پوشش ضد آب دیوار

فهرست مقاله "پوشش ضد آب دیوار"

آیا به فکر ضد آب کردن دیوارها برای افزایش دوام و استحکام سازه و دوری از حشرات موذی هستید؟ پوشش‌ ضد آب دیوار یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه است که با توجه به موقعیت و بودجه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

متریال‌های متعددی مانند سنگ، کاشی، پلاستیک، لمینت، پی‌وی‌سی و غیره در ساخت پوشش‌های ضد آب دیوار به کار می‌روند. هر یک از این پوشش‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند؛ برای مثال پوشش‌های پلاستیکی با هزینه خرید اقتصادی طول عمر بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

استفاده از پوشش‌های ضد آب دیوار علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت موجب افزایش استحکام، زیبایی، نظافت راحت و غیره می‌شود. اگر قصد خرید پوشش ضد آب دیوار و آشنایی با قیمت مدل‌های مختلف بازار را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

پوشش ضد آب دیوار

چرا باید از پوشش ضد آب دیوار استفاده کنیم؟

رطوبت یکی از دشمن‌های سازه‌های ساختمانی است که نفوذ آن در قسمت‌های مختلف خرابی‌های متعددی را به بار می‌آورد؛ بنابراین استفاده از پوشش ضد آب دیوار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سازه و ستون اصلی یکی از بهترین راهکارهایی است که جهت افزایش دوام و استحکام ساختمان می‌توانید از آن استفاده کنید.

آب و رطوبت پس از نفوذ به مصالح ساختمانی در گذر زمان دچار پوسیدگی و از بین رفتن خواص آن‌ها می‌شود. این موضوع در طولانی مدت زمینه را برای تجمع و تکثیر عوامل قارچی و باکتری‌ها فراهم می‌کند؛ همچنین با شرایط نم و رطوبت زمینه مناسبی برای تولید مثل و فراوانی حشرات موذی فراهم می‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه یکی دیگر از مواردی است که ضرورت استفاده از پوشش‌های ضد آب دیوار را نشان می‌دهد؛ زیرا اغلب این متریال‌ها عایق‌بندی خوبی جهت حرارت و سرما محسوب می‌شوند. در این شرایط با استفاده از این پوشش‌ها می‌توانید در برابر رطوبت و تبادل دما مقاومت خوبی ایجاد کنید.

 

پوشش ضد آب دیوار

پوشش ضد آب دیوار در چه مدل‌هایی وجود دارد؟

متریال‌های مختلفی در ساخت پوشش‌های ضد آب دیوار به کار می‌روند؛ بنابراین در صورت نیاز به استفاده از این محصولات گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرند. انتخاب بهترین گزینه با توجه به معیارهایی مانند بودجه و سطح نیاز شما انجام می‌شود؛ بنابراین در ادامه برخی از رایج‌ترین پوشش‌های ضد آب دیوار موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.

پوشش PVC

این گزینه یکی از اقتصادی‌ترین پوشش‌های ضد آب موجود در بازار محسوب می‌شود که در ابعاد مختلف می‌توانید آن را تهیه و استفاده کنید. نصب پوشش‌های ضد آب پی‌وی‌سی نسبت به متریال‌های سنتی مانند کاشی و سنگ کثیف کاری کم‌تری دارد؛ بنابراین در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از این پوشش‌ها برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده کنید. تمیز شدن راحت و سبک بودن وزن دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی از مهم‌ترین مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

دیوارپوش لمینتی

اگر به دنبال پوشش‌های ضد آب با خاصیت دکوراتیو بالا هستید می‌توانید به سراغ نمونه‌های لمینتی بروید. این پوشش‌ها با مقاومت بالا خود در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاومت خوبی را به دیوارهای شما می‌بخشند؛ همچنین به دلیل طرح و رنگ‌های متعدد می‌توانید دیوارپوش لمینتی خود را با دیگر وسایل دکوراتیو محیط هماهنگ کنید. نحوه به کارگیری پوشش‌های لمینتی به صورت ورقه‌ای یا کاشی شکل است.

کاشی یا سرامیک

سابقه استفاده طولانی مدت این متریال در موقعیت‌های مختلف کاشی و سرامیک را به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. وجود طرح و رنگ‌های متعدد در زمینه تولید کاشی یا سرامیک موجب باز شدن دست شما برای تصمیم گیری می‌شود. استحکام این متریال نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در سطح بالاتری قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید حتی در قسمت‌هایی مانند کف سرویس بهداشتی و حمام از کاشی یا سرامیک استفاده کنید. بالا بودن هزینه خرید این متریال نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در بازار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید آن را در نظر بگیرید.

پوشش ضد آب پلاستیکی

پلاستیک یکی از ضد آب‌ترین متریال‌هایی است که در موقعیت‌های مختلف برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از آن استفاده می‌شود. پوشش‌های ساخته شده با پلاستیک یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند که افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند؛ زیرا با وجود طرح و رنگ‌های مختلف در این محصولات دست شما برای تصمیم گیری بازتر می‌شود. عمر و دوام دیوارپوش‌های پلاستیکی نسبت به هزینه صرف شده در سطح بالایی قرار دارد.

پوشش سنگی

سنگ به عنوان یکی از متریال‌های محکم با استحکام بالا در بین پوشش‌های ضد آب شناخته می‌شود. وجود طرح و سنگ‌های مختلف مانند گرانیت و مرمر جلوه بصری فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. هزینه خرید پوشش‌های ضد آب سنگین نسبت به دیگر گزینه‌ها در سطح بالاتری قرار دارد؛ همچنین برای نصب آن‌ها به فردی حرفه‌ای نیاز دارید. متخلخل بودن سنگ‌هایی مانند گرانیت یکی از مهم‌ترین معایبی است که باید به آن توجه کنید؛ زیرا در صورت نفوذ مواد شوینده احتمال خرابی آن‌ها افزایش می‌یابد.

 پوشش ضد آب آکریلیک

اگر به دنبال متریالی ضد آب با قابلیت نصب راحت هستید می‌توانید به سراغ پوشش‌های ضد آب آکلیک بروید. وجود طرح و رنگ‌های متنوع در بین مدل‌های مختلف موجود در بازار دست شما را برای تصمیم گیری را باز می‌کند؛ همچنین بدون پرداخت هزینه می‌توانید به راحتی دیوارهای داخلی را با پوشش ضد آب آکریلیک مقاوم کنید.

پوشش ضد آب فلزی

به طور قطع یکی از شیک‌ترین پوشش‌های ضد آب موجود در بازار است که هزینه خرید بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. این پوشش‌ها به صورت ترکیب با رزین و موزاییک به کار می‌روند. بالا بودن احتمال اکسایش و تغییر رنگ فلزات در پوشش‌های ضد آب یکی از مهم‌ترین معایبی است که باید به آن توجه کنید؛ بنابراین برای حفظ زیبایی و جلا فلز باید مراقبت‌های زیادی را انجام دهید.

پوشش ضد آب دیوار

استفاده از پوشش ضد آب دیوار چه مزایایی دارد؟

به کارگیری پوشش‌های ضد آب در متریال‌های مختلف مزایا متعددی را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به مصالح و ستون اصلی سازه ویژگی‌های مثبت دیگری نیز وجود دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات مثبت در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

  • تمیز کردن پوشش‌های ضد آب نسبت به دیوارهای اصلی راحت‌تر است؛ بنابراین در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را انجام دهید.
  • نصب آسان از دیگر مزیت‌هایی است که برای اغلب پوشش‌های ضد آب صدق می‌کند؛ بنابراین بدون پرداخت هزینه می‌توانید خودتان فرایند نصب را انجام دهید.
  • وزن سبک پوشش‌های ضد آب قابلیت حمل و جابه‌جایی را تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند؛ البته برخی از آن‌ها مانند فلزی و سنگی دارای وزن بالایی هستند.
  • دیوارهای مختلف ساختمان در قسمت‌های داخلی و خارجی قابلیت نصب پوشش‌های ضد آب را دارند.
  • وجود طرح و رنگ‌های مختلف در پوشش‌های ضد آب دیوار امکان هماهنگ کردن با دیگر وسایل دکوراتیو داخلی را فراهم می‌کند.
  • عایق بودن دیوارها نسبت به تبادل انرژی در فصول گرما و سرما موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی می‌شود.
  • در صورت استفاده از متریال‌های با کیفیت با طول عمر بالا نیازی به تعویض پوشش‌های ضد آب دیوار در کوتاه مدت نیست.
  • تعویض پوشش‌های ضد دیوار در صورت خسته شدن از آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است؛ حتی بدون هیچ دشواری می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.

 

 

هزینه خرید پوشش ضد آب دیوار چقدر است؟

قیمت دیوارپوش‌های ضد آب موجود در بازار محدوده ثابت مشخصی را به شما نشان نمی‌دهد؛ زیرا متریال‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که استفاده از آن‌ها در ساخت پوشش ضد آب هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شود. اگر به دنبال دیوارپوش‌هایی با طول عمر بالا و هزینه خرید اقتصادی هستید می‌توانید به سراغ نمونه‌های پلاستیکی بروید.

در سمت مقابل دیوارپوش‌های سنگی و فلزی به دلیل متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها هزینه خرید بالایی دارند. متراژ مورد نظر شما یکی دیگر از عواملی است که بر روی هزینه خرید نهایی تاثیر می‌گذارد؛ به طوری که برای تجهیز مساحت بالاتری از دیوارهای ساختمان به پوشش ضد آب باید هزینه بیش‌تری بپردازید.

 

سخن پایانی

پوشش ضد آب دیوار یکی از گزینه‌های پرکاربرد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به مصالح و اسکلت ساختمان است. این محصولات با استفاده از متریال‌های مختلفی مانند سنگ، فلز، پی‌وی‌سی، پلاستیک و غیره ساخته می‌شوند که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پوشش‌های پلاستیکی نسبت به دیگر گزینه‌ها هزینه خرید اقتصادی‌تری دارند؛ اما در سمت مقابل پوشش‌های ضد آب سنگی و فلزی به دلیل متریال منحصر به فرد خود هزینه خرید بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. متراژ مورد نظر شما از دیگر عواملی است که بر روی هزینه خرید نهایی تاثیر می‌گذارد.

 

 

سوالات متداول

  1. پوشش ضد آب دیوار در چه متریال‌هایی ساخته می‌شود؟ سنگ، کاشی، سرامیک، پلاستیک، پی وی سی، لمینت و غیره از رایج‌ترین متریال‌های موجود در بازار هستند.
  2. ارزان‌ترین پوشش ضد آب دیوار چیست؟ پوشش‌های پلاستیکی نسبت به دیگر گزینه‌ها هزینه خرید پایین‌تری دارند.
  3. شیک‌ترین پوشش ضد آب دیوار چه متریالی دارد؟ این موضوع تا حد زیادی به سلیقه هر فرد بستگی دارد؛ اما پوشش‌های فلزی و سنگی از شیک‌ترین گزینه‌های موجود هستند.

 

 

 

پوشش ضد آب دیوار اهمیت متریال‌ها مزایا قیمت
توضیحات افزایش استحکام و دوام ساختمان در کنار جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب جنس‌های مختلفی مانند سنگ، سرامیک، پلاستیک، پی‌وی‌سی، لمینت، آکریلیک و فلز زیبایی، افزایش عمر ساختمان، تمیز کردن راحت، نصب راحت، وزن سبک با توجه به متریال به کار رفته در پوشش ضد آب دیوار متغیر است

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *