نمای مدرن ویلا دوبلکس

فهرست مقاله "نمای مدرن ویلا دوبلکس"

یکی از انواع محبوب و پرطرفدار نمای مدرن ویلا، ویلاهای دوبلکس هستند. این نوع سازه­ها با توجه به طراحی خاص و منحصر به فرد خود، این قابلیت را دارند که بتوان طرح­های مختلفی را روی آن اجرا نمود. یکی از محبوب­ترین نماها برای ویلاهای دوبلکس، طراحی نما مدرن است. در این نوع نما، سعی شده است تا علاوه بر نقش کاربردی آن، جلوه­های به روز و مدرن نیز داشته باشد. همچنین سعی شده است تا از متریال­هایی طبیعی در کنار متریال مصنوعی استفاده شود. این کار ، فضایی مدرن و در عین حال، طبیعی را ایجاد می­کند. همچنین دارای ویژگی­های دیگری نیز است که در ادامه به طور کامل­تری به بررسی آن پرداخته خواهد شد. این مشخصه­ها، سازه ­را به مرکز توجه و نقطه کانونی در یک منطقه تبدیل می­کند.

نمای مدرن ویلا

نما مدرن ویلا:

یکی از بهترین انواع نما برای ویلا به خصوص ویلاهای دوبلکس، نما مدرن است. این سبک از معماری، به خوبی ویژگی­های بارز یک سازه را مشخص کرده و می­تواند زیبایی آن را به نمای بگذارد. مشخصه­هایی که در این سبک به کار می­روند، جلوه ای سازگار و هماهنگ با تحولات روز را روی سازه به نمایش می­گذارد.

از طرف دیگر، این سبک نما علاوه بر ظاهر، جنبه­های کاربردی نیز دارد. به این صورت که با داشتن متریالی مثل شیشه، سنگ و …، بهره وری از انرژی را ارتقا داده است. همچنین با حضور سیستم­های عایق بندی پیشرفته، پنل­ها و …، می­توان مصرف انرژی را به حداقل رساند.

این نوع طراحی تا حدود زیادی قابلیت انعطاف را نیز دارد . به این منظور که با طراحی ویژه در بخش­های استفاده از رنگ، مواد و ترکیب آنان، می­توان آن را با استایل­های مختلف هماهنگ کرد. این ویژگی، بستگی زیادی به خلاقیت طراح داشته تا بتواند ویلایی کاربردی، شیک و منحصر به فرد ارائه دهد.

 

مشخصات نمای مدرن:

نمای مدرن برای ویلا، از عناصر و ویژگی­های متعددی برخوردار است. از مشخصه­های اصلی برای نمای مدرن ویلا دوبلکس، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلی­ترین مشخصه در این نوع طراحی ، استفاده از خطوط ساده و صاف است. این­ کار ظاهری شیک، مختصر و کاربردی به سازه می­دهد.
  • حضور متریال طبیعی در کنار متریال مصنوعی، از دیگر مشخصات ویلا مدرن است. از متریال­های طبیعی می­توان به انواع سنگ و چوب، و از مواد مصنوعی به متریالی مثل فولاد، شیشه و بتن اشاره کرد. این مواد نه تنها ظاهری مدرن و شیک دارند؛ بلکه عمر و ماندگاری طولانی مدتی نیز دارند.
  • نور پردازی نقش مهمی در طراحی مدرن برای ویلا دارد. استفاده از انواع نور به خصوص ال ای دی­ها و نورهای مخفی، کمک می­کند تا عناصر مهم و خاص در نما، برجسته سازی شده و به خصوص در شب، بتوان این عناصر را تبدیل به مرکز توجه کرد.
  • یکی از اصلی­ترین مشخصه­ها در نمای مدرن، حضور گسترده شیشه در نما است. استفاده از شیشه ، از جنبه­های متعددی حائز اهمیت است. شیشه و پنجره­های گسترده، در وهله اول منجر به انتقال نور طبیعی از بیرون به داخل سازه می­شوند. این امر ارتباط بصری بین بخش داخلی سازه با بخش بیرونی ایجاد خواهد کرد. این مساله برای ویلاهای دوبلکس نیز ارزش زیادی دارد. علاوه بر این، شیشه به نوبه خود بخشی مهم از این طراحی بوده و با کمک یک طراحی خاص، می­توان به نقش کاربردی و زیبایی نما دست یافت.
  • از دیگر مشخصات نما مدرن برای ویلا، طراحی باز و ارتباط با طبیعت است. ویلاهای دوبلکس معمولا در نقاط خارج از شهر با منظره زیبا قرار گرفته­اند. علاوه بر این، تراس­ها بخش مهمی از سازه­ هستند که ارتباط بین بخش داخلی و خارجی نما را بر عهده دارند. این طراحی باز، به خوبی از فضای بیرونی استفاده کرده و آن را به یکدیگر مربوط و متصل می­کند.
  • هارمونی رنگ بین اجزا نما خارجی در ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است. تمامی متریال و مواد به کار رفته در نما، باید متناسب با یکدیگر بوده و تعادلی در بین آنان دیده شود.
  • و در نهایت ، همانطور که از اسم این سبک نما مشخص است، حضور تجهیزات و تکنولوژی مدرن در سازه، نقش تکمیل کننده آن را دارد. ادغام مشخصات فوق با تکنولوژی­های نوین و روز دنیا، این ویژگی را تکمیل می­کند. از اصلی­ترین تکنولوژی­هایی که در این سبک می­توان به کار برد، شامل انواع پنل­های خورشیدی، سیستم­های عایق صوتی، عایق حرارتی، و … هستند.

نمای مدرن ویلا

انواع طراحی نما مدرن:

طراحی نما مدرن برای یک ویلا دوبلکس می­تواند از تنوع بسیار زیادی برخوردار باشد. حضور عمده هریک از انواع متریال، طراحی خاصی ایجاد کرده و منجر به تمایز آن خواهد شد.

اصلی­ترین انواع نماهای مدرن عبارتند از:

  • نمای شیشه­ای: اصلی­ترین تجهیزات در آن، پنجره­های بزرگ و دیوارهای شیشه­ای است. این امر ، نور طبیعی را به داخل سازه هدایت کرده و دید گسترده­ای به مناظر طبیعی ایجاد خواهد کرد.
  • نمای مینیمالیستی: تاکید بر خطوط هندسی ساده و صاف بوده؛ رنگ­های به کار رفته در آن از نوع خنثی بوده و چوب، سنگ و بتن در آن به وفور دیده می شوند.
  • نمای ترکیبی: ترکیبی از انواع متریال مثل شیشه­ها، فلزات و چوب در آن دیده شده و سعی شده است تا در عین حفظ تضاد و تنوع، هارمونی خاصی نیز در آن ایجاد شود. اصلی­ترین المانی که در نمای ترکیبی وجود دارد، پنل­های چوبی یا فلزی هستند.
  • نمای فلزی: استفاده از فلزات مدرن مثل آلومینیوم و فولاد ، جلوه­ای صنعتی و مدرن به سازه می­دهد. این نوع نما مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی داشته؛ و نگهداری از آن نیز آسان است.
  • نمای سبز: یکی از نمونه­های هماهنگی بین مدرنیته و طبیعت، نمای سبر است. در این طراحی، دیوارهای سبز و باغ های عمودی حضور دارند و علاوه بر ارتقا زیبایی شناسی، منجر به بهبود کیفیت هوا نیز خواهند شد.
  • نماهایی با نورپردازی هوشمند: این سبک نما عمدتا در شب جلوه داشته و در طول روز مشخصه بارز و متمایز کننده­ ای نخواهد داشت. مصرف برق آن می­تواند از یرق شهری تامین شده و یا به کمک پنل­های هوشمند تامین گردد.
  • نمای بتن اکسپوزر: بتن اصلی­ترین متریال در این نما است و ظاهری ساده و طبیعی به همراه دارد. این نوع نما بیشترین سطح مقاومت و طول عمر را دارد و برای انواع محیط­ها و شرایط آب و هوایی مناسب است.
  • نمای سنگ طبیعی: این نوع نما می­تواند به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر مواد مثل فلز باشد. برای ویلاهایی که در مناطق گرمسیر و مرطوب قرار دارند گزینه مناسبی است.

لازم به ذکر است که سبک مدرن می­تواند به تنهایی برای ویلا مورد استفاده قرار گرفته و یا به صورت سبک­های ترکیبی باشد. انواع سبک ترکیبی ویلا مدرن عبارتند از:

  • مدرن_صنعتی
  • مدرن­_ مینیمال
  • مدرن­_ اسکاندیناوی
  • مدرن_ سنتی
  • مدرن_ مدیترانه­ای
  • روستیک_ مدرن

و … .

نمای مدرن ویلا

هزینه طراحی ویلای مدرن:

عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی یک طراحی نقش دارند که هریک می­توانند هزینه نهایی را افزایش یا کاهش دهد.

اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت، اندازه و مساحت ویلا است. ویلاهایی که از مساحت بیشتری برخوردار هستند، نیازمند طراحی گسترده­تر، مصالح بیشتر، نیروی اجرا بیشتر و در نهایت، زمان بیشتر است.

علاوه بر این، پیچیدگی طراحی نیز از عوامل موثر است. طرح­هایی که ساده­تر بوده و از جزئیات و پیچیدگی کمتری برخوردارند، هزینه کمتری خواهند داشت. در حالی که طرح­هایی پیچیده­تر با جزئیات بیشتر، هزینه طراحی بیشتری داشته، متریال ویژه بیشتری لازم داشته و هزینه اجرا نیز طبیعتا گران­تر خواهد بود.

کیفیت و نوع متریال به کار رفته در نما نیز بر قیمت اثرگذار است . استفاده از متریالی با درجه کیفیت پایین، و نیز متریال غیر طبیعی معمولا ارزان­تر از نمونه­های درجه یک و طبیعی است.  همچنین حضور تکنولوژی­هایی مثل پنل­های خورشیدی، هزینه آماده سازی و اجرا بیشتری دارد. لازم به ذکر است که قیمت متریال، بنا به نوسانات اقتصادی، دائما در حال تغییر است. در نتیجه ممکن است قیمت متریال در بازه­های زمانی مختلف نیز متناوبا تغییر کند.

هزینه­های مربوط به طراح و تیم اجرایی نیز باید لحاظ شود. هرچقدر که تبحر و تجربه طراح معمار و تیم اجرایی بیشتر باشد، کیفیت و پایان کار را افزایش می­دهد.

زمان و مدت پروژه تاثیر مستقیم بر  هزینه­ها خواهد داشت. هرچقدر که زمان طراحی و اجرا بیشتر طول بکشد، هزینه­هایی مثل نیروی کار، اجاره تجهیزات و … نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه به حداقل رساندن دوره اجرا، هزینه­ها را تا حدود زیادی کاهش می­دهد.

  1. نمای مدرن ویلا

جدول خلاصه:

 طراحی نمای مدرن ویلا دوبلکس:
خطوط ساده و صاف
مصالح مدرن
پنجره­های بزرگ
نور پردازی هوشمند
پالت رنگی خنثی
فضای باز و مرتبط
دیوارهای شیشه­ای
تکنولوژی هوشمند
مواد طبیعی و مصنوعی
تراس و بالکن

 

 

سوالات متداول:

ارزان­ترین متریال برای نما مدرن ویلا دوبلکس چیست؟

سیمان و بتن پیش ساخته. پانل فلزی. آجر نمای ارزان قیمت. پانل پلاستیکی. چوب­های مصنوعی و مهندسی شده.

 

کدام نوع طراحی مدرن برای ویلاهایی در مناطق مرطوب مناسب است؟

طراحی­هایی که متریال اصلی آن، شامل انواع بتن و پنل سیمانی بوده؛ تهویه مناسبی داشته و رنگ و پوشش ضد رطوبت روی آن اعمال شود.

 

برای ویلاهای داخل شهری، نما مدرن بهتر است یا نما سنتی؟

عمدتا به سلیقه شخصی، بودجه و سبک معماری محلی بستگی دارد. با این حال، برای مناطق شهری، نما مدرن کارایی بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *