طراحی داخل آپارتمان

فهرست مقاله "طراحی داخل آپارتمان"

 

طراحی داخل آپارتمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیمانکاران ساختمانی برای ساخت سازه خود باید‌ در نظر داشته‌ باشند. نورپردازی صحیح‌ و دریافت نور طبیعی کافی از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی آپارتمان است. همچنین باید به بهینه‌سازی فضای آپارتمان و استفاده از وسایل ساده اهمیت دهید. جهت حفظ زیبایی آپارتمان خود، اصول طراحی دکوراسیون را باید در تمام قسمت‌های آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس‌های بهداشتی و… رعایت کنید. مهندس با در نظر گرفتن میزان بودجه موجود و سلیقه کارفرما، اجرای سبک مناسبی را برای طراحی دکوراسیون پیشنهاد می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا دیگر نکات لازم برای طراحی داخل آپارتمان را بررسی کنیم.

طراحی داخل آپارتمان
طراحی داخل آپارتمان

اصول طراحی داخل آپارتمان

جهت طراحی داخل آپارتمان باید با اصول لازم آشنا شوید تا از فضای موجود بیش‌ترین بهره‌وری را داشته باشید. اهمیت به اصول طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان باعث استفاده حداکثری از امکانات ساختمان می‌شود و افزایش جذابیت سازه را به دنبال دارد. جهت نقشه کشی داخلی آپارتمان باید به اصول زیر اهمیت دهید:

·         نورپردازی

شاید بتوان نورپردازی‌ صحیح‌ را مهم‌ترین اصل برای طراحی داخل آپارتمان معرفی کرد؛ زیرا در حفظ زیبایی و جذابیت سازه اهمیت بالایی دارد. برای این کار باید فضای داخلی آپارتمان را به‌گونه‌ای طراحی کنید که سازه بیش‌ترین میزان نور طبیعی را دریافت کند. همچنین جهت نصب لوستر و لامپ برای تامین نور مصنوعی خانه باید از اصول مهندسی پیروی کرد.

·         بهینه‌سازی فضا

جهت افزایش کارایی محیط داخلی آپارتمان باید به اصل بهینه سازی فضای درون ساختمان اهمیت دهید‌. ضمن رعایت اصول بهینه سازی فضا، می‌‌توانید یک آپارتمان کوچک را به یک فضای لوکس و دلنشین تبدیل کنید. شیوه چیدمان مبلمان، ارتفاع نصب لوستر، محل نصب تلویزیون و… در بهینه سازی فضای داخل آپارتمان نقش دارند.

·         استفاده صحیح از فضای آپارتمان

برای افزایش رفاه ساکنان آپارتمان باید به نوع طراحی قسمت‌های گوناگون سازه اهمیت دهید. به عنوان نمونه‌ آپارتمانی که دارای یک اتاق خواب است باید به گونه‌ای طراحی شود که ساکنان آپارتمان با کمبود فضا مواجه نشوند. همچنین رعایت تناسب میان بخش‌های یک آپارتمان مانند اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس‌ها و… اهمیت بالایی دارد.

·         متریال‌های باکیفیت‌

استفاده از ترکیبات بادوام و مرغوب یکی از مهم‌ترین اصولی است که برای طراحی داخل آپارتمان باید در نظر داشته‌ باشید. در این صورت عمر عملکردی سازه افزایش می‌یابد و آپارتمان شما با قیمت بالاتری به فروش خواهد رفت. به عنوان نمونه استفاده از نمای شیشه‌ای، تزئین دیوار با سنگ و… باعث افزایش قیمت ساختمان می‌شود.

·         تناسب رنگ‌

جهت طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان باید به تناسب رنگ‌های موجود اهمیت دهید تا زیبایی آپارتمان شما بیش‌تر به چشم بیاید. استفاده از وسایلی با رنگ‌های سفید و کرمی باعث افزایش جذابیت دکوراسیون منزل شما می‌شود و تقویت روحیه ساکنان ساختمان را به دنبال دارد.

طراحی داخل آپارتمان
طراحی داخل آپارتمان

سبک‌های طراحی داخل آپارتمان

با در نظر گرفتن نوع سلیقه کارفرما، متراژ ساختمان و… می‌توانید سبک مناسبی را برای طراحی داخل آپارتمان انتخاب کنید. سبک مدرن یکی از محبوب‌ترین دکوراسیون‌های داخلی در میان افراد دنیای امروزی است. در آپارتمان با سبک مدرن از تابلو، مبلمان، پرده و… بسیار ساده استفاده می‌شود. سبک مینیمال از دیگر دکوراسیون‌های داخلی پرطرفدار است که در طراحی آن از وسایل بسیار ساده‌ای استفاده می‌شود. در سبک مینیمال می‌‌توان وسایل خانه را به رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرمی تهیه کرد.

برخی افراد جهت طراحی نمای درونی ساختمان خود دکوراسیون داخل آپارتمان از نوع صنعتی را انتخاب می‌کند. در این سبک از مبلمان چوبی، دیوارهای آجری، میز و صندلی با طرح پالت چوبی استفاده می‌شود. سبک هالیوودی از دیگر دکوراسیون‌هایی است که می‌توانید برای نقشه کشی فضای داخل آپارتمان خود انتخاب کنید. در این سبک برای پر کردن فضای داخل آپارتمان از وسایل با رنگ‌ قرمز، بنفش و… استفاده می‌شود. دکوراسیون اسکاندیناوی را می‌توان از سایر سبک‌های مورد علاقه افراد برای طراحی فضایی داخلی آپارتمان معرفی کرد.

طراحی قسمت‌های گوناگون آپارتمان

طراحی داخل آپارتمان باید به شکل یکپارچه انجام شود تا زیبایی ظاهری ساختمان حفظ شود. برای این کار هر یک از بخش‌های مجزای آپارتمان مانند آشپزخانه، اتاق خواب، سالن، سرویس بهداشتی و… باید طراحی مخصوصی داشته باشند تا میزان امکانات رفاهی ساکنان ساختمان افزایش یابد. در ادامه شما را با نحوه طراحی هر یک از بخش‌های آپارتمان آشنا می‌کنیم:

·         آشپزخانه

فضای آشپزخانه را باید به گونه‌ای طراحی کنید‌ که دارای فضای کافی‌ برای نگهداری از وسایل و تجهیزات آشپزی باشد. همچنین محیط آشپزخانه‌ای که به شکل اصولی طراحی شده است، شرایط مناسب برای رفت و آمد ساکنان را فراهم می‌کند. تعداد و محل نصب لوسترهای آویز از دیگر مواردی است که برای طراحی دکوراسیون آپارتمان باید در نظر داشته‌ باشید.

·         اتاق خواب

فضای اتاق خواب باید حداقل‌ به یک پنجره به سمت بیرون دسترسی داشته باشد و نور طبیعی کافی را دریافت کند. این نکته را در نظر داشته باشید که اتاق خواب محل استراحت است؛ بنابراین ضمن انتخاب رنگ مناسب برای وسایل و دیوارهای اتاق، آرامش ساکنان را حفظ کنید. همچنین بهتر است که دیوارهای اتاق‌ خواب را با استفاده از عایق‌‌‌ صوتی مناسب بپوشانید.

·         سرویس‌های حمام و دستشویی

طراحی سرویس‌ دست‌شویی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دارای فضای کافی باشد. وجود قسمت روشویی با اندازه مناسب به همراه توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای طراحی دستشویی باید در نظر بگیرید. همچنین سرویس حمام آپارتمان باید دارای فضای کافی برای رختکن و قرار دادن وان باشد.

·         سالن پذیرایی

برای طراحی داخل آپارتمان باید به فضای سالن پذیرایی اهمیت بالایی دهید تا ساکنان ساختمان در هنگام دورهمی احساس آرامش داشته باشند. جهت انجام این کار سرویس مبلمان ساده‌ای را در قسمتی از سالن بچینید؛ همچنین بخش مجزای دیگری را برای نشستن افراد بر روی زمین اختصاص دهید‌. فضای پذیرایی باید به گونه‌ای طراحی شود که افراد حاضر در سالن دید کافی به تلویزیون داشته باشند.

طراحی داخل آپارتمان
طراحی داخل آپارتمان

نکات تکمیلی طراحی داخل آپارتمان

جهت طراحی دکوراسیون منزل خود باید به برخی نکات ساده اهمیت دهید تا زیبایی‌ دیزاین آپارتمان افرایش یابد. استفاده از پنجره‌های‌ شیشه‌ای بزرگ در طراحی سازه باعث افرایش دریافت نور طبیعی آپارتمان می‌شود. برای این کار پنجره‌های بزرگ یا کوچک را با استفاد از پرده‌های نازک بپوشانید تا آپارتمان شما روشن‌ باشد. دیگر نکات اساسی برای طراحی ساختمان شامل موارد زیر است:

  • ضمن استفاده از مبلمان ساده‌ و کم حجم فضای در دسترس خود را افزایش دهید.
  • جهت طراحی دکوراسیون داخلی از ترکیب متریال‌های چوب، سنگ، شیشه‌، چرم و… استفاده کنید.
  • میان وسایل منزل از نظر رنگ، سبک و… تناسب برقرار کنید؛ به عنوان نمونه‌ مبلمان سلطنتی متناسب با پرده‌های مدرن نیست.
  • کف آپارتمان خود را با استفاده از یک نوع فرش بپوشانید تا فضای داخل منزل شلوغ نشود.
  • میان وسایل منزل و دیوارهای آپارتمان تناسب رنگ برقرار کنید.
  • تمام دیوارهای خالی را با کمک تابلوهای متنوع نپوشانید تا فضای داخلی آپارتمان شلوغ نشود‌.
  • دیزاین داخلی آپارتمان خود را با استفاده از گیاهان سبز زیبا کنید.

 

هزینه طراحی داخل آپارتمان

بسیاری از افراد سوال می‌کنند که قیمت طراحی دکوراسیون منزل چقدر است؟ هزینه طراحی داخل آپارتمان به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد. متراژ ساختمان یکی از مهم مواردی است که قیمت نهایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل را تعیین می‌کند. افزایش مساحت سازه به معنای بالاتر رفتن طراحی دیزاین آپارتمان است. همچنین نوع سبک مورد نظر در تعیین هزینه نقشه کشی دکوراسیون داخلی خانه نقش دارد.

نوع متریال مورد استفاده جهت تزیین دیزاین منزل از دیگر مواردی است که برای طراحی داخل آپارتمان باید در نظر داشته‌ باشید. هزینه حمل و نقل مصالح مورد نیاز از فروشگاه تا آپارتمان در افزایش هزینه‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل نقش دارد. در نهایت برای تخمین هزینه نقشه کشی دکوراسیون داخلی آپارتمان باید دستمزد تیم اجرایی را در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

شناخت اصول طراحی داخل آپارتمان به شما کمک می‌کند تا ضمن رعایت برخی نکات ساده، زیبایی فضای درونی منزل خود را افزایش دهید. اهمیت به بهینه سازی فضا و رعایت تناسب رنگ از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستند. اصول طراحی‌ دکوراسیون داخلی آپارتمان را باید در تمام بخش‌های سازه مانند پذیرایی، اتاق خواب و… رعایت کنید. همچنین سبک‌های گوناگونی مانند مدرن، کلاسیک و… برای دیزاین داخلی منزل وجود دارد. جهت دریافت مشاوره و تخمین هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل، می‌توانید با مهندس دریانی در ارتباط باشید.

طراحی داخل آپارتمان
طراحی داخل آپارتمان

 

سوالات متداول

  • مهم‌ترین اصول طراحی داخل آپارتمان شامل چه مواردی است؟

جهت طراحی دکوراسیون داخلی سازه باید به اصول بهینه سازی فضا، تناسب رنگ، استفاده از متریال‌های باکیفیت‌ و… اهمیت دهید.

  • اصول طراحی داخل آپارتمان در چه بخش‌هایی از سازه قابل اجرا است؟

اصول مرتبط‌ با نقشه کشی دیزاین منزل را باید در تمام بخش‌های سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه و… رعایت کنید.

  • جهت طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان از چه سبک‌هایی می‌‌توان استفاده کرد؟

دکوراسیون‌های مدرن، مینیمال، هالیوودی و… از رایج‌ترین سبک‌های طراحی داخلی آپارتمان هستند.

  • هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

جهت تخمین هزینه‌های مرتبط با دکوراسیون داخلی آپارتمان باید به فاکتورهایی مانند متراژ سازه، نوع سبک، متریال استفاده شده و… اهمیت دهید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *