طراحی دکوراسیون داخلی چیست

فهرست مقاله "طراحی دکوراسیون داخلی چیست"

 

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند در داخل ساختمان است. دکوراسیون عبارت است از تجهیز یا آراستن یک فضا با عناصر تزئینی که گاهی با توصیه و کمک عملی تکمیل می شود.

تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟

29 ژوئن 2018

هنگامی که بسیاری از مردم اصطلاح “طراحی داخلی” را می شنوند، اغلب به HGTV، چالش های “تغییر اتاق” یا پروژه های دکور DIY در Pinterest فکر می کنند. اما چیزی که آنها در واقع به آن فکر می کنند دکوراسیون داخلی است. در حالی که دکوراسیون در ایجاد فضاهای نشیمن کاربردی و زیبا نقش دارد، کار یک طراح داخلی از جنبه های مهم با دکوراسیون داخلی متفاوت است. بنابراین، تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی چیست
طراحی دکوراسیون داخلی چیست

 

طراحی در مقابل تزئینات به طور خلاصه

 

در حالی که در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی همپوشانی وجود دارد، اما اساساً متفاوت هستند. طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است، در حالی که دکوراسیون داخلی مبلمان یا آراستن یک فضا با عناصر تزئینی برای دستیابی به زیبایی خاصی است. به طور خلاصه، طراحان داخلی ممکن است تزئین کنند، اما دکوراتورها طراحی نمی کنند.

 

کاری که طراحان داخلی انجام می دهند

 

فرآیند طراحی داخلی از یک روش سیستماتیک و هماهنگ – شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرآیند خلاقانه – برای ارضای نیازها و منابع مشتری پیروی می کند.

 

طراحان داخلی چه در یک فضای شرکتی یا مسکونی کار کنند، با به کارگیری راه حل های خلاقانه و فنی در ساختاری که عملکردی، جذاب و مفید برای کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنین باشد، به چالش کشیده می شوند. طراحان باید به پوسته ساختمان پاسخ دهند و با آن هماهنگ باشند و موقعیت فیزیکی و بافت اجتماعی پروژه را تصدیق کنند. طراحان داخلی با اجرای راه حل های سنجیده می توانند فضاهایی را ایجاد کنند که تجربیات افراد ساکن در آنها را تا حد زیادی بهبود بخشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی چیست
طراحی دکوراسیون داخلی چیست

به عنوان مثال، تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تأثیر عناصر طراحی در مؤسسات بهداشتی بر بیماران انجام شده است. مطالعات نشان داده است که بهبودی بیماران جراحی که در اتاق خود منظره ای از مناظر داشتند سریعتر از بیمارانی که این کار را انجام نداده بودند ، بوده است. مطالعه دیگری نشان داد نوزادانی که چرخه های نور روز را هنگام اقامت در بخش نوزادان تجربه می کردند، زودتر از نوزادانی که در معرض نورهای ثابت و کم نور بیمارستان بودند، چرخه بیداری و خواب خود را ایجاد کردند.

 

الزامات حرفه ای برای طراحان داخلی

 

به دلیل پیچیدگی نقش خود، عموماً از طراحان داخلی انتظار می رود که به سطح تحصیلات بالاتری نسبت به دکوراتورهای داخلی دست یابند که نیازی به آموزش رسمی یا مجوز ندارند.

 

علاوه بر یادگیری اصول به کارگیری دانش جمع آوری شده در فرآیند خلاقانه طراحی یک فضا، طراحان باید به قوانین و الزامات مقرراتی نیز پایبند باشند و اصول پایداری محیطی را تشویق کنند.

 

بسیاری از ایالت‌های ایالات متحده و استان‌های کانادا قوانینی را به تصویب رسانده‌اند که طراحان داخلی را ملزم به داشتن مجوز یا ثبت نام می‌کند – نه تنها در این کشور متخصصان به آموزش احتیاج دارند بلکه نیاز به دریافت مدرک NCIDQ نیز دارند.

 

به طراحی داخلی علاقه مندید؟

 

به طراحان داخلی این امکان داده می شود که خلاقانه فکر کنند تا فضاهای کاربردی ایجاد کنند که واقعاً زندگی مردم را بهبود بخشد. اگر این حرفه برای شما جالب به نظر می رسد، در مورد برنامه طراحی داخلی RMCAD بیشتر بدانید.

ما توصیه‌های برتر طراحی داخلی را در 10 مرحله آسان گردآوری کرده‌ایم تا پروژه تغییر دکوراسیون منزل شما را به یک ماجراجویی سرگرم‌کننده، لذت‌بخش و موفق تبدیل کنیم.

 

مرحله 1: اندازه گیری اتاق خود را انجام دهید

اندازه های اتاق خود را بدست آورید و آنها را روی یک کاغذ مشخص کنید. سپس، اشکال برش خورده مبلمان خود را اضافه کنید تا مکان ایده آل آنها را در اتاق بیابید و در نظر داشته باشید که مردم چگونه در اتاق حرکت می کنند.

 

مرحله 2: بهترین نور طبیعی را شناسایی کنید

منبع بهترین نور طبیعی را در اتاق خود، از درها یا پنجره ها، شناسایی کنید تا تصمیم بگیرید که در کجا نور مصنوعی اضافی قرار دهید.

طراحی دکوراسیون داخلی چیست
طراحی دکوراسیون داخلی چیست

مرحله 3: انتخاب کنید که چه چیزی را برای طراحی خود برنامه ریزی کنید

همیشه ایده خوبی است که انتخاب کنید چه اشیا، مبلمان یا حتی پوشش های کف را برای طراحی داخلی خود برنامه ریزی کنید. آیتم هایی که انتخاب می کنید باید به سبکی باشند که الهام بخش انتخاب دکوراسیون شما باشد.

 

مرحله 4: در مورد رنگ ها تصمیم بگیرید

سپس در مورد رنگ هایی که می خواهید در اتاق استفاده کنید تصمیم بگیرید. به طور کلی، ترجیح داده می شود که خود را به سه رنگ محدود کنید و سپس با استفاده از انواع آنها و تطبیق آنها آزمایش کنید.

 

مرحله 5: یک تکه رنگی جمع آوری کنید

مجموعه ای از مواد را در رنگ های انتخابی خود جمع آوری کنید تا به خودنمایی در فضای داخلی آینده خود کمک کنید. به خاطر داشته باشید که مبلمان، پرده ها، دیوارها، کف و درها را در نظر بگیرید تا یک پوشش هماهنگ ایجاد کنید. برای کمک به فکر کردن به مجموعه، چند عکس از اتاق خود بگیرید. به این ترتیب، می توانید تجسم کنید که رنگ ها و تن ها در فضا چگونه به نظر می رسند.

 

 

 

مرحله 6: از دیوارها شروع کنید

چه رنگ یا کاغذ دیواری را انتخاب کنید، مطمئناً دیوارهای شما منبع اصلی رنگ در اتاق خواهند بود، مگر اینکه آنها را با رنگ های خنثی رها کنید تا رنگ هایی را که در جاهای دیگر استفاده می شود برجسته کنید. اگر می‌خواهید اتاقتان بزرگ‌تر به نظر برسد، رنگ‌های روشن یا شفاف را انتخاب کنید و دیوارهایتان را با سقف سفید تضاد کنید.

 

مرحله 7: کف را در نظر بگیرید

با استفاده از تکه تکه‌ای از نمونه‌ها، موادی را که می‌خواهید کف خود را با آن بپوشانید، مشخص کنید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که تا حدودی با دیوارها تضاد داشته باشد – برای مثال دو رنگ روشن تر یا تیره تر. همچنین به نحوه انعکاس نور طبیعی روی زمین فکر کنید. روکش های لاکی یا مات جلوه های کاملا متفاوتی خواهند داشت. کفپوش همچنین می تواند به عمق بخشیدن به اتاق کمک کند، برای مثال با استفاده از تخته های بسیار بلند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی چیست
طراحی دکوراسیون داخلی چیست

مرحله 8: مبلمان خود را در موقعیت قرار دهید

هنگامی که ظاهر کلی اتاق خود را ایجاد کردید، مبلمان خود را قرار دهید. برای اینکه ببینید چه چیزی بهترین کار را می کند، از امتحان ترکیب های مختلف شک نکنید. با استفاده از اشیاء تزئینی، بدون به هم ریختن فضا و حفظ تعادل رنگ، کارهای نهایی را اضافه کنید.

 

مرحله 9: نور مصنوعی خود را در اولویت قرار دهید

نورپردازی با شکل دادن به فضا در عصرها و دادن فضایی خاص به آن نقش بسیار مهمی در اتاق دارد. هنگام نصب نور، با قرار دادن چراغ ها در اطراف اتاق آزمایش کنید. از آنجایی که چراغ‌های آویزان تمایل دارند اتاق را از نظر بصری باریک کنند، یک گزینه خوب برای در نظر گرفتن نورافکن‌هایی است که در سقف فرو رفته‌اند، آنها نور ملایم و مستقیم‌تری را ارائه می‌دهند.

 

مرحله 10: صاحب سبک خود شوید

با آزمایش و نگاه کردن به چیزها از منظرهای مختلف، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مفید است. وب همچنین منبع بزرگی از منابع بصری است که عکاسان حرفه ای و طراحان داخلی را در خود جای داده است: نگاهی به اطراف بیندازید و الهام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *