پروژه‌های اجرایی طراحی نما

فهرست مقاله "پروژه‌های اجرایی طراحی نما"

در زمان‌های گذشته هنگامی که بحث طراحی نما پیش می‌آمد، این موضوع نوعی موضوع اختیاری بود یعنی هر کارفرما با توجه به سلیقه خود نمای ساختمان را طراحی می‌کرد، اما اکنون با به روی کار آمدن کمیته نما و منظر، پدیده‌ای بزرگ و تغییرات جدیدی در زمینه طراحی و نمایش شهر به وجود آمد.

زمانی که به نمای ساختمان می‌اندیشیم فاکتورهای مهمی در کنار هزینه وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم در واقع شرایط بسیار زیادی برای طراحی نمایش ساختمان وجود دارد که باید بر اساس شرایط برای اجرای نمای آن اقدام کنیم، در اینجا قصد داریم که به بررسی فاکتورها و عوامل مهم پروژه‌های اجرای نمای ساختمان  بپردازیم.

چه فاکتورهایی در نمای ساختمان موثر است؟

شناخت انواع نمای ساختمان، انواع  متریال، مصالح و نمای ساختمانی همراه با چگونگی محاسبه متراژ و هزینه نمای ساختمان برای طراحی و اجرای نمای ساختمان امری الزامی می‌باشد و اگر از آن‌ها آگاهی نداشته باشیم می‌تواند مشکلات مالی و یا حتی جانی را برای ساکنان به ارمغان آورد.

نکاتی در مورد پروژه‌های اجرایی نما

حوزه طراحی و اجرای نما یا به طور کلی مهندسی نما مبحثی بسیار گسترده است که ابزارهای آن نیاز به دانش و تجربه بسیار زیادی برای به کار بردن در این حوزه دارد.

در یک طراحی کامل پروژه، تمامی قسمت‌های ساختمان طراحی و اجرا می‌شوند که در کنار پلان طبقات، نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین قسمت‌هاست.

آنچه در برخی از نقاط جهان و همچنین کشور عزیزمان ایران رایج است، اجرای طراحی نما در قالب یک روند کامل جدا و مستقل است، درست بودن یا نبودن این روش خارج از حیطه بحث است اما آنچه که بسیار عیان و واضح است اهمیت و تاثیرگذاری بالای ساختمان و نمای آن روی محیط اطراف و کارمندان و یا کاربران آن است.

نمای ساختمان از جمله مهم‌ترین قسمت‌هاییست که در یک ساختمان به کار برده می‌شود، از چهار نظر قابلیت بررسی دارد اجرایی، سبک، کاربری و متریال.

از متداول‌ترین سبک‌های نمای ساختمان به نمای مدرن و کلاسیک می‌توان اشاره کرد که از مهم‌ترین عوامل در طراحی نمای ساختمان است، همچنین نکته بسیار مهم در پروژه اجرایی نما استفاده از ضوابط مربوط به طراحی است، که کمک بسیار شایانی به اجرای پروژه‌های اجرایی نمای شما می‌کند.

 

 

 

معیارهای پروژه‌های اجرایی نما

نمای ساختمان از آنجایی که در اولین دید بیشترین تاثیر را بر روی کاربران می‌گذارد، باید بسیار چشم نواز بوده و عظمت خاصی را داشته باشد. در پروژه‌های اجرایی نما بسیار حائز اهمیت است که به چند معیار مهم توجه شود که توجه به این معیارها می‌تواند بسیار کمک کننده در بسیاری از مباحث از جمله امنیت هزینه و کارایی باشد.

شناخت، در طراحی و اجرای نمای بیرونی از مهمترین عوامل است. بنابراین باید از آگاهی‌های لازم در رابطه با عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی نمای ساختمان برخوردار بود. معیارهای مهم طراحی و اجرای نمای ساختمان موارد زیر می‌باشد:

  1. سبک طراحی نما : اولین قدم در طراحی نمای ساختمان، انتخاب سبک است، با توجه به سبک در ناحیه که در نظر می‌گیرید بسیاری از مشخصه‌های نمای ساختمان را می‌توانید ارزیابی کنید به عنوان مثال با توجه به سبک طراحی نمای ساختمان می‌توانیم متریال و نحوه اجرای آن را مشخص کنیم به عنوان مثال نمای مدرن، کلاسیک، رومی، سنتی ایرانی

 

  1. متریال یا مصالح نما: انتخاب نوع متریال رابطه کاملاً مستقیم و دوسویه‌ای با سبک طراحی نمای داخلی ساختمان شما دارد که به عنوان مثال چند نوع از متریال‌هایی که باید بدانید در اینجا برایتان ذکر می‌کنیم، برخی از متریال‌ها عبارتند از نمای شیشه‌ای؛ نمای سنگی؛ نمای سیمانی، نمای بتنی و در نهایت نمای  سرامیک

 

 

  1. حالت اجرای نمای ساختمان: دو شیوه رایج در اجرای نمای ساختمان ملاتی و نمای خشک است، که هر یک از این حالت‌ها رابطه مستقیمی با موقعیت ساختمان بودجه کارفرما و نوع متریال دارد. به صورت کلی می‌توان گفت پرکاربردترین روش‌های اجرای نمای ساختمان اجرای نمایش ساختمان به روش ملاتی و به روش خشک است.

 

  1. کاربری ساختمان و حالت استفاده: کاربری ساختمان ارتباط مستقیمی با سبک و نوع متریال دارد برای مثال در ساختمانی با کاربری اداری نباید از سبک روستیک استفاده کرد، به صورت کلی انواع کاربری‌های نمای ساختمان به نمای ویلایی، مسکونی تجاری و اداری تقسیم می‌شوند.

 

 

البته هر کدام از این موارد دارای حالت‌ها و انواع مختلفی هستند که بر روی پروژه نهایی هزینه‌های آن تاثیرگذارند. شرکت تی سون با استفاده از معماران مجرب و بهترین مجریان حوزه طراحی و اجرای پروژه‌های نمای ساختمان همراه با سابقه بالای کاری پروژه‌های اجرای نما، می‌تواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که طراحی و اجرای نمای ساختمان شما را در بهترین زمان بالاترین کیفیت بالاترین بازده مناسب‌ترین هزینه ارائه دهد.

قیمت پروژه‌های اجرایی نما به چه عواملی بستگی دارد؟

 

از جمله مواردی که قیمت نمای ساختمان را به خود وابسته می‌کند برندهای استفاده شده در متریال‌ها، سبک نمای ساختمان برای اجرا، کاربری ساختمان مد نظر و نحوه سازه اصلی ساختمان، جنس سازه‌های نگهدارنده و همچنین نوع متریال استفاده شده است.

 

توضیحات تکمیلی در رابطه با انواع پروژه‌های اجرایی نمای ساختمان

نمای خشک ساختمان:

یکی از پرطرفدارترین و به روزترین نحوه چینش متریال در نمای ساختمان نمای خشک است که به نمایی گفته می‌شود که برای اتصال نما به سازه اصلی احتیاج به ملات ندارد و آن‌ها را می‌توان از طریق نگهدارنده‌های مکانیکی به سازه اصلی بنا متصل کرد بیشترین طرفدار در بین کارفرماها نمای خشک است، چرا که مزایای بسیار زیادی را برخوردار است.

از جمله مزایایی که اجرای نمای ساختمان به روش خشک دارد می‌توان به سرعت اجرایی بالا، دوام بیشتر، مقاومت بالا و کمترین پرتی مصالح را بیان کرد.

 نمای ملاتی ساختمان:

از قدیمی‌ترین روش‌های اجرای نمای روی بیرونی ساختمان است که هزینه پایین‌تری را نسبت به نمای خشک دارد، اما از نظر دوام مقاومت و سرعت اجرا در  سطح پایین‌تری از نمای خشک است.

طراحی نما
طراحی نما

جمع بندی

پروژه‌های اجرایی نمای ساختمان به دو حالت قابل اجراست که هر یک از اتصالات پشتیبان متفاوت تشکیل شده اما همه این‌ها زمانی کارآمد است که به خوبی اجرا شود و در واقع وجه اجرایی نما به خوبی صورت گیرد، در نتیجه لازم است که کارآمدترین و بهترین مجریان پروژه‌های اجرایی نما را در اختیار داشته باشید.

بنابراین، شرکت تی سون با در نظر گرفتن بالاترین حد استانداردهای جهانی و همچنین دارا بودن بهترین مجریان انجام پروژه‌های اجرایی نما و با در نظر گرفتن کمترین میزان هزینه‌های کاربردی و بالاترین بازده نسبت به شرکت‌های مجری انجام پروژه‌های اجرایی نما بهترین گزینه برای در دست گرفتن پروژه‌های اجرایی نمای شماست.

شرکت تی سون خود را موظف دانسته که به بهترین نحو پروژه‌های اجرایی شما را انجام دهد و خود را بر این عهد قرار داده که مطلوب‌ترین حالت ممکن را برای برای پروژه‌های اجرایی نما شما به ارمغان آورد.

 

 

 

جدول جمع بندی

  روش خشک روش ملاتی
 

1

پرطرفدارترین و به روزترین قدیمی‌ترین روش‌های اجرای نما
2 احتیاج به ملات ندارد احتیاج به ملات دارد
3 سرعت اجرایی بالا سرعت اجرایی پایین
4 مقاومت بالا مقاومت پایین
5 دوام بیشتر دوام کمتر
6 کمترین پرتی مصالح بیشترین پرتی مصالح
7 هزینه بالا‌تر هزینه پایین‌تر

 

سوالات متداول

1.قیمت نمای ساختمان به چه عواملی وابسته است؟ عوامل زیادی وابسته است اما مهم‌ترین عامل آن انتخاب متریال مورد استفاده است.

  1. 2. اجرای نمای ساختمان به چند صورت قابل اجرا است؟ اجرا به روش خشک و اجرا به روش ملاتی
  2. 3. متداول‌ترین سبک نماهای ساختمان کدام اند؟ نمای مدرن و نمای کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *