طراحی ویلای کوچک

فهرست مقاله "طراحی ویلای کوچک"

آیا احساس می کنید طراحی ویلای شما خیلی کوچک است؟ آیا در یک آپارتمان نقلی با فضای محدود، فاقد اتاق مهمان یا اتاق خانوادگی برای بازدیدکنندگان زندگی می کنید؟ آیا به طراحی ویلای کوچک فکر کرده اید؟

 

آیا از نقل مکان به یک ویلا کوچکتر یک خوابه با اتاق نشیمن جمع و جور و حداقل گزینه های ذخیره سازی پشیمان هستید؟

اینها و هزاران سوال دیگر از جمله سوالاتی است که اگر صاحب ویلای کوچک هستید از خود می پرسید.

 

اگر پاسخ شما “بله” است، این مقاله برای شما عالی است. حتی اگر هنوز سایز ویلای خود را کوچک نکرده اید، خواندن این مطلب می تواند به شما در جلوگیری از پشیمانی و به وجود آمدن مشکلات در آینده جلوگیری کند.

 

صرف نظر از اینکه صاحب ویلا ای بزرگ و مدرن هستید یا ویلا ای کوچک با حداقل متراژ، همیشه می توانید با نرم افزار طراحی معماری مناسب، فضای زندگی خود را به چیزی خارق العاده تبدیل کنید. چه مساحت ملک شما 300 فوت مربع باشد و چه 3000 فوت مربع، چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که شخصیت شما را منعکس کند و فضا را دنج و جذاب کند.

 

طراحی ویلای کوچک

 

برای کسانی که فضای محدودی دارند، ما ایده‌هایی برای طراحی داریم که به ایجاد حس وسعت با وجود پلان کف تنگ کمک می‌کند. شما می توانید طرح های ویلا مینیمالیستی یا مفاهیم دقیق طراحی ویلا را با کاردستی ویژه نیز پیاده سازی کنید. استفاده از آثار هنری نفیس یا مبلمان برجسته به عنوان نقاط کانونی نیز می تواند توجه را از مساحت کف محدود منحرف کند.

 

در نهایت، فرقی نمی‌کند که چه تغییرات خاصی ایجاد می‌کنید، تا زمانی که به شما احساس راحتی و خوشحالی از ویلا زیبا، هرچند کوچکتان می‌دهند.

بخاطر قیمت های سرسام آور املاک، طراحی ویلا ها و ویلاهای کوچک در واقع کاملاً مد روز شده اند. تزئین یک ویلا کوچکتر به دلیل خلاقیتی که برای انجام کارهای بیشتر با کمتر به کار می رود، می تواند سرگرم کننده باشد.

 

اجازه دهید نگاهی به برخی از ایده‌های طراحی ویلا‌ها و ویلاهای کوچک بیندازیم. با این کارها شما می توانید وسعت ملک خود را افزایش می‌دهد.

 

 

راه حل های نوآورانه برای ویلا های کوچک

 

یکی از بزرگترین چالش ها در یک ویلا کوچک کمبود فضای ذخیره سازی و انبار است. سبک دادن به محل زندگی خود در حالی که اطمینان دارید، همه چیز جای خود در سر جای خود می باشد بدون ایجاد شلوغی و بهم ریختگی می تواند کار بسیار مهمی باشد.

 

به همین دلیل است که توصیه می کنیم از راه حل های ذخیره سازی که باعث مخفی سازی می شود، استفاده کنید.

 

با استفاده از کشوهای بیرون کش یا کابینت، فضای ذخیره سازی زیر تخت یا میز خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید فضاهای ذخیره‌سازی دکور DIY زیبا را برای آویزان کردن از سقف‌های به نسبت  یا بلند ایجاد کنید. این قطعات نه تنها فضای ذخیره‌سازی اضافی را فراهم می‌کنند، بلکه با انتخاب‌های طراحی مناسب، می‌توانند سرزندگی و شخصیت را به ویلا جمع و جور شما اضافه کنند.

استفاده از مبلمان تاشو و تاشو

یکی از موثرترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن فضا در طراحی ویلا کوچکتان، انتخاب مبلمان و وسایلی است که می‌توانند در صورت عدم استفاده، جمع شوند یا روی هم چیده شوند، حال با اینکار در صورت عدم نیاز به وسایل می توانید فضای در اختیار آنها را کمتر کنید، این استراتژی به ویژه برای مواردی همچون تخت خوابتوان و میز نهار خورید ویلا که در بیشتر اوقات روز مصرفی ندارند، مفید است.

 

گزینه‌های متعددی برای مبلمان تاشو موجود است، مانند تخت‌خواب‌هایی که در کمدها قرار می‌گیرند، جزایر آشپزویلا که منبسط می‌شوند و فرو می‌ریزند، و میزهایی که به دیوار نصب می‌شوند و می‌توان در صورت نیاز آن را بیرون کشید.

 

طراحی ویلای کوچک

نصب مبلمان و لوازم چند منظوره

وقتی می گوییم مبلمان چند منظوره، بیشتر از آن چیزی که حتی فکرش را بکنید منظورمان است. اینها قطعاً افزودنی های عالی برای یک ویلا کوچک هستند، اما ما بیشتر به خطوط مبلمانی فکر می کردیم که می توانید در قسمت های دیگر ویلا کوچک نصب کنید  و تغییر شکلی اساسی در شکل ویلای خود ایجاد کنید.

 

به عنوان مثال، یک راه حل عالی برای طراحی یک اتاق ناهارخوری کوچک ممکن است اضافه کردن یک میز ناهار خوری باشد که می تواند به عنوان میز مطالعه یا گوشه مطالعه قرار گیرد. یا شاید یک تخت خواب در اتاق نشیمن کوچک که می تواند به عنوان یک اتاق مهمان با چند صفحه نمایش یا جداکننده اتاق برای بازدیدکنندگان ناگهانی استفاده شود.

 

شما همچنین می توانید لوازم چند منظوره ای را نصب کنید که این روزها مجموعه کوچک آشپزویلا از اجاق گاز و یخچال را شامل م یشود. شاید بتوانید آن را به ایده های طراحی آشپزویلا خود اضافه کنید تا ضمن حفظ عملکرد کامل، فضا را ذخیره کنید.

نصب آینه در قمست های مناسب ویلا

آیا می دانستید که قرار دادن آینه در مکان های مناسب ویلا می تواند ویلا کوچک شما را بسیار بزرگتر نشان دهد؟

 

اضافه کردن نور طبیعی باعث تغییرات اساسی

 

برای انجام اینکار هیچ کار سخت و پیچیده ای ندارید، فقط باید پنجره ها را باز کنید و بگذارید تا نور طبیعی به ویلا شما بیاید و حال نیز وقت آن است که از آینه ها و اثاث شیشه ای برای تزئین اتاق استفاده و اتاق را بزرگ جلوه دهید. این همچنین در شب حتی زمانی که از نور ال ای دی یا چراغ های حالت استفاده می کنید نیز کار می کند. آینه ها نور را منعکس می کنند و با وجود متراژ محدود، باز هم اتاق را بزرگتر از آن چیزی که می باشد نشان می دهند.

 

همچنین می توانید یک تکه مبلمان را نزدیک آینه روی دیوار قرار دهید تا فاصله مورد نظرتات ایجاد شود.

 

 

نوع طراحی داخلی عمودی را کاوش کنید

 

یکی از جنبه هایی که معمولاً در طراحی داخلی نادیده گرفته می شود، فضای عمودی است که می تواند به ویژه برای طراحی های ویلا های کوچک مفید باشد.

 

هیچ گاه این پیشنهاد را نمی کنیم که هر یک از اثاثیه را آنقدر بالا بچینید که نیاز به نردبان داشته باشید. درعوض، استفاده از فضای عمودی را به روشی که متناسب با نیاز شما باشد در نظر بگیرید.

 

به عنوان مثال، به جای شلوغ کردن پیشخوان آشپزویلا با وسایل، آنها را در کابینت بالا و زیر پیشخوان نگهداری کنید. این رویکرد فضای با ارزش پیشخوان را آزاد می کند. اگر کابینت پایینی شما پر از مواد غذایی و سایر اقلام است، از فضای بالای کابینت ها برای ذخیره سازی اضافی استفاده کنید.

 

علاوه بر این، به فکر نصب یک انباری بلند به جای یک انبار عریض باشید. این به شما امکان می دهد اقلام انبوه را در سطوح بالاتر ذخیره کنید و فقط در صورت لزوم به آنها دسترسی داشته باشید.

 

یکی دیگر از ایده های جذاب طراحی عمودی، ترکیب پنجره های کشیده است که بر روی دیوارها قرار گرفته اند. این پنجره ها نور طبیعی کافی را وارد می کنند و اتاق را بزرگتر نشان می دهند. جفت کردن آن‌ها با پرده‌های بلند می‌تواند توهم وسعت را بیشتر کند، چه پرده‌ها باز یا بسته باشند.

 

  • طراحی ویلای کوچک

همچنین می‌توانید مبلمان بلند و با طراحی پیچیده را به جای قطعات پهن‌تر آزمایش کنید. فضای عمودی اغلب کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین با خیال راحت خلاق باشید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

ویلا خود را شلوغ کنید

 

قبل تر در مقاله های قبلی خود در مورد فضاهای ویلای مینیمال می گفتیم که ویلا خود را شلوغ نکنید، اما در این مقاله کاملا فرق می کند. یک ویلا کوچک یا آپارتمان نقلی اغلب می تواند به دلیل درهم ریختگی بیش از حد حتی کوچکتر به نظر برسد.

 

این به این معنی نیست که ویلا شما نامرتب است. بلکه داشتن وسایل تزئینی یا مبلمان زیاد باعث شلوغی فضا می شود.

 

چند قطعه از آثار هنری برجسته یا یک تکه مبلمان را با کاردستی عالی انتخاب کنید تا به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. برای زیبا جلوه دادن ویلا کوچک خود به وسایل زیادی نیاز ندارید. برای ایجاد فضای بیشتر و نمایش استراتژیک دارایی های ارزشمند خود در اطراف محل زندگی، از فلسفه “کمتر بیشتر است” استفاده کنید.

 

در کل هنگامی که ویلا شما به هم ریخته است، متوجه بهبودی فوری در احساس وسعت خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *