشد. چون طرح‌ها و تنوع زیادی در ساختن یک ویلایی مدرن وجود دارد که مناسب همه افراد می‌باشد و می‌توان با استفاده از سلیقه و هوش طراح در کمترین زمان ممکن به نمای دلخواه رسید.

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

در نماهای ویلایی مدرن از جدیدترین مواد ساختمانی و تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌شود پنجره‌های بزرگ سقف‌ها و دیوارهای شیشه‌ای که نور طبیعی خورشید را به داخل ساختمان می‌آورد و ایجاد اتاق‌های با دید به بیرون و ویلا و فضای باز آن از ویژگی‌های ویلاهای مدرن می‌باشد.

بعضی از نماهای مدرن ویلاها از ترکیب چند چیز ایجاد می‌شود که باعث جلب توجه و ایجاد هماهنگی با محیط اطراف می‌شود در ساخت این نماها از ترکیب‌های مختلفی مانند چوب آهن آلومینیوم و شیشه استفاده می‌شود که در ساخت این نماها از مصالح مرغوب و طراحی‌های منحصر به فرد استفاده می‌شود.

یک روش نوین در طراحی نمای ویلا طراحی نمافلت می‌باشد.

 

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

طراحی نما فلت چیست؟

 

طراحی نما فلت یک روش طراحی می‌باشد که در آن از عناصر ساده و کم ترکیب استفاده می‌شود تا نمای مدرن همراه با ظاهری تمیز و ساده ساخته شود در این طراحی نما از شکل‌های هندسی ساده خطوط ساده رنگ‌های ساده استفاده می‌شود تا نمای به دست آمده شیک باشد در طراحی فلت از عناصری استفاده می‌شود که هنگام مشاهده نما احساس سه بعدی داشته باشیم و سایه و حجم کمتری حس شود.

چند نوع طراحی مدرن نمای ویلاها وجود دارد.

  • نمای مدرن هم کف: نمای مدرن همکف با استفاده از معماری ساده و خطوط کشیده به صورت افقی و عمودی شیشه‌های بزرگ و سدهای صاف و یکنواخت ظاهری زیبا را به ساختمان می‌بخشد این نوع نما باعث می‌شود که بین محیط پیرامون و ساختمان هماهنگی خاصی وجود داشته باشد. و همچنین استفاده از شیشه‌های بزرگ در ویلاهای همکف نور طبیعی بیرون از ساختمان به مقدار زیادی در داخل ساختمان وجود دارد. به خاطر طراحی شیک و مدرن این ویلاها و داشتن ظاهری جذاب و متفاوت طرفداران بسیار زیادی دارند.
  • نمای مدرن ویلای یک طبقه: نمای مدرن ویلای یک طبقه یکی از بی‌نظیرترین معماری‌ها در سطح جهان می‌باشد این نوع نما با استفاده از طراح‌های ساده و شکل‌های هندسی مدرن ظاهری کم و بیش یکپارچه را با خود می‌گیرد در ساخت نمای این ویلاها معمولاً از مصالح سنگ و چوب و شیشه استفاده می‌شود و باعث می‌شود ویلا با طبیعت پیرامون خود هماهنگ باشد در ساخت نمای این ویلاها از پنجره‌های بزرگ و سقف‌های بلند استفاده می‌شود تا هم نور زیادی به داخل ویلا هدایت شود و تهیه خوبی داشته باشد گاهی اوقات طراحان در نماهای مدرن یک طبقه از ترکیب مدرنیته و کلاسیک بهره‌مند می‌شوند تا یک فضای زیبا و آرامبخش را برای ساکنان خود به همراه داشته باشند.
  • نمای مدرن ویلایی دوبلکس: نمای یک ویلایی دوبلکس با معماری مدرن که در آن جذابیت بالا و از طراح‌های نوآورانه و هوشمندانه استفاده شده است به یک ویلای منحصر به فرد تبدیل می‌شود این نما به سرعت توجه هر کس را به خود جلب می‌کند. در طراحی نمای یک ویلای دوبلکس عواملی مانند استفاده از مداد ساختمانی با کیفیت و انتخاب رنگ‌ها و پوشش‌ها و دقت در جزئیات معماری نما بسیار مهم می‌باشند. زیرا هدف از طراحی نمای ویلای مدرن ایجاد یک اثر هنری منحصر به فرد است که هم زیبایی و هم آرامش را به ساکنان آن ارائه دهد و همچنین با محیط اطراف خود سازگاری داشته باشد.
نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

 

 

 

 

 

سخن پایانی

همانگونه که گفته شد نمای ویلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین نیاز است شرایط و ویژگی‌هایی را فراهم کرد تا بر اساس آن بتوان یک نمای مدرن خوب و عالی با طراحی فوق العاده داشته باشیم و در این زمینه می‌توانیم از طراحان و معماران نماهای ویلاها که تخصص در این زمینه دارند بهره بگیریم. بنابراین اگر می‌خواهید یک نمای مدرن بسیار زیبا و جذاب ویلایی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما و حتما با طراحان ماهر و خبره مشورت کنید تا بهترین راهکار ها را به شما ارائه دهند.

 

جدول جمع‌بندی

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن ویلایی

 

سوالات متداول

  • آیا مصالح و مواد به کار برده شده در نمای یک ساختمان در مدرن بودن و شیک بودن آن اثر گذار است؟

جواب به شکلی بدیهی بله می‌باشد. دقت کنید یکی از مهم ترین مسائلی که باعث زیبایی و جذابیت نمای بنا می‌شود چه داخلی و چه خارجی، استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب و در خور یک ویلای مدرن می‌باشد. پس حتما و حتما در خرید مصالح دقت کافی به خرج دهید و در این مورد خسیس نباشید.

  • در کشور ما هم اکنون بیشتر نما های مدرن طرفدار دارد و روی بورس و ترند است یا نما های کلاسیک؟

طبیعتا به دلیل زیبایی بسیار بیشتری که نمای مدرن دارد، طرفداران آن هم نسبت به نمای کلاسیک بسیار بیشتر است. در کشور ما هم مانند سایر کشور ها مردم ترجیح می‌دهند ویلا های خود ر هر چه بیشتر مدرنیته کنند و به ترند های روز دنیا نزدیک تر شوند.

  • آیا طراحی مدرن نمای ویلا ها انواع مختلفی دارد؟

مشخصا بله. ما انواع بسیار مختلفی از طراحی نما های مدرن ویلاها را داریم. مثلا در اینجا نماهای مدرن هم کف و یک طبقه و دوبلکس را با هم کامل بررسی کردیم و ویژگی های بارز و خصوصیت های هر کدام را در حد نیاز گفتیم. ابتدا باید تصمیم بگیرید کدام ویژگی برای شما مهم تر است سپس اقدام به طراحی نمای ویلای خود کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *