طراحی نمای ساختمان

فهرست مقاله "طراحی نمای ساختمان"

 

طراحی نمای ساختمان
طراحی نمای ساختمان

اساساً طراحی نمای ساختمان هویت آن ساختمان را در نظر بیننده شکل می‌دهد، نمای ساختمان مهم‌ترین بخشی است که بعد از ساخت بنا از لحاظ زیبایی بصری به چشم می‌آید و عموماً اولین برخورد هر فرد با یک ساختمان نمای آن است. پس طبیعی است که طراحی نمای ساختمان جز تاثیرگذارترین بخش برای زیبایی یک سازه به شمار برود که نیازمند آن است با دانش بالا و اطلاعات جامع از بین نماهای مختلف دست به انتخاب بزنید.

امروزه بسیاری از کارفرماها و سازندگان ساختمان‌ها اهمیت نمای ساختمان را بیشتر درک کرده‌اند، زیرا که نمای درست ساختمان می‌تواند به ساخت و همچنین فروش پروژه‌ها بسیار کمک کند. به همین دلیل افرادی که حرفه‌ای باشند در این زمینه، معتقد هستند که برای نما باید به استفاده از خدمات یک شرکت معماری و طراحی نمای ساختمان حرفه‌ای روی بیاورند.

زیرا که استفاده از شرکت معماری و طراحی نمای ساختمان حرفه‌ای در واقع نوعی سرمایه‌گذاری با راندمان و بازدهی بالا برای ساختمان‌ها می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم برای شما به صورت کلی در رابطه با اساس طراحی نمای ساختمان و همچنین اصول نماهای مد نظر برای طراحی ساختمان صحبت کنیم و در انتها بهترین پیشنهاد را برای انجام پروژه طراحی نمای ساختمان به شما ارائه دهیم.

نکاتی در رابطه با طراحی نمای ساختمان

بسیار حائز اهمیت است که بافت نمای ساختمان مد نظر برای طراحی نمای ساختمان باید از نظر بافت با نمای ساختمان‌های مجاور همگون باشد، زمانی که وارد یک منطقه مسکونی می‌شوید و نگاهی ساختمان‌های منطقه می‌اندازید اولین و مهمترین چیزی که به چشم می‌آید طراحی نمای ساختمان در هر کدام یک از سازه‌هاست.

نمای ساختمان که نمود خارجی هر بناست، سازنده بدنه و تصویر ذهنی شهروندان و بازدید کنندگان از آن است بابراین نما از ارکان مهم سازه به حساب می‌آید، بنابراین طراحی نما نیازمند به سال‌ها تجربه و سابقه در تمامی مراحل نمای ساختمان، طراحی آن و همچنین خروجی پروژه است.

شرکت معماری تلاقی سکوت و نور ( تی سون)  با کمتر از نیم قرن سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی شهری، معماری و دکوراسیون داخلی با طراحی نماهای ساختمانی قابل تایید و دریافت تاییدیه نمای شهرداری آماده همکاری با شما سازندگان محترم برای طراحی نمای ساختمانهای مسکونی، اداری همچنین تجاری در سبک‌های مختلف می‌باشد. شما می‌توانید برخی از نمونه کارهای اجرایی تی سون را با کلیک بر روی لینک مشاهده کنید.

 

طراحی نمای ساختمان
طراحی نمای ساختمان

 

اهمیت طراحی نمای ساختمان صحیح

طبیعتاً از آنجایی که نمای یک ساختمان یکی از مهمترین المان‌های ارتباط بصری ساختمان است لازم است که سازنده با طراحی نمای مناسب به ساختمان هویت اعتبار شخصیت و زیبایی بصری ببخشد. طرح خارجی نمایش ساختمان بیانگر کاربرد و عملکرد آن که باید به بیننده حسی مرتبط با محیط و القای فضای آن را بدهد به عنوان مثال نمای یک ساختمان تجاری باید مطابق با عملکرد آن ساختمان باشد و در واقع با آن همخوانی داشته باشد.

البته توجه به بافت محیط اطراف از نکات حائز اهمیت برای طراحی نما است، به عنوان مثال طراحی نمای ساختمانی در زعفرانیه و یا پاسداران با طراحی ساختمانی در شهرری متفاوت است که باید مورد توجه سازنده قرار بگیرد زیرا مطابق معیار گفته شده تطابق بافت  می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.

عوامل تاثیرگذار در طراحی نمای بیرونی ساختمان

بسیاری از موارد می‌توانند در طراحی نمای بیرونی ساختمان موثر باشند به عنوان مثال سلیقه شخصی کارفرما در طراحی بسیار موثر است که بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی وزیبایی شناسی و بافت شهری آن ناحیه  می‌تواند یک نقطه ضعف عمیق و همچنین بسیار نابجا و ناهنجار برای بافت شهری شود بنابراین با حذف سلایق شخصی می‌توان به طراحی نمای بیرونی مناسب رسید که به زیباتر شدن ساختمان و همچنین  افزایش ارزش آن بینجامد.

عوامل بسیار زیادی در طراحی نمای بیرونی ساختمان تاثیرگذار است که برخی از  آنها بیشتر از همه موثر است، به عنوان مثال در نظر گرفتن این موارد باعث می‌شود که ساختمان شما مانند نگینی در میان سایر ساختمان‌ها بدخشد، در نظر گرفتن چشم نوازی طراحی خارجی نمای ساختمان، عدم انتقال آلودگی صوتی، حفاظت از ساختمان در برابر شرایط جوی مشابه باد و باران از مواردی است که می‌تواند در طراحی نمای ساختمان تغییر ایجاد کند.

 

 

 

 

طراحی نمای ساختمان
طراحی نمای ساختمان

 

 

 

 

 

مواردی که باید در طراحی نمای ساختمان به آن توجه کرد

برخی از موارد هستند که حتماً باید در طراحی نمای ساختمان لحاظ شوند که نتیجه حاصله، نتیجه‌ای مناسب و همچنین ارزشمند باشد، از جمله مواردی که باید در طراحی نمای ساختمان در نظر گرفته شود موارد زیر است که به ترتیب نام برده می‌شوند:

معماری ساختمان : عمر مفید یک ساختمان مسکونی بین ۳۰ تا ۵۰ سال است بنابراین باید به فکر یک طراحی زیبا و همچنین چشمگیر بود که ابهت ساختمان را در طی این سالیان کم نکند و برای چشم نیز خستگی ایجاد نکند، پس چشمگیر بودن در اینجا یک معیار تعیین کننده است.

هماهنگی با معماری نمایش شهری و ایجاد  یکدستی: هر شهر و محلی هویت، شخصیت و بافت مخصوص به خود آن شهر را می‌توانید بیابید، یک طراحی ناهماهنگ و ناهمگون از نظر تاریخی، زیبایی و بافت، در منطقه می‌تواند بسیار آسیب زا باشد به همین دلیل لازم است که در هنگام طراحی نما به معماری شهر و فرهنگ آن منطقه نیز توجه ویژه نمود.

تعرفه طراحی نمای ساختمان:  اگر می‌خواهید که یک ساختمان با نمای زیبا مناسب با بودجه را داشته باشید باید از همان ابتدا یک طراحی درست و حساب شده انجام دهید. تعرفه نمای ساختمان با توجه به جنس متریال به کار برده شده و تعداد طبقات متفاوت است که با بررسی دقیق و کارشناسی می‌توان از مخارج اضافه جلوگیری کرد.

برای مشاوره طراحی نمای ساختمان می‌توانید از کارشناسان مجرب تی سون استفاده کنید، برای برقراری ارتباط با کارشناسان به نام تی سون می‌توانید از طریق لینک مشاوره طراحی نمای ساختمان اقدام کنید.

 

اصول طراحی نمای ساختمان

از آنجایی که زیبایی نمای یک ساختمان می‌تواند بر روی جذابیت ساختمان در فضای عمومی تاثیرگذار باشد بهتر است که علاوه بر منحصر به فرد بودن ساختمان، نسبت همسایگی‌هایش نیز هماهنگی داشته باشد و حدودی متریال‌ها در نمای آن منطقه نیز دیده شود، در این حالت باید طراحی با فرهنگ و بافت منطقه شالوده هنر معماری و خلاقیت طراح شود تا بتواند ظاهری چشم نواز را برای همگان فراهم کند .

از جمله اصولی که باید در طراحی نمای ساختمان در نظر گرفته شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نورپردازی نما:

نورپردازی در نما باعث می‌شود که نمای ساختمان در شب مانند روز موثر واقع شود و زیبایی و تاثیرگذاری خود را داشته باشد، این رو می‌توان گفت نورپردازی به همان اندازه طراحی حائز اهمیت است، زیرا که نباید بسیار خیره کننده و همچنین زننده باشد بلکه باید در ابتدا نما به چشم بیننده بیاید و سپس نورپردازی توجه را به خود جلب کند.

پویایی در طراحی نما:

با تغییر ابعاد و ترکیب متریال‌های به کار برده شده و همچنین المان‌های افقی و عمودی  می‌توان یک نمای ساختمان پویا و سیال را در نگاه بیننده ایجاد کرد که این حالت پویایی از نظر بصری با ارزش بوده و  در نگاه بیننده بسیار جذاب‌تر است.

خوانایی نما:

سادگی و خوانایی نما در ساختمان‌های چند طبقه و بلند مرتبه از مهم‌ترین اصول طراحی نما است که باید در این نوع طراحی از ایجاد تنوع بیش از حد جلوگیری شود، استفاده از متریال و مصالح تک رنگ با بافت‌های شبیه به هم می‌تواند در ایجاد خوانایی بسیار موثر باشد، استفاده از المان‌های برجسته افقی و عمودی باعث کاهش این یکنواختی مد نظر می‌شود.

 

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین مسائلی که می‌توانید برای طراحی نما به آن بر بخورید اشاره کنیم.  همانطور که   می‌دانید این کار نیازمند تخصص و صلاحدید های تخصصی با در نظر گرفتن بافت و همچنین فرهنگ و محیط است که همزمان با آن نیازمند به صلاحدید های اقتصادی نیز هست، بنابراین چیزی که پیشنهاد می‌شود این است که از افراد کاربلد و متخصص استفاده کنید.

شرکت معماری تلاقی سکوت و نور ( تی سون)  با به بکارگیری نیروهای جوان و متخصص با بالاترین درجه اخلاقیات کاری، پیشنهاد بسیار مناسبی برای همکاری و سپردن پروژه‌های اجرایی نما برای شما سازندگان عزیز است، که همواره با بالاترین و پیشرفته‌ترین علم و دانش روز خود را موظف انجام پروژه‌های اجرایی نما و طراحی نمای ساختمان  می‌داند.

 

جدول جمع بندی

طراحی نمای ساختمانطراحی نمای ساختمان
طراحی نمای ساختمان

 

سوالات متداول

 

1.طراحی نما چه ارزشی به ساختمان اضافه می‌کند ؟ طراحی نمای ساختمان با افزایش زیبایی‌های بصری باعث  ابهت که در نهایت منجر به افزایش قیمت می‌گردد.

2.آیا استفاده از شرکت برای طراحی نمای ساختمان باعث افزایش هزینه ها نمی شود؟ استفاده از شرکت های طراحی نمای ساختمان به علت در نظر گرفتن تمامی جوانب من جمله جوانب مالی و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده باعث کاهش هزینه ها هم می شود

  1. عمر مفید یک ساختمان مسکونی برای درنظر گرفتن طراحی نمای ساختمان چند سال است ؟ عمر مفید یک ساختمان مسکونی بین 30 تا 50 سال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *