خانه دوبلکس چیست؟

فهرست مقاله "خانه دوبلکس چیست؟"

خانه دوبلکس در واقع نوعی مسکن است که در آن دو طبقه در یک آپارتمان و ساختمان ساخته شده است. خانه های دوبلکس در مناطق شهری و بصورت ویلا به وفور دیده می شوند. به طور کلی، خانه‌های دوبلکس دارای فضای فرش بزرگ‌تر، بالکن متصل بزرگ‌تر و پله‌هایی برای رسیدن به طبقه بالایی در همان آپارتمان هستند.

 

طراحی خانه های دوبلکس معمولا از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است، اما خانه های دوبلکس مدرن دارای تمام امکانات لازم برای زندگی راحت هستند. شاید خیلی ها بگویند که ساخت این نوع خانه ها کمی سخت تر از بقیه هستند ولی برای خانه های پر جمعیت مناسب می باشند. معمولا اتاق خواب اضافی، حمام و دستشویی در طبقه بالاتر و آشپزخانه حال و اتاق پذیرائی در طبقه ی پایین می باشد.

قبل تر در مقالات قبلی در مورد برخی از انواع رایج خانه دوبلکس صحبت کردیم. حال می خواهیم به تفاوت های آنها بپردازیم:

 

مقایسه خانه دوبلکس

برای خریداران خانه، دانستن تفاوت بین آپارتمان های دوبلکس و انواع دیگر ساختما ها با سایر سبک های مسکن  می تواند بسیار مهم باشد.

خانه دوبلکس

  • تفاوت خانه دوبلکس و پنت هاوس:

پنت هاوس معمولاً واحد آپارتمانی است که معمولاً برای طبقه بالای یک مجتمع آپارتمانی با طبقات متعدد مناسب است، در حالی که یک خانه دوبلکس می تواند در هر طبقه ای قرار گیرد. در حالی که پنت هاوس ها در ساختمان های آپارتمانی می توانند کل سطح را پر کنند و با توجه به اینکه نمای عالی از طبقه بالا را ارائه می دهند و معمولاً بهترین واحدهای مسکونی در ساختار هستند، معمولاً گران هستند، خانه های دوبلکس به دلیل فضاهای مشترک ارزان تر هستند. همچنین نقشه‌های کف مبتکرانه و متمایز مانند سقف‌های بلند، آپارتمان‌های باغ، سقف‌های آسمانی و غیره را در پنت‌هاوس‌ها بر خلاف آنچه که معمولاً در دوبلکس یافت می‌شود، کشف خواهید کرد.

  • تفاوت بین خانه دوبلکس و آپارتمان: بطور طبیعی هر نوع ملک دارای مزایا و معایب خاص خود است، ولی یک خانه دوبلکس تعهدات بیشتری نسبت به یک آپارتمان دارد. هر خانه دوبلکسی نیاز به نگهداری و تعمیرات اضافی دارد که هزینه ها را افزایش می دهد. در حالی که حداقل نگهداری و وظایف برای آپارتمان ها وجود خواهد داشت، تجربه به داخل محدود می شود زیرا مناطق مشترک باید با سایر اعضای خانه به اشتراک گذاشته شود.

تفاوت خانه دوبلکس و ویلا: زمانی که به زندگی مجلل فکر می کنیم، ویلا به ذهن ما خطور می کند زیرا شامل تمام امکانات رفاهی فوق العاده یک استراحتگاه با تنهایی تضمین شده، امکانات رفاهی و دکوراسیون مجلل است که با ملاحظات بودجه محدود نمی شود. به طور خلاصه، ویلاها خانه‌های مستقلی هستند که در زمین خود قرار دارند، اگرچه می‌توان آن‌ها را در جوامع سرپوشیده و محافظت‌شده نیز یافت. یک خانه دوبلکس ارزان تر از یک ویلا خواهد بود زیرا هزینه می تواند بین چندین مالک تقسیم شود. ویلاها همچنین به طور کلی با انواع امکانات رفاهی از جمله استخرها، زمین های بازی، مسیرهای دوچرخه سواری و دویدن، خدمات دربان و غیره بهبود یافته اند. شاید بتوان گفت که برخی خانه های دوبلکس ویلا نیز می باشند. اما بیشتر ویلاها صرفا جهت تفریح و در زمان کوتاهی استفاده می شوند. در حالی که خانه های دوبلکس بصورت عادی استفاده می شوند.

 

تفاوت بین خانه دوبلکس و خانه درون شهری: خانه های درون شهری که گاهی اوقات به عنوان خانه های شهری شناخته می شوند و دوبلکس ها هر دو دارای یک دیوار مشترک بین خانه ها هستند. با این حال، باید بدانید که یک خانه دوبلکس دارای دو واحد است، در حالی که خانه‌های درون شهری دارای ردیف‌هایی از آپارتمان‌ها هستند که یکی روی دیگری انباشته شده‌اند ( دقیقا همانند مسکن ملی)، اگر می‌خواهید تمایز بین این دو را درک کنید. هزینه خرید یک خانه مسکن ملی در انتهای ردیف بدیهی است که به طور قابل توجهی بیشتر و با قیمت ممتاز نسبت به خانه ای که در وسط قرار دارد خواهد بود، با این حال هزینه هر واحد از یک خانه دوبلکس کم و بیش یکسان است.

تفاوت خانه دوبلکس و خانه: خانه دوبلکس در تعریف کلی اقامتگاه مستقل گنجانده شده است. می توان از آن برای اشاره به خانه های بزرگ، ویلاها، دوبلکس ها و غیره استفاده کرد. یک دوبلکس، یک خانه ییلاقی بزرگ یا یک خانه مزرعه را می توان خانه های مستقل در نظر گرفت، اگرچه همه آنها دو طبقه هستند.

تفاوت خانه دوبلکس و خانه دو طبقه: ساختمان دو طبقه اساساً همان خانه دوبلکس است، البته همه سازه های دو طبقه با این تعریف مطابقت ندارند. یک ساختمان دو طبقه ممکن است مستقل باشد یا نباشد و می تواند یا نمی تواند مانند یک دوبلکس به صورت داخلی متصل شود. با این حال، در طراحی خانه دوبلکس، هر دو سطح به صورت داخلی از طریق پله ها به هم متصل می شوند.

یک خانه دوبلکس معمولا از دو واحد تشکیل شده است. معماری نقش مهمی در ایجاد یک ساختار قابل اجرا دارد. از این رو ساختار و چیدمان باید به دقت در نظر گرفته شود. با توجه به برنامه ریزی دقیق مورد نیاز در طول ساخت و ساز، خانه های دوبلکس معمولا گران تر هستند. هزینه های خانه های دوبلکس معمولاً یک سوم بیشتر از هزینه های متوسط ​​خانه های مجاور است.

خانه دوبلکس

تعریف خانه نیمه دوبلکس

شاید بتوان گفت که خانه نیمه دوبلکس تعریفی ناشناخته در ایران می باشد.نیم دوبلکس نوعی ملک است که در آن دو خانه مستقل در کنار یکدیگر ساخته شده و یا سقف یا یک مجموعه دیوار مشترک دارند. به عبارت ساده تر، نیمه دوبلکس را می توان ساخت دو خانه / ملک بر روی یک فونداسیون تعریف کرد. فرض کنید دو خانه در کنار هم ساخته شده اند و دیواری که آنها را از هم جدا می کند به عنوان دیوار مشترک برای بقیه ساخت و ساز خانه عمل می کند..

 

خانه دوبلکس: معنای آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است

در نقاط مختلف جهان، یک خانه دوبلکس مفاهیم مشخصی دارد. در حالی که خانه دوبلکس به طور کلی به خانه ای با دو واحد اشاره دارد، این اصطلاح در زمینه های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، یک خانه دوبلکس در شیکاگو یک واحد مسکونی است که در دو طبقه تقسیم شده و توسط یک راه پله داخلی به هم متصل شده است.

 

اگر انگلستان را در نظر بگیریم، خانه دوبلکس یک آپارتمان یا آپارتمان دو طبقه است. همچنین به عنوان “میزونت” شناخته می شود. در مقابل، یک خانه دوبلکس در استرالیا اغلب یک ساختار مسکونی با دو خانه است که یک دیوار مشترک دارند. می توان گفت که این دو عنصر نسخه آینه ای از یکدیگر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *