نمای ساختمان اداری و دفتری

فهرست مقاله "نمای ساختمان اداری و دفتری"

تمرکز بر کیفیت بر کمیت در محل کار منجر به آزادی و انعطاف بیشتر در دفتر شده است. در حالی که چارچوب کار و محل کار ممکن است تغییر نکرده باشد، دیدگاه ما نسبت به آنها تغییر کرده است. تمرکز صرفاً بر بهره‌وری نیست، بلکه بر نگاهی فراتر از آن برای تقویت فرهنگ کاری مؤثرتر و مشارکتی است. ایده‌های طراحی نمای ساختمان اداری و دفتری که امکان سفارشی‌سازی فضای کاری را فراهم می‌کند، می‌تواند به محیطی بدون توجه به مکان، بهره‌وری و برتری کمک کند و باعث ارتقا شود. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند مفهوم خلاقانه طراحی دفاتر اداری وجود دارد که باعث افزایش بهره وری و همکاری می شود که شرکت های بزرگ بین المللی طراحی و ساخته شده است.

 

فرصت های بیشتر برای ایجاد ارتباطات منجر به همکاری های بیشتر می شود

تجارب با فضاهایی که ارتباطات را تقویت می کنند، اولویت دارند. طراحی محل کار نه تنها باید به افراد کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه با خود برند نیز ارتباط برقرار کنند. طراحی خلاقانه محل کار می تواند با انواع مناطق محل کار در فضای داخلی دفتر که توجه کاربر را به خود جلب می کند و احساس استقبال بیشتری می کند، به این مهم دست یابد. به عنوان مثال می توان به یک کافه کاری برای کارمندان برای کار در محیطی آرام و اجتماعی یا مناطق تفریحی اشاره کرد که در آن می توانند از کار خود استراحت کنند.

نمای ساختمان اداری و دفتری

شرکت فناوری بزرگی به اسم گارمین با اسپیس ماتریک همکاری کرد تا فضای کاری را طراحی کند که کار تیمی را تشویق می‌کند، با برند شرکت هماهنگ می‌شود و تجربه کاربر را در اولویت قرار می‌دهد. مفهوم طراحی دفتر، تجربیات را در اولویت قرار می دهد. فضاهای تشکیل شده مردم را تشویق به برقراری ارتباط با یکدیگر می کند. وقتی وارد این نوع فضاها می شوید، فوراً با برند ارتباط برقرار می کنید. ما گرافیکی را در فضا نصب کرده ایم تا مهمانان را به سمت مناطق و درهای دراماتیک مختلف بکشانیم که به یک کافه تریا روشن و دلپذیر منتهی می شوند. برای محل کار، مکانی را انتخاب کردیم که پر از نور طبیعی باشد. این یک مرکز چند منظوره است که میزبان ناهار کارکنان، جلسات قهوه و رویدادهای خارجی مشتریان است. محل های ملاقات در اینجا در اشکال و اندازه های مختلف مطابق با نیازهای مختلف هستند. برای افرادی که باید سر خود را پایین بیاورند و تمرکز کنند، مناطق ایستگاه کاری آرام تری هم وجود دارد.

 

تنوع محیط کار باعث ارتقای نوآوری می شود. ما کاری کردیم که به نظر بیاید تا در منطقه ای آفتابی همراه با فضایی اجتماعی در کنار مناطق ساکت و متعدل هستید. ریتم، محیط و جزئیات طراحی همگی به شیوه کار دست جمعی کمک می کنند.

طراحی خلاقانه دفتر می تواند انتخاب محور باشد

طراحی یک فضای کاری مدرن که بر گردش کار چابک، رشد سازمانی و نیازهای کارکنان تمرکز دارد، مستلزم ایجاد یک اکوسیستم منسجم است که ترجیحات فردی را به ویژه برای تشویق همکاری در خود جای دهد. با تکامل ماهیت کار، ایده‌های فضای همکاری اداری چند بعدی‌تر می‌شوند. برای همگام شدن با این تغییر، طراحی دفتر خلاقانه از یک رویکرد انتخاب محور پیروی می کند، فضای کاری با ویژگی هایی مانند فضاهای اداری باز، عناصر طراحی انعطاف پذیر، و مناطق مختلف همکاری، کافه ها و مناطق استراحت برای ارتقای همکاری بین کارمندان.

نمای ساختمان اداری و دفتری

 

Legato، پیشرو در تحول دیجیتال و فناوری مراقبت‌های بهداشتی، با Space Matrix همکاری کرد تا فضای کاری پیشرفته‌ای را طراحی کند که فرهنگ تنوع و شمول آن را منعکس کند، آخرین فن‌آوری‌ها را در خود جای دهد، پایداری را در اولویت قرار دهد و مهارت‌های محلی را برجسته کند. فضای داخلی دفتر به گونه ای طراحی شده است که طیف وسیعی از گزینه ها را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع نیروی کار مدرن ارائه دهد. این شامل یک منطقه ورودی جهت خوش آمد گویی، یک کافه بزرگ، اتاق‌های ملاقات متنوع، فضای اداری باز، و مناطق همکاری انعطاف‌پذیر است که همگی با دقت ساخته شده‌اند تا محیطی سازنده و کارمند محور ایجاد کنند.

 

پایداری و تندرستی نیز می تواند بر بهره وری و همکاری تأثیر بگذارد

پایداری و سلامتی به طور فزاینده ای به ملاحظات مهم در طراحی خلاقانه دفتر تبدیل می شوند. شرکت ها مزایای ایجاد یک محیط کاری سازگار با محیط زیست و سالم برای کارکنان خود را تشخیص می دهند. نشان داده شده است که طراحی فضاهای کاری با تاکید بر پایداری و سلامتی باعث بهبود رضایت و بهره وری کارکنان و افزایش شهرت شرکت می شود. اجرای طراحی پایدار و متمرکز بر سلامتی می تواند هم برای شرکت ها و هم برای کارکنان آنها یک برد دو طرفه باشد.

 

 

برای شرکت هایی که در حال همکاری بودند، بسیار مهم بود که این ارزش ها در طراحی فضای کاری آنها منعکس شود. مفهوم طراحی دفتر توسط Space Matrix دقیقاً این کار را انجام داد. ویژگی‌های سلامتی مانند گیاهان داخل ساختمان، مواد طبیعی و دسترسی به هوای تازه، کیفیت هوا و رفاه ذهنی کارکنان را بهبود می‌بخشد، در حالی که موادی که به صورت محلی تهیه می‌شوند و سازگار با محیط‌زیست هستند، اثرات محیطی داخلی فضای کار را نیز به حداقل می‌رسانند.

 

طراحی دفتر خلاقانه می تواند با نیازهای نیروی کار جوان سازگار شود

به طور سنتی، اکثر دفاتر حقوقی در فضاهای بسته و معمولی قرار دارند. با این حال، این امر در حال تغییر است زیرا ماهیت کار با توجه به ارزش‌های ارتباط باز و کار تیمی توسط نیروی کار جوان‌تر تغییر می‌کند. همانطور که دفتر اجتماعی تر می شود، طراحی محل کار از انواع جدیدی از فضا پشتیبانی می کند. در حالی که دفتر خصوصی هنوز جایگاه خود را دارد، اما در حال تطبیق با مبلمان قابل انطباق و فناوری یکپارچه است که امکان همکاری حضوری و مجازی و نه فقط کار انفرادی را فراهم می کند.

 

نمای ساختمان اداری و دفتری

 

HFW با Space Matrix کار کرد تا طراحی محل کار خود را به روز کند تا رویکرد مدرن خود را به عملکرد قانونی منعکس کند. جدا از طراحی سنتی دفاتر وکالت، فضای داخلی دفتر شامل یک محیط کار باز و شفاف، فضاهای غیررسمی جدا شده، پلان های باز تقسیم شده به مناطق کوچکتر، مناطق همکاری و فضاهای تخصصی است. برخی از فضاها آرام هستند و دارای گزینه‌هایی برای تشویق به ملاقات‌های تصادفی هستند، در حالی که برخی دیگر برای گروه‌های کوچک و کارهای مجازی مناسب‌تر هستند.

 

 

Airbnb وظیفه مشابهی را برای Space Matrix داشت، زمانی که درخواست کرد فلسفه «تعلق به هر کجا» در دفترش در چین منعکس شود. مفهوم طراحی دفتر با هدف تقویت حس اجتماعی با تکرار سبک های مسکن سنتی پکن برای تشکیل حیاط های خصوصی است. این محله ها بر اساس مناطق نمادین و پارک های سنتی پکن ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که کاربران مختلف را به خود جذب کنند و احساسات متفاوتی را برانگیزند. مضامین این فضاهای اجتماعی به گونه ای انتخاب شده است که کاربران مختلف را به خود جذب کند و حالات و احساسات متفاوتی را برانگیزد.

 

 

فناوری و پایداری در طراحی اداری و بهره وری دست به دست هم می دهند

طراحی دفتر خلاق، فناوری‌های جدید و مفاهیم نوآورانه را برای ایجاد یک محیط کاری مدرن و کارآمد ترکیب می‌کند. این ادغام ها بر پایداری و سلامتی تمرکز دارند که تأثیر قابل توجهی بر بهره وری دارند. این شامل فناوری ساختمان هوشمند، مبلمان مدولار، عناصر طبیعی مانند گیاهان و نور خورشید، حسگرهای کیفیت هوا، فناوری نورپردازی که ریتم شبانه روزی کاربر را تقلید می کند، ارتقای سلامتی و همکاری، فضاهای باز، میزهای ایستاده، مناطق مشترک، ویژگی های پایدار مانند انرژی- سیستم های روشنایی و گرمایش کارآمد و مواد سازگار با محیط زیست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *