طراحی نمای بیرونی خانه

فهرست مقاله "طراحی نمای بیرونی خانه"

آیا قصد استفاده از یک طراحی نما متفاوت برای افزایش جذابیت و کارایی ساختمان را دارید؟ مدل‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که با توجه به موقعیت و سلیقه خود می‌توانید از طراحی‌های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک استفاده کنید. طراحی نمای بیرونی خانه به صورت اصولی علاوه بر افزایش زیبایی موجب صرفه جویی در انرژی و عایق‌بندی سازه می‌شود.

متریال‌های متعددی مانند سیمان، سنگ، چوب و آجر در طراحی نما بیرونی خانه به کار می‌روند. یادگیری مهارت و اصول مهم‌ترین زمینه با شرکت در دوره‌های آموزشی مهندس مهدی دریایی امکان‌پذیر می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال یادگیری مهارت طراحی نمای بیرونی خانه هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

چرا طراحی نمای بیرونی خانه مهم است؟

رسیدن به یک ساختمان با طراحی اصولی در صورت داشتن طراحی نمای خانه امکان‌پذیر می‌شود؛ زیرا طراحی نمای خانه یکی از مهم‌ترین مراحلی است که با توجه به موقعیت و بودجه می‌توانید آن را انجام دهید. افزایش حداکثری جلوه‌های بصری و زیبایی ساختمان یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

افزایش استحکام ساختمان و طول عمر آن در برابر عوامل مخرب محیطی مانند تغییر دما، بارش‌های جوی و غیره اهمیت طراحی نمای بیرونی را نشان می‌دهد؛ بنابراین در صورت استفاده از یک نما اصولی برای پوشش لایه بیرونی ساختمان علاوه بر زیبایی می‌توانید استحکام سازه را افزایش دهید.

عایق‌بندی و صرفه‌جویی در انرژی یکی دیگر از مواردی است که اهمیت طراحی نمای بیرونی خانه را نشان می‌دهد؛ به طوری که با استفاده از متریال‌های مختلف مانند سنگ، چوب، آجر و غیره می‌توانید تبادل گرما و سرما را تا حد زیادی کنترل کنید. در این شرایط مصرف هزینه‌های جانبی برای ساکنین ساختمان کاهش می‌یابد.

 

طراحی نمای بیرونی خانه

 طراحی نمای بیرونی خانه به چند روش انجام می‌شود؟

تنوع سلیقه در بحث طراحی نما موجب ظهور تعداد زیادی از مدل‌های مختلف می‌شود؛ بنابراین با توجه به موقعیت، سلیقه و بودجه خود می‌توانید بهترین طراحی نمای بیرونی را انتخاب کنید. در ادامه 3 تا از رایج‌ترین مدل‌های موجود در این زمینه به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

طراحی کلاسیک

یکی از با اصالت‌ترین طراحی‌های نما در ایران است که با استفاده از سنگ‌های مختلف می‌توانید آن را اجرا کنید. نما رومی یا کلاسیک از اصول مهمی در ساختار خود بهره می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها اصل تقارن است؛ به طوری که در تمامی نقاط نما کلاسیک می‌توانید نظم منحصر به فردی را مشاهده کنید. اصالت بالا طراحی نما کلاسیک یکی از مهم‌ترین یژگی‌هایی است که توجه افراد را به خود جلب کرده است.

طراحی مدرن

اگر به دنبال یک طراحی متفاوت با جلوه بصری منحصر به فرد برای جلب توجه مخاطبان هستید می‌توانید به سراغ طراحی مدرن بروید. استفاده از متریال‌های مختلف مانند فلز، شیشه، سنگ و ترکیب آن‌ها با یکدیگر جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند. خطوط متقارن در جهات افقی و عمودی یکی از مهم‌ترین الگوهایی هستند که در طراحی مدرن می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

طراحی نئوکلاسیک

آیا تا به حال به فکر ترکیب طراحی نما بیرونی خانه مدرن و کلاسیک افتاده‌اید؟ طراحی نئوکلاسیک یکی از جدیدترین شیوه‌های موجود در این زمینه است که برای ساختمان‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. ترکیب اصول طراحی مدرن و کلاسیک از روم و یونان الهام می‌گیرد؛ همچنین قاعده قوانین باروک در این مدل طراحی نما مشاهده می‌شود.

طراحی مینیمال

ساده بودن یکی از ویژگی‌های بارز طراحی مینیمال است که در پیاده‌سازی آن از یک رنگ قالب مانند سفید استفاده می‌شود. به کارگیری خطوط صاف و مستقیم در طراحی مینیمال یکی از مهم‌ترین اصول است. سادگی و خلوت بودن از ویژگی‌های بارز این طرح از نما بیرونی ساختمان حسوب می‌شوند؛ بنابراین اگر به دنبال جلب توجه زیاد نیستید می‌توانید از سبک مینیمال برای طراحی نما سازه استفاده کنید.

طراحی نمای بیرونی خانه

در طراحی نمای بیرونی خانه از چه متریال‌هایی استفاده می‌شود؟

متریال‌های مختلفی در طراحی و اجرا نماهای ساختمان به کار می‌روند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. آشنایی با موارد رایج در این زمینه به شما در تصمیم گیری نهایی کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین متریال‌های موجود در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

طراحی نما با سنگ

سنگ یکی از متنوع‌ترین متریال‌های موجود برای طراحی نمای بیرونی خانه است که استحکام بالایی دارد. انواع مختلفی از سنگ‌ها در بازار موجود هستند که با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید رنگ و طرح‌ مورد نظر را انتخاب کنید. مقاومت بالا سنگ در برابر عوامل مخرب جوی مانند بارش و تغییر دما توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است؛ همچنین طول عمر سازه با استفاده از نما سنگی تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

طراحی نمای بیرونی با سیمان

اگر به دنبال یک طراحی نما متفاوت با هزینه مقرون به صرفه هستید می‌توانید به سراغ مدل سیمانی بروید. استفاده از این متریال برای اجرا انواع طراحی‌های مدرن و کلاسیک به کار می‌رود؛ همچنین می‌توانید با ایجاد طرح و رنگ‌های مختلف بر روی سیمان زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کنید. مقاومت بالا سیمان در برابر آتش و جلوگیری از گسترش آن یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها است؛ البته باید احتمال ترک خوردن و شکستگی آن را در نظر بگیرید.

طراحی نمای بیرونی آجری

آجرهای نسوز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین متریال‌های موجود برای طراحی نمای بیرونی خانه شناخته می‌شوند. وجود تنوع بالا در رنگ و طرح‌های موجود دست شما برای تصمیم گیری را بازتر می‌کند. به دلیل عدم نیاز به فرایندهای نگهداری دشوار استفاده از آجرهای نسوز برای طراحی نمای ساختمان‌های چند طبقه و بلند ممکن می‌شود.

طراحی نمای خانه چوبی

اگر به دنبال یک طراحی نما بیرونی خانه متفاوت هستید می‌توانید به سراغ متریال چوب بروید. استفاده از این منبع طبیعی حس و حال دیگری را در شما ایجاد می‌کند. با استفاده از الوار و تخته‌های بلند در جهات عمودی، افقی و مورب طراحی‌های منحصر به فردی ایجاد می‌شود. عایق بندی ساختمان با استفاده از چوب به دلیل کنترل تبادل گرما و سرما در مصرف هزینه و انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

 

چگونه طراحی نمای بیرونی خانه را یاد بگیریم؟

طراحی نمای خانه یکی از رشته‌های پرطرفدار با بازار کار عالی است که پس از یادگیری می‌توانید فرصت‌های شغلی متعددی را دریافت کنید. ضرورت استفاده از نما برای سازه‌های مختلف امنیت شغلی خوبی را برای این حرفه فراهم می‌کند. جهت یادگیری اصول و مهارت‌های طراحی نما می‌توانید از دوره‌های آموزشی مهندس مهدی دریانی کمک بگیرید.

ایشان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و گردآوری مجموعه‌ای از اساتید مجرب و حرفه‌ای سراسر کشور سطح یادگیری داوطلبان را افزایش می‌دهند؛ به طوری که با شرکت در این کلاس‌ها و گذراندن مباحث می‌توانید تسلط کافی بر روی اصول طراحی نما پیدا کنید. امکان برقراری ارتباط با مشاورین و هزینه ثبت نام مقرون به صرفه از مهم‌ترین مزیت‌های دوره‌های مهندس دریانی محسوب می‌شوند.

پس از گذراندن دوره آموزشی طراحی نمای بیرونی خانه می‌توانید مدرک معتبر مبنی بر تخصص شما در این زمینه را دریافت کنید. استفاده از کتاب آموزش طراحی نمای ساختمان به تالیف مهندس مهدی دریانی در این دوره‌ها کمک زیادی به شما می‌کند؛ به خصوص افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی رشته طراحی معماری را دارند.

 

طراحی نمای بیرونی خانه

 چگونگی شرکت در کلاس‌های آموزشی مهندس دریانی

شرکت در کلاس‌های مهندس مهدی دریانی هیچ محدودیتی ندارد و تمامی داوطلبان می‌توانند به راحتی در دوره‌های آموزشی ایشان شرکت کنند. برای استفاده از این فرصت می‌توانید دوره مورد نظر را انتخاب کرده و فرایند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. ارائه مشخصات و اطلاعات شخصی در این زمینه الزامی است.

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی ایمن برای تکمیل فرایند ثبت نام خیال شما را راحت می‌کند. در صورت وجود مشکل یا عدم توانایی ثبت نام در کلاس‌های آموزشی می‌توانید با مشاوران موجود در مجموعه مهندس مهدی دریانی تماس بگیرید.

 

 

سخن پایانی

طراحی نمای بیرونی خانه در شکل‌های مختلفی مانند مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک انجام می‌شود. استفاده از متریال‌های مختلف آجر، سنگ، چوب، سیمان و غیره در هر یک از این مدل‌های طراحی نما رایج است؛ بنابراین با توجه به معیارهایی مانند بودجه، سلیقه و موقعیت می‌توانید بهترین طراحی و متریال را انتخاب کنید.

یادگیری اصول طراحی نمای بیرونی خانه با شرکت در دوره‌های مهندس مهدی دریانی امکان‌پذیر است؛ بنابراین با شرکت در کلاس‌های آموزشی ایشان و یادگیری مهارت‌های لازم مدرک مبنی بر تخصص شما در این زمینه صادر می‌شود.

 

سوالات متداول

  1. طراحی نمای بیرونی خانه در چند مدل انجام می‌شود؟ رایج‌ترین طراحی‌های موجود در این زمینه شامل مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک هستند.
  2. متریال‌ به کار رفته در طراحی نما چیست؟ انواع تریال‌ها مانند سنگ، سیمان، آجر، چوب و غیره در این زمینه کاربرد دارند.
  3. بهترین راه یادگیری اصول طراحی نمای بیرونی چیست؟ شرکت در دوره‌های آموزشی مهندس دریانی با چند سال سابقه درخشان و طولانی مدت در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

 

 

طراحی نمای بیرونی خانه اهمیت مدل‌ها متریال‌ها یادگیری چگونگی شرکت در دوره‌های مهندس دریانی
توضیحات افزایش زیبایی و جلوه بصری ساختمان، عایق‌بندی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش استحکام و طول عمر ساختمان انواع طراحی‌های مختلف مانند مدرن، کلاسیک و نو کلاسیک متریال‌هایی مانند سنگ، چوب، فلز، آجر و سیمان شرکت در دوره‌های آموزشی طراحی نمای بیرونی ساختمان مهندس مهدی دریانی انتخاب دوره مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز جهت تکمیل فرایند ثبت نام به صورت اینترنتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *