قیمت طراحی نمای ساختمان

فهرست مقاله "قیمت طراحی نمای ساختمان"

آیا از چگونگی محاسبه قیمت تمام شده برای طراحی نما ساختمان آگاهی دارید؟ سبک‌های متعددی مانند کلاسیک و مدرن برای تجهیز قسمت بیرونی سازه وجود دارند که هر کدام از آن‌ها هزینه منحصر به فردی را به خود اختصاص می‌دهند. قیمت طراحی نمای ساختمان با توجه به معیارهای مختلفی مانند مساحت کل، پیچیدگی طراحی و متریال به کار رفته متغیر است.

نماهای کلاسیک و مدرن دو تا از رایج‌ترین سبک‌های طراحی محسوب می‌شوند که گزینه دوم به مراتب هزینه تمام شده پایین‌تری دارد؛ اما اگر به دنبال سبکی با اصالت و زیبایی خیره کننده هستید بهتر است به سراغ نماهای کلاسیک با سنگ طبیعی بروید. برای آشنایی با پایین‌ترین قیمت طراحی نمای ساختمان ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

آگاهی از قیمت طراحی نمای ساختمان چه اهمیتی دارد ؟

نما یکی از قسمت‌های اصلی سازه محسوب می‌شود که علاوه بر جنبه کارایی می‌تواند زیبایی ساختمان را تا حد زیادی افزایش دهد. هزینه استفاده از نماهای مختلف متغیر است؛ زیرا عوامل متعددی در زمینه قیمت طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند که متراژ مورد نظر یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

در صورتی که قصد استفاده از طراحی نما در ساختمان‌های بزرگ با مساحت بالا را دارید باید به هزینه تمام شده توجه داشته باشید؛ زیرا در ابعاد بزرگ‌تر اختلاف‌های جزئی بین عوامل مختلف مانند استفاده از مصالح تغییر قیمت هنگفتی را ایجاد می‌کند. محدودیت بودجه یکی دیگر از عواملی است که اهمیت آگاهی از قیمت طراحی نمای ساختمان را نشان می‌دهد.

تنوع سبک‌های طراحی نما تصمیم گیری را برای مشتری دشوار خواهد کرد؛ بنابراین توجه کردن به برخی معیارهای مهم مانند هزینه تمام شده انتخاب هوشمندانه را راحت‌تر می‌کند. در این شرایط با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظر خود می‌توانید بهترین طراحی نما ساختمان را انتخاب کنید.

قیمت طراحی نمای ساختمان

 

چه عواملی بر روی قیمت طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند ؟

طراحی نما فرایند پیچیده‌ای است که توسط مهندسان معماری و عمران انجام می‌شود؛ زیرا متغیرهای متعددی در این زمینه مطرح هستند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمامی آن‌ها را در نظر بگیرید. هزینه تمام شده در این فرایند و عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مصالح به کار رفته

متریال‌های متعددی در طراحی و اجرا نماهای مختلف ساختمانی به کار می‌روند که هزینه تمام شده برای آن‌ها متغیر است. این گزینه بخش زیادی از قیمت کل را به خود اختصاص می‌دهد. استفاده از منابع طبیعی مانند سنگ نسبت به دیگر گزینه‌های موجود مانند سرامیک هزینه تمام شده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد؛ همچنین می‌توانید از متریال‌های با هزینه مقرون به صرفه و کیفیت مطلوب استفاده کنید.

موقعیت جغرافیایی

دستمزد طراحی و اجرای نمای ساختمان در شهرهای مختلف متغیر است؛ بنابراین برای تعیین مقدار دقیق این قیمت باید موقعیت جغرافیایی ساختمان را در نظر بگیرید. مصالح مورد نیاز در برخی از استان‌ها به دلیل گرما و رطوبت بالا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند؛ بنابراین هزینه خرید آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

پیچیدگی طراحی

این گزینه نکته مهم دیگری است که برای تعیین هزینه نهایی طراحی نمای ساختمان باید به آن توجه کنید؛ زیرا با افزایش پیچیدگی زمان و زحمت بیش‌تری صرف اجرای آن می‌شود. در این شرایط علاوه بر مصالح باید پول بالاتری بابت دستمزد بپردازید. پیچیدگی طراحی در مورد برخی از سبک‌های طراحی مانند کلاسیک به وفور دیده می‌شود.

نوع ساختمان

قیمت طراحی نمای ساختمان در کاربری‌های مختلف مانند مسکونی، اداری و تجاری متغیر است. این موضوع تا حد زیادی به هدف طراحی نمای ساختمان مربوط می‌شود. در ساختمان‌های تجاری و اداری برای جلب توجه مشتریان باید زیبایی منحصر به فردی را به طراحی نما اضافه کنید؛ بنابراین قیمت طراحی نمای ساختمان افزایش می‌یابد.

مرکز ارائه‌ خدمات

دفتری که برای دریافت خدمات در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان به آن مراجعه می‌کنید از دیگر عواملی است که در این زمینه نقش موثری ایفا می‌کند؛ زیرا کیفیت و مدت زمان لازم برای آماده شدن پلان طراحی در این مراکز متفاوت است. برخی از گزینه‌های موجود با دریافت هزینه مقرون به صرفه کیفیت نهایی مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

سبک طراحی

اگر هزینه مورد نیاز برای خرید مصالح را فاکتور بگیریم به گزینه مهم دیگری یعنی سبک طراحی نمای ساختمان می‌رسد؛ به طوری که برای اجرا نماهای کلاسیک نسبت به هزینه‌های مدرن باید هزینه بیش‌تری بپردازید. این موضوع به دلیل استفاده از منابع طبیعی یعنی سنگ در اجرا طراحی است. نماهای مدرن با توجه به مصالح مختلف دست شما برای تصمیم گیری را بازتر می‌کنند.

متراژ و طبقات

مساحت مورد نیاز جهت طراحی و اجرا نماد رابطه مستقیمی با هزینه تمام شده آن دارد؛ به طوری که در سازه‌های عظیم نسبت به اختمان‌های کوچک باید هزینه بیش‌تری بپردازید. مصالح مورد نیاز در سبک کلاسیک طراحی نمای ساختمان با افزایش متراژ افزایش چشمگیری دارد؛ بنابراین در این موارد بهتر است به سراغ سبک‌های طراحی مدرن بروید.

تایید کمیته طراحی نما

در مورد ساختمان‌های بزرگ به خصوص اداری یا تجاری نیاز به دریافت تایید کمیته طراحی نما است؛ بنابراین باید جزئیات بیش‌تری را در طراحی و اجرای نما رعایت کنید. این موضوع نیازمند استفاده از طراحی‌های بدون نقص و نیروی انسانی حرفه‌ای است؛ بنابراین برای دریافت تاییدیه کمیته طراحی نما باید هزینه بیش‌تری در مراحل مختلف بپردازید.

 

 

طراحی‌ و اجرا کدام نما ارزان‌تر است؟ کلاسیک یا مدرن

نما کلاسیک یکی از پرکاربردترین طراحی‌های موجود در کشور است که بر روی انواع ساختمان‌های مسکونی اداری و تجاری انجام می‌شود. در طراحی و اجرای این نما به دلیل استفاده از منابع سنگ طبیعی هزینه تمام شده در سطح بالایی قرار می‌گیرد؛ اما زیبایی و اصالت این نوع از طراحی نما توجه همه را به خود جلب می‌کند.

در سمت مقابل طراحی مدرن یکی از سبک‌های مورد علاقه حسوب می‌شود که به دلیل تنوع بالا در انتخاب متریال و نقشه دست شما برای تصمیم گیری را بازتر می‌کند. هزینه تمام شده در این گزینه نسبت به نماهای کلاسیک تا حدود زیادی ارزان‌تر است؛ بنابراین برای طراحی نمای ساختمان‌های بزرگ یا در صورت محدودیت مالی می‌توانید به سراغ این گزینه بروید.

 

قیمت طراحی نمای ساختمان

قیمت طراحی نمای ساختمان چگونه محاسبه می‌شود ؟

اگر به دنبال تعیین هزینه نهایی طراحی و اجرای مورد نظر خود هستید باید از فرمول‌های مشخص در این زمینه استفاده کنید. متراژ ساختمان به صورت مساحت با واحد متر مربع در نظر گرفته می‌شود؛ به طوری که عدد به دست آمده از حاصل ضرب ارتفاع در عرض ساختمان را می‌توانید به عنوان مساحت در نظر بگیرید.

در مرحله بعدی با ضرب عدد به دست آمده از مساحت ساختمان و تعرفه طراحی و اجرای نما ساختمان می‌توانید به عدد نهایی برسید. مراکز مختلف هزینه‌های متغیری را برای این فرایند ارائه می‌دهند؛ بنابراین با بررسی و تعیین نیازهای خود می‌توانید بهترین گزینه با هزینه مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

 

 

پایین‌ترین قیمت طراحی نمای ساختمان

اگر به دنبال طراحی نمای ساختمان با کم‌ترین هزینه ممکن هستید بهتر است سبک کلاسیک را از لیست انتخاب‌های خود حذف کنید! در این شرایط برای انتخاب هوشمندانه می‌توانید به سراغ سبک‌های مدرن بروید. متریال‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل سرامیک، کامپوزیت، ترمود و شیشه‌ای هستند.

هر یک از این متریال‌ها در سبک طراحی نمای مدرن هزینه منحصر به فردی دارند؛ برای مثال در صورت استفاده از نماهای شیشه‌ای یا ترمود نسبت به سرامیک باید هزینه بیش‌تری بپردازید. قیمت طراحی نمای ساختمان با سرامیک‌های صنعتی نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در پایین‌ترین سطح ممکن قرار می‌گیرد.

 

سخن پایانی

قیمت طراحی نمای ساختمان موضوع مهمی است که پیش از انتخاب نهایی باید به آن توجه کنید؛ زیرا سبک‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که هر کدام از آن‌ها با توجه به معیارهایی مانند متریال به کار رفته هزینه منحصر را به خود اختصاص می‌دهند. مساحت کل بر حسب متر مربع از دیگر عواملی است که بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

سبک‌های طراحی کلاسیک به دلیل استفاده از متریالی مانند سنگ طبیعی نسبت به مدل‌های مدرن هزینه نهایی بالاتری دارند؛ بنابراین در صورتی که به دنبال نماهای مقرون به صرفه هستید بهتر است به سراغ نمونه‌هایی مانند سرامیک، کامپوزیت و شیشه‌ای بروید.

 

قیمت طراحی نمای ساختمان

سوالات متداول

  1. قیمت طراحی نمای ساختمان به چه عواملی وابسته است؟ معیارهای متعددی مانند مساحت کل، متریال به کار رفته، پیچیدگی طراحی، مرکز ارائه خدمات و نوع سبک مورد نظر در این زمینه موثر هستند.
  2. تفاوت هزینه طراحی کلاسیک و مدرن چقدر است؟ نمای کلاسیک به دلیل استفاده از متریال گران قیمت و پیچیدگی طراحی نسبت به سبک‌های مدرن هزینه بالاتری دارد.
  3. ارزان‌ترین طراحی نمای ساختمان کدام سبک است ؟ برخی از سبک‌های طراحی نمای مدرن مانند سرامیک نسبت به دیگر گزینه‌ها هزینه تمام شده پایین‌تری دارند.

 

 

قیمت طراحی نمای ساختمان اهمیت عوامل موثر کلاسیک یا مدرن چگونگی محاسبه قیمت ارزان‌ترین سبک نما
توضیحات انتخاب هوشمندانه با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظر، هزینه قابل توجه در ساختمان‌های بزرگ مساحت کل، متریال به کار رفته، پیچیدگی طراحی، نوع سبک نما، نیاز به تاییدیه طراحی نما، نوع ساختمان و تعداد طبقات هزینه طراحی و اجرا نمای کلاسیک نسبت به مدرن به دلیل به کارگیری متریال‌های گران‌تر مانند سنگ طبیعی در سطح بالاتری قرار دارد محاسبه مساحت کل با توجه به تعداد طبقات و ضرب کردن آن در قیمت واحد استفاده از سبک طراحی مدرن با به کارگیری برخی متریال‌ها مانند سرامیک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *