متریال جدید ساختمانی

فهرست مقاله "متریال جدید ساختمانی"

آیا به دنبال استفاده از مصالح جدید ساختمانی برای دستیابی به ویژگی‌های منحصر به فرد هستید؟ تقاضا و نیاز بالا زمینه مناسبی برای ظهور چندین متریال جدید ساختمانی را فراهم می‌کند؛ به طوری که با ترکیب چندین ویژگی منحصر به فرد ر این مصالح می‌توانید به اهداف مختلف خود مانند صرفه‌جویی در انرژی، هزینه‌های مصرفی و زیبایی بیش‌تر دست پیدا کنید.

انواع متریال‌های مختلف مانند بلوک‌های کربنی، آجرهای خنک شونده، بلوک‌های شیشه‌ای و غیره با ویژگی‌های منحصر به فرد در بازار موجود هستند؛ بنابراین با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی و اجرا نما به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های سازه با استفاده از متریال جدید ساختمانی سطح بالاتری از زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ همچنین می‌توانید استحکام سازه و عایق‌بندی آن نسبت به حرارت و رطوبت را با استفاده از این متریال‌ها افزایش دهید. برای آگاهی بیش‌تر با متریال‌های جدید ساختمانی ادامه مطلب را از دست ندهید.

متریال جدید ساختمانی

اهمیت استفاده از متریال جدید ساختمانی

انتخاب هوشمندانه مصالح برای ساختمان سازی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که برای رسیدن به یک سازه اصولی باید به آن توجه کنید. در این شرایط با در نظر گرفتن برخی عوامل مهم مانند استحکام و دوام متریال می‌توانید از بهترین گزینه بهره ببرید؛ همچنین زیبایی یکی دیگر از اصولی است که در انتخاب متریال جدید ساختمانی به آن توجه می‌شود.

این موضوع زمینه را برای پیشرفت متریال‌های قدیمی و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آن‌ها فراهم می‌کند؛ به طوری که انواع مصالح ساختمانی با خصوصیات منحصر به فرد تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در صورت استفاده از این مصالح در کنار استحکام و زیبایی از مزایا متعدد دیگری بهره‌مند می‌شوید.

هزینه خرید اقتصادی یکی دیگر از دلایلی است که اهمیت استفاده از متریال جدید ساختمانی را نشان می‌دهد؛ زیر مصالح تولید شده در چند دهه اخیر علاوه بر افزایش سطح کیفی خود هزینه خرید را کاهش داده‌اند. دوستدار محیط زیست بودن یکی از شاخص‌های مهم دنبال شونده در ساخت متریال جدید ساختمانی است؛ بنابراین با انتخاب این مصالح می‌توانید از وارد شدن آسیب بیش‌تر به طبیعت جلوگیری کنید.

 

 

انواع متریال جدید ساختمانی

نیاز و تقاضا مصالح جدید زمینه را برای تولید متریال‌های منحصر به فرد در این زمینه راهم می‌کند؛ به طوری که امروزه برای قسمت‌های مختلف ساختمان سازی می‌توانید مصالح جدید را در بازار مشاهده کنید. در ادامه برخی از رایج‌ترین نمونه‌های موجود در بازار را بررسی می‌کنیم تا با دیدی بازتر در این زمینه تصمیم بگیرید.

آجرهای خنک شونده

این گزینه یکی از لب‌ترین متریال‌های جدید ساختمانی است که برای مناطق گرمسیری اهمیت بالایی دارد؛ به طوری که با استفاده از ترکیب منحصر به فرد خود نظیر سرامیک و هیدروژل پس از جذب کردن هوا آن را خنک می‌کند. این موضوع در فصول گرم برای کاهش مصرف انرژی در محیط داخلی ساختمان اهمیت بالایی دارد؛ زیرا هوا خنک تولید شده توسط این آجرها به درون ساختمان منتقل می‌شوند.

 بلوک‌های شیشه‌ای

شیشه به عنوان یکی از متریال‌های پرکاربرد در ساختمان سازی شناخته می‌شود که به دلیل وزن سبک و استحکام بالا طرفداران زیادی دارد. به کارگیری شیشه برای ساخت بلوک‌های جدید با ویژگی‌های منحصر به فرد مانند انعطاف پذیری بالا خلاقیت مهمی محسوب می‌شود. این مصالح برای ساختمان‌هایی با دکوراسیون قالب شیشه‌ای یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌رود؛ زیرا با ترکیب این بلوک‌های شیشه‌ای و دیگر قسمت‌های سازه می‌توانید زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کنید.

بلوک‌های بتنی سبک

استفاده از ترکیب مواد مختلف آب، سیمان و پوکه‌های معدنی موجب تولید متریال جدید ساختمانی با نام بلوک‌های سبک بتونی می‌شود. این محصول به دلیل استفاده از مواد معدنی متخلخل علاوه بر استحکام بالا وزن سبکی نیز دارد؛ همچنین با صرف هزینه کم‌تر نسبت به سفال یا بلوک‌های بتنی معمولی می‌توانید آن را تهیه کنید. استفاده از میله‌های فولادی در هسته بلوک‌های بتنی سبک مقاومت این مصالح را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

بلوک های هوادار اتوکلاو

ترکیب مواد مختلف مانند سنگ، ماسه، آهک، سیمان، گچ و پودرآلومینیم بلوک‌های هوادار اتوکلاو را تولید می‌کند که یکی از متریال‌های جدید ساختمانی محسوب می‌شود. استفاده از این بلوک‌های نوساز در قسمت‌های مختلف ساختمان مانند دیوارهای داخلی و خارجی امکان‌پذیر است؛ اما به دلیل وجود پودر آلومینیوم در ساخت این بلوک‌ها استفاده گسترده از آن‌ها وجود ندارد. پودر آلومینیوم هزینه خرید بالا و آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد.

 آجرهای ته سیگاری

ته سیگار یکی از رایج‌ترین زباله‌های موجود در طبیعت است که استفاده از آن‌ها در ساخت مصالح جدید ساختمانی امکان دارد. به کارگیری زباله‌های ته سیگار در ترکیب با آجرهای جدید موجب کاهش وزن و هزینه خرید مصالح می‌شود؛ همچنین این آجرها نسبت به نمونه‌های معمولی دارای استحکام بالاتری در برابر ضربه و فشار هستند.

بتن کربن

این گزینه یکی از پرطرفدارترین انواع بتن موجود در بازار است که با ترکیب الیاف کربن و بتن تولید می‌شود. سبک بودن این مصالح جدید ساختمانی نسبت به نمونه‌های قدیمی یکی از مهم‌ترین مزایا به شمار می‌رود؛ همچنین مقاومت این متریال در برابر فشار در مقایسه با بتن معمولی حدود ۶ برابر بیش‌تر است. در صورت استفاده از بتن کربن در ساختمان سازی از مزایا متعددی مانند طول عمر بیش‌تر بهره‌مند می‌شوید.

 

 

متریال جدید ساختمانی برای طراحی نما

طراحی و اجرا نما ساختمان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت سازه است که برای رسیدن به استحکام و زیبایی بیش‌تر باید به آن توجه کنید. وجود متریال‌های جدید ساختمانی برای طراحی نما پیشرفتی قابل مشاهده را در این زمینه ایجاد کرده است؛ بنابراین برای آشنایی بیش‌تر در این زمینه ی از مهم‌ترین متریال‌های جدید ساختمانی برای طراحی و اجرا نما را بررسی می‌کنیم.

HPL

این متریال یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی برای نما است که از چند لایه با ترکیب رزین ساخته می‌شود؛ به طوری که لایه‌های الیافی مختلف با رزین را در فشار بالا به یکدیگر پرس می‌کنند تا متریال جدید HPL را تولید کنند. انواع رزین‌های مختلف مانند فنولیک و ملامین در تولید ورق‌های HPL به کار می‌روند. قابلیت نصب خشک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این متریال جدید ساختمانی محسوب می‌شود.

کراتین وال

ترکیب شیشه با قاب‌های آلومینیومی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که برای تجدید ساختمان‌های بزرگ با ارتفاع زیاد می‌توانید از آن استفاده کنید. نما کراتین بال به کارگیری شیشه‌های ۲ و ۳ جداره به صورت ترکیب با قاب‌های آلومینیومی استحکام خوبی را فراهم می‌کند؛ همچنین به دلیل عایق بودن حرارتی مصرف انرژی و هزینه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

لوور

سایبان آلومینیومی به عنوان ترکیبی در نماهای مختلف به کار می‌رود که موجب افزایش حداکثری زیبایی طراحی و اجرا نما می‌شود؛ همچنین از تابش مستقیم نور خورشید به محیط داخلی ساختمان جلوگیری می‌کند. استفاده از لوور یا سایبان آلومینیومی موجب صرفه‌جویی در مصرف هزینه می‌شود. شکل‌های مختلفی از این متریال جدید ساختمانی مانند دوکی، مستطیلی و زد شکل در بازار موجود هستند.

GRC

یکی از مستحکم‌ترین بتن‌های موجود در بازار است که با استفاده از الیاف شیشه‌ای مقاومت کششی و فشاری خود را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. GRC تا حدود زیادی ویژگی‌های نما کامپوزیت را به خود اختصاص داده است. سبک بودن بتن‌های GRC وزن مرده وارد بر ساختمان را کاهش می‌دهند؛ همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با خیال راحت می‌توانید در ساختمان‌های بلند از آن استفاده کنید.

آکویا

نما چوبی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های طراحی و اجرا است که با استفاده از منابع چوب طبیعی آکویا امکان‌پذیر می‌شود. به کارگیری ورقه و الوارهای چوبی با روکش لمینت استحکام و زیبایی بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین استفاده از منابع پایدار برای تولید چوب آکویا هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. درخت اکویا دارای رشد سریعی است که در صورت تداوم استفاده از این چوب برای طراحی و اجرا نما اختلالی در روند زیست محیطی ایجاد نمی‌شود.

 

 

سخن پایانی

متریال جدید ساختمانی امکان استفاده از چندین ویژگی مختلف را در عین واحد برای شما به ارمغان می‌آورد؛ به طوری که با صرف هزینه کم‌تر و حفظ محیط زیست می‌توانید مصالح ساختمانی با استحکام و زیبایی بیش‌تری را خریداری کنید. وجود متریال‌های متعدد در این زمینه امکان استفاده در موقعیت‌های مختلف کننده دیوارهای داخلی، خارجی و نما را فراهم می‌کند.

بلوک‌های بتنی سبک و کربنی به دلیل وزن سبک و مقاومت بیش‌تر در برابر فشار یا کشش کاربرد بالایی در ساختمان سازی دارند؛ همچنین به کارگیری نمای کراتین وال در ساختمان‌هایی با دکوراسیون قالب شیشه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال استفاده از منابع طبیعی هستید می‌توانید به سراغ نما آکویا با منابع پایدار و زیبا بروید.

 

 

سوالات متداول

  1. دلیل پرطرفدار بودن متریال جدید ساختمانی چیست؟ وجود چندین ویژگی منحصر به فرد و مختلف در یک مصالح ساختمانی واحد طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند.
  2. رایج‌ترین مصالح ساختمانی جدید چه متریال‌هایی هستند؟ بلوک‌های بتنی سبک، بلوک‌های کربنی، شیشه‌ای، آجرهای خنک شونده و غیره از پرطرفدارترین مصالح به شمار می‌روند.
  3. طراحی و اجرا نما با متریال جدید ساختمانی چگونه است؟ انواع متریال‌های مختلف مانند GRC، کراتین وال، HPL، لوور و غیره در این زمینه به کار می‌روند.

 

 

متریال جدید ساختمانی اهمیت انواع نما
توضیحات کاهش هزینه‌های خرید مصالح در کنار افزایش استحکام ساختمان، حفظ محیط زیست بلوک‌های کربنی، بلوک‌های شیشه‌ای، بلوک‌های بتنی سبک، آجرهای خنک شونده، آجرهای ته سیگاری کراتین وال، GRC، HPL، لوور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *