انواع ویلا

فهرست مقاله "انواع ویلا"

اندازه نوع ویلا را متمایز می کند: ویلا داخل شهر: این خانه چند واحدی است که در آن هر اقامتگاه به بقیه متصل است. ویلای حیاط دار : چیدمان تک واحدی مسکونی است. ویلای آزاد: این خانه یک خانواده است که به واحد دیگری متصل نیست و در واقع به احتمال زیاد بیرون از شهر می باشد.

متراژ یک ویلا چقدر است؟

یک ویلا می تواند شبیه یک خانه تک خانواده معمولی باشد. اما به دلیل اندازه بزرگتر و عناصر مجلل خود شناخته شده است. ویلاها اغلب دارای باغ های خصوصی، حیاط ها و وسایل آبی مانند استخر و فواره هستند. از سوی دیگر، عمارت یک خانه بزرگ است، معمولاً بین 5000 فوت مربع تا 8000 فوت مربع.

خانه های کوچکتر را می توان تقریباً در هر کشوری در سراسر جهان دید. آنها نه تنها برای بسیاری از خانواده ها کاربردی تر هستند، بلکه برای اکثر افراد بسیار مقرون به صرفه تر هستند. (برای فهرست کاملی از مزایای خانه های کوچک به مقاله من مراجعه کنید.) تعیین اندازه خانه ها می تواند گیج کننده باشد زیرا جامعه به طور مداوم در حال تغییر است.

انواع ویلا
انواع ویلا

در دوران مدرن، حداکثر اندازه برای یک ویلا کوچکتر می تواند تا 2500 فوت مربع (232 متر مربع) باشد. در نهایت، اندازه یک ویلا کوچک به محل زندگی، بودجه و اندازه خانواده شما بستگی دارد. چیزی که برای کسی کار می کند ممکن است برای شما مفید نباشد، بنابراین اندازه خانه نسبی است.

 

اگر به فکر خرید یا اجاره یک خانه ویلایی کوچک هستید، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بیشتر این عوامل شامل سبک زندگی شخصی و محل زندگی شما می شود.

 

بیایید در مورد آنچه که یک خانه ویلایی کوچک را تشکیل می دهد و مزایا و معایب مالکیت یا اجاره آن صحبت کنیم.

 

ابتدا بیایید “خانه ویلایی کوچک” را تعریف کنیم

در سال های اخیر شاهد حرکت جامعه به سمت زندگی در خانه های کوچکتر بوده ایم. نه تنها برای خانواده‌های کوچک‌تر مناسب‌تر هستند، بلکه بسیار مقرون به صرفه‌تر و نگهداری از آنها آسان‌تر است.

 

یک سوال رایج وجود دارد که به نظر گیج کننده تر است: خانه کوچک چیست؟ در آمریکا، یک خانه کوچک به عنوان هر چیزی زیر 2500 فوت مربع (232 متر مربع) دیده می شود. برای برخی از افراد، ممکن است فضای زیادی به نظر برسد، و برای برخی دیگر، ممکن است به اندازه کافی نزدیک به نظر نرسد.

 

اندازه یک خانه متوسط در طول زمان افزایش یافته است. زمانی بود که مساحت خانه متوسط برای یک خانواده چهار نفره کمتر از 1000 فوت مربع (93 متر مربع) بود.

 

در عرض حدود پنجاه سال، اندازه خانوارها در ایالات متحده بیش از دو برابر شده است.

 

آیا این به این دلیل است که تعداد خانواده در حال افزایش است؟ می توان گفت خیر.

 

آیا مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر خانه های ویلایی بزرگ را با موفقیت بیشتر و داشتن حساب بانکی مهم تر مرتبط می دانند؟ به احتمال زیاد.

حتما اینکه چه اندازه ای از ویلا برای شما کوچک و چه مقداری مناسب است به سلیقه شما بستگی دارد و شکل آن.

 

 

انواع ویلا
انواع ویلا

مهم ترین عامل بستگی به محل زندگی شما دارد. برای کسانی که در شهرهای بزرگتر زندگی می کنند، تعریف آنها از خانه ویلایی کوچک ممکن است با کسی که در روستا یا کوهستان زندگی می کند متفاوت باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، اندازه یک خانه ویلایی بسیار نسبی است.

 

اگرچه ممکن است به نظر برسد که بزرگتر بهتر است، ویلا های کوچکتر مزایای زیادی دارند فقط چند دلیل که مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به دنبال یافتن خانه های کوچکتر هستند عبارتند از:

 

هزینه های کمتر،

نگهداری کمتر و

راحت تر پیدا کردن

 

 

طی چند سال گذشته، یکی از بزرگترین روندهای املاک و مستغلات، حرکت به سمت ویلا های کوچک و حتی خرید آپارتمان یا کانکس بوده است.

 

مفهوم ویلا کوچک

این یک جایگزین مقرون به صرفه است که فقط فضاهای ضروری و هوشمندانه مدولار را برای زندگی راحت فراهم می کند.این نوع ویلا ها نسبت به ویلا های معمولی نسبتاً کوچک هستند. در ساخت و ساز و بهره برداری مقدار کمتری انرژی مصرف می کند و ضایعات کمتری منتشر می کند و اثرات زیست محیطی کمتری دارد.

 

از آنجایی که صنعت ساختمان 40 درصد انرژی جهانی را مصرف می کند، انطباق در مقیاس بزرگ از ویلا های کوچک تا حد زیادی مصرف کلی را کاهش می دهد. امروز بیشتر مردم به جنبش ویلا و خانه های کوچک ملحق شده اند

آیا ویلا های کوچکتر اندازه های متفاوتی دارند؟

در واقع، «انواع» متفاوتی از ویلاهای کوچک وجود دارد که زیر یک چتر مرکزی قرار گرفته‌اند. بسیاری از این ویلاها در دسته ویلاهای کوچک قرار می‌گیرند، اما لزوماً به این معنا نیست که مالک یا مستاجر زندگی جمع و جور را تجربه می‌کند.

 

  • میکرو: زیر 175 فوت مربع (16 متر مربع)
  • ویلاهای فشرده: زیر 220 فوت مربع (20 متر مربع)
  • ویلا کوچک : زیر 275 فوت مربع (26 متر مربع)
  • خانه کوچک: حدود 300 فوت مربع (28 متر مربع)
  • خانه کوچک: حدود 500 فوت مربع (46 متر مربع)
  • خانه کوچک: حدود 1000 فوت مربع (93 متر مربع)
  • خانه های کوچک در ایالات متحده: زیر 2500 فوت مربع (232 متر مربع)

 

اندازه ایده آل برای یک نفر یا  یک خانواده چه مقدار است؟

هنگامی که به خانه ای با اندازه مناسب برای خود یا خانواده تان فکر می کنید، باید در نظر بگیرید که واقعاً به چه مقدار اتاق نیاز دارید. یک خانواده 5 نفره به 5 برابر مساحتی که به تنهایی زندگی می کند نیاز دارد. تخمین زده می شود که یک نفر برای زندگی راحت به حداکثر 400 فوت مربع (37 متر مربع) نیاز دارد. اگر آن را ضربدر پنج کنید، یک خانواده به حدود 2000 فوت مربع (186 متر مربع) نیاز دارد.

 

ملاحظات بیشتر مانند وسایل نقلیه، سرگرمی‌ها و حتی حیوانات خانگی همگی می‌توانند به عواملی در میزان فضای مورد نیاز شما تبدیل شوند. در شهرها یا مناطقی مانند حومه شهر که نزدیک تر هستند، ممکن است از مزایای یک حیاط یا نوعی فضای بیرونی برخوردار نباشید. این بدان معناست که تمام وقت شما در چهار دیواری خانه شما صرف می شود.

انواع ویلا
انواع ویلا

برای کسانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک بدون نیاز به نگهداری یا هزینه‌های یک خانه سنتی، احساس یک خانه را آسان‌تر کرده‌اند.

 

چه اندازه خانه برای شما مناسب است؟

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ دستورالعمل مشخصی برای اینکه ویلا کوچک، متوسط یا بزرگ چیست وجود ندارد. به غیر از مساحت زمین واقعی یک خانه که به ما کمک می کند اندازه خانه را بفهمیم، اندازه واقعی یک دستورالعمل مرتبط است. آنچه برای کسی که در اهواز زندگی می کند کوچک است، ممکن است برای کسی که در شهر تهران زندگی می کند بسیار بزرگ باشد.

 

از آنجایی که خانه های کوچک می توانند از 500 فوت مربع (46 متر مربع) تا 2500 فوت مربع (232 متر مربع) متغیر باشند، ممکن است از خود بپرسید که اندازه مناسب برای شما چیست. آیا چندین بار در سال میزبان دوستان و خانواده هستید؟ آیا شما به تازگی یک سگ نژاد بزرگ را پذیرفته اید؟ اگر به دنبال خانه ای کوچکتر هستید، اندازه های مختلفی در دسترس شماست. اینها می تواند به شما کمک کند تا در بودجه خود بمانید و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای زندگی خود دارید.

 

در کل می توان گفت که برای برخی افراد 2500 فوت مربع (232 متر مربع) مقدار مناسبی است و برای برخی دیگر فقط به 200 فوت مربع (19 متر مربع) برای شاد بودن نیاز دارند. اگرچه خانه های ویلایی کوچک دارای اندازه های مختلفی هستند، اما خانه های ویلایی کوچک یکی از محبوب ترین گزینه ها برای یک فرد یا یک خانواده کوچک دو نفره محسوب می شود. در حالی که آنها شبیه به نظر می رسند، تفاوت های اساسی بین این دو عبارت وجود دارد. پس زمانی که میخواهید بگویید این خانه ویلایی بزرگ است یا کوچک باید حتما فاکتور ها و نکاتی که گفت شد را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *