دیزاین داخلی مدرن

فهرست مقاله "دیزاین داخلی مدرن"

اگر شما از جمله افرادی هستید که به محیط خانه و دیزاین داخلی آن توجه نشان می‌دهید حتما نام سبک دیزاین داخلی مدرن را شنیده اید؛ البته این سبک خاص محدود به فضای داخلی خانه نمی‌شود و می‌توان از آن در چیدمان محیط‌های کاری هم استفاده کرد.

سبک دیزاین مدرن با سادگی شناخته می‌شود و در آن باید از رنگ‌های روشن مانند سفید و نقره‌ای استفاده شود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با سبک دیزاین امروزی به اشتباه یکی می‌دانند اما این نکته را باید بدانید که هر کدام از سبک‌های دیزاین، قوانین خاص خود را دارند و شما حتما باید در چیدمان از آن‌ها پیروی کنید.

در ادامه کارشناسان سایت تی‌سون قصد دارند تا شما عزیزان را بیشتر با سبک مدرن آشنا کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه دیزاین داخلی مدرن

دیزاین داخلی مدرن یا Interior Design به دوران مصر باستان یعنی حدود یک قرن پیش مربوط می‌شود. مردم مصر باستان به سادگی و مینیمال بودن علاقه نشان می‌دادند. آن‌ها از مبلمانی استفاده می‌کردند که جنس آن‌ها از پوست حیوانات بوده و طراحی بسیار ساده‌ای داشتند. علاوه بر دوره مصر باستان، تمدن یونانی و رومی هم تاثیر بسزایی در شکل‌گیری سبک دیزاین داخلی مدرن داشته‌اند و در حال حاضر همه آن‌ها تبدیل به سبکی شده‌اند که ما آن را مدرن می‌نامیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

 

مقایسه سبک دیزاین مدرن با سبک امروزی

کلمه لغوی مدرن به معنای سادگی است یعنی یک فضای کاملا شیک با رنگ‌های روشن و به دور از آشفتگی! اما متاسفانه برخی از افراد مدرن بودن را با امروزی و جدید بودن یکی می‌دانند و همین دلیل باعث شده است تا به اشتباه از سبک امروزی چیدمان هم با نام مدرن نام ببرند. برای اینکه شما عزیزان بتوانید به درکی از تفاوت‌های این دو سبک پر‌طرفدار دست پیدا کنید، آن‌ها را با هم مقایسه کرده‌ایم.

تفاوت برهه زمانی

همان گونه که از نام سبک امروزی آشکار است در این نوع چیدمان از ترند‌های روز استفاده می‌شود و هر متریالی که به اصطلاح روی مد باشد به کار گرفته می‌شود اما در سبک دیزاین داخلی مدرن معمولا از ملزوماتی استفاده می‌شود که مربوط به یک برهه زمانی خاص باشند.

همگام بودن با ارتقای جامعه صنعتی

یکی از نکات مهمی که در قیاس دو سبک امروزی و مدرن به آن می‌رسیم، استفاده از سنت‌های قدیمی یا حذف آن‌ها است. در طراحی دیزاین مدرن سعی می‌شود که مانند گذشته از تابلو‌های قدیمی استفاده نشود و به جای آن‌ها تابلو‌هایی با رنگ‌های زیبا و هنری روی دیوار‌ها قرار بگیرند.

استفاده از تابلو‌های بدون قاب

شاید برایتان این مسئله جالب باشد که در دیزاین داخلی مدرن از تابلو‌هایی استفاده می‌شود که دور خود قاب ندارند و این موارد همگی برای ایجاد حس سادگی بیشتر نسبت به مخاطب انجام می‌شوند و در بند قوانین قدیمی نیستند.

عدم استفاده از کاغذ دیواری

در سال‌های اخیر استفاده از کاغذ دیواری ترند شده است و افراد هزینه‌های زیادی را صرف آن می‌کنند. اگر به سبک مدرن علاقه دارید به هیچ وجه سراغ کاغذ دیواری نروید و به جای آن از رنگ‌هایی مانند سفید یا خاکستری برای دیوار‌های خانه یا محیط کار خود کمک بگیرید.

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

ویژگی‌های سبک مدرن

تعریف اصلی سبک مدرن دشوار است و نمی‌توان در قالب یک یا چند جمله آن را توضیح داد به همین دلیل در ادامه اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک دیزاین داخلی مدرن را برای شما آورده‌ایم. قابل ذکر است که هر چه این ویژگی‌ها به میزان بیشتری رعایت شوند سبک دیزاین محیط شما هم به مدرنیته بودن نزدیک‌تر خواهد شد.

۱. به کار‌گیری نقشه آزاد

نقشه یک محیط مدرن باید آزاد و باز باشد؛ یعنی در آن از وسایل بسیار زیاد استفاده نشود. رعایت این نکته باعث می‌شود تا محیط شلوغ نباشد، بزرگ‌تر به نظر بیاید و دسترسی به سایر قسمت‌ها آسان‌تر باشد.

۲. استفاده از عناصر صنعتی مدرن

عناصر صنعتی مانند بتن، فولاد و شیشه مانند سایر دیگر موارد با پیشرفت جامعه صنعتی ارتقا یافته‌اند و از مدرن بودن پیروی می‌کنند. در دیزاین داخلی مدرن استفاده از وسایلی از جنس فولاد و بتن زیاد مشاهده می‌شود.

۳. خودداری از آشفتگی

در سبک مدرن از شلوغی و آشفتگی خودداری کنید. از وسایل تزئینی اندک و کوچک استفاده کنید. عدم استفاده از تابلو‌های سلطنتی، بوفه‌های پر از ظرف و مواردی این چنینی را جدی بگیرید. تمامی وسایل را با یک نظم خاص بچینید و از فضا‌های ذخیره‌سازی مانند قفسه‌های توکار کمک بگیرید.

۴. حذف قالب‌ها

در سبک دیزاین داخلی مدرن شما باید هر وسیله‌ای که غیر ضروری است را حذف کنید. این وسایل می‌توانند شامل قرنیز، دستگیره و قالب باشند. همچنین می‌توانید درب کمد‌ها و کابینت‌ها را طوری انتخاب کنید که بدون دستگیره باشند.

۵. طراحی پنجره‌های بزرگ

طراحی پنجره‌های بزرگ در خانه‌های مدرن بسیار مهم است. تصور یک خانه با پنجره‌های بزرگ و پر از نور واقعا لذت بخش است! سعی کنید برای این مدل پنجره‌ها از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید و مدل‌های حریر را خریداری کنید تا علاوه بر نور، جریان هوا هم به خانه ورود پیدا کند.

۶. به کارگیری خطوط صاف در چیدمان

در چیدمان و طراحی دیزاین داخلی مدرن استفاده از خطوط و اشکال هندسی صاف زیاد مشاهده می‌شود. این طراحی‌ها می‌توانند به شکل ستون‌های عمود و استوانه‌ای از جنس بتن باشند یا به شکل مبلمان و تزئیناتی باشند که در طراحی آن‌ها از خط‌های صاف استفاده شده است.

۷. استفاده از رنگ‌های خنثی

برای دیوار‌ها، مبلمان، کمد‌ها و تمامی آیتم‌های دیگر از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها شامل سفید و خاکستری هستند و جزو المان‌های اصلی سبک مدرن به حساب می‌آیند.

ویژگی‌های بیان شده همگی جزو سبک دیزاین داخلی مدرن هستند؛ آن چه حائز اهمیت است این است که شما در انتخاب هر کدام از آیتم‌ها مینیمال بودن را در نظر بگیرید و به سراغ رنگ‌های تک، پارچه‌های بدون بافت و ساده بروید. اگر قصد دارید از سبک مدرن برای دکوراسیون ویلا الهام بگیرید پیشنهاد می‌شود مقاله مربوط به طراحی ویلای مدرن را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

 

 

 

 

 

دلایل برتری سبک مدرن نسبت به دیگر سبک‌ها

هر سبک چیدمان و طراحی با توجه به المان‌های خود دارای فواید و معایبی است که تعیین می‌کند آیا آن سبک برای سلیقه شما مناسب است یا خیر! در ادامه برخی از دلایلی را آورده‌ایم که ثابت می‌کند سبک دیزاین داخلی مدرن نسبت به سایر سبک‌ها برتر است؛ البته اگر شما به سادگی علاقه داشته باشید.

  • اولین ویژگی مثبت دکوراسیون مدرن این است که شما با این طراحی می‌توانید به شکل کاربردی از تمامی محیط خود استفاده کنید.
  • اگر طرفدار محیط زیست هستید، این سبک برای شما عالی است؛ چون در آن از سایر مواد بازیافتی استفاده می‌شود.
  • دیزاین داخلی مدرن به شما یک فضای کاملا قابل انعطاف تحویل می‌دهد تا آن را برای موارد مختلف بتوانید مورد استفاده قرار دهید.
  • هزینه طراحی‌های مدرن بسیار مقرون به صرفه‌تر از سبک‌های دیگر است؛ زیرا در این سبک از وسایل ساده استفاده می‌شود.
  • در سبک مدرن شما با ترند‌ها و مد‌ها پیش نمی‌روید؛ به همین لازم نیست مدام برای به تغییر دکوراسیون اقدام کنید.

 

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

 

 

 

چند توصیه برای دیزاین داخلی مدرن

برای اینکه سبک دیزاین داخلی مدرن شما تابع قوانین معماری و طراحی داخلی باشد چند نکته را برای شما آورده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به توصیه‌های زیر برای طراحی و چیدمان محیط داخلی خود اقدام کنید:

  • از مبل‌هایی استفاده کنید که پارچه‌ی آن‌ها ساده و تک رنگ باشد.
  • برای دیوار‌ها از رنگ‌هایی کمک بگیرید که ملایم و آرامش بخش هستند.
  • با وسایلی که کاربردی نیستند خداحافظی کنید.
  • از متریال طبیعی مانند پارکت‌های چوبی در دیزاین خانه خود استفاده کنید.
  • گچ‌کاری‌های قدیمی و بزرگ را با طرح‌های ساده جایگزین کنید.
  • نورپردازی و آینه‌کاری باعث می‌شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید؛ سعی کنید آن‌ها را در طراحی به کار ببرید.
  • از فلزات براق و نقره‌ای برای لوستر، نرده، میز و شیرآلات بهره بگیرید.
  • کوسن‌های جدید و رنگی خریداری کنید.

سخن آخر

در این مطلب در خصوص دیزاین داخلی مدرن صحبت کردیم و ویژگی‌های آن را بیان کردیم. اگر طرفدار سبک‌های مدرن هستید می‌توانید برای اجرای این طرح در منزل یا محیط کاری خود از تجربه شرکت‌های معماری بهره ببرید. شرکت معماری تلاقی سکوت و نور یا به اختصار تی‌سون با چندین سال تجربه و سابقه درخشان می‌تواند این سبک را به خوبی برای شما به اجرا در بیاورد.

 

جدول جمع بندی

 

دیزاین داخلی مدرن
دیزاین داخلی مدرن

سوالات متداول

  1. آیا در دیزاین داخلی مدرن به جز رنگ‌های خنثی، از رنگ‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد؟ اگر این رنگ‌ها به شکل تک باشند بله! در واقع شما می‌توانید با رنگ‌هایی مثل آبی و قرمز تا حدودی بین رنگ‌های خنثی و رنگ‌های اصلی تعادل ایجاد کنید.
  2. آیا می‌توان در سبک مدرن به طور کل از پرده استفاده نکرد؟ بله! اساس سبک مدرن نور و روشنایی است ولی اگر روی حریم خصوصی خود حساسیت دارید، پرده‌های حریر و نازک یا مدل‌های کرکره‌ای برای شما مناسب هستند.
  3. چه نوع مبلی برای سبک مدرن مناسب است؟ برای مبلمان مدرن از طراحی‌های ساده استفاده کنید. مبل‌هایی با پایه‌های کوتاه و پارچه‌هایی ساده!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *