سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

فهرست مقاله "سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست"

 

 

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند، که شامل  تغییر شکل اجسام به ابتدایی ترین شکل آنها است. می توان آن را برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد.

خانه مینیمالیستی چیست؟

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است. با سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ با رنگ به عنوان لهجه مشخص می شود. معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را ترکیب می کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز می کند.

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

مفهوم مینیمالیسم چیست؟

فلسفه مینیمالیسم. برخلاف تصورات غلط رایج، مینیمالیسم به معنای محرومیت یا فداکاری نیست. در عوض، بر پذیرش کیفیت بر کمیت تمرکز دارد. مینیمالیست ها در انتخاب اقلام خود متفکر هستند و اطمینان می دهند که هر چیزی که در اختیار دارد هدفی را دنبال می کند و تجربه آنها را افزایش می دهد.

معماری مینیمالیسم چیست؟

معماری مینیمالیستی جنبه ای از اصل طراحی گسترده تر، مینیمالیسم است. مینیمالیسم یک جنبش هنری پس از جنگ است که به شدت بر بسیاری از هنرمندان تجسمی، موسیقیدانان، معماران و طراحان در دهه‌های 1960 و 70 تأثیر گذاشت. این اصطلاح توسط فیلسوف ریچارد وولهایم ابداع شد و چهره‌های تأثیرگذار در طول توسعه مینیمالیسم شامل هنرمندانی مانند کارل آندره، سول لوویت، رابرت موریس و اگنس مارتین می‌شوند.

 

به عنوان یک مکتب فکری، مینیمالیسم به عنوان واکنشی در برابر اسراف آغاز شد و مشخصاً متضمن تعهد به اصول اولیه خلقت بود. این ایده که کمتر بیشتر است. در هنرهای بصری، این اغلب به معنای از بین بردن ساده‌ترین عناصر یک تصویر بصری مانند شکل یا رنگ است – معمولاً به قیمت از دست دادن ذهنیتی که توسط اکسپرسیونیسم انتزاعی رایج شده است. در موسیقی، مینیمالیسم از طریق تکرار یک ریتم یا ملودی، با تغییرات اندک و یک ردیف سازهای پراکنده تجلی می یابد.

 

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

عناصر طراحی مینیمالیستی

 

  • ملزومات خالی

رویکرد مینیمالیستی تنها از عناصر ضروری استفاده می کند: نور، فرم و مواد زیبا، معمولاً در یک طرح باز، برای ایجاد حس آزادی و آرامش. تزئینات و تزئینات بیش از حد وجود ندارد. در عوض، جزئیات اندکی که استفاده می‌شوند، پیچیده نیستند و به‌طور هماهنگ با محیط ترکیب می‌شوند. این ممکن است به شکل یک اثر هنری منفرد باشد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می کند، یا یک گلدان زیبا در بالای میز ناهارخوری.

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

 

  • خطوط تمیز

مبلمان و لوازم جانبی مینیمالیستی بر عملکرد و کاربردی بودن تمرکز دارند. سطوح صاف و صاف و خطوط قوی و تمیز، عبارات جسورانه ای را ایجاد می کنند که بر ماهیت اساسی هر مورد تأکید می کند. اثاثیه و لوازم جانبی طرح دار یا تزئینات بسیار دقیق پیدا نمی کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است.

نیمکت ها و سطوح شفاف و تمیز، دیوارهای لخت با حداقل آثار هنری، و از بین بردن درهم و برهمی، از جمله انبوهی از کاغذها و مجموعه ای از چیزهای زیبا نیز برای ایجاد یک فضای مینیمالیستی ضروری هستند.

 

 

  • پالت رنگ تک رنگ

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری نمونه ای از فضاهای با طراحی مینیمالیستی است.

 

روند طراحی منحصر به فرد ما به زیبایی ماهیت طراحی مینیمالیستی را به تصویر می کشد. این روند به دنبال کاهش فرم‌ها و رنگ‌ها به ساده‌ترین حالت‌ها، ایجاد فضاهای مطبوع، روشن و ظریف است. پالت رنگ شامل سایه های طبیعی روشن و ملایم مانند خاکستری سرد و گرم است که با رنگ های آبی و برهنه نرم می شود.

 

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر

فضاهای مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهم و تک رنگشان قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا به از هم ریختگی ذهن و ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح‌های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر، و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده مینیمالیستی شما نیز حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد.

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
  • سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید

هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و فرش‌ها در اتاق خواب به گرمای آرامش‌بخش می‌افزاید. در حمام، بافت و دانه الگوهای کاشی می‌تواند در عین حفظ پالت رنگ خنثی، جذابیت بصری ایجاد کند، در حالی که لوازم چوبی می‌توانند عناصر تیره، سفید یا بتنی را نرم کنند.

 

 

  • منسوجات را ترکیب کنید

منسوجات بافت می افزایند و ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. بافت های پارچه ای، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش‌های سطحی در منسوجات مختلف مانند کتان، پشم و پنبه تنها نمونه‌هایی از این هستند که چگونه می‌توانید گرما و راحتی را به اتاق اضافه کنید و در عین حال سبک مینیمالیستی را حفظ کنید.

5 نمونه برتر معماری مینیمالیسم در چند سال اخیر را می توانید در زیر ببینید.

  1. وال-لیس هوز، ژاپن

 

 

معمار Shigeru Ban که در Nango، ژاپن واقع شده است، خانه نمادین خانه بدون دیوار را ایجاد کرد و چشم اندازی انقلابی در مورد آینده معماری مینیمالیستی ارائه کرد. این خانه در سال 1997 برای کاربری مسکونی تکمیل شد و به دلیل طراحی خلاقانه خود توجه جهانی را به خود جلب کرد.

خانه Wall-Less، همانطور که از نامش پیداست، هیچ دیوار داخلی ندارد – فضای داخلی کاملاً باز است، از حمام تا اتاق خواب تا آشپزخانه (البته موانع موقتی روی پانل های متحرک وجود دارد که می توانند به صورت سیال در جای خود قرار گیرند).

این خانه که بر روی تپه‌ای شیب‌دار ساخته شده است، به منظور ایجاد یک طبقه هموار، در داخل زمین کنده شده است.

  1. داپلی کاسا، آلمان

 

داپلی کاسا احتمالاً یکی از بهترین نمونه‌های معماری مینیمالیستی معمولی در یک محیط مسکونی است.

Dupli Casa واقع در لودویگزبورگ آلمان، توسط J Mayer H Architects در سال 1984 طراحی شد تا طراحی خانه اصلی را تقلید کند و در عین حال از اصول مینیمالیستی مانند خطوط قوی، اشکال هندسی و ساختار سفت و سخت استفاده کند.

این خانه همچنین از نظر رنگ‌بندی بسیار معمولی مینیمالیستی است – سفید با کناره های مشکی – که به آن احساس مدرنی تابناکی می‌دهد و واقعاً فلسفه طراحی «کمتر برابر بیشتر» را تجسم می‌دهد.

  1. خانه نئوندورف، اسپانیا

 

خانه نئوندورف در سال 1991 تکمیل شد و اولین پروژه خانه ای بود که توسط معمار مینیمالیست مشهور جان پاوسون در کنار معمار ایتالیایی کلودیو سیلوسترین تکمیل شد.

این خانه که در یک باغ بادام و زیتون 30 هکتاری در قسمت جنوبی مایورکا واقع شده است، به عنوان یک خانه تعطیلات برای یک فروشنده آثار هنری آلمانی ساخته شده است.

دیوارهای صورتی-نارنجی برای طراحی مینیمالیستی نسبتاً غیر معمول هستند، اما فضای کلی خانه را با سادگی و زیبایی آرام خود کامل می کنند.

  1. خانه آکائو، ژاپن

 

این خانه که در سال 2004 برای یک کلکسیونر هنر ژاپنی به عنوان یک اقامتگاه خصوصی ساخته شد، توسط Foster + Partners طراحی شد تا عناصر طراحی سنتی و معاصر را متحد کند.

در کاماکورا، بسیاری از پنجره های باز مناظر خیره کننده از چشم انداز طبیعی را ارائه می دهند. این خانه به چشم انداز اطراف احترام می گذارد و در کنار طبیعت کار می کند تا فضایی از سادگی و آرامش ایجاد کند.

1.ترمی وال، سوئیس

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست
سبک طراحی داخلی مینیمالیستی چیست

ترمی وال یک استخر و استراحتگاه حرارتی در سوئیس است که در سال 1996 ساخته شده و توسط معمار پیتر زومتور طراحی شده است.

این حمام ها پس از تکمیل به سرعت به عنوان میراث شناخته شدند و از 60000 تخته سنگ کوارتزیت والز ساخته شده اند.

ترکیب سنگ تیره به آن ظاهری خام و طبیعی و در عین حال مدرن می دهد که همه مهمانان زیادی را که برای استراحت در آبگرم باشکوه آمده اند مسحور خود کرده است.

در سطح بین المللی تحسین شده است و به طور گسترده ای به عنوان یک شگفتی معماری مدرن در نظر گرفته می شود.

در سطح بین المللی تحسین شده است و به طور گسترده ای به عنوان یک شگفتی معماری مدرن در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *