مسابقه طراحی معماری

فهرست مقاله "مسابقه طراحی معماری"

 

مسابقه طراحی معماری یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مسابقات بین مهندسان معمار در زیر شاخه‌های مختلف است که سبب ایجاد یک رقابت مثبت بین آن‌ها و در نهایت انتخاب معمار برتر می‌شود.

امروز برخی از نهادها و شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی، برای جذب بهتر معماران، اقدام به برگزاری مسابقات متعدد بین آنها کرده و سپس با بررسی طرح‌های آن‌ها، بهترین مهندس را انتخاب می‌کنند.

این کار می‌تواند فضای رقابتی دوستانه و علمی ایجاد کرده و به شکوفا شدن هرچه بیشتر استعداد معماران نیز، کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید ممکن است هر مهندس معمار یک ایده مخصوص به خود را داشته باشد که با برگزاری مسابقه طراحی معماری، می‌تواند ایده خود را نشان داده و نسبت به ثبت یا پیشرفت بیشتر آن اقدام کند.

مسابقه طراحی معماری
مسابقه طراحی معماری

مسابقه طراحی معماری بین چه کسانی برگزار می‌شود؟

ممکن است برای کسانی که در حوزه معماری فعالیت می‌کنند مانند مهندسان معماری یا دانشجویان این رشته، این سوال ایجاد شود که مسابقه طراحی معماری معمولا بین چه افرادی برگزار می‌گردد؟

پاسخ این سوال کاملاً بستگی به شرکت و نهاد برگزار کننده دارد، برخی از نهادها به منظور تشویق هرچه بیشتر دانشجویان به تحصیل بیشتر و به وجود آوردن ایده‌های ناب، اقدام به برگزاری آن بین دانشجویان می‌کنند.

برخی از نهادها و شرکت‌ها به دنبال استخدام یک فرد ماهر و با تجربه هستند و این مسابقه را بین معماران کارکشته و حاذق برگزار می‌کنند.

شرایط و نوع برگزاری آن کاملاً بستگی به شرکت‌ها دارد و نمی‌توانیم پاسخ قطعی به این سوال بدهیم؛ البته در حال حاضر مسابقاتی برگزار شده که بین دانشجویان و معماران بوده است و سپس اقدام به اعطای جایزه، لوح تقدیر و یا حتی استخدام فرد برنده کرده‌اند.

 

مزایای برگزاری مسابقه طراحی معماری

جالب است بدانید مسابقه طراحی معماری می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای کسانی که در این رشته فعالیت یا تحصیل می‌کنند داشته باشد، از مهم‌ترین مزایای این مسابقه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سبب ارائه ایده‌های ناب و برتر توسط معماران و در نتیجه پیاده کردن آن‌ها توسط شرکت‌ها می‌شود.
  • برای معمارانی که هزینه به اجرا درآوردن طرح‌های خود را ندارند و نیاز به شخصی جهت سرمایه‌ گذاری یا حمایت دارند می‌تواند گزینه منحصر به فرد و مناسب باشد.
  • برای اشخاصی که تازه وارد بازار کار شده‌اند یا تاکانون به بازار کار وارد نشده‌اند مانند دانشجویان، می‌تواند یک تجربه مناسب و مفید باشد.
  • سبب قرار گرفتن معماران در یک محیط رقابتی سالم و به دور از تشویش و نگرانی شده و می‌تواند به کسب تجربه بیشتر و یادگیری ایده‌های معماری متفاوت به آن‌ها کمک کند.
  • در برخی مواقع برخی از شرکت‌ها اقدام به برگزاری این مسابقه و سپس استخدام فرد می‌کنند که این کار می‌تواند سبب یافتن شغل بهتر با درآمد بیشتر برای برخی از معماران شود.

 

چگونه در مسابقه طراحی معماری انتخاب و برنده شویم؟

یکی از یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از معماران در زمان برگزاری مسابقه طراحی معماری ایجاد شود این است که چگونه در این مسابقات برنده شده و بتوانیم جایزه را دریافت کنیم یا در آن موسسه و شرکت استخدام شویم؟

در ادامه مهمترین نکاتی که باعث می‌شود شما بتوانید در مسابقه طراحی معماری برنده شده یا نتیجه بهتری به دست بیاوریدن را معرفی می‌کنیم.

  1. در ابتدا هدف خود از شرکت در این مسابقه را مشخص کنید.

شرکت در مسابقه طراحی معماری در کنار تمامی مزیت‌هایی که می‌تواند برای کار و آینده شما داشته باشد، وقت و انرژیش زیادی از شما می‌گیرد.

به همین دلیل قبل از شرکت در این مسابقات باید هدف خود را مشخص کرده و ببینید برای چه موردی می‌خواهید در این مسابقه شرکت کنید.

در صورتی که هدف شما کسب جایزه باشد نیاز است تا وقت کمتری صرف کنید، ولی اگر می‌خواهید در شرکت‌های بزرگ استخدام شوید، باید چندین شبانه روز تلاش کرده و طرح‌های معماری جذاب مخاطب پسند ارائه دهید.

  1. در مسابقاتی که مناسب شما است شرکت کنید.

برخی از مسابقات طراحی معماری فقط برای دانشجویان برگزار می‌شود، در مقابل برخی از آنها برای مهندسانی که چندین پروژه انجام دادند و تجربه زیادی در این مسیر دارند، انجام می‌گردد.

شما باید قبل از شرکت در این مسابقه توجه کرده و در مسابقه مخصوص و مناسب برای خود شرکت نمایید.

انتخاب درست مسابقه طراحی معماری می‌تواند به شما کمک کند تا شانس پذیرفته شدن یا دریافت جایزه را افزایش داده و بتوانید به خوبی وقت و زمان خود را مدیریت کنید.

  1. با اساتید با تجربه مشورت کنید و تجربه خود را بالا ببرید.

قبل از شروع مسابقه برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، بهترین کار مشورت و گفت و گو با اساتید با تجربه و ماهر است.

برای این کار شما می‌توانید در ابتدا رویا پردازی کرده و با استفاده از خلاقیت و تجربیات خود، طرحی اختصاصی و جذاب ایجاد کنید سپس برای برطرف کردن مشکلات آن یا ارتقاء هرچه بیشتر آن، با یک فرد با تجربه در این زمینه صحبت کنید.

مسابقه طراحی معماری
مسابقه طراحی معماری

بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه دلخواه در مسابقه طراحی معماری

برای اینکه نتیجه دلخواه خود را در مسابقه طراحی معماری به دست بیاورید، بهترین کار شرکت در کلاس‌های اساتید و آموزش مرحله به مرحله تمامی قسمت‌ها و سرفصل‌های دروس معماری است.

معمولاً کسانی که خود به تنهایی و با استفاده از منابع موجود یا کتاب‌های مختلف، اقدام به یادگیری دروس معماری می‌کنند در این مسیر حرفه‌ای نمی‌شوند.

در نظر داشته باشید شما باید برای پیشرفت در این مسیر در کلاس‌های حضوری یا آنلاین طراحی معماری شرکت کنید. برای اینکه بتوانید در مسابقه طراحی معماری مخصوص به خود برنده شده و جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید ما به شما شرکت در کلاس‌های معماری مهندس دریانی را معرفی می‌کنیم.

مهندس دریانی در چند سال گذشته در چندین مسابقه طراحی معماری رتبه ممتاز و افتخارات فراوانی به دست آورده است، به همین دلیل می‌تواند در این مسیر به خوبی شما را یاری کند.

 

مهم‌ترین افتخارات مهندس مهدی دریانی در مسابقه طراحی معماری

از برخی مهم‌ترین و متمایزترین افتخارات مهندس مهدی دریانی در مسابقه طراحی معماری سال‌های گذشته می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱۳۸۳  مسابقه مهندسین مشاوره توسعه و عمران

۱۳۸۶  معماری مسکن موقت دانشگاه تهران

۱۳۸۶  مسابقه طراحی بنای یادمان بمباران شیمیایی سردشت و دریافت لوح تقدیر

۱۳۸۷  مسابقه طراحی بنای یادمان شهدای هواپیمایی ایرباس و دریافت لوح تقدیر

۱۳۸۷-۸۸  طراحی و اجرای معماری داخلی مجتمع تجاری کسا

۱۳۸۸  طراحی نمای ترمینال ۱ فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

۱۳۸۸  طراحی و اجرای سه راه ورودی فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

۱۳۹۰  طرح سازماندهی امامزاده حسن تهران

۱۳۹۰-۹۵  مهندسین مشاور معماری و شهرسازی شاربوم

۱۳۹۱  طراحی فاز ۱ مسجد جامع ورزقان

۱۳۹۳  مسابقه طراحی ساختمان کانون وکلای دادگستری قزوین

۱۳۹۴-۹۸  عضو کمیته نمای شهرداری تهران

۱۳۹۶ مسابقه طراحی معماری مجتمع اداری _ تجاری بنیس تهران

۱۳۹۷ مسابقه طراحی معماری مسجد و پلازای گلشهر کرج

۱۳۹۷  مسابقه طراحی معماری بین المللی مسجد نمادین بندر کرک دوبی

۱۳۹۷ مسابقه طراحی معماری ساختمان مدیریت مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ساخت و تجهیزات سپاهان

۱۳۹۷  مسابقه طراحی معماری راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران

۱۳۹۷  مسابقه طراحی معماری پل باغ آئل گلی تبریز

۱۳۹۷  مسابقه طراحی معماری ساختمان پلاسکو نو

۱۳۹۷ مسابقه طراحی معماری مکان تعامل اجتماعی شهر بستک

۱۳۹۸  مسابقه طراحی شهری محور امیرکبیر و مروارید جزیره زیبای کیش

۱۳۹۸  مسابقه طراحی سردر شرکت بنکداران تغذیه سبز خزر آمل

۱۳۹۸  مسابقه طراحی خانه ویلایی یزد

تمامی موارد ذکر شده از مهمترین سوابق حرفه‌ای مهندس دریانی هستند که به خوبی انجام شده و توانسته است جزء حرفه‌ای ترین طرح‌های معماری در کشور ایران به حساب بیاید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین کار برای قبول شدن در مسابقه طراحی معماری چیست؟

با تلاش مداوم و کمک گرفتن از افراد با تجربه در این مسیر، شما می‌توانید با خیال راحت در این مسابقه قبول شده و به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

  1. اهمیت کسب نتیجه دلخواه در مسابقه طراحی معماری چیست؟

با پذیرفته شدن در این مسابقه شما می‌توانید به راحتی جایزه تعیین شده را کسب کنید یا شغل تعیین شده را با درآمد ویژه به دست بیاورید.

  1. مهمترین مزیت اول شدن در مسابقات طراحی معماری کدام است؟

با اول شدن در این مسابقه، شما می‌توانید افتخارات فراوانی دریافت کرده و یک شغل مناسب به دست بیاورید یا لوح تقدیر مسابقه را کسب کنید.

 

سخن پایانی

یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان برای فعالان حوزه معماری انجام داد، برگزاری مسابقه طراحی معماری است؛ با این کار، افراد تلاش خود را دوچندان کرده و می‌توانند در این مسابقه برنده شوند یا تجربه کاری خود را برای موقعیت‌های بعدی بالا ببرند.

در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید در سطح جهانی یا حتی در کشور ایران، شغلی ایده آل و مناسب با تبحر و تجربه خود به دست بیاورید، می‌توانید به صورت مرتب در مسابقات معماری برگزار شده شرکت کرده و از این طریق تجربه خود را افزایش داده یا امتیازات زیادی دریافت کنید.

مسابقه طراحی معماری
مسابقه طراحی معماری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *