کتب منتشر شده

آزمون های آزمایشی

کتاب آزمون های آزمایشی شامل 30 آزمون در زمین های متفاوت و تراز های ارتفاعی مختلف هست که به شناخت هندسه زمین ها و انواع گذر میپردازد. در چندین دوره گذشته آزمون طراحی معماری، زمین های این کتاب شباهت زیادی به زمین های مطرح شده در آزمون داشته است. از این رو بعد از تمرین 30 آزمون این کتاب تسلط بر قرارگیری پله و آسانسور و حل پارکینگ در فرصت کم حاصل می شود.

ناگفته های آزمون معماری طراحی

کتاب ناگفته های آزمون معماری طراحی
در 18 فصل به سوالاتی پاسخ میدهد که در طول دوره کار بر روی موضوعات طراحی معماری ممکن است مطرح شود از قبیل:
1. پاسخ به ابهامات مبحث 4
2. سقف شیبدار
3. چگونگی مساحت های خواسته شده
4. طراحی ویلا
5. مدیریت زمان
6. انواع پله های چند بازویی و کاربردشان
7. چگونگی محاسبه مساحت های مختلف

تشریح و طراحی آزمون های نظام مهندسی

کتاب تشریح و طراحی آزمون های نظام مهندسی به مجموعه سوالات از سال 87 تا آخرین آزمون برگزار شده پرداخته است.

از ویژگی‌های مهم این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.جواب‌ها برای دقت بیشتر در نمایش اندازه ها بصورت نقشه‌های اتوکد کشیده شده است.
2. در روند طراحی هر آزمون نکات فنی، نکات ترسیمی، نکات آیین‌نامه‌ای، نکات محاسباتی شیبراه و سرگیری و طراحی در کادرهای مربوطه آورده شده است.
3. مهمترین ویژگی این کتاب اینه که طراحی‌ها بصورت مرحله به مرحله انجام شده است.
4. برای درک سازه تیریزی نقشه ها در انتهای هر آزمون ترسیم شده است.

مبانی طراحی معماری

مصور شدن مبحث چهارم مقررات ملی یکی از دغدغه های مهندسین معمار است که در فصل اول این کتاب محقق شده و همچنین فرآیند طراحی معماری مسکونی به تفصیل در این کتاب و در چندین فصل واکاوی شده است.
امروزه اهميت طراحی با دست آزاد يا اسيکس بر معماران پوشيده نیست بطوریکه در آزمون طراحی نظام مهندسی برای افزایش سرعت می‌تواند به کار گرفته شود. از ویژگی‌های این روش، اتود زدن و طراحی سریع بوده که هر معماری به عنوان طراح، باید بتواند از عهده‌اش برآید. اتود زدن در اینجا باید در غالب مقیاس باشد تا به معرفی دقیق‌تر طرح کمک کند.

جزئیات اجرایی ساختمان

این کتاب شامل دیتیل‌های اجرایی بخش‌های مختلف ساختمان مسکونی است. در آزمون معماری نظارت و معماری اجرا (حدودا 10 سوال از 60 سوال) و در بعضی دوره‌های آزمون‌ معماری طراحی از داوطلبین خواسته می‌شود.
در آزمون طراحی سالهای گذشته نیز سوالاتی در مورد جزییات اجرایی ساختمان بصورت ترسیمی خواسته شده است.

15 سال اسیکس معماری

تجربه مطرح شدن موضوعات مختلف طراحی معماری و یا اسکیس و کار بر روی آنها می تواند منجر به تبحر معماران در زمینه‌ها طراحی متفاوت شود. این کتاب بهانه ای است برای تمرین موضوعات مختلف در بستر های مختلف، همراه با نمونه های حل شده تا بتواند ایده بخش نیز باشد.

ترکیب بندی و شیت بندی

هنر ترکیب بندی در تمامی خلق آثار هنری ثابت است و تنها در جزییات و روش کار تفاوت هایی دارد. در این کتاب می توان انواع روش های ترکیب بندی را آموخت و در نقاشی، عکاسی و بقیه هنرها از جمله معماری بکار بست.

اصول طراحی نما

کتاب اصول طراحی نما کاربردی چندگانه دارد بطوریکه هم برای طراحان نما که در سطح شهرها ایران پروژه های نما انجام می دهند مفید است و هم برای شرکت کنندگان در آزمون طراحی نظام مهندسی. از طرفی دیگر این کتاب می تواند در دانشکده های معماری و بخصوص دروس طراحی معماری مفید واقع شود.